Gå til innhold

Skifte beite


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har skiftet yrke og kan fortelle litt om hvordan de gikk frem? Både i ung og senere alder er interessant :) hva gikk du fra og hva gjør du nå? Hvor lang tid brukte du på det? Hvordan har folk rundt deg reagert? Hva var grunnen til at du byttet?

Vurderer selv å bytte til noe annet. Har en yrkestittel, med føler ikke at jeg passer til dette. Jeg ønsker meg bort fra bransjen, fra typen stilling og til noe helt annet. Problemet er at det oppleves skummelt og begrenset av at jeg allerede er i en jobb og har forpliktelser på hjemmebane. Strever også med å finne noe som kan passe meg.

Det er knalldyrt å få profesjonell hjelp, det billigste jeg har funnet koster 4000 kr for to møter med kartlegging. Så da lurer jeg på hvordan jeg kan gå frem for å gjøre prosessen på egenhånd, og søker andres erfaringer. :)

Anonymous poster hash: 238a2...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Dersom den utdannelsen og den yrkestittelen du i dag har gjør deg kvalifisert for den typen stilling du har lyst til å bytte til, - da søker du på den typen stillinger du har mer lyst til å jobbe med.

Omstrukturer CV'en din slik at det du faktisk har av kompetanse og erfaring på områder som den nye stillingen er opptatt av kommer bedre frem enn det gjør av CV'en din slik den nå er skrevet for den typen jobb du har.

Hva slags profesjonell hjelp er det du føler du kan ha bruk for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lyst til å jobbe med det jeg er utdannet til, med mindre det er helt på siden. Det er derfor jeg har vurdert profesjonell karriereveiledning, siden jeg ikke aner hvor jeg skal starte og hva jeg egentlig passer til. Jeg vet bare om ting jeg ikke vil bli, men det hjelper meg ikke helt.

Det hadde vært mye enklere om jeg hadde ønsket å jobbe med noe annet i samme gate, for da kunne jeg jo bare søkt andre steder.

Anonymous poster hash: 238a2...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...