Gå til innhold

Lånekassen forsinket bachelor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Strøk i et støttefag på høsten og skal ta det opp neste høst etter sommeren samtidig som jeg tar et årsstudium ved siden av. Vil jo ha noe å gjøre samtidig. :)
Det støttefaget gjør at jeg ikke blir ferdig med bacheloren på terminert tid. Skulle egentlig vært ferdig med bacheloren nå til våren.

Må jeg melde fra til lånekassen om dette, eller får de beskjed automatisk at jeg blir forsinket?

Lurer og på hva som skjer hvis jeg stryker i fag nå til våren. Da blir jeg enda mer forsinket med bacheloren og får derfor bruke neste år til å ta opp fag heller enn å starte på et årsstudium. Får jeg fortsatt støtte? For da tar jeg ikke nye 30 studiepoeng hvis skulle skje at jeg bare må ta opp.



Anonymous poster hash: 5d12b...f13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du mer enn 60 studiepoeng forsinke mister du støtten. Lånekassen driter i hva slags studiepoeng du tar.

Jeg vet ikke hvor mange poeng et støttefag gir, men jeg tror du er godt innenfor kravet til å motta støtte.

Ett semester gir 30 poeng, om jeg ikke tar feil?



Anonymous poster hash: 87279...fa6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mangler per i dag 15 studiepoeng.

Visst jeg stryker i si alle jeg skal ta eksamen i nå, noe som godt skal gjøres ligger jeg 45 studiepoeng bak.

Så da føler jeg ikke at jeg kan klare å ta noen ny studiepoeng etter sommeren da må jeg konsentrere meg om å ta opp fagene. Det var derfor jeg lurte på om jeg fikk støtte hvis det i verste fall skulle skje.



Anonymous poster hash: 5d12b...f13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer og på om jeg må si fra til lånekassen at jeg ikke blir ferdig med bacheloren til våren, eller om de vet dette automatisk.



Anonymous poster hash: 5d12b...f13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånekassen teller antall studiepoeng. Det vil si at de forventer minimim 30 studiepoeng pr. semester.

Blir du forsinket er det helt i orden, men er forsinkelsen på mer enn ett studieår, altså 60 studiepoeng, så får du ikke lån.

Du trenger ikke gi noe beskjed. Lånekassen får automatisk beskjed fra ditt lærested med antall beståtte studiepoeng.



Anonymous poster hash: 0e36f...5c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...