Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Samme har skjedd meg også... De hadde ringt jobben jeg hadde for 2 år siden isteden for å ringe sjefen jeg hadde der da jeg jobbet der. Arbeidsstedet hadde fått ny sjef og mange nye ansatte, og hadde sagt at de ikke hadde hørt om meg engang... Fantastisk... Gir et bra inntrykk for de som ringer.... Hvorfor kunne de ikke bare ringt gamlesjefen, som var referansen jeg hadde oppgitt? Utrolig irriterende, skjønner hvordan du har det.

Hos meg hadde de ringt rett jobb, men i stedet for å snakke med sjefen hadde de snakket med den som tilfeldigvis svarte telefonen. Og ettersom det er en regel om at den som er nærmest svarer telefonen så kan det i teorien bli hvem som helst - også folk utenfor avdelingen der jeg jobbet. Snakket med gammelsjefen i går - hun var enda ikke blitt kontaktet.

Anonymous poster hash: 52f26...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, skjønner problemstillingen. Men nå har de jo sagt at de skal ta kontakt sånn å sånn, så gjør de det ikke. Da syntes jeg det er greit å ringe, selvom det er 1001 gang, for å høre. Men ja, se an imorgen :) Lykke til! :D

Anonymous poster hash: c736a...727

Takk:-) setter pris på svar! Var så trist og da hjalp det litt med hyggelige folk på KG :) uff...denne dagen kommer til å føles som en evighet

Anonymous poster hash: a1c23...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jobbsøker og har fått vite at arbeidsgiver bruker andre referansepersoner enn de jeg har oppgitt. I stedet for å ta kontakt med min tidligere sjef( som jeg hadde oppgitt som referanse og forberedt på at de kom til å ringe) hadde de spurt personen som tilfeldigvis svarte i telefonen da de ringte om å gi meg referanse. Er dette vanlig praksis?

Anonymous poster hash: 52f26...ac5

Hva er vitsen med å oppgi referanse hvis de allikevel ikke kontakter den du oppgir? Håper ikke dette er vanlig praksis altså...

Anonymous poster hash: 3403d...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å venter på svar om jeg har fått en jobb jeg ville ha, de skulle sende ut svar til de som får jobben i dag eller i morgen... så om jeg ikke får mail i dag antar jeg jo det verste, uansett om det er en "dag til" i morgen også... Har sluttet i min gamle deltidsjobb (er student), men er ikke verdens undergang om jeg ikke får denne, klarer jo alltids å få en ny jobb... men... har så lyst på denne!



Anonymous poster hash: 3c458...2ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått jobb:) årsvikariat da (lærer). Håper jeg får mer etterpå! Hvor vanlig er det å få mer etterpå egentlig?

Anonymous poster hash: a039c...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er det ikke mulig for arb.giverne å svare på en enkel mail? Jeg hater å sende ut søknader som jeg legger mye tid i, uten å få et eneste svar tilbake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal på jobbintervju hos drømmearbeidsgiveren på drømmeplassen 16:30 i dag! Er så nervøs at jeg nesten ikke får puste. Jeg skal ha den jobben!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på jobbintervju hos drømmearbeidsgiveren på drømmeplassen 16:30 i dag! Er så nervøs at jeg nesten ikke får puste. Jeg skal ha den jobben!

Lykke til!! :)

Anonymous poster hash: a1c23...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jobbsøker og har fått vite at arbeidsgiver bruker andre referansepersoner enn de jeg har oppgitt. I stedet for å ta kontakt med min tidligere sjef( som jeg hadde oppgitt som referanse og forberedt på at de kom til å ringe) hadde de spurt personen som tilfeldigvis svarte i telefonen da de ringte om å gi meg referanse. Er dette vanlig praksis?

Anonymous poster hash: 52f26...ac5

Nå vet jeg ikke hvor du har søkt jobb, men er det offentlig(fylke/stat) så er dette veldig på kanten, og opplysninger innhentet på denne måten kan ikke brukes i vurderingen av deg som søker.

Anonymous poster hash: 52f26...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på jobbintervju hos drømmearbeidsgiveren på drømmeplassen 16:30 i dag! Er så nervøs at jeg nesten ikke får puste. Jeg skal ha den jobben!

Puh, følte det gikk fint og jeg fikk sagt det jeg ville! Men varte bare 15 min. så vet ikke helt hva det betyr. Skulle få tilbakemelding på torsdag/fredag om prosessen videre. Har så lyst på jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt avslag :( Kommer ikke engang på intervju :( Hvor mange jobbsøknader måtte dere sende ut etter endt utdannelse før dere fikk jobb som var utdanningsrelatert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt avslag :( Kommer ikke engang på intervju :( Hvor mange jobbsøknader måtte dere sende ut etter endt utdannelse før dere fikk jobb som var utdanningsrelatert?

Har helt mistet tellingen, søkt i nesten halvannet år nå. Har du vært på arbeidssøkerkurs på NAV? Det var overraskende bra, syns jeg.

Anonymous poster hash: 8c145...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh, følte det gikk fint og jeg fikk sagt det jeg ville! Men varte bare 15 min. så vet ikke helt hva det betyr. Skulle få tilbakemelding på torsdag/fredag om prosessen videre. Har så lyst på jobben!

Lykke til! Skal krysse fingrene for deg :)

Anonymous poster hash: a1c23...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt mistet tellingen, søkt i nesten halvannet år nå. Har du vært på arbeidssøkerkurs på NAV? Det var overraskende bra, syns jeg.

Anonymous poster hash: 8c145...5a8

Bra vi er flere i samme båt! Har ikke vært på et sånt kurs ennå, men vurderer det sterkt. Meldte du deg bare via nav.no eller ringte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...har ikke hørt noe ennå, selvom de sa de skulle ta kontakt i slutten av forrige uke. Vil tro drømmejobben er tapt ja. Men sendte de mail i går ettermiddag (til hun som er HR-ansvarlig, og som jeg hadde intervjuet med - liten bedrift) og har ikke fått noe svar ennå...Lurer på hva det betyr...hadde vært lett å gi meg et raskt "beklager du ble ikke valgt"-svar liksom. Vet det ennå er tidlig...men tiden går bare så sakte. sukk!

Skal de vrake meg synes jeg det minste de kan gjøre er å fortelle meg det og put me out of my misery :(

Dumme jobbsøking!!

Anonymous poster hash: a1c23...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det at arbeidsgivere ikke klarer å gi tilbakemelding er faktisk det verste med jobbsøking. Å gå i et uvisse er helt forjævlig. Har eksamensperiode, men alt jeg klarer å tenke på er jobbsøking.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at arbeidsgivere ikke klarer å gi tilbakemelding er faktisk det verste med jobbsøking. Å gå i et uvisse er helt forjævlig. Har eksamensperiode, men alt jeg klarer å tenke på er jobbsøking.

Jeg vet det! Burde konse på eksamen men i stedet sjekker jeg mailen min hvert 5 minutt og biter negler! GAH! Må ut en tur...

Anonymous poster hash: a1c23...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ooh skype interviu! hver gang du smiler , se på deg selv på skjermen hvor pen du er :D det er alltid så gøy :P ikke en gang hold øyekontakt med ham lol! (er vel sikkert det du må kontrollere øynene dine på å gjøre ;) ) :) hihi

Anonymous poster hash: 765d7...052

Der var det gjennomført! Sært opplegg :P

Det klødde plutselig veldig mye rundt om i fjeset, og jeg kunne jo ikke akkurat klø overalt :P

Strekke meg, gjespe, jeg fikk veldig lyst til å gjøre veldig mange bevegelser!

Han skulle ta kontakt i løpet av noen dager. Og hvis han var fornøyd, blir det et nytt intervju med resten av gruppa. Tviler vel på at det blir det, han gjorde det ganske klart at de andre de har ansatt i slike stillinger har hatt mye mer erfaring enn meg, men det er jo lov å håpe :)

Anonymous poster hash: 985f2...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...har ikke hørt noe ennå, selvom de sa de skulle ta kontakt i slutten av forrige uke. Vil tro drømmejobben er tapt ja. Men sendte de mail i går ettermiddag (til hun som er HR-ansvarlig, og som jeg hadde intervjuet med - liten bedrift) og har ikke fått noe svar ennå...Lurer på hva det betyr...hadde vært lett å gi meg et raskt "beklager du ble ikke valgt"-svar liksom. Vet det ennå er tidlig...men tiden går bare så sakte. sukk!

Skal de vrake meg synes jeg det minste de kan gjøre er å fortelle meg det og put me out of my misery :(

Dumme jobbsøking!!

Anonymous poster hash: a1c23...6c7

De kan ikke gjøre det hvis de har tilbudt jobben til noen og venter på at vedkommende skal si ja eller nei.

Men enig i at arbeidsgivere generelt er dårlige på å følge opp.

Anonymous poster hash: b3d05...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...