Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Har hoppet av alle emnene dette semesteret. Depresjonen går 100% utover studiene og det suger så jævlig. Får ikke til å gjøre noe som helst....

Har i mange mnd gått rundt med panikk pga studielånet, at jeg får mer lån enn nødvendig etc. Heldigvis fikk jeg beskjed fra rådgiver at neida - jeg søker bare om sykestipend. Sykmelding, rett og slett. Visste ikke at det gikk an jeg :( SYKT lettet, men allikevel kjempeei meg for at jeg ikke får fullført noen emner :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hoppet av alle emnene dette semesteret. Depresjonen går 100% utover studiene og det suger så jævlig. Får ikke til å gjøre noe som helst....

Har i mange mnd gått rundt med panikk pga studielånet, at jeg får mer lån enn nødvendig etc. Heldigvis fikk jeg beskjed fra rådgiver at neida - jeg søker bare om sykestipend. Sykmelding, rett og slett. Visste ikke at det gikk an jeg :( SYKT lettet, men allikevel kjempeei meg for at jeg ikke får fullført noen emner :(

Uff, da! Det høres ikke særlig greit ut. Kjempeflott at du hvertfall kan trekke ned skuldrene litt når det gjelder studielånet da. :)

Anonymous poster hash: a76ca...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Har hoppet av alle emnene dette semesteret. Depresjonen går 100% utover studiene og det suger så jævlig. Får ikke til å gjøre noe som helst....

Har i mange mnd gått rundt med panikk pga studielånet, at jeg får mer lån enn nødvendig etc. Heldigvis fikk jeg beskjed fra rådgiver at neida - jeg søker bare om sykestipend. Sykmelding, rett og slett. Visste ikke at det gikk an jeg :( SYKT lettet, men allikevel kjempeei meg for at jeg ikke får fullført noen emner :(

Hadde det sånn forrige semester, og har vært utrolig bekymret for lån, og det er kjipt å ikke få fullført emner.

Håper det går greit, og fint du ikke må bekymre deg noe mer om stipend i hvert fall. Er kjipt å ikke fullføre emner, men det blir jo ikke SÅ mye tid bortkastet. Det er viktig at du har det bra også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må lesesalen være så kald??? Jeg fryyyser.

Leesalen jeg vanligvis bruker har stengt for resten av semesteret pga eksamen, og nå stenger gradvis resten også. Ååh, synes det er så stress med nye lesesaler og innordne seg etter reglene som bare er der men ikke sier direkte.

Har bare tre dager med kurs nå, så er jeg ferdig med all undervining før eksamen! Tror jeg skal flytte meg til Blindern etter kurset. Der er alle lesesalene åpne, og det er mange fler spisesteder og det er jo digg i eksamensperioden med lange dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvilken smarting det var som fant ut at hjemmeeksamen på 36 timer burde være en greie.

Med mindre man vil døgne skikkelig (og snu søvnrytmen helt til neste eksamen som kun er et par dager unna) så sover man jo uansett bort en god del av de timene. Kunne like greit gjort det til en 24-timers eksamen. :klaske:

Endret av Dace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvilken smarting det var som fant ut at hjemmeeksamen på 36 timer burde være en greie.

Med mindre man vil døgne skikkelig (og snu søvnrytmen helt til neste eksamen som kun er et par dager unna) så sover man jo uansett bort en god del av de timene. Kunne like greit gjort det til en 24-timers eksamen. :klaske:

Det er nok vanskelig for mange å holde seg våken samtidig å være like produktiv i 24 timer. På 36 timer får man jo sove litt samt ha rundt 30 timer skriving (alt etter hvor lenge man sover). Og hjernen arbeider fortsatt når man sover. :)

Anonymous poster hash: a76ca...407

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok vanskelig for mange å holde seg våken samtidig å være like produktiv i 24 timer. På 36 timer får man jo sove litt samt ha rundt 30 timer skriving (alt etter hvor lenge man sover). Og hjernen arbeider fortsatt når man sover. :)

Anonymous poster hash: a76ca...407

Jo, det har du nok rett i... Kanskje bare jeg som er ødelagt av å være skippertaksstudent på 4. året, og som ser på 24 timer som et tålelig tidsrom å holde seg våken i, mens 36 timer blir litt for lenge. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, har en følelse at jeg ikke forstår problemstillingen til oppgaven, det veksler hele tiden. Synes det er så kjipt og demotiverende når jeg har disse tankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hoppet av alle emnene dette semesteret. Depresjonen går 100% utover studiene og det suger så jævlig. Får ikke til å gjøre noe som helst....

Har i mange mnd gått rundt med panikk pga studielånet, at jeg får mer lån enn nødvendig etc. Heldigvis fikk jeg beskjed fra rådgiver at neida - jeg søker bare om sykestipend. Sykmelding, rett og slett. Visste ikke at det gikk an jeg :( SYKT lettet, men allikevel kjempeei meg for at jeg ikke får fullført noen emner :(

:klem: Jeg ble syk på eksamensdagen min for 4 år siden og fikk ikke tatt eksmaen da, og det føltes faktisk som verdens undergang. Jeg var kjempelei meg i flere dager fordi at det ble sånn, følte meg så mislykket. Og det var bare en eksamen. Men, det blir bedre og veldig bra at du får sykemelding. Skuffelsen forsvinner nok etterhvert. Konsentrer deg om deg selv nå og ikke tenk så alt for mye på dette og så kan du etterhvert starte igjen med blanke ark.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, har en følelse at jeg ikke forstår problemstillingen til oppgaven, det veksler hele tiden. Synes det er så kjipt og demotiverende når jeg har disse tankene.

Du kan spørre foreleseren/den som er ansvarlig for oppgaven om du har skjønt problemstillingen eller ikke. Er det hjemmeeksamen? Send en mail og si: "Jeg tolker denne problemstillingen dithen, er jeg helt på bærtur?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spørre foreleseren/den som er ansvarlig for oppgaven om du har skjønt problemstillingen eller ikke. Er det hjemmeeksamen? Send en mail og si: "Jeg tolker denne problemstillingen dithen, er jeg helt på bærtur?"

Det er snakk om masteroppgave, skal spørre veilederen om jeg har forstått det i morgen. Er også det at jeg har så mye kunnskap om temaet at jeg kanskje har sett meg litt blind på hva jeg driver med, og skjønner ikke helt hvorfor vi gjør ting så komplekst, hva er virkelig formålet med oppgaven og så videre. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om masteroppgave, skal spørre veilederen om jeg har forstått det i morgen. Er også det at jeg har så mye kunnskap om temaet at jeg kanskje har sett meg litt blind på hva jeg driver med, og skjønner ikke helt hvorfor vi gjør ting så komplekst, hva er virkelig formålet med oppgaven og så videre. :vetikke:

Åja, skjønner! Sitter også med masteroppgave, og sliter med å sirkle inn problemstillingen selv! Må bare lese mer og finne ut av hva jeg vil si tror jeg. Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et lite kick på skolen i dag (skal man kalle det skolen eller uni?), og sto i min fagavdeling på akademika og så på alle bøkene, og jeg ville lese dem alle. Vanligvis vil jeg lese alt annet i måneden før eksamen, men nå var jeg virkelig interessert i alt. Selvsagt er omtrent 10 prosent av en hylle der pensum for nå, men det var så godt å kjenne en interesse for det igjen.

Så kjøpte jeg penner og utstyr til nesten -for mye-, og tro meg, jeg begrenset meg. Det er en ting jeg gjør når jeg blir motivert, jeg handler studieutstyr.

Men jeg fant disse pennene og highlighterne som kan pusses ut med pennen akkurat som blyanter, og selv om de ikke er de første av sitt slag så virket de uten å bare etterlate en flekk, og jeg synes det passer utmerket godt når jeg nå tar notater.

Det eneste som kunne vært bedre er om alt ble avlyst og vi fikk mer tid:

tumblr_inline_mvt8cis4qE1s8wp3s.gif

Men det er vel ikke noe å håpe på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste som kunne vært bedre er om alt ble avlyst og vi fikk mer tid:

tumblr_inline_mvt8cis4qE1s8wp3s.gif

Men det er vel ikke noe å håpe på.

Det hadde vært perfekt. Så kunne vi alle suse avgårde på sopelimene våre med sjokoladefrosker i hendene og bøkene godt plantet igjen på bakken :danse:

Anonymous poster hash: a3d51...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært perfekt. Så kunne vi alle suse avgårde på sopelimene våre med sjokoladefrosker i hendene og bøkene godt plantet igjen på bakken :danse:

Anonymous poster hash: a3d51...bb9

Ikke sant? Til et land der det er greit å sove til man er helt uthvilt og der eksamener er bannlyst!

tumblr_mma6okVNW41s7acx5o1_400.gif

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? Til et land der det er greit å sove til man er helt uthvilt og der eksamener er bannlyst!

tumblr_mma6okVNW41s7acx5o1_400.gif

:5: Hadde det bare vært så vel..

Anonymous poster hash: a3d51...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

JEG HAR FERIE

Og er så sliten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg selv...

Og dette er dumt?

Anonymous poster hash: a76ca...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme masterfag, med dumme fem pensumsbøker, og dumme lover med 400 paragrafer ganger tre, og dumme all verdens rettspraksis og dumme meg som aldri klarer å lese nok på forhånd >< Kan noen vekke meg en gang ut i juni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snart eksamen og har så latterlig mye å lese. Føler jeg ikke kommer noen vei selv om jeg sitter mange timer om dagen og alt virker så håpløst. Hvorfor i begynte jeg ikke før?!?

Anonymous poster hash: 23d6c...fbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...