Gå til innhold

Å se glimt fra fremtiden... Noen som gjør det her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvordan oppleves det?

Jeg har hatt noen ganske tydelig syn for noen uker siden.

Jeg så ting ang. familie, meg selv og venninne bl.a ganske betydningsfulle ting også, og skremmende ting. Som bl.a død av min mor, meg selv i rullestol på sykehus, og tantebarn som oppnår ting senere i livet.

Dette kom som en slags hodepine som eksploderte med lysglimt og bilder/filmsnutter i hodet mitt.

Jeg har tidligere hatt overnaturlige opplevelser med bl.a vardøger, sett/følt nærvær av folk som ikke lever lenger..

Hvordan oppleves det for dere andre som har dette?

Anonymous poster hash: 3bb35...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde sånt før, jeg slet veldig med schizofreni, jeg er nå medisinert, så er ikke noe jeg opplever så ofte lengre. Å lide av hallusinasjoner er utrulig tungt å leve med. Men det finnes medisiner du kan ta for at det skal roe seg litt hvertfall.



Anonymous poster hash: b3c8a...eed
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å vite hva som står i sms før de blir åpnet, ikke bare mine egen, men også andre sine. En venn av meg sin telefon kan pipe, så sier jeg at det er fra den personen, og det er det som står der. Det ahr skjedd veldig ofte, og jeg vet ikke hvorfor jeg vet det.

Jeg har også visst når noen personer dør. Opplevd at vi har hatt besøk hjemme, egentlig alle steder hvor jeg har bodd, så jeg tror at jeg har en ånd som følger etter meg.

Min kjæreste som ikke tror på disse tingen har selv merket ting der vi har bodd.

Dette er ikke direkte å se glimt fra fremtiden, men det er veldig facinerende dette også .Jeg synes ihvertfall det :laugh:



Anonymous poster hash: 9b630...001
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sånt før, jeg slet veldig med schizofreni, jeg er nå medisinert, så er ikke noe jeg opplever så ofte lengre. Å lide av hallusinasjoner er utrulig tungt å leve med. Men det finnes medisiner du kan ta for at det skal roe seg litt hvertfall. Anonymous poster hash: b3c8a...eed

Så fint for deg at du er frisk igjen da... Eller.. Vet jammen ikke jeg.. Sarkasmen lenge leve..

Kan love deg at det nok ikke er snakk om noen sinnsykdom. At du var uheldig.. Vel, what a shame..

Anonymous poster hash: 3bb35...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg visste mer om fremtiden.

Ts: Jo takk jeg selv også Kv84.. Hadde jeg bare styrt det selv så.. Men det er en umulighet.. Er ikke akkurat noen synsk jeg tuner inn og ut.. Takk og lov..

Anonymous poster hash: 3bb35...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint for deg at du er frisk igjen da... Eller.. Vet jammen ikke jeg.. Sarkasmen lenge leve..

Kan love deg at det nok ikke er snakk om noen sinnsykdom. At du var uheldig.. Vel, what a shame..

Anonymous poster hash: 3bb35...ebf

Problemet med slik sykdom er at man ikke tror det er en sykdom, og du viser jo tegn på at du tror dette er ekte. Og det er kjempe skummelt i seg selv. For din egen del, så burde du oppsøke lege og fortelle hva du ser og hvordan du opplever det.

Og jeg skjønner ikke hvorfor du føler for å ta en så slem tone ovenfor meg? Jeg har da ikke vært frekk mot deg, jeg prøver å hjelpe deg fordi jeg har vært der du er og vet hvor ille det kan bli.

Anonymous poster hash: b3c8a...eed

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med slik sykdom er at man ikke tror det er en sykdom, og du viser jo tegn på at du tror dette er ekte. Og det er kjempe skummelt i seg selv. For din egen del, så burde du oppsøke lege og fortelle hva du ser og hvordan du opplever det. Og jeg skjønner ikke hvorfor du føler for å ta en så slem tone ovenfor meg? Jeg har da ikke vært frekk mot deg, jeg prøver å hjelpe deg fordi jeg har vært der du er og vet hvor ille det kan bli. Anonymous poster hash: b3c8a...eed

Ja og det er skille på det overnaturlige og psykisk sykdom også, tro meg jeg levde med en paranoid schizofren mann. Jeg vet hva det er. Takk for " hjelp" men mye hjelp var det nok ikke :P

Og hvorfor skal man forresten ikke kunne tro på det, uten å bli nærmest kastet på nærmeste sinnsykehus?

Anonymous poster hash: 3bb35...ebf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke vite at du ser fra fremtiden før det skjer. Jeg har opplevd det samme, skriver ned ting og så skjer det. Jeg regner med det er ubevistheten min som fanger opp noe som kan skje, siden alle tingene jeg ser er når jeg sover. Ubevistheten kan plukke opp ting man ikke tenker på. Se f.eks på hunder, de kan lukte sykdom, det betyr jo at man skiller ut en duft som kanskje kan nå ubevistheten til mennesker. Jeg vet jo ikke om det kan det, men jeg har hatt veldig sterke gjentatte drømmer om samme person, samme sykdom og så viser det seg at denne personen har den sykdommen i ettertid :(

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, men jeg vet at jeg ikke er klarsynt og at det må finnes en naturlig forklaring, men jeg tror ikke det er de teoriene jeg har lest tidligere.

Til opplysning har jeg fortalt dette til en psykolog, jeg ble ikke stemplet som schizofren :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å foreløpig skrive det ned i en bok du gjemmer vekk slik at ingen andre kan lese det. Det kan gjøre det enklere å følge med på hvor ofte dette skjer og om det virkelig skjer. Men selv om du ser ting, er det ingen garanti at det vil bli som det du ser. Det representerer muligheter i framtiden, men alt avhenger av hva du og andre faktisk velger hver dag.



Anonymous poster hash: cdf8f...032
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet gjerne hvem som skal ringe meg, rett før telefonen min ringer.

Men tar det aldri for gitt at det stemmer. Jeg holder det for meg selv.

Jeg vet somregel også når det ikke er smart å gå på trikk/bane/buss uten bilett.

Det er en følelse av skepsis og uro, rett før jeg skal gå på, som får meg til å sjekke biletten en ekstra gang.

Føler jeg det sånn er det bilettkontroll på min strekning. Den slår aldri feil.

(Er såpass sikker på den at jeg av og til har bestemt meg for å droppe betaling når jeg vet det er trygt å reise uten billett..)

Aner ikke hvorfor, men det er bare sånn jeg funker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint for deg at du er frisk igjen da... Eller.. Vet jammen ikke jeg.. Sarkasmen lenge leve..

Kan love deg at det nok ikke er snakk om noen sinnsykdom. At du var uheldig.. Vel, what a shame..

Anonymous poster hash: 3bb35...ebf

Det der var ekstremt stygt sagt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har hatt drømmer som har vist seg å være noe som skjedde på ekte en stund etter.

Men det kan være hallusinasjoner også, selv om det virker som at man kanskje er synsk. Jeg aner ikke :) Jeg tror ikke så veldig på det overtroiske, men det er mye rart vi ikke vet tenker jeg!

Men man trenger ikke nødvendigvis å være schizofren for å få slike ting da, jeg tenker heller at det er underbevisstheten som plutselig setter ting sammen og man får en slags tanke/følelse eller noe slikt om at noe kommer til å skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet gjerne hvem som skal ringe meg, rett før telefonen min ringer.

Men tar det aldri for gitt at det stemmer. Jeg holder det for meg selv.

Jeg vet somregel også når det ikke er smart å gå på trikk/bane/buss uten bilett.

Det er en følelse av skepsis og uro, rett før jeg skal gå på, som får meg til å sjekke biletten en ekstra gang.

Føler jeg det sånn er det bilettkontroll på min strekning. Den slår aldri feil.

(Er såpass sikker på den at jeg av og til har bestemt meg for å droppe betaling når jeg vet det er trygt å reise uten billett..)

Aner ikke hvorfor, men det er bare sånn jeg funker.

Samme har jeg opplevd mange ganger! Fikk f eks en fæl følelse da jeg var 4-5 år (At jeg enda husker sånt..) da den ene hesten vår skulle i en konkurranse, jeg følte jeg fikk vondt i hele kroppen og jeg hadde bedt moren min om at vi skulle dra hjem. I konkurransen så brekker hesten beinet og må bli avlivet.. Sånne ting skjer innimellom hos meg, jeg oppdaget utroskap fra ekskjæresten min på samme måte.

Merkelige greier det der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme har jeg opplevd mange ganger! Fikk f eks en fæl følelse da jeg var 4-5 år (At jeg enda husker sånt..) da den ene hesten vår skulle i en konkurranse, jeg følte jeg fikk vondt i hele kroppen og jeg hadde bedt moren min om at vi skulle dra hjem. I konkurransen så brekker hesten beinet og må bli avlivet.. Sånne ting skjer innimellom hos meg, jeg oppdaget utroskap fra ekskjæresten min på samme måte.

Merkelige greier det der..

Uff, så vemmelig. Men, ja. Det hender.

Folk sier det er intuisjon. Mulig det er dette jeg har, når jeg føler ubehag med å gå på trikken, uten å sjekke at jeg har stemplet. Men jeg tviler på at man kan ha en intuisjon for at det skal hende en ulykke, såpass at man vil snu og dra hjem, når man er så liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har hatt drømmer som har vist seg å være noe som skjedde på ekte en stund etter.

Men det kan være hallusinasjoner også, selv om det virker som at man kanskje er synsk. Jeg aner ikke :) Jeg tror ikke så veldig på det overtroiske, men det er mye rart vi ikke vet tenker jeg!

Men man trenger ikke nødvendigvis å være schizofren for å få slike ting da, jeg tenker heller at det er underbevisstheten som plutselig setter ting sammen og man får en slags tanke/følelse eller noe slikt om at noe kommer til å skje :)

Jeg tror ikke det var dette som AB mente. Jeg tror det hun reagerte på var hvordan disse episodene ble beskrevet. Som en slags hodepine som eksploderte med lysglimt og bilder/filmsnutter i hodet.

Hun kjente dette igjen og ville gi velmente råd.

Mulig hun hadde helt rett, også.

Men når noen sover og drømmer, er det ikke å hallusinere. Hallusinasjoner skjer i våken tilstand. Noe TS beskrev.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og hvorfor skal man forresten ikke kunne tro på det, uten å bli nærmest kastet på nærmeste sinnsykehus?

Anonymous poster hash: 3bb35...ebf

Det var ingen som prøvde å kaste deg på noe sykehus. Men det var noen som kjente igjen en beskrivelse av hvordan det er å hallusinere. Noe du kanskje ikke skal avskrive, uten videre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner andres energier i korsryggen. Jeg husker en gang da jeg var liten og vi var på vei hjem fra ferie, jeg fikk plutselig en bølge av adrenalin gjennom ryggraden og deretter en stikkende smerte i ribbeina, og når det la seg hadde jeg en ekkel, kald følelse i hele kroppen og korsryggen verket. Da vi kom hjem hadde kaninen min blitt tatt av en rev, bitt i siden.



Anonymous poster hash: 1f7d5...140
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det var dette som AB mente. Jeg tror det hun reagerte på var hvordan disse episodene ble beskrevet. Som en slags hodepine som eksploderte med lysglimt og bilder/filmsnutter i hodet.

Hun kjente dette igjen og ville gi velmente råd.

Mulig hun hadde helt rett, også.

Men når noen sover og drømmer, er det ikke å hallusinere. Hallusinasjoner skjer i våken tilstand. Noe TS beskrev.

Det er jeg fullt klar over :) Jeg bare sa det er den eneste måten jeg har vært borti det på. Hallusinasjoner skjer jo kun i våken tilstand-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så vemmelig. Men, ja. Det hender.

Folk sier det er intuisjon. Mulig det er dette jeg har, når jeg føler ubehag med å gå på trikken, uten å sjekke at jeg har stemplet. Men jeg tviler på at man kan ha en intuisjon for at det skal hende en ulykke, såpass at man vil snu og dra hjem, når man er så liten.

Vel, jeg tryglet og ba om å få dra hjem, jeg skjønte ikke helt hvorfor. Moren min ble skikkelig forbauset da jeg alltid elska å være med på konkurransene. Tror nok de fleste kan få en dårlig følelse en gang i livet før noe skjer, og det er som oftest mennesker eller andre ting som står en nær man føler slike ting om.

Skal sies at den hesten og jeg hadde vært sammen siden begge to var bittesmå, mamma hadde funnet meg sovende sammen med den når jeg var 2-3 år og hesten 2 år :) Aldri hatt en så sterk følelse før dette da, ikke etterpå heller. Er vel gjerne en engangshendelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...