Gå til innhold

Greir å sitte på fanget til vennines samboer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I vår vennegjeng er det helt normalt å sitte på fanget på gud og hverman når vi er på fest. Ingen som reagerer på det som regel.

Men reagerte en gang når ei kjæresten har vært borti før, satt og gnei rompa si oppi fanget hans. Da var det ei venninne av meg som tok affære og dro henne av (og heiv henne ut faktisk). (Han burde strengt tatt hatt vett til å sette grensa den sjøl men..)

Anonymous poster hash: 6b786...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det å sitte ytterst på kneet er ok, men ikke sitte over utstyr. Viser bildene en merkelig vinkel så det lå tvil på hvordan du satt på han? Isåfall må du jo forstå reaksjonen.

På bildet sitter jeg helt ytterst på kneet og lener meg litt frem mot de andre venninene våre og prater med dem, mens han sitter og prater mes kompisen vår som sitter ved siden av i sofaen. Ikke noe som kan bli misforstått på bildet ut over at jeg sitter på kneet hans. Vi var jo en hel gjeng av nære venner. Ville ikke reagert om hun satt på kneet til min type eller noen av de andre guttene i gruppa som har damer..

Anonymous poster hash: 443d9...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig, det du beskriver synes jeg er helt uskyldig. Venninmen din er urimelig, dersom dette var alt som hendte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer an på hvor gamle dere er.

Da jeg var i tenårene eller tidlig 20-årene, var dette helt normalt. Man kunne fint sitte på fanget til andre i vennegjengen uten at noen misoppfattet det.

Nå, i en vennegruppe mellom 35 og 45, ville det aldri forekommet. Det hadde vært så ute av takt og tone, at det nærmer seg uhørt og det ville fått konsekvenser.

Anonymous poster hash: 381af...7f1

Dette er et godt poeng. Alder spiller nok også inn her på omgangsformen, forventninger og oppfatning av hendelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er greit kommer an på mye forskjellig. Hadde du feks på deg bukse eller et kort skjørt? Sistnevnte ville gjort det mindre ok i mine øyne. Er du mer eller mindre attraktiv enn din venninne? Om du er vesentlig mindre attraktiv spiller det kanskje ikke så stor rolle. Hvordan reagerte de andre i gjengen på dette? Har du og hennes samboer noen gang hatt en flørtende tone? Hvor lenge satt du der? En hel kveld?

Anonymous poster hash: 97a20...640

Hehe. Jeg og min venninne tror jeg er ganske likt på attraktiv-skalaen. Hun trengee hvertfall ikke bekymre seg. Jeg hadde på meg bukse. Dette var på nattklubb i sofaområde. Vi bytter litt på å stå først, han tilbydde meg kneet etter at jeg var den som hadde stått/sittet på huk uten egen sitteplass en stund. Hadde på meg bukse, satt helt ytters på kneet, no hands. Satt der kanskje 15-30 min og det ble ledig i en annen sofa. Ingen av de andre vennene reagerte på at jeg satt der. Vi pleier å sitte på fanget til hverandre, og på nyttårsaften i fjor kysset alle hverandre på munnen, det syntes jeg var ubehagelig og kommenterte for venninen min, men hun fnøs det vekk med at her er jo vi alle gode venner, ikke tenk på det.

Anonymous poster hash: 443d9...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sjalu, men jeg hadde reagert. Hadde syns det var upassende og det kunne aldri falt meg inn å gjøre det selv. Tenker at det har noe med alder å gjøre. Når jeg var i 20-årene så ville jeg ikke tenkt over det en gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange synes dette er så ugreit?

Ikke jeg heller. Jeg tenkte ikke engang over at det ikke skulle være greit fordi jeg ikke ville reagert om mine nære venniner satt på fanget på min samboer. Vi har som sagt vært venner i mange år, og begge er forlovet og planlegger bryllup neste år med samboerne våre.

Er det ikke greit fordi hun tror jeg driver å prøver meg på samboeren hennes, for da står jeg faktisk ved det jeg skrev i HI, jeg blir skuffet og såret over hvor lite tillit hun har til meg.

Anonymous poster hash: 443d9...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun er usikker på han? Og redd han liker deg litt for godt?

For min del hadde jeg nok ikke reagert hvis dette var ei god venninne og situasjonen er slik som du forklarer den.

Med mindre jeg hadde fått inntrykk av at typen min eller venninna mi hadde hatt et godt øye til hverandre i tidligere situasjoner? Eller at dette var den type venninne som er litt for flørtete og distrè for sitt eget beste haha.

I vår vennegjeng har blant annet kjæresten til ei venninne tatt lapdance på meg. (Med hun tilstede såklart) Dette er noe vi ler av, er ingen big deal. Vi stoler såpass på hverandre. Og jeg tror faktisk flere av venninnene mine hadde tvunget typen sin til å gi meg plass på fanget hvis det var dårlig med sitteplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller. Jeg tenkte ikke engang over at det ikke skulle være greit fordi jeg ikke ville reagert om mine nære venniner satt på fanget på min samboer. Vi har som sagt vært venner i mange år, og begge er forlovet og planlegger bryllup neste år med samboerne våre.

Er det ikke greit fordi hun tror jeg driver å prøver meg på samboeren hennes, for da står jeg faktisk ved det jeg skrev i HI, jeg blir skuffet og såret over hvor lite tillit hun har til meg.

Anonymous poster hash: 443d9...dd9

Nei, dette er ikke noe jeg reagerer på. Jeg hadde også satt meg ned om jeg ikke hadde hatt sitteplass og fått tilbudt et kne å sitte på.. Ser ikke problemet med å la en venninne sitte på kneet ditt i en slik situasjon, selvom man har kjæreste. Ser på det som helt uskyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg og min venninne tror jeg er ganske likt på attraktiv-skalaen. Hun trengee hvertfall ikke bekymre seg. Jeg hadde på meg bukse. Dette var på nattklubb i sofaområde. Vi bytter litt på å stå først, han tilbydde meg kneet etter at jeg var den som hadde stått/sittet på huk uten egen sitteplass en stund. Hadde på meg bukse, satt helt ytters på kneet, no hands. Satt der kanskje 15-30 min og det ble ledig i en annen sofa. Ingen av de andre vennene reagerte på at jeg satt der. Vi pleier å sitte på fanget til hverandre, og på nyttårsaften i fjor kysset alle hverandre på munnen, det syntes jeg var ubehagelig og kommenterte for venninen min, men hun fnøs det vekk med at her er jo vi alle gode venner, ikke tenk på det.

Anonymous poster hash: 443d9...dd9

Også reagerer hun på dette??? Skal man tyde det som kommer ut av svarene på denne tråden så er dette tydeligvis en grense veldig forskjellig fra person til person. Jeg er enig med deg og Lady som ikke skjønner helt hvordan dette kan være ugreit. Jeg personlig hadde ikke hatt noen problemer med det og jeg tror aldri i verden at mannen min hadde hengt seg nevneverdig opp i en slik situasjon heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er morsomt å se hvordan folk definerer sannheten ut i fra hva de selv hadde vært komfortable med, mener ingenting frekt, men jeg syns mennesker er litt fascinerende skapninger av og til.

Da kom jeg også til å tenke på meg selv i situasjonen hvor eneste sitteplass som var ledig var på en gutts fang..spiller ingen rolle om han er singel eller ikke, jeg hadde nok sagt nei, med mindre vi var på flørte'n.

Folk har forskjellige grenser, dette handler ikke bare om sjalusi, men også om intim soner. Jeg liker bare ikke å være så tett innpå folk.

som du ser her, noen syns det er OK andre ikke. Det er igrunn litt irrelevant, det som er viktig er at din venninne ble fornærmet, og selv om hundre folk på KG er uenig med henne, så er følelsene hennes ekte for henne. Jeg foreslår å gi henne pusterom. :) I verst fall er vennskapet over, eller så later hun som om hun tilgir deg,mens hun hele tiden mistenker at du er forelsket i typen hennes..

Eller så er det glemt etter noen dager!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også reagerer hun på dette??? Skal man tyde det som kommer ut av svarene på denne tråden så er dette tydeligvis en grense veldig forskjellig fra person til person. Jeg er enig med deg og Lady som ikke skjønner helt hvordan dette kan være ugreit. Jeg personlig hadde ikke hatt noen problemer med det og jeg tror aldri i verden at mannen min hadde hengt seg nevneverdig opp i en slik situasjon heller.

Mistenker at hun løy om at dette var greit, og har tenkt på det siden den dagen, og nå har hun nådd en grense?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker at hun løy om at dette var greit, og har tenkt på det siden den dagen, og nå har hun nådd en grense?

Det er godt mulig, ellers så kan det bunne ut i at det som skjedde på nyttårsaften var en situasjon hun selv var tilstede og hadde kontroll i. Godt mulig det bunner ut i at tillitsforholdet mellom henne og hennes samboer egentlig er det som er ugreit men at TS er enklere å "ta"? Synes du hadde en del gode poenger og det er sant som du sier dette med intimsoner. Samtidig så snakker vi jo ikke en gang om fanget hans her men ett kne der han ikke en gang tar på henne. Den fysiske kontakten dem i mellom ville jo faktisk vært større om de satt ved siden av hverandre trykket opp i et hjørne pga den dårlige plassen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig, ellers så kan det bunne ut i at det som skjedde på nyttårsaften var en situasjon hun selv var tilstede og hadde kontroll i. Godt mulig det bunner ut i at tillitsforholdet mellom henne og hennes samboer egentlig er det som er ugreit men at TS er enklere å "ta"? Synes du hadde en del gode poenger og det er sant som du sier dette med intimsoner. Samtidig så snakker vi jo ikke en gang om fanget hans her men ett kne der han ikke en gang tar på henne. Den fysiske kontakten dem i mellom ville jo faktisk vært større om de satt ved siden av hverandre trykket opp i et hjørne pga den dårlige plassen...

Det er helt sant, det med kneet, men tror at fokusert her burde være at ts ikke mente noe galt og at, som du sier det selv, jeg mener også at dette ikke er en grunn til å miste en god venninne. Og det er ofte lettere å være sur på alle ande enn kjæresten sin.

høres ut som om ts og venninne først og fremst trenger en goood prat, som starter med at venninnen bør forstå at ts ikke mente noe vondt, men det kan se sånn ut, men likevel forstå at venninnen er såret akkurat nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke jeg heller. Jeg tenkte ikke engang over at det ikke skulle være greit fordi jeg ikke ville reagert om mine nære venniner satt på fanget på min samboer. Vi har som sagt vært venner i mange år, og begge er forlovet og planlegger bryllup neste år med samboerne våre.

Er det ikke greit fordi hun tror jeg driver å prøver meg på samboeren hennes, for da står jeg faktisk ved det jeg skrev i HI, jeg blir skuffet og såret over hvor lite tillit hun har til meg. Anonymous poster hash: 443d9...dd9

Jeg skjønner godt at hun ikke har så mye tillit dersom du oppfører deg så grenseløst. At du ikke ser det i ettertid blir et nytt svik mot venninnen din. Jeg synes du skal beklage, og passe på at det ikke akjer igjen. Det handler om respekt.

Dere burde heller byttet på å sitte, om dere er så gode og nære venner i den gjengen. Aldri i verden om jeg hadde kysset alle i vennegjengen på munnen, heller. Tydeligvis er det en greie (ukultur) i deres gjeng i forhold til intimitetsgrenser.

Anonymous poster hash: 4b37d...37d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne kanskje gått hvis venninnen var med, men når hun ikke var med (og selv kunne se at dette var uskyldig) så skjønner jeg at hun reagerer. Hvorfor gav han ikke deg sin plass?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at hun ikke har så mye tillit dersom du oppfører deg så grenseløst. At du ikke ser det i ettertid blir et nytt svik mot venninnen din. Jeg synes du skal beklage, og passe på at det ikke akjer igjen. Det handler om respekt.

Dere burde heller byttet på å sitte, om dere er så gode og nære venner i den gjengen. Aldri i verden om jeg hadde kysset alle i vennegjengen på munnen, heller. Tydeligvis er det en greie (ukultur) i deres gjeng i forhold til intimitetsgrenser.

Anonymous poster hash: 4b37d...37d

Hvis du leste nøye så ser du at jeg var den som var ukomfortabel med at alle kysset på munnen, og sa det til venninen min som fnøs det bort. Det er bla en av grunnene til at jeg faktisk trodde det ikke var så ille å sitte på et kne.

Har som sagt også beklaget for henne og kommer ikke til å sitte på hans kne igjen. Men jeg mener fortsatt det er henne som må jobbe med tilliten her. Min samboer var heller ikke med denne kvelden og han bare rister på hodet av at dette kunne bli drama av dette.

Anonymous poster hash: 443d9...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere burde heller byttet på å sitte, om dere er så gode og nære venner i den gjengen. Aldri i verden om jeg hadde kysset alle i vennegjengen på munnen, heller. Tydeligvis er det en greie (ukultur) i deres gjeng i forhold til intimitetsgrenser.

Anonymous poster hash: 4b37d...37d

Du har ingen forståelse for at det kan oppleves noe forvirrende for TS å forstå intimgrensene som venninnen hennes har når venninnen selv kan kysse hennes samboer på munnen ved nyttår mens TS selv ikke kan låne hennes samboers kne uten videre kroppskontakt for å sitte på i 30 minutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...