Gå til innhold

15.000 utbetalt i mnd- OK for dere jenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig er det ikke slik at "kvinner trenger en mann med minst bachelor". For en tåpelig påstand. Det er veldig vanlig at par består av en mann som er håndverker og en kvinne med høyskole eller universitetsutdanning. Utdanning og ambisjon er ikke det samme som høyere utdanning. Det viktige er at han vil noe med livet sitt.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

Helt enig. Har datet flere med yrkesfaglig utdanning tidligere. Det har i grunn ingenting å si det. Men alle har flyttet fra mammaen sin for ganske lenge siden.

Anonymous poster hash: 5aa91...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig er det ikke slik at "kvinner trenger en mann med minst bachelor". For en tåpelig påstand. Det er veldig vanlig at par består av en mann som er håndverker og en kvinne med høyskole eller universitetsutdanning. Utdanning og ambisjon er ikke det samme som høyere utdanning. Det viktige er at han vil noe med livet sitt.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

Har sett en del KG-folk skrive at en mann med fagbrev er uaktuell. Så det er ikke en påstand, det er slik en del norske kvinner har blitt.

De kvinnene som ikke har blitt så dømmende har en fordel på flere vis, da! Både større utvalg menn og mindre kald personlighet. :Nikke: Du er nok i den gruppen.

Anonymous poster hash: cd7f7...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Det vil nok gå utover alle, poenget var at mange med høy utdanning i så fall ikke vil være forskånet på noe som helst vis. Særlig de som har tatt utdanning i retning av subsea, offshore, seismikk o.l. eller teknologier i oljeserviceindustrien.

Det er nemlig ikke slik at man bare ved å ha en høy utdannelse er tilpasset arbeidslivet. Ting skjer raskt i dag, og vips - så står en bråte med høyt utdannede ingeniører og banker på døra til NAV. Du får nå bare håpe at det ikke går utover deg og din familie.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Ingeniører vil man trenge i Norge uansett hvordan det går med olja. Det er jo ikke slik at 100% av ingeniører i Norge jobber med olje. Og det er også heller ikke slik at alle høyere utdannelser er en ingeniørutdannelse. Vi vil fortsatt ha et stort behov for de aller, aller fleste med høy utdannelse.

Selvsagt er det ikke akkurat særlig lurt å ta petroleumsfag akkurat nå, men det forstår vel de aller fleste.

edit: skrivefeil

Endret av avocadoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en del KG-folk skrive at en mann med fagbrev er uaktuell. Så det er ikke en påstand, det er slik en del norske kvinner har blitt.

De kvinnene som ikke har blitt så dømmende har en fordel på flere vis, da! Både større utvalg menn og mindre kald personlighet. :Nikke: Du er nok i den gruppen.

Anonymous poster hash: cd7f7...3d1

Det vil alltid finnes NOEN som er både slik, sånn og på ditten og datten måte. Kloke mennesker tar dem for det de er: enkeltpersoner. Dømmende mennesker begynner å påstå ting om "alle nordmenn", "alle menn" og "alle kvinner".

Det er dessuten helt naturlig at folk med høyere utdanning finner hverandre. Både høyskoler, universiteter og studentforeninger er veldig typiske steder å møte en partner. Og det er da ikke noe galt i det.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingeniører vil man trenge i Norge uansett hvordan det går med olja. Det er jo ikke slik at 100% av ingeniører i Norge jobber med olje. Og det er også heller ikke slik at alle høyere utdannelser er en ingeniørutdannelse. Vi vil fortsatt ha et stort behov for de aller, aller fleste med høy utdannelse.

Selvsagt er det ikke akkurat særlig lurt å ta petroleumsfag akkurat nå, men det forstår vel de aller fleste.

edit: skrivefeil

Ikke sant.

Det er viktig å huske på at om man er høyt utdannet eller praktisk utdannet, ikke sier noe om hvor utsatt ens yrke er for økonomiske konturer. Det er mange håndverker som blir overflødig, før helseansatte mister jobben f.eks.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Ikke sant.

Det er viktig å huske på at om man er høyt utdannet eller praktisk utdannet, ikke sier noe om hvor utsatt ens yrke er for økonomiske konturer. Det er mange håndverker som blir overflødig, før helseansatte mister jobben f.eks.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

Ja, spesielt mennesker som utdanner seg innen helse kommer ikke til å slite med å få seg jobb med det første.

Men nå sporer jeg helt av tråden her. Beklager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingeniører vil man trenge i Norge uansett hvordan det går med olja. Det er jo ikke slik at 100% av ingeniører i Norge jobber med olje. Og det er også heller ikke slik at alle høyere utdannelser er en ingeniørutdannelse. Vi vil fortsatt ha et stort behov for de aller, aller fleste med høy utdannelse.

Selvsagt er det ikke akkurat særlig lurt å ta petroleumsfag akkurat nå, men det forstår vel de aller fleste.

edit: skrivefeil

Ikke sant.

Det er viktig å huske på at om man er høyt utdannet eller praktisk utdannet, ikke sier noe om hvor utsatt ens yrke er for økonomiske konturer. Det er mange håndverker som blir overflødig, før helseansatte mister jobben f.eks.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

Selvsagt vil man trenge ingeniører, men sannsynligvis langt færre. Og skal ingeniører fra "olja" kaste seg om og bygge kompetanse innen andre tekniske disipliner så konkurrerer de altså med folk som allerede både har utdanning og erfaring fra denne retningen, så det blir nok ikke lett for de aller fleste. Lønnsforventningene til mange ingeniører innen "olja" er også nokså eventyraktig. Det er nok mange som må regne med å måtte gå kraftig ned i levestandard.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Selvsagt vil man trenge ingeniører, men sannsynligvis langt færre. Og skal ingeniører fra "olja" kaste seg om og bygge kompetanse innen andre tekniske disipliner så konkurrerer de altså med folk som allerede både har utdanning og erfaring fra denne retningen, så det blir nok ikke lett for de aller fleste. Lønnsforventningene til mange ingeniører innen "olja" er også nokså eventyraktig. Det er nok mange som må regne med å måtte gå kraftig ned i levestandard.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Joda, selvsagt. Men man kan alltid utdanne seg til noe annet om det blir for ille. Tror det skal ganske mye til for at de fleste ingeniører i Norge må flytte hjem til foreldrene sine igjen :)

Jeg tror også at vi vil finne på noe annet stort enn olje som vi kan tjene penger på. Da vil vi trenge mye ingeniører til det. Tror ingeniør i fornybar energi kan være ganske lurt nå. Sivilingeniører innen bygg og maskin er heller ikke så utsatt tror jeg.

Så det jeg vil si er i alle fall at man kan selvsagt være uheldig og alt slikt, men om jeg hadde møtt en mann på 29 uten utdanning (mener da selvsagt også at yrkesfag er utdanning) som bodde hjemme, gikk på NAV og i tillegg sleit veldig med depresjoner så hadde mine varsellamper blinket.

Det siste er egentlig det som virkelig er en dealbreaker for meg. Jeg kunne ikke vært sammen med noen som sleit så mye med depresjon. Man kan selvsagt ha tunge tider av og til, og slik er det i et forhold, men du forstår hva jeg mener.

Har en venninne som har slitt med depresjon i mange år nå og det har vært utrolig tungt å bare være hennes venninne. Så jeg tror dessverre ikke jeg hadde klart å være sammen med en mann som føler at han like gjerne kan dø.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som jamrer seg over for høye forventninger her - majoriteten av menn er ikke single livet igjennom. De aller, aller fleste har i hvert fall noen sexpartnere, og over 90% har en samboer i løpet av livet.

Kun 27% av menn har høyere utdannelse.

Så dette med at man er sjanseløs uten utdannelse er regelrett tullball.

Anonymous poster hash: f690c...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forsørger ikke deg selv, du går på Nav. Det hjelper ikke at du er i tiltak, du tjener faktisk ikke penger men snylter på felleskassen.

Da er du helt utelukket for meg.

Get a job.

Anonymous poster hash: eb0e9...9d3

Som mange andre, har du ikke skjønt noe.. Jeg tjener kommunal lønn, og skatter av inntekten min. Snylter ikke mer enn deg.

Det handler ikke om hvor mye penger du tjener. Det at du er en talentløs naver er deimot som å være spedalsk i datingsammenheng.

Forsøk på mobbing er vel ikke helt etter KG-boka? Heldigvis er jeg ikke så svak at det plager meg, ei heller nok til å gidde å rapportere det.. Dessuten blir uttrykket "naver" kraftig feilbrukt, da jeg jobber 100 % og tjener så lite. En naver er vel en som utnytter systemet, det kan jeg ikke helt se at jeg gjør :fnise: Du virker ikke særlig oppegående..

Anonymous poster hash: b105e...45b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil forøvrig informere om at jeg har studiekompetanse, og var ferdig med vgs til vanlig tid. Jeg har også gått på universitetet, og har mer enn gjennomsnittlig IQ. Og garantert bedre sosiale antenner enn dere som kritiserer med harde ord.

Så var det sagt, iallefall.



Anonymous poster hash: b105e...45b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir noen så veldig hårsåre når kvinner ønsker menn med høyere utdannelse? Jeg opplever at menn har like høye krav til høyere utdannelse hos kvinner så dette er ingen oneway street.

Høyere utdannelse kan (legg merke til at jeg sier kan fordi det trenger ikke alltid å ha noe å si) si noe om ambisjonsnivå men det sier hovedsakelig noe om personens interesser. Ofte er det ikke bare høyere utdannelse i seg selv som er kravet, men høyere utdannelse innen et felt der begge parter føler de har noe til felles og der deler en forståelse. Jeg studerer selv økonomi og kjæresten min er økonom. Selv om vi har masse interesser utover "økonomi" så er det fint å kunne diskutere problemstillinger og jobbsituasjoner som vi begge kan forstå på samme nivå osv. Og selv om jeg har "krav" til høyere utdannelse hos en partner så betyr ikke det at jeg ville hatt masse til felles med en mann med fysikkutdannelse for eksempel. Og det er kanskje ikke det jeg ser etter heller. Så alt handler mest om felles interesser, lik bakgrunn osv. Ikke bare høyere utdannelse i seg selv. Like barn leker best og det gjelder folk i alle samfunnslag.

Men nå velges partnere først og fremst på bakgrunn av personlige egenskaper og personlighet. Men høyere utdannelse i tillegg begrenser ikke dette og man kan få begge deler.

Anonymous poster hash: ab81b...615

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først lurer du på om dette er greit for jenter, og når ikke alle synes det er det, så virker du litt sur? Det er jo bare å finne seg ei som ønsker en som bor hjemme hos mamma, så er jo problemet løst. Eller flytte for deg selv. De fleste kommer nok til å ha problemer med hjemme hos mamma delen mer enn NAV...

Anonymous poster hash: 970f9...08f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først lurer du på om dette er greit for jenter, og når ikke alle synes det er det, så virker du litt sur? Det er jo bare å finne seg ei som ønsker en som bor hjemme hos mamma, så er jo problemet løst. Eller flytte for deg selv. De fleste kommer nok til å ha problemer med hjemme hos mamma delen mer enn NAV...

Anonymous poster hash: 970f9...08f

Jeg har jo råd til egen leilighet med 15k i måneden (og skal også flytte ut igjen på nyåret). Jeg har også bodd hjemmefra i flere år tidligere, så jeg er ingen hjelpesløs mammagutt.. Hadde ikke vært aktuelt å bo hjemme hvis jeg hadde kjæreste.

Rart at folk henger seg opp i en slik banal sak, som er veldig lett å løse for min del..

Anonymous poster hash: b105e...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo råd til egen leilighet med 15k i måneden (og skal også flytte ut igjen på nyåret). Jeg har også bodd hjemmefra i flere år tidligere, så jeg er ingen hjelpesløs mammagutt.. Hadde ikke vært aktuelt å bo hjemme hvis jeg hadde kjæreste.

Rart at folk henger seg opp i en slik banal sak, som er veldig lett å løse for min del..

Anonymous poster hash: b105e...45b

Du skrev at du bor hjemme i åpningsteksten og det er det folk svarer på... Alt kan endres om man vil, spm var jo hva folk mener om situasjonen slik du har presentert den, her og nå.

Anonymous poster hash: f690c...707

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg har jo råd til egen leilighet med 15k i måneden (og skal også flytte ut igjen på nyåret). Jeg har også bodd hjemmefra i flere år tidligere, så jeg er ingen hjelpesløs mammagutt.. Hadde ikke vært aktuelt å bo hjemme hvis jeg hadde kjæreste.

Rart at folk henger seg opp i en slik banal sak, som er veldig lett å løse for min del..

Anonymous poster hash: b105e...45b

Jeg forstår at du føler for å beskytte deg selv etter 8 sider med kritisering, men du må også huske at det var du som startet tråden og når man da får ærlige svar om hva kvinner her vil ha så må du bare godta det og så får du bestemme selv om du vil forandre på noe eller ikke. Det er selvsagt ikke alt du skal ta til deg heller og du må huske at ingen kvinner er like.

Jeg tror dog ikke det er lurt for en som allerede er deprimert og selvdestruktiv å starte en tråd som dette. Det som er viktig for deg er å jobbe deg gjennom det og så får du finne dame etterpå. Forholdet ditt vil nok ikke gå så bra når du sliter såpass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor blir noen så veldig hårsåre når kvinner ønsker menn med høyere utdannelse? Jeg opplever at menn har like høye krav til høyere utdannelse hos kvinner så dette er ingen oneway street.

Høyere utdannelse kan (legg merke til at jeg sier kan fordi det trenger ikke alltid å ha noe å si) si noe om ambisjonsnivå men det sier hovedsakelig noe om personens interesser. Ofte er det ikke bare høyere utdannelse i seg selv som er kravet, men høyere utdannelse innen et felt der begge parter føler de har noe til felles og der deler en forståelse. Jeg studerer selv økonomi og kjæresten min er økonom. Selv om vi har masse interesser utover "økonomi" så er det fint å kunne diskutere problemstillinger og jobbsituasjoner som vi begge kan forstå på samme nivå osv. Og selv om jeg har "krav" til høyere utdannelse hos en partner så betyr ikke det at jeg ville hatt masse til felles med en mann med fysikkutdannelse for eksempel. Og det er kanskje ikke det jeg ser etter heller. Så alt handler mest om felles interesser, lik bakgrunn osv. Ikke bare høyere utdannelse i seg selv. Like barn leker best og det gjelder folk i alle samfunnslag.

Men nå velges partnere først og fremst på bakgrunn av personlige egenskaper og personlighet. Men høyere utdannelse i tillegg begrenser ikke dette og man kan få begge deler.

Anonymous poster hash: ab81b...615

Det er mer at kun 27% av menn tar høyere utdannelse, og prosenten er enda mindre blant den yngre generasjon gutter.

"Like barn leker best" er bullshit da kvinner uten utdannelse gjerne vil ha disse mennene de også.

De som ikke trenger dette i en mann har et mye større utvalg.

De som må ha dette i en mann, kommer ofte hit og klager over at "ingen menn liker meg" eller "mannen var utro med kollega/venninne, buhu."

Fordi de kun går for 27-prosenten.

Anonymous poster hash: cd7f7...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du føler for å beskytte deg selv etter 8 sider med kritisering, men du må også huske at det var du som startet tråden og når man da får ærlige svar om hva kvinner her vil ha så må du bare godta det og så får du bestemme selv om du vil forandre på noe eller ikke. Det er selvsagt ikke alt du skal ta til deg heller og du må huske at ingen kvinner er like.

Jeg tror dog ikke det er lurt for en som allerede er deprimert og selvdestruktiv å starte en tråd som dette. Det som er viktig for deg er å jobbe deg gjennom det og så får du finne dame etterpå. Forholdet ditt vil nok ikke gå så bra når du sliter såpass.

Herregud for ett MAS og fordommer, som om alle kan bare velge seg kjemi og forelskelse…synes eg ser dere treffe en med kjemi ( sjelden ) og så si nei pga ting som dette…………..lavmål

Anonymous poster hash: 10029...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for ett MAS og fordommer, som om alle kan bare velge seg kjemi og forelskelsesynes eg ser dere treffe en med kjemi ( sjelden ) og så si nei pga ting som dette..lavmål

Anonymous poster hash: 10029...b5a

Men ting handler jo om mer enn kjemi! Jeg kommer aldri til å gå ut med en som er ett økonomisk rot, har forbrukslån etc. For meg så er det viktig med en som har ett nøkternt forbruk og har styring på økonomien sin

Anonymous poster hash: 17694...0f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvorfor du har bodd hjemme. Har du vært alvorlig syk eks, slik at du har trengt hjelp,så er det ok.

15000 når du er i nav, er ikke så lite. Du satser vel på større inntekt.

Det er ikke slik at man spør etter inntekten når man treffer en som man liker



Anonymous poster hash: 6608c...50b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...