Gå til innhold

15.000 utbetalt i mnd- OK for dere jenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle kan gå på en smell, men fokuser heller på deg selv og din egen framtid fremfor å finne deg dame. Kanskje du finner deg en flott dame når du kommer deg i ordinær jobb igjen/begynner å studere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som sier at "hvis du ikke har utdannelse er du ikke aktuell", kun 9% av norske menn har høyere utdannelse og 18% av menn har en bachelor.

Lykke til.. :laugh:

Hjelpes. Hva skjer med alle de 1000 som blir uteksaminert fra høyere utdannelser hvert år da?

Anonymous poster hash: 1ed80...74f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i ordinær jobb, men tjener ca 15.000 kroner gjennom kvalifiseringsprogrammet via NAV/kommunen.

Kunne dere jenter vært sammen med en person med den økonomien? At jeg bor hjemme er kanskje en større dealbreaker, men jeg skal snart flytte igjen etter å ha bodd hjemme et år (jeg er 29).

Jeg er veldig redd for å ikke være interessant for noen jenter..

Anonymous poster hash: b105e...45b

nav- ikke dealbreaker, men bor hjemme enda? tja ikke nødvendigvis, spørst hvilken grunn det er som f.eks alvorlig sykdom. hvis ikke ville jeg sett det som useriøst, latskap og lite tegn til modenhet.

kom deg ut å få deg jobb, du har enda tid på å finne deg en kjæreste :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier at "hvis du ikke har utdannelse er du ikke aktuell", kun 9% av norske menn har høyere utdannelse og 18% av menn har en bachelor.

Lykke til.. :laugh:

27% av norske menn og 33% av norske kvinner har høyere utdannelse.

Anonymous poster hash: f690c...707

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bor hjemme og går på nav?

Dealbreaker. Vil ha en med litt større ambisjoner og ressurser.

It's a hard knock life.

Anonymous poster hash: 3f25c...d3d

Får kommunal lønn den 12. hver måned.

Anonymous poster hash: b105e...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bor hos foreldrene dine og får penger fra nav,

forsørger du ikke deg selv.

Foreldrene dine gjør det. Og skattebetalerne.

Anonymous poster hash: 1ed80...74f

Er det meg du snakker om eller ts? Ts skriver at han snart skal flytte ut, så jeg ser ikke problemet i det. Og jeg tenkte jo selvsagt i forhold til at jeg ikke gidder å forsørge noen. Han må klare å forsørge seg selv. At han får pengene fra NAV ser jeg ikke nødvendigvis som noe negativt i seg selv, det kan være flere grunner til det. Jeg er tross alt en tilhenger av det velferdssystemet vi har i dag.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27% av norske menn og 33% av norske kvinner har høyere utdannelse.

Anonymous poster hash: f690c...707

Ja, 18+9 = 27.

Bra at du kan regne. :)

18% har bachelor, 9% høyere utdannelse (bachelor er ikke høyere, mente master og mer).

Endret av Noope
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier at "hvis du ikke har utdannelse er du ikke aktuell", kun 9% av norske menn har høyere utdannelse og 18% av menn har en bachelor.

Lykke til.. :laugh:

:popcorn: (men, det går jo an å hente seg en fra söta bror eller en annen nabo)

Så man må ha høyere utdannelse/bachelor for at man kan kalle det en utdannelse? :laugh: Jeg har yrkesfaglig-utdannelse, og jeg ser på meg selv som utdannet altså.

Anonymous poster hash: 63105...82d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med begge disse. Hadde vært uaktuell å bli sammen en 29-åring som fortsatt bor hjemme og får penger fra NAV. Hadde ikke hjulpet om du så hadde fått 30 000 i måneden fra NAV så lenge du bor hjemme og pengene kommer fra NAV og ikke en arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: a2142...fb4

Igjen, de kommer fra kommunen. Skjønner at det er vanskelig for enkelte å få inn i nøtta..

Anonymous poster hash: b105e...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier at "hvis du ikke har utdannelse er du ikke aktuell", kun 9% av norske menn har høyere utdannelse og 18% av menn har en bachelor.

Lykke til.. :laugh:

:popcorn: (men, det går jo an å hente seg en fra söta bror eller en annen nabo)

Yrkesskole og fagbrev er også utdannelse. Det er rimelig få uten utdannelse utover grunnskolen som er ressursterke, har ambisjoner og har grei inntekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 18+9 = 27.

Bra at du kan regne. :)

18% har bachelor, 9% høyere utdannelse (bachelor er ikke høyere, mente master og mer).

Bachelor regnes som høyere utdannelse, uansett om du ikke selv synes det.

Så å si 18% er derfor feil, og jeg antok selvsagt at du trodde at bachelor var del av totalen.

Anonymous poster hash: f690c...707

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bachelor regnes som høyere utdannelse, uansett om du ikke selv synes det.

Så å si 18% er derfor feil, og jeg antok selvsagt at du trodde at bachelor var del av totalen.

Anonymous poster hash: f690c...707

Ah, skjønner. Ja, det er litt ulike synspunkter på hva som er høyere, men hvis det offisielt regnes som høyere så er jeg helt med på den altså. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bor hos foreldrene dine og får penger fra nav,

forsørger du ikke deg selv.

Foreldrene dine gjør det. Og skattebetalerne.

Anonymous poster hash: 1ed80...74f

Beklager, men du er dum og uvitende. I kvalifiseringsprogram jobber man full jobb, med kommunal lønn, og skatter minst 10 %. Ingen skattebetalere betaler inntekten min.

Anonymous poster hash: b105e...45b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som sier at "hvis du ikke har utdannelse er du ikke aktuell", kun 9% av norske menn har høyere utdannelse og 18% av menn har en bachelor.

Lykke til.. :laugh:

:popcorn: (men, det går jo an å hente seg en fra söta bror eller en annen nabo)

Jeg har allerede funnet meg en ambisiøs og flott mann med like høy utdannelse som meg selv, og alle mine venninner som har utdannelse har også kjærester med utdannelse, så vi klarer oss fint. Men takk for lykkeønskningen! Vet det har blitt nevnt tidligere her, men høyere utdanning i er utdanning som bygger på videregående utdanning/studiekompetanse eller tilsvarende, og inkluderer både høgskole/bachelor, fagskole og universitet. Så det riktige tallet er 27 %, ikke 9 %.

Poenget er vel uansett at vi mener at mannen bør ha en eller annen form for ambisjon etter videregående, enten det er å gå fagskole for å bli butikksjef, ta fagbrev for å f.eks. bli elektriker eller studere på høgskole eller univesitetet.

Anonymous poster hash: a2142...fb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27% av norske menn og 33% av norske kvinner har høyere utdannelse.

Anonymous poster hash: f690c...707

Tror den personen du siterte skilte mellom høyere utdanning på høyere og lavere grad. Altså: høyere grads utdanning = master/hovedfag eller mer. Lavere grads utdanning: bachelor/cand.mag - dvs de fleste høgskoleutdanninger.

Anonymous poster hash: f1d49...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud for et kaldt samfunn.

Dere får bare håpe livet farer snilt med dere, at dere aldri blir syke eller arbeidsledige...



Anonymous poster hash: 10029...b5a
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er syk, men jobber likevel rumpa av meg i tillegg til studier, så får samme som deg i mnd.

Jeg kommer til å tjene ganske godt når jeg er ferdigutdannet, så hadde vært rart å være med en mann som går på NAV om han ikke er svært syk.

Jeg flytta også for meg selv da jeg bare var 16, så hadde følt meg mye mer selvstendig enn deg.

Det hadde blitt for store forskjeller.

Like barn leker best.

Anonymous poster hash: 5aa91...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No way in hell. 29 år og bor hjemme? Og naver. Du er ikke noe for meg i hvert fall.

Anonymous poster hash: 5a917...791

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den personen du siterte skilte mellom høyere utdanning på høyere og lavere grad. Altså: høyere grads utdanning = master/hovedfag eller mer. Lavere grads utdanning: bachelor/cand.mag - dvs de fleste høgskoleutdanninger.

Anonymous poster hash: f1d49...fa6

Ja hun forklarte det.

Poenget er likevel at 'høyere utdannelse' omfatter både bachelor og master. Det er korrekt bruk og slik de fleste bruker det.

Om man kun definerer master som HU og derav hinter til at kvinner er for kravstore, blir det derfor feil.

Kvinnene i tråden har ikke sagt at en fyr må ha master, de har sagt at han skal ha utdannelse, hvilket er langt mer vanlg.

Anonymous poster hash: f690c...707

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...