Gå til innhold

Kan han være sjenert selv om det ikke virker slik på alle plan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han høres veldig ut som noen jeg kjenner godt, meg selv :)

Jeg er introvert men med extroverte tendenser - altså jeg er sosialt kapabel, kan relatere meg helt normalt til andre, har empatiske og sympatiske evner og er generelt grei til å mestre situasjoner og følelser som involverer andre mennesker. Jeg har selvtillit på mange områder, og takler greit helt vanlige relasjoner.

Men, jeg er ikke alltid -komfortabel- i disse situasjonene, og vil gjerne holde kortene mine tett til brystet frem til jeg har konkludert med at den andre parten er til å stole på, en jeg vil ha i livet mitt helt sikkert og iblant er det lett å la den andre parten ta mest initiativ. Det er ikke slik at jeg er lat, men jeg har en innebygd redsel for å være til bry. Jeg vil ikke plage noen unødig med min tilstedeværelse, og jeg trekker meg gjerne tilbake noen dager for å gi andre den tiden de kanskje trenger for å bearbeide hendelser og inntrykk.

For mennesker som er sånn som meg, så er det lett å tenke at mine intensjoner er enkle å tolke, men av erfaring vet jeg at andre oppfatter meg som litt lite direkte.

Jeg mistenker altså at fyren ikke holder deg på gress, men kanskje bruker mye tid til tanker og følelser rundt det som skjer mellom dere, og at det er en naturlig progresjon han ønsker, uten press og veldig mye mas fra hans eller din side.

Forsøk gjerne å snakke med ham uten å stille ham til veggs, men gjør det klart for ham at du er interessert og at du er villig til å ta det i den farten som er komfortabel for dere begge. Hvis han IKKE er interessert, har han da fått fritt spillerom til å kommunisere dette.



Anonymous poster hash: 7cd2c...e08
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han høres veldig ut som noen jeg kjenner godt, meg selv :)

Jeg er introvert men med extroverte tendenser - altså jeg er sosialt kapabel, kan relatere meg helt normalt til andre, har empatiske og sympatiske evner og er generelt grei til å mestre situasjoner og følelser som involverer andre mennesker. Jeg har selvtillit på mange områder, og takler greit helt vanlige relasjoner.

Men, jeg er ikke alltid -komfortabel- i disse situasjonene, og vil gjerne holde kortene mine tett til brystet frem til jeg har konkludert med at den andre parten er til å stole på, en jeg vil ha i livet mitt helt sikkert og iblant er det lett å la den andre parten ta mest initiativ. Det er ikke slik at jeg er lat, men jeg har en innebygd redsel for å være til bry. Jeg vil ikke plage noen unødig med min tilstedeværelse, og jeg trekker meg gjerne tilbake noen dager for å gi andre den tiden de kanskje trenger for å bearbeide hendelser og inntrykk.

For mennesker som er sånn som meg, så er det lett å tenke at mine intensjoner er enkle å tolke, men av erfaring vet jeg at andre oppfatter meg som litt lite direkte.

Jeg mistenker altså at fyren ikke holder deg på gress, men kanskje bruker mye tid til tanker og følelser rundt det som skjer mellom dere, og at det er en naturlig progresjon han ønsker, uten press og veldig mye mas fra hans eller din side.

Forsøk gjerne å snakke med ham uten å stille ham til veggs, men gjør det klart for ham at du er interessert og at du er villig til å ta det i den farten som er komfortabel for dere begge. Hvis han IKKE er interessert, har han da fått fritt spillerom til å kommunisere dette.

Anonymous poster hash: 7cd2c...e08

Jeg tror du har gode intensjoner men ikke er helt realistisk her. Jeg er også introvert og mine signaler kan mistolkes. Men i denne situasjonen er det legitimt å stille ham litt til veggs.

- Han vet hun liker ham. Sjenanse er vanlig når vi liker noen men ikke vet om følelsen er gjengjeldt. TS tar jevnlig kontakt med han og hun har sex med ham. I tillegg bringer hun opp spm rundt hva han føler for henne.

- Om du er vag med dine følelser retter du det opp når det blir poengtert.

Dersom du er stormforelsket i en noen, dater dem og hvedkommende konfronterer deg med at du virker uinteressert så anstrengt du deg jo for å forsikre dem om at det ikke er tilfelle.

TS har nevnt for fyren at han virker lunken og han er ikke mindre lunken av den grunn. Antakeligvis fordi hvordan hun leser ham ikke handler om "utydelige signaler" men rett og slett at han ikke bryr seg så mye.

Verdt å nevne at menn og kvinner også er forskjellige her og at det er flere menn som har sex med kvinner de ikke bryr seg om enn motsatt. Situasjonen er derfor ikke helt parallell.

TS har gått rundt grøten lenge nok. Hun trenger ikke angripe det som en bitch men hun skal heller ikke være vag eller unnskylde seg.

Han er ikke et sart snøflak, praten om hvor de står er helt på sin plass.

Anonymous poster hash: 04825...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan bare la vær å ta kontakt så kan jeg se om han etterlyser meg.

Anonymous poster hash: c1227...840

Det kan du ikke la være, for det har du sagt hundre ganger og det har ikke skjedd ennå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å være tilbakeholden og sjenert på noen måter, men være veldig frempå på andre. Selv har jeg erfaringer med at eksen min var slik. Om dette stemmer for denne mannen, eller om han holder deg på gress er det vanskelig å vurdere utifra innlegget ditt.

ja jeg har selv problemer å vurdere om han holder meg på gress, eller om han det er andre forklaringer sm gjør at han er sånn.

Jeg vil ikke tro at han ville møtt meg av fullstendig uinteresse. Han føler nok en viss tiltrekning til meg. Det velger jeg å tro. Men hva han vil med situasjonen er vanskelig å si.

Han kan virke uinteressert ut, siden det er meg som tar som oftest intiativ til kontakt på meldinger, men i virkeligheten er det faktisk han som tar intiativ til den fysiske kontakten. Og han pleier ofte komme med forslag til å møtes selv. Så det er vanskelig å vurdere det for meg også. Men jeg håper jo at han er interessert i et forhold.

Anonymous poster hash: c1227...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal i hvert fall Ikke la kg-folk så tvil om forholdet deres og la deg overbevise om "gressteorien" eller til å "teste" interessen hans på rare måter.

Er enig med det. Jeg vil tro at han har en viss interesse siden han har fortsatt møtt meg. For hvis ikke så vet jeg at han lett kunne funnet en annen. Jeg hadde aldri giddet å møtt en jeg ikke var interessert i.

Anonymous poster hash: c1227...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo laget ca en tråd pr dag i flere måneder om denne mannen og lurt på hva han vil og føler! Hvis det er så vanskelig å få ut av ham om han er interessert i deg og vil være sammen med deg så er han garantert ikke interessert i annet enn sex og evt vennskap.



Anonymous poster hash: 78ec4...ed0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han høres veldig ut som noen jeg kjenner godt, meg selv :)

Jeg er introvert men med extroverte tendenser - altså jeg er sosialt kapabel, kan relatere meg helt normalt til andre, har empatiske og sympatiske evner og er generelt grei til å mestre situasjoner og følelser som involverer andre mennesker. Jeg har selvtillit på mange områder, og takler greit helt vanlige relasjoner.

Men, jeg er ikke alltid -komfortabel- i disse situasjonene, og vil gjerne holde kortene mine tett til brystet frem til jeg har konkludert med at den andre parten er til å stole på, en jeg vil ha i livet mitt helt sikkert og iblant er det lett å la den andre parten ta mest initiativ. Det er ikke slik at jeg er lat, men jeg har en innebygd redsel for å være til bry. Jeg vil ikke plage noen unødig med min tilstedeværelse, og jeg trekker meg gjerne tilbake noen dager for å gi andre den tiden de kanskje trenger for å bearbeide hendelser og inntrykk.

For mennesker som er sånn som meg, så er det lett å tenke at mine intensjoner er enkle å tolke, men av erfaring vet jeg at andre oppfatter meg som litt lite direkte.

Jeg mistenker altså at fyren ikke holder deg på gress, men kanskje bruker mye tid til tanker og følelser rundt det som skjer mellom dere, og at det er en naturlig progresjon han ønsker, uten press og veldig mye mas fra hans eller din side.

Forsøk gjerne å snakke med ham uten å stille ham til veggs, men gjør det klart for ham at du er interessert og at du er villig til å ta det i den farten som er komfortabel for dere begge. Hvis han IKKE er interessert, har han da fått fritt spillerom til å kommunisere dette.

Anonymous poster hash: 7cd2c...e08

Jeg er enig i deg i dette. Jeg tenker at han kan være en person som har vanskeligheter med å prate om følelser. Det vet jeg ingenting om.

Jeg har hatt en god venninne, som var sammen med en mann. De var samboere, og hadde 2 barn sammen. Jeg trodde alt fungerte helt fint. Han var jo kjempehyggelig og snill. Og så fortalte hun at hun ikke maktet å leve sammen med han lenger. Grunnen var at han ikke klarte å snakke om følelser. Alt virket helt dødt ut. Det er umulig å kunne sitte seg ned å snakke om følelsesmessige ting med han, uten at han blir helt fjern. Og han begir seg aldri ut på temaet selv. Hun hadde alltid vært den som tok intiativ i forholdet deres, og nå var hun lei. Hun sa det til han, og han ønsket å forbedre det, men det klarte han aldri. Og så brøt hun opp med han. Han ønsket ikke brudd, men hun orket det ikke mer.

Venninnen min fortalte meg at han var verdens snilleste mann i hennes øyne, men den innadvendte måten hans å være på når det gjaldt følelser var uholdbar for henne. Hun ble usikker på forholdet deres med å ha det slik.

Pga denne historien, så tenker jeg at det samme kan være tilfelle med daten min. Det er derfor jeg ikke har ville gitt opp. Han har ønsket å møtt meg. Han har ønsket å finne på ting sammen med meg. Dette er noe han har gjort av eget ønske også. Og han har tatt intiativ til å finne på ting sammen. Men det er mye meg som kontakter han først på meldinger, men jeg har hatt lite tålmodighet til å vente på at han skal kontakte meg først. Samtidig så er det han som tar intiativ til å kysse og alt fysisk i virkeligheten, så dermed så føler jeg at jeg vil veie litt opp for det med å vise interesse på meldinger.

Jeg kontakter han hver dag. Og han svarer med en gang tilbake.

Jeg skrev en melding til han i kveld, der jeg gir roret til han. Skrev at han måtte gi en lyd hvis han ville finne på noe sammen i helgen. Så nå får jeg bare se om han gjør det. Men det er nok lurt å gjøre andre ting istedet for å være på vent for han. Jeg får finne på andre ting, også finner jeg jo meldingen dersom han vil noe mer.

Selv om det er han som har tatt all intiativ til kyssing, og fysisk kontakt hver gang i virkeligheten, så trenger jeg nok ikke mer å kompensere med å være ivrig på kontakt på meldinger. Det er det jeg har forsøkt, slik at han skal forstå at jeg liker han. For han kan jo missforstå meg også. Vet ikke om dere ser den siden..?

Anonymous poster hash: c1227...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...