Gå til innhold

Kan han være sjenert selv om det ikke virker slik på alle plan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg dater en fyr. Og det er så mange ganger jeg har tenkt: Fyren er uinteressert!. Men det merkelige er at hvis jeg bringer dette på banen, så virker det ut som om han er redd for å miste meg. Han fortsetter å møte meg. Og fyren er såpass attraktiv at han kan lett finne en annen dame hvis han vil.

Men han se sjenert ut. Virke brydd ut. Han virker gjennomtenkt i det han sier. Og han virker følsom ut. Men han klarer å ta intiativet til sex, men han er svært lukket til å snakke om andre følelsesmessige ting. Men siden han klarer å ta intiativet til sex, så tenker jo jeg at han ikke er sjenert, og kunne lett vært mer åpen på følelser også.

Hva mener dere om en slik situasjon? Tror dere at han lukker seg pga en egentlig uinteresse som han ikke vil innrømme. Eller tror dere at han er sjenert?



Anonymous poster hash: c1227...840
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er definisjonen av å bli holdt på gress. God nok som sexpartner, ikke god nok for et forhold.

Anonymous poster hash: 04825...795

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er definisjonen av å bli holdt på gress. God nok som sexpartner, ikke god nok for et forhold.

Anonymous poster hash: 04825...795

Jeg har spurt han om han er uinteressert. Men da sier han at han overhodet ikke er uinteressert, og vil ikke miste meg. Fyren virker jo snill ut. Han virker til å være et rettferdig og godt menneske, ifølge holdningene hans. Så derfor har jeg problemer med å tro at jeg blir holdt på gress, og at det kun er sex han er ute etter.

Anonymous poster hash: c1227...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt han om han er uinteressert. Men da sier han at han overhodet ikke er uinteressert, og vil ikke miste meg. Fyren virker jo snill ut. Han virker til å være et rettferdig og godt menneske, ifølge holdningene hans. Så derfor har jeg problemer med å tro at jeg blir holdt på gress, og at det kun er sex han er ute etter.

Anonymous poster hash: c1227...840

Det er jo en grunn til st du må spørre om han er uinteressert og at han ikke selv overbeviser deg om at han er interessert.

Dersom du tar et skritt tilbake, ikke kontakter ham eller maser om følelser, hva skjer da? Kontakter han deg jevnlig? Ber deg ut på date? (Ordentlige dates, ikke ting som involverer sex)

Anonymous poster hash: 04825...795

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt han om han er uinteressert. Men da sier han at han overhodet ikke er uinteressert, og vil ikke miste meg. Fyren virker jo snill ut. Han virker til å være et rettferdig og godt menneske, ifølge holdningene hans. Så derfor har jeg problemer med å tro at jeg blir holdt på gress, og at det kun er sex han er ute etter.

Anonymous poster hash: c1227...840

Rettferdige og gode mennesker vil jo også ha sex. Problemet er ikke at han er en dårlig person, han er normal fyr som ikke er så vanvittig interessert i deg.

Anonymous poster hash: 04825...795

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en grunn til st du må spørre om han er uinteressert og at han ikke selv overbeviser deg om at han er interessert.

Dersom du tar et skritt tilbake, ikke kontakter ham eller maser om følelser, hva skjer da? Kontakter han deg jevnlig? Ber deg ut på date? (Ordentlige dates, ikke ting som involverer sex)

Anonymous poster hash: 04825...795

Ja jeg vet. Det er mest meg som kontakter han, men han svarer alltid med en gang. Han kontakter meg av og til han også. Og han ber meg ut på dater. Helt vanlige dater, : kino med middag, turer i skog og mark, bilturer, tur på attraksjoner og museumer osv osv. Så jeg føler at det ikke er bare sex, men også vennskap. Men ja det er en grunn til at jeg er usikker.

Anonymous poster hash: c1227...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rettferdige og gode mennesker vil jo også ha sex. Problemet er ikke at han er en dårlig person, han er normal fyr som ikke er så vanvittig interessert i deg.

Anonymous poster hash: 04825...795

Men da bør han ikke møte meg.. Det er det jeg ikke forstår.

Anonymous poster hash: c1227...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet. Det er mest meg som kontakter han, men han svarer alltid med en gang. Han kontakter meg av og til han også. Og han ber meg ut på dater. Helt vanlige dater, : kino med middag, turer i skog og mark, bilturer, tur på attraksjoner og museumer osv osv. Så jeg føler at det ikke er bare sex, men også vennskap. Men ja det er en grunn til at jeg er usikker.

Anonymous poster hash: c1227...840

Det her er det så mange kvinner ikke forstår. Det at han svarer viser kun et minimum av interesse. Enten fordi han ikke vil såre noen med en avvisning, eller fordi det er greit å "ha deg der". Dersom man virkelig vil ha en jente så går man for henne, og kontakter henne jevnlig.

Når du selv velger å være pådriveren i situasjonen gir du fra deg muligheten til å lese av hans interesse og initiativ.

Jeg sier ikke at jenter ikke all ta initiativ. Men det er en grunn til at dynamikken er som den er og at jenter venter på umotiverte fra mannens side i starten av datingen.

Menn har en langt lavere standard for kvinner de dater og har sex med enn kvinner de går inn i forhold med.

En kvinne som smser en mann vil nesten alltid få svar.

Anonymous poster hash: 04825...795

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da bør han ikke møte meg.. Det er det jeg ikke forstår.

Anonymous poster hash: c1227...840

Hvorfor skal han ille møte deg? Han gjør ingenting galt. Hvis du ikle vil ha sex utenfor forhold så skulle du jo ikke hatt sex med ham utenfor et forhold.

Slik det er nå har du jo kommunisert at et casual, uforpliktende forhold er greit for deg. Ved å delta i det.

Du vil bare at han skal gjøre dette seriøst fordi du er redd for å ta "praten" selv. Han er ikke tankeleser og du kan ikke forvente et han tar dine beslutninger for deg.

Anonymous poster hash: 04825...795

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du være litt mer konkret om problemet TS?

Det er slik at jeg har problemer med å klare å finne ut hva han vil. Jeg blir usikker på om han faktisk er interessert. Men okey, : jeg kan bare la vær å ta kontakt så kan jeg se om han etterlyser meg.

Men jeg hadde ikke regnet med at han møter meg av uinteresse, dersom han ikke er interessert. Det hadde ikke jeg gjort. Men nå forstår jeg jo at folk gjør det, og at det er en helt naturlig og normal sak. De er gjerne redd for å såre, eller så gjør de det for å få seg litt sex..

Anonymous poster hash: c1227...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å være tilbakeholden og sjenert på noen måter, men være veldig frempå på andre. Selv har jeg erfaringer med at eksen min var slik. Om dette stemmer for denne mannen, eller om han holder deg på gress er det vanskelig å vurdere utifra innlegget ditt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dater en fyr. Og det er så mange ganger jeg har tenkt: Fyren er uinteressert!. Men det merkelige er at hvis jeg bringer dette på banen, så virker det ut som om han er redd for å miste meg. Han fortsetter å møte meg. Og fyren er såpass attraktiv at han kan lett finne en annen dame hvis han vil.

Men han se sjenert ut. Virke brydd ut. Han virker gjennomtenkt i det han sier. Og han virker følsom ut. Men han klarer å ta intiativet til sex, men han er svært lukket til å snakke om andre følelsesmessige ting. Men siden han klarer å ta intiativet til sex, så tenker jo jeg at han ikke er sjenert, og kunne lett vært mer åpen på følelser også.

Hva mener dere om en slik situasjon? Tror dere at han lukker seg pga en egentlig uinteresse som han ikke vil innrømme. Eller tror dere at han er sjenert?

Anonymous poster hash: c1227...840

Jeg ser at kvinnene sier du blir holdt på gress.

Det er ikke sikkert.

Nemlig: menn er ikke slik at de enten er sjenerte eller bare er usjenerte og tjobing og fest og bang. (Det finnes scenefolk, lever av å opptre, som overhodet ikke fikser å snakke med fremmede)

Han kan utmerket godt være god i senga, trives med å være naken med deg, men fremdeles være sjenert for følelsene sine. Eller han er synes ikke han er helt avklart - og så vil han ikke såre deg med å si han elsker deg, for så å oppleve at han ikke gjør det.

Virker han ellers ærlig og fin?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å være tilbakeholden og sjenert på noen måter, men være veldig frempå på andre. Selv har jeg erfaringer med at eksen min var slik. Om dette stemmer for denne mannen, eller om han holder deg på gress er det vanskelig å vurdere utifra innlegget ditt.

Ja han kan ha problemer med å snakke om følelser. Men hvis han møter meg og har sex uten å føle noe for meg så synes ikke jeg det er pent gjort. For noen er det naturlig leser jeg men jeg mener at slik gjør man ikke.

Anonymous poster hash: c1227...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at han er sjenert, eller at han kanskje ikke er komfortabel med snakke om følelser ennå? Trenger ikke nødvendigvis være sammenheng mellom å ta initiativ til sex og å snakke om følelser. Men ville tatt det ordentlig opp med ham jeg og vært tydelig på at du ikke kun er ute etter sex (skjønte det som at du ikke var det?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja han kan ha problemer med å snakke om følelser. Men hvis han møter meg og har sex uten å føle noe for meg så synes ikke jeg det er pent gjort. For noen er det naturlig leser jeg men jeg mener at slik gjør man ikke.

Anonymous poster hash: c1227...840

Det er jeg enig i at man ikke gjør slik hvis en eller begge partnene har gitt uttrykk for at man ønsker noe mer enn bare sex. Men hvis problemeter å snakke om følelser, burde man vel bare ta en prat med ham om hva han tenker videre. Da bør man kunne forvente at han kommer med ordentlg svar på hvorvidt det er håp om noe mer, slik at man får en felles forståelse om dette. Man kan selvfølgelig ikke forvente at han skal kunne si på stående fot om han vil være sammen, men at han i hvert fall forklarer hvorfor han fortsetter å holde kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prat med ham.

Ikke klagete, som i liker-du-meg-egentlig-ikke. Det er ikke er genuint spørsmål, det er bare fisking etter bekreftelse fordi du vet det er lett for ham å motsi deg.

Prat med ham som i direkte diskuter hvor dere står. Si at dere har datet en stund, har sex sammen og at du vil ha et seriøst forhold og vite at dere ikke treffer andre.

Anonymous poster hash: 04825...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brusmaskin

Du skal i hvert fall Ikke la kg-folk så tvil om forholdet deres og la deg overbevise om "gressteorien" eller til å "teste" interessen hans på rare måter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i at man ikke gjør slik hvis en eller begge partnene har gitt uttrykk for at man ønsker noe mer enn bare sex. Men hvis problemeter å snakke om følelser, burde man vel bare ta en prat med ham om hva han tenker videre. Da bør man kunne forvente at han kommer med ordentlg svar på hvorvidt det er håp om noe mer, slik at man får en felles forståelse om dette. Man kan selvfølgelig ikke forvente at han skal kunne si på stående fot om han vil være sammen, men at han i hvert fall forklarer hvorfor han fortsetter å holde kontakten.

Jeg vil jo tro at han har en interesse siden han fortsetter å møte meg men spørsmålet er om han ser for seg et forhold på den måten som jeg søker. Jeg skal prøve å snakke med han om det.

Anonymous poster hash: c1227...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...