Gå til innhold

Fortelle han at jeg hadde sex med en annen mens vi datet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Resten av historien: Jeg bestemte meg til slutt for å fortelle han om det. Han tok det som et større sjokk enn jeg hadde sett for meg. Og etter den dagen tror jeg han fikk et nytt syn på meg. Han følte vel at jeg ikke hadde tatt noen ting seriøst. Og sluttet vel også gradvis å ta ting seirøst selv. Han hadde såklart ingen rett til å være sur ettersom vi ikke var sammen, men det ødela allikevel en del.

Hadde jeg skulle gjort det samme om igjen i dag, så hadde jeg faktisk ikke sagt det.

Det var bare unødvendig, vi var tross alt ikke sammen. Det var bare et fryktelig dårlig valg.

Anonymous poster hash: e05fc...e1c

Det samme opplevde jeg. Han fikk helt sjokk. Nå skal det sies at dette med den andre skjedde på en fest, og jeg angret umiddelbart og kuttet kontakten med fyren. Typen fikk delvis snusen i det fordi mine venninner på fest klarte å nevne fyren og erte meg. Så da skjønte han at det var noe, så jeg måtte si det. Ville egentlig ikke gjøre det, fordi jeg følte ikke at det var nødvendig. Skulle ønske venninnene mine holdt kjeft, for kjæresten min ble ganske sjokkert. Vi var jo ikke sammen, vi datet bare, men han fikk litt følelsen av at jeg hadde vært utro, noe jeg mente var helt tullete siden vi ikke var sammen på det tidspunktet. Det har heldigvis ikke påvirket forholdet på lang sikt, men det var en ganske jævlig samtale og han sa at om han hadde visst da at jeg hadde gjort det, ville han kanskje ikke blitt sammen med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme opplevde jeg. Han fikk helt sjokk. Nå skal det sies at dette med den andre skjedde på en fest, og jeg angret umiddelbart og kuttet kontakten med fyren. Typen fikk delvis snusen i det fordi mine venninner på fest klarte å nevne fyren og erte meg. Så da skjønte han at det var noe, så jeg måtte si det. Ville egentlig ikke gjøre det, fordi jeg følte ikke at det var nødvendig. Skulle ønske venninnene mine holdt kjeft, for kjæresten min ble ganske sjokkert. Vi var jo ikke sammen, vi datet bare, men han fikk litt følelsen av at jeg hadde vært utro, noe jeg mente var helt tullete siden vi ikke var sammen på det tidspunktet. Det har heldigvis ikke påvirket forholdet på lang sikt, men det var en ganske jævlig samtale og han sa at om han hadde visst da at jeg hadde gjort det, ville han kanskje ikke blitt sammen med meg.

Så usselt gjort av venninnene dine. Jeg er en smule redd for at noen av mine venninner kan komme til å "sprekke" i fylla, jeg vet ikke helt hvor mye jeg stoler på dem etter endel innabords. Men jeg har jo sagt at de ikke kan nevne noe om det til han jeg er med nå, og de sier jo forøvrig at de ikke skal si noe.

Men glad det ordnet seg mellom dere! :) Det var bare unødvendig at han fikk vite det, liksom.

TS

Anonymous poster hash: 85120...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor seriøst det var mellom dere på det tidspunktet du lå med han andre. Hadde dere utviklet følelser for hverandre? Eller var der bare casual dating?



Anonymous poster hash: 7fdc5...e32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ser ikke noe behov for det ( og jeg er "streng" på slikt) Dere var ikke "exclusive", ikke et par, så du var ikke utro. Dette skjedde før dere ble sammen så ser ikke noe poeng i å potensielt ødelegge forholdet.



Anonymous poster hash: da807...9da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor seriøst det var mellom dere på det tidspunktet du lå med han andre. Hadde dere utviklet følelser for hverandre? Eller var der bare casual dating?

Anonymous poster hash: 7fdc5...e32

Jeg spurte han faktisk en gang hva han hadde gjort/tenkt om jeg lå med en annen. Dette var før jeg fant ut av nettdating-greiene, og før jeg møtte "han andre", og han svarte at han ikke hadde likt det fordi han ikke likte tanken på å dele meg med noen. Men så sa han; "men vi er jo ikke sammen, så om du gjør det, ikke fortell meg det :)"

Så teknisk sett så har jeg jo svaret mitt fra han, men hvorfor føler jeg meg så dårlig da?

Anonymous poster hash: 85120...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spurte han faktisk en gang hva han hadde gjort/tenkt om jeg lå med en annen. Dette var før jeg fant ut av nettdating-greiene, og før jeg møtte "han andre", og han svarte at han ikke hadde likt det fordi han ikke likte tanken på å dele meg med noen. Men så sa han; "men vi er jo ikke sammen, så om du gjør det, ikke fortell meg det :)"

Så teknisk sett så har jeg jo svaret mitt fra han, men hvorfor føler jeg meg så dårlig da?

Anonymous poster hash: 85120...17c

Du føler vel at du sviktet han. Følelser og samvittighet lar seg ikke påvirke av om dere teknisk sett var sammen eller ikke.

Anonymous poster hash: 7fdc5...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et par dater med min nåværende mann dro jeg på hyttetur med en vennegjeng og hadde sex med en eks. Jeg fikk dårlig samvittighet, og har ikke hatt kontakt med eksen etter det. Men siden jeg enda ikke hadde hatt sex med han jeg datet, fant jeg ut at det ikke var nødvendig å fortelle ham om det. I mitt hode var det logisk, og 7 år senere syns jeg fremdeles det var et greit valg. Hadde de derimot overlappet på et tidspunkt så tror jeg ikke at jeg hadde klart å ikke fortelle det..

Anonymous poster hash: 9b8f9...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dumpet deg hadde jeg funnet ut du lå med andre mens vi datet.

Anonymous poster hash: 5b8ff...b47

Nok et argument for at Ts ikke bør fortelle.

Anonymous poster hash: f06aa...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke fortalt han noe, og jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller.

Anonymous poster hash: 85120...17c

Fornuftig :) Bare glem at du gjorde det, for all framtid, spiller jo ingen som helst rolle!

Anonymous poster hash: f06aa...8da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Du skriver at han drev med nett-dating. Var det etter at dere ordnet opp i det at du datet nr 2?

I så fall er det ikke helt bra at hans nettdating ble tatt opp,mens du traff en annen.

Et minus er også at han allerede hadde sagt han ville ta det ille opp om du var med en annen(så ille t han ikke ville visst). Likevel møter du en annen to uker før dere også har sex.

så,syns ikke det er så rart at du føler dette dårlig all den tid du vet at du har såret ham. Selv om en har "retten"på sin side,betyr jo ikke det at en ikke skal vise hensyn og omtanke.

Ville også vurdert om hva som vil skje om han får vite. Det er flere vitner,og derfor er muligheten der for at det kommer fram.

Litt å tenke på,for det er flere faktorer her. Og hvordan ble dere forpliktet når du ikke vet om du er forelsket?

Uansett,håper du finner rette løsning når alt er tatt med i betrakning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så usselt gjort av venninnene dine. Jeg er en smule redd for at noen av mine venninner kan komme til å "sprekke" i fylla, jeg vet ikke helt hvor mye jeg stoler på dem etter endel innabords. Men jeg har jo sagt at de ikke kan nevne noe om det til han jeg er med nå, og de sier jo forøvrig at de ikke skal si noe.

Men glad det ordnet seg mellom dere! :) Det var bare unødvendig at han fikk vite det, liksom.

TS

Anonymous poster hash: 85120...17c

This!

Når du aktivt må gå inn for å skjule det som skjedde er du ikke usikker på om det at det var greit eller ikke.

Ønsker du å starte et forhold med lik i lasten har du fått en pangstart.

Han må føle seg skikkelig spesiell den dagen dette evt kommer frem. Sex med en annen i datingperioden er en ting og kan sikkert rasjonaliseres bort reint teknisk. Det ser ut at det er allmenn konsesus på KG om å hemmeligholde.

Men at "alle" visste det og var enige om å holde han uvitende er faktisk værre etter min mening. Det er å holde "din kjæreste for narr i alles påsyn".Lykke til med å overbevise han om at det ikke er flere hemmeligheter og at han kan ha tillit til deg hvis noen forsnakker seg.

Herlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor man skal fortelle om sånt. Dere var jo ikke kjærester uansett så hvorfor klarer du ikke å holde litt tilbake. ?!



Anonymous poster hash: 895dc...533
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i all verden skulle han trenge å vite dette?

Hvis kjæresten min fortalte meg at han møtte ei annen, lå med henne, og alt bare foregikk i løpet av 2 uker.. Ville jeg lurt på hvorfor han mente dette var noe jeg burde vite.

Jeg er ikke interessert i å høre om antall sexpartnere osv. For meg er man ikke eksklusive før man har snakket om å være det.. Frem til den samtalen kan man gjøre hva som helst uten å få dårlig samvittighet!



Anonymous poster hash: 3e95a...d86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...