Gå til innhold

hæ? fri telefon på lønns- og trekkoppgave


Gjest Wrangler

Anbefalte innlegg

Gjest Wrangler

Regnskapsfører visste det hele året. Husker det ble nevnt da jeg startet i stillingen min høsten 2007. Men så har jeg ikke hørt noe mer om dette før nå, på trekkoppgaven for 2008.

Sol79: OK! Da vet jeg iaf at det ikke er derfor...hehe!

edit: litt surt at dette blir slengt oppå helt på slutten av året. Jeg sprer jo 500,- ekstra på skatten gjennomhele året, men det for min egen del og ikke på grunn av uforutsette trekk.

Endret av Wrangler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det gjør man. Får første frie elektroniske kommunikasjontjeneste skatter man 333 kr i måneden (4000 i året). Har man flere fri elektroniske kommunikasjontjenester skatter man 500 kr i måneden (6000 i året). Så dersom man har fri mobil blir det 4000 i året. Hvis man både har fri mobil og fritt bredbånd 6000 i året. Har man i tillegg også fri hustelefon blir det også 6000 kr.

Har arbeidsgiver betalt for innholdstjenester (spåtelefon ol) skal man fordelsbeskattes for dette.

Det er da ikke akkurat allverden med skatt av 4000 kr.

Nei. Som jeg nærmest i det uendelige poengterer. Det blir ikke all verden av skatt, om man ser fordeler også i dette.

Ellers så kan det øverste (sitatet) misforståes. (noe jeg tror mange gjør her.)

Man skatter altså...av...333 kr mer i lønn/måned.

Eller 4000,- mer i året. (eventuelt 6000,- om man i tillegg har fasttlf, eller int.nett)

Altså summene er ikke mer i skatt. Det blir et påslag i inntekten.

Og er regningen under disse nivåene, så blir skatten altså enda mindre.

Men det er helt riktig, som det tidligere blir nevnt, at det i tillegg skal skattes av sms tjenester, som spåkoner, bilregistreringsopplysninger...etc.

Endret av Østlandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp.

28% skatt av kr 4000 er kr 1120 i skatt.

Fordeler man det på 12 mnd er det kr 93 per måned.

De aller fleste normale mennesker ringer privat for mer enn hundrelapp i måneden, så slik sett er det ikke akkurat noe å hyle om siden folk flest sparer penger på å ha fri telefon og dertil fordelbeskatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp.

28% skatt av kr 4000 er kr 1120 i skatt.

Fordeler man det på 12 mnd er det kr 93 per måned.

De aller fleste normale mennesker ringer privat for mer enn hundrelapp i måneden, så slik sett er det ikke akkurat noe å hyle om siden folk flest sparer penger på å ha fri telefon og dertil fordelbeskatning.

Akkurat.

Og i tillegg så får vel de fleste ny tlf med jevne mellomrom, som jo også koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...