Gå til innhold

Ditt beste (hjemmelagde) pizzafyll?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg bruker kjøttdeig/karbonadedeig/kyllingkjøttdeig/svinekjøttdeig

En boks hakkede tomater

En liten boks tomatpuré

En stor løk

Champinjong

En gulrot

Litt balsamicoeddik

Evnt litt sweet chili saus

Så mye presset hvitløk du vil

Salt og pepper

Litt kanel

Litt ketchup

Evnt mais

Krydder etter ønske; paprikapulver, chilipulver/cajenne, oregano, koriander osv

Evnt jalapenos

Stek kjøttdeig, legg til side. Stek løk og champinjong. Ha over tomatene, og etterhvert kjøttdeigen. Bland i tomatpuren. Press i hvtløk, riv gulroten og ha i, og bland i resten. La koke en stund. Bre over pizzadeigen, og strø ost over. Ha eventulet jalapenos over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lager mye forskjellig pizzafyll, men tomatsausen er alltid den samme: Sjalottløk, hvitløk og chili surret i litt olivenolje, tilsatt hermetiske tomater (Mutti), oregano og en knivsodd sukker, kok inn til det halve og smak til med salt og pepper.

En god og nyoppdaget topping for min del: Bøffelmozzarella, bladspinat (surret først i litt olivenolje), god chorizo i skiver og et rått egg eller to tilsatt på toppen av det andre fyllet mot slutten av steketiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så utrolig glad i tomatsaus, så jeg dropper ofte denne. En av de bedre pizzaene jeg har laget var med store mengder sautert løk, toppet med hvit geitost og rosmarin og balsamico-crema (eller hva det nå heter - tykk, innkokt balsamico).

Ellers hakker jeg ofte tomat veldig fint, blander med finhakket løk og basilikumblader og legger dette rett på bunnen. Oppå danderer jeg sorte oliven og skiver av fetaost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...