Gå til innhold

Venter på trollunge nr 2!


Skogstrollet

Anbefalte innlegg

Så koselig at du følger dagboka mi Skytte :klemmer: Det ble en kjapp gåtur på meg sammen med hunden til mamma og pappa. Kjedelig at symfysen krangler :( Høres ut som du har søsken lik mine. Den ene har ønskeliste lang som bare rakkern, den andre kunne ikke brydd seg mindre :filer:

Jeg tygger jern for harde livet om dagen og føler meg litt mer våken enn for en ukes tid siden. Føler at det begynner å bli trangt om plassen og at blæra mi og lille trollejenta virkelig sloss om hvem som trenger den nederste plassen i magen om dagen..! Det kjennes! Kjenner det og godt i ryggen så det skal bli hyggelig å få tilbake kroppen sin etterhvert! ;) Ellers synes jeg formen er fin. Jeg koser meg med struttemagen min og føler meg stolt tross mange "hyggelige" kallenavn fra familie og venner.. !

Driver å titter på stelleveske om dagen og lurer litt på å ymte frempå til sambo om at det hadde vært en fin julegave :jepp:

Nå skal jeg snart på kafètur med en venninne. Det blir koselig! :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, gleder meg til å røre meg uten å lage ufrivillige lyder...

Håper kroppen krymper fort og at helsa og formen holder:)

Mye man ønsker seg ja:)

Stelleveske var en fin ting mannen kan gi deg:)

Føler at ønskelisten min er ganske lang i år...:)

Har bursdag tre uker før jul også da så litt pakker blir det vel! Er veldig glad i å glede andre med gaver og overraskelser og eeelsker pakker selv<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skytte: Har fått litt lengde på ønskelisten min jeg og. Kjekt med bursdag i nærheten av jula ;) Nærmer seg din dag snart nå da :) Jeg har bursdag ca 4 uker etter jul :jepp:

Gikk til innkjøp av ett av mine gaveønsker i dag. Fant verdens fineste ammepute på finn.no. Sissels ammepute med bambi-trekk :rodmer: ELSKER den! Har jo min beryktede amme/sovepute fra før av, men dette er en sånn halvmånepute som er lettere å ha med seg rundt :)

Nå har fredagsstemninga lagt seg i stua. Jeg og lillesøster har jentekveld med film, julebrus, marsipan og klementiner! :rodmer: Gubben er sendt ut i skogen med en hel kompisgjeng og er på "tørrfiskaften" ;) Det skal inntas mengder med akevitt, øl og whisky :fnise: Gleder meg til å se formen hans når jeg skal hente han i skogen i morgen formiddag! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så koselig kveld på dere da:) Og julemarsipan... Mmmm...!!!

Haha, jeg skulle likt å sett mannen din jeg også:)

Akkurat nå er fest og fyllesyke sååå fjernt at det nesten er vanskelig å se for seg! Men det blir:)

Grattis med puta:) Har ei sånn jeg også. Akkurat vasket og sydd den der det trengtes. Den var gull verdt med snupp og regner med den blir det nå også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei, på tide å oppdatere her ja! Nå har jeg jammen rundet uke 32, herlig! :strix: Godt det går fremover i svangerskapet, jeg var utrolig sliten i går og kjenner det begynner å ta på nå. Samboeren er så snill og omsorsfull om dagen :rodmer:

Skytte: Samboeren min var i skremmende god form da jeg hentet han formiddagen etter tørrfiskaften! :fnise: Både lutefiske og drikkevarene var vist ute av kroppen raskt etter inntaket hos flere av gutta :skratte:

Var å hentet ut Libero sin babybox i går. Synes den var ganske bra. inneholdt våtservietter (stor pakke), bleier i to ulike str, toalettmappe med olje og lotion, bind, truseinnlegg, leke og ymse reklame.

Har fått sosialisert meg selv litt i dag. Kafètur med venninner, veldig koselig. En av venninnene hadde med seg lille jenta si som er rundt 3 mnd nå, utrolig nydelig jente :babyjente:

Jeg og sambo var late i ettermiddag, hentet oss kinamat og har kost oss på sofaen! Lat aften! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helgene går så alt for fort! Nå er det jammen søndag igjen, men det betyr snart 33 uker og da! :hoppendeglad:

Vi har vært en tur på julehuset i Drøbak i går, her var det massevis av flotte nisser og julekos! Spørs om ikke mitt flotte krybbesett fra Willow Tree kommer ned fra loftet i dag :rodmer:

Fredag ble det massevis av bilkjøring for å dra å finne barnevogn! Vi hadde nemlig bestemt oss for å selge den andre vogna vår da vi ikke var helt fornøyde med den og dekkene trengte å byttes (hvilket vi ikke så at den gamle vogna var verdt). Beleilig nok var det salg på babyshop og barnas hus så med mye farting klarte vi å innhente deler fra to ulike butikker så vi fikk oss en nydelig brun Simo Vogn 2011 med flott creme trekk med mønster inni :rodmer: Jeg elsker den!!! :strix: Glad vi fant ut om salget, hadde funnet en som solgte samme modell privat på nett (sa den var helt ubrukt og det stemmer sikkert, men da med noe kortere garanti enn vi fikk når vi kjøpte den i butikk på fredag siden hun hadde kjøpt sin tidligere. Det var omtrent lik pris. Skilte såvidt det var noen få hundrelapper og det er garantiperioden verdt :) ) Kjøpte også deilig lammeskinn og Tinkafu koppeholder i samme farge som vogna :) Jeg er klar for trilletur!! (merkelig nok vil ikke samboeren være med å lufte en tom barnevogn :fnise: )

Ny barnevogn, ryddig leilighet, herlig snill kjæreste og lille sprellus i magen! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer jo helt dagboka mi i en travel hverdag! :) Tida får fort! :jepp: Det liker jeg! Snart 34 uker!

I dag har vi vært på julegrantenning i sentrum. Julesanger, mandariner, julelys og stemning! Mamma og pappa dro ut med venner i kveld så lillesøster ble med hjem til oss. Her er leiligheten pyntet en del da 1.søndag i advent er i morgen! :tree: Vi har brukt kvelden på å bake pepperkaker, krumkaker og kransekakefingre :spise: Nå er kakeboksene fylt opp og vi er mette hele gjengen!

Jeg var med en venninne og sønnen hennes på babykino i forrige uke. Det synes jeg var artige greier, noe jeg absolutt skal ta med lille jenta på når hun kommer :) Ble litt tid til shopping og så jenta fikk en nydelig vognrangle i lilla som passet flott til den brune barnevogna! :rodmer:

Lille trollet er utrolig livlig nå, hver eneste dag! Det er morro! Tidvis får jeg meg noen kraftige spark/dytt i blæra og oppunder ribbeina. De kraftige dyttene/sparkene i blæra kan være smått plagsomme og vonde. Da er det jo greit å ha doen i nærheten :sjenert: Føler hun ommøblerer magehybelen noe voldosmt til tider! Til uka er det både kontroll hos jordmor og lege og jeg er veldig spent på hvordan hun ligger nå og om hodet har festet seg etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. søndag i advent! :strix: Vi har kost oss med stearinlys hjemme i dag og deilig frokost fra juletallerkener.

Etterpå ble det en liten fotoseanse. Har en venninne som jobber som fotograf. Hun tar alldeles nydelige bilder, er så spent. Tror de blir veldig bra. Både av meg og magen alene og sammen med trollemannen :) Gleder meg sånn til å se de!

Merker jeg har litt vann i kroppen nå. Forlovelsesringen henger i kjede rundt halsen og sokkene gir en del merker nå om dagen. Blir det ikke mer enn det er nå så skal jeg jammen ikke klage :)

Nå går det Pippi Langstrømpe på tv'en! Kos! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Same same her! Ringen i kjedet og leggene...igår hadde jeg seriøst spor etter sømmen i tightsen..! Jeg har skikkelig pinglete legger til vanlig men nå ser de litt pløsete og heslig ut syns jeg. Fingrene er stive og vonde og bolleformen i fjeset er ikke til å ta feil av :)

Men snaaart er vi ferdige!!!

Så mye kos dere har hatt da <3 Endelig er adventstiden her ja. Vi har fått shinet hus, byttet gardiner, pyntet til advent og fått opp juletreet på verandaen <3 I love it!!

Og ikveld har jeg og snupp lagd kransekakepinner som vi har dyppet i sjokolade... Fytti rakkern...Ja dersom de varer til jul så har vi flaks:) Yammmi!!!

Hvordan går det ellers med juleforberedelsene? Jeg har funnet så mye fin juletrepynt i år. Har tenkt litt out of the box og kjøpt små porselensengler, tøyhjerter, metallhjerter, englevinger etc. Har et bilde i hodet mitt om hvordan jeg vil at treet skal se ut så jeg er skikkelig spent på om jeg får det til..

Straks ferdig med alle gaver til jul og alle januarbursdagene. Har snart ikke mer ork til å rase rundt i byen og handle så vil bare ha det unna :)

Skravler i vei som vanlig her jeg da :)

Ha en superfin uke 34!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skytte: Bare koselig at du er innom å skravler i dagboka mi :jepp: Julepynten din hørtes utrolig fin ut! Her blir det pynt i gull og lys. Håper det blir bra! :)

Kranskekakepinner er skummelt godt, det har jeg og lillesøster bakt her hjemme og. Jeg har ikke dyppet de i sjokolade og jeg tror de forsvinner før jeg rekker å gjøre det, så blir nok en ny omgang med kransekakepinne-baking :)

Lørdag skal vi ha julebord her hjemme med flere venner. Det blir koselig! Pinnekjøtt og riskrem på menyen :spise:

Var på ktr hos JM i går som sier hodet til trollejenta er festet nå. Håper at alt bare går helt normalt resten av svangerskapet. Akkurat nå er jeg veldig spent på fødselen, gleder meg masse til å møte lille jenta vår. Store bekymringen min er om noe ikke er normalt. Føler det er strenge krav for å få være på ABC og ikke bli flyttet over til en av de andre vanlige fødeavdelingene. F.eks misfarget fostervann, om jeg skulle gå over tiden eller føde for tidlig e.l. Ser jo at dette er utelukkende for at det skal være tryggest mulig for meg og lille jenta, men jeg har så inderlig lyst til å få være på ABC så krysser alle fingre og tær for det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med juleforberedelser og jordmorkontroll :)

Krysser fingrene for at resten av svangerskapet forløper normalt og at du får den fødselen du vil ha :)

Håper du har hatt en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kongsdatteren

Snikleser melder seg! ;) Har fulgt litt med i dagboka di, gratulerer med graviditet og snart fullgåtte 35 uker! :)

Endret av Kongsdatteren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med innlegg i dagboka mi Kongsdatteren! Takk for gratulasjoner :jepp:

Tusen takk for det Lilywhite! :klemmer: Jeg krysser også fingrene for at jeg får den fødselen jeg vil ha. Er spent nå :) Håper du har hatt en flott kveld også! :)

Nå er jeg egentlig trøtt, men venter på at brødene mine skal stekes ferdig her. Fant plutselig bare den ene brødformen min :kjefte: Da går det fryktelig mye treigere enn planlagt å steke 3 brød! (Skytte: Ble helt inspirert av dagboka di, du hadde jo bakt 8 brød :hakeslepp: så jeg heiv sammen hele 3 stk jeg da :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, glad jeg kan være til inspirasjon:)

Dagens bakst ble 60 boller! Og et økt behov for å få ryddet i fryseren..!:)

Mmmm, pinnekjøtt <3 Julebordet vårt ble flyttet fra lør til imorgen så jeg er strålende fornøyd og gruer meg allerede til å bli skrekkelig mett:)

Mannen fikk forresten bestilt den bampakken her om dagen så takk for tipset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skytte: Boller er snadder! Så herlig! Blir det pinnekjøtt på dere i dag da eller er det noe annet på menyen? Bare hyggelig ang BAM pakken vet du :) Må karre til seg det man får av disse pakkene ;) Mamma og pappa er i Sverige i dag så jeg så mitt snitt til å bestille en fra Babyproffsen som de henter ut :sjenert:

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir pinnekjøtt idag ja:) Gleder meg såååå!!!

Ja det er supert med disse gratispakkene, I like!!

Ønsker deg en fin dag og ei goood helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake i dagboka etter noen travle dager! Hjemmebakt er veldig godt, brødene mine fikk bein å gå på og var oppspist på kort tid! Jeg har hatt besøk av en venninne hele helgen, veldig koselig :)Hun bor langt unna så da treffes man jo ikke så ofte. Lørdag hadde vi julebord her hjemme, det ble veldig vellykket! :jepp:

Var helt kjørt da søndag kveld kom og vi satt igjen i stua alene. Fikk veldig kraftige smerter i magen (samme som en gang tidligere) hvor jeg ikke klarte å stå oppreist over tid, måtte puste meg igjennom takene og følte meg i elendig form! Beklager detaljer, men tar meg friheter i dagboka mi.. Ble også veldig dårlig i magen og fløy på do i ett sett. Synes det er merkelig at det kommer slike episoder i blant hvor jeg får så vondt! :klo:

I dag har jeg og trollemannen vært på shopping. Sikler på ny garderobe til soverommet vårt. Vi endte med å kjøpe en hylle til badet, småkurver og dill fra Ikea. nå er det full orden i vaskekluter, zinksalver og bleier på badet ;) Har også begynt å samle sammen det jeg skal ha i fødebagen. Det er spennende og absurd på samme tid at jeg planlegger hva jeg skal ha med på føden. Om bare litt over en måned så kommer lille jenta vår! :hakeslepp::danser:

Siden fødselen begynner å nærme seg tenkte jeg å sette opp en aldri så liten tippeliste for annkomstdatoen for lille trollet :):

Termin satt på første legekontroll var 9.januar.

Termin på UL satt til 11.januar.

I følge terminkalkulator er terminen 10 januar da siste mens første dag var 3.april.2011.

Mannen holder en knapp på 13.januar.. Jeg er veldig usikker, men velger å ha tro på at hun kommer før UL termin da jeg føler det er mer positivt nå når jeg er smålei! Så.. 9.januar 2012 gjetter jeg! :jepp: Feel free to guess everyone!!! :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...