Gå til innhold

Er arr fra selvskading turn off?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en del arr fra selvskading på armer og bein, og er redd det er turn off.

Hva syns dere om det?



Anonymous poster hash: 07c5d...778
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri fått noen reaksjoner på mine.



Anonymous poster hash: cf498...56e
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysiske arr er ikke turnoff på noen måte. :blomst:

De psykiske er de som man må være ekstra åpen og oppmerksom på i et forhold. :hug:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

For min del hadde det vært turn off. Jeg foretrekker at man takler sine problemer på en annen måte enn at man skader seg selv eller andre. Jeg kan forstå at noen har hatt det så jævlig, men for min del så hadde jeg heller valgt å bli sammen med noen som IKKE har hatt det så jævlig.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selve arrene hadde kanskje ikke vært det, men årsaken til selvskadingen hadde helt klart vært det.

Anonymous poster hash: 60b68...686

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hadde det vært turn off. Jeg foretrekker at man takler sine problemer på en annen måte enn at man skader seg selv eller andre. Jeg kan forstå at noen har hatt det så jævlig, men for min del så hadde jeg heller valgt å bli sammen med noen som IKKE har hatt det så jævlig.

Siterer denne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange finner det sikkert skremmende, men jeg har aldri fått noe særlig med reaksjoner på mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Jeg tenker at det er lurt å snakke om disse arrene og hvor de kommer fra i en ikke-seksuell setting først.

Slike ting er da ikke ment å være verken turn-on eller turn-off, men en del av deg og din historie. Så får det være opp til mottakeren om de takler det.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg to streker over pulsåren på håndleddet, så skal jeg innrømme at jeg blir skeptisk og absolutt vil prate om før det blir noe mer. Om dette er noe hun har vært åpen om så spiller det ingen rolle verken positivt eller negativt.

Det er altså greit for meg med arr fra tidligere faser, men er det pågående så er det helt klart avtennende og fryktelig at noen jeg har følelser for kan gjøre noe slikt mot seg selv.

Endret av Konghung
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er generelt turn-off. Men det avhenger veldig av historien bak, samt om jenta har sluttet eller ikke. Det er åpenbart at den bagasjen som følger med ikke er ønsket av mange. Er det psykotiske lidelser? Noe som vil overføres barna mine? osv.

Altså arr i seg selv er ikke en turn-off.

Men årsaken bak dem kan være det.

Endret av Timza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

For å ta TS sitt opprinnelige spørsmål:

Jeg har sett mange typer arr, mange store arr, på ulike steder på en manns kropp.

De har alle hatt sine årsaker i "skade under utførelse av arbeid".

Arrene ville ikke være turn-off, men årsaken til at de var der ville vært det, - for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri gått inn i noe forhold med en selvskader. God mental helse er en av de viktigste tingene jeg ser etter i en partner.



Anonymous poster hash: dab67...61d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Vel, hvordan vet folk liksom at det er arr fra selvskading da? Jeg har mange arr jeg, som ingen vet hvorfor er der ;)

vel, det er ikke så vanskelig å se at de er fra selvskading om man har vært aktiv selvskader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest krokodillen

Jeg hadde aldri gått inn i noe forhold med en selvskader. God mental helse er en av de viktigste tingene jeg ser etter i en partner.

Anonymous poster hash: dab67...61d

med en selvskader eller en som har vært det?

jeg vet om ei som var selvskader fra hu var 11 til ho var 13, hadde det vært et stort problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

For min del hadde det vært turn off. Jeg foretrekker at man takler sine problemer på en annen måte enn at man skader seg selv eller andre. Jeg kan forstå at noen har hatt det så jævlig, men for min del så hadde jeg heller valgt å bli sammen med noen som IKKE har hatt det så jævlig.

ja da har du misforstått hele greia. det er jo nettopp fordi man IKKE takler det. å si til en 12 åring " du må bare takle livet" har svært lite for seg, tror du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med en selvskader eller en som har vært det?

jeg vet om ei som var selvskader fra hu var 11 til ho var 13, hadde det vært et stort problem?

Ja, det hadde det. Folk som kutter opp selv selv er alvorlig syke.

Anonymous poster hash: dab67...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...