Gå til innhold

Hvorfor så mye fordommer mot "voksne" kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

He he..... joda, må skaffe meg strikketøy og tena snart jeg også da :fnise:

Og jeg må visst lære meg å strikke.. Og selge unna korte skjørt og høye hæler. Nei, uff, dette ble ot!

Det kom bare som en gedigen overraskelse på meg at det fantes fordommer mot oss voksne ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i at man bør ta vare på seg selv og holde seg i form, men hvorfor sammenligne seg med supermodeller og andre kjendiser som har vært spesielt attraktive siden de var unge? Alle kan strebe etter å være den beste utgaven av seg selv, men alle kan faktisk ikke se ut som Heidi Klum. Det deilige med å bli 30+ er vel nettopp at man har innsett at det er retusjering i ukebladene og at m modellidealet ikke er realistisk, at man ikke trenger nese og brystoperasjoner for å føle seg bra. Sunt kosthold, mosjon, litt pene klær og litt sminke holder!

Helt enig i dette.

Generelt blir slike kjendissammenlikninger ganske tullete. Det er åpenbart at kvinner er attraktive i mange aldre, fasonger osv. Noen er attraktive på tross av enkelte faktorer, ikke pga. av dem.

De fleste kvinner på 39 ser ikke ut som Angelina Jolie, og vil aldri gjore det heller. At hun er pen er jo klart, men jeg ser ikke helt hvordan det fungerer som "trost" for en som overhodet ikke ser slik ut - dvs. flertallet.

Jeg synes ikke det er "fordommer" mot kvinner over 30, med mindre TS har en helt annen definisjon av hva fordommer betyr. Du ser ut slik du ser ut, og det er sjelden folk får vite om deg og din alder uten å se deg - hvis de gjor det, og blir positivt overrasket, hva er problemet?

En kvinne på 40 som holder seg godt "lider" jo ikke at andre på hennes alder ikke ser like bra ut. Og om det er noe man kan stole på at menn gjor, så er det å velge kvinner basert på hvem de er tiltrukket av. Dette trumfer alder (med enkelte unntak), så hvis en mann synes du er pen, så synes han det.

Det virker litt suspekt med godt voksne kvinner som skryter av hvor selvsikre og trygge på seg selv de er blitt med alderen, og i neste runde fokuserer mer alder enn noen andre. Dersom man er trygg på seg selv og har ting som foregår i livet sitt, er det ingen grunn til å blir såret eller fole seg verdilos kun fordi modellverdenen domineres av unge kvinner eller enkelte menn foretrekker å date yngre kvinner. Denne usikkerheten og konstante debatten om hvor sexy man er som moden kvinne er langt mer avtennende enn alder i seg selv.

Endret av Marie90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg må visst lære meg å strikke.. Og selge unna korte skjørt og høye hæler. Nei, uff, dette ble ot!

Det kom bare som en gedigen overraskelse på meg at det fantes fordommer mot oss voksne ;)

Ja det er helt utrolig om det er sånn som det skrives her. Er du passert 30 så er du gammel liksom.

Men, korte skjørt kan jeg godt kjøpe av deg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i dette.

Generelt blir slike kjendissammenlikninger ganske tullete. Det er åpenbart at kvinner er attraktive i mange aldre, fasonger osv. Noen er attraktive på tross av enkelte faktorer, ikke pga. av dem.

De fleste kvinner på 39 ser ikke ut som Angelina Jolie, og vil aldri gjore det heller. At hun er pen er jo klart, men jeg ser ikke helt hvordan det fungerer som "trost" for en som overhodet ikke ser slik ut - dvs. flertallet.

Jeg synes ikke det er "fordommer" mot kvinner over 30, med mindre TS har en helt annen definisjon av hva fordommer betyr. Du ser ut slik du ser ut, og det er sjelden folk får vite om deg og din alder uten å se deg - hvis de gjor det, og blir positivt overrasket, hva er problemet?

En kvinne på 40 som holder seg godt "lider" jo ikke at andre på hennes alder ikke ser like bra ut. Og om det er noe man kan stole på at menn gjor, så er det å velge kvinner basert på hvem de er tiltrukket av. Dette trumfer alder (med enkelte unntak), så hvis en mann synes du er pen, så synes han det.

Det virker litt suspekt med godt voksne kvinner som skryter av hvor selvsikre og trygge på seg selv de er blitt med alderen, og i neste runde fokuserer mer alder enn noen andre. Dersom man er trygg på seg selv og har ting som foregår i livet sitt, er det ingen grunn til å blir såret eller fole seg verdilos kun fordi modellverdenen domineres av unge kvinner eller enkelte menn foretrekker å date yngre kvinner. Denne usikkerheten og konstante debatten om hvor sexy man er som moden kvinne er langt mer avtennende enn alder i seg selv.

Det er vel egentlig ikke så mange på den alderen som "debatterer konstant om at modne kvinner er sexy". I de (sjeldne) tilfellene er vel også fordi folk er lei av at det bare er yngre jenter i mediabildet, og det er jo sunt at noen vil vise frem mangfoldet. Trenger ikke å handle om usikkerhet, men at man vil vise at de fleste ikke har kropper som på forsiden at motemagasinene, eller at man ikke må være 20 år for å være sprek og flott!

Selv er jeg fortsatt i starten av 20 årene, men blir litt deppa når jeg ser at så mange skriver at man forfaller når man blir 30. Jeg mener 30?!?! Eksemplene var ikke ment som en trøst, men bare å vise at man faktisk KAN se attraktiv ut i 40 årene dersom man tar vare på seg selv. Mener ikke at man må se ut som Angelina Jolie... Et lite håp gir det jo likevel til meg på 20. Når jeg leser her inne begynner jeg jo nesten å grue meg til å bli 30 (det er jo under 10 år til og tiden går fort :P ) for da kommer ikke mannen som jeg (forhåpentligvis) er gift med til å tenne på meg lenger, drømmer om ungjenter etc. Og det synes jeg blir teit med tanke på at det er mange pene og sprudlende 30 åringer, OG det er heller ikke bare smellvakre i 20 årene. Mange som er overvektige, har kviser osv. Høres ut som noen mener ung = pen, men det er jo ikke nødvendigvis det (vet dette høres fryktelig overfladisk, men er satt på spissen for å få fram poenget).

Anonymous poster hash: 01713...6bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig ikke så mange på den alderen som "debatterer konstant om at modne kvinner er sexy". I de (sjeldne) tilfellene er vel også fordi folk er lei av at det bare er yngre jenter i mediabildet, og det er jo sunt at noen vil vise frem mangfoldet. Trenger ikke å handle om usikkerhet, men at man vil vise at de fleste ikke har kropper som på forsiden at motemagasinene, eller at man ikke må være 20 år for å være sprek og flott!

Selv er jeg fortsatt i starten av 20 årene, men blir litt deppa når jeg ser at så mange skriver at man forfaller når man blir 30. Jeg mener 30?!?! Eksemplene var ikke ment som en trøst, men bare å vise at man faktisk KAN se attraktiv ut i 40 årene dersom man tar vare på seg selv. Mener ikke at man må se ut som Angelina Jolie... Et lite håp gir det jo likevel til meg på 20. Når jeg leser her inne begynner jeg jo nesten å grue meg til å bli 30 (det er jo under 10 år til og tiden går fort :P ) for da kommer ikke mannen som jeg (forhåpentligvis) er gift med til å tenne på meg lenger, drømmer om ungjenter etc. Og det synes jeg blir teit med tanke på at det er mange pene og sprudlende 30 åringer, OG det er heller ikke bare smellvakre i 20 årene. Mange som er overvektige, har kviser osv. Høres ut som noen mener ung = pen, men det er jo ikke nødvendigvis det (vet dette høres fryktelig overfladisk, men er satt på spissen for å få fram poenget).

Anonymous poster hash: 01713...6bc

Samme her, jeg gruer meg veldig. Er 20 nå og føler jeg ikke har mye tid igjen før jeg ikke lenger vil være interessant for kjæresten.

Bra innlegg ellers også forresten :)

Anonymous poster hash: 3b3e1...a75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lager lite drama, er tøffe og trygge på seg selv? Hvor er relevansen i det iforhold til å ikke forfalle utseendemessig? Mange damer i 20 årene som også er slik.

Anonymous poster hash: 26df9...ece

Les innlegget en gang til du!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det er vel egentlig ikke så mange på den alderen som "debatterer konstant om at modne kvinner er sexy". I de (sjeldne) tilfellene er vel også fordi folk er lei av at det bare er yngre jenter i mediabildet, og det er jo sunt at noen vil vise frem mangfoldet. Trenger ikke å handle om usikkerhet, men at man vil vise at de fleste ikke har kropper som på forsiden at motemagasinene, eller at man ikke må være 20 år for å være sprek og flott!

Selv er jeg fortsatt i starten av 20 årene, men blir litt deppa når jeg ser at så mange skriver at man forfaller når man blir 30. Jeg mener 30?!?! Eksemplene var ikke ment som en trøst, men bare å vise at man faktisk KAN se attraktiv ut i 40 årene dersom man tar vare på seg selv. Mener ikke at man må se ut som Angelina Jolie... Et lite håp gir det jo likevel til meg på 20. Når jeg leser her inne begynner jeg jo nesten å grue meg til å bli 30 (det er jo under 10 år til og tiden går fort :P ) for da kommer ikke mannen som jeg (forhåpentligvis) er gift med til å tenne på meg lenger, drømmer om ungjenter etc. Og det synes jeg blir teit med tanke på at det er mange pene og sprudlende 30 åringer, OG det er heller ikke bare smellvakre i 20 årene. Mange som er overvektige, har kviser osv. Høres ut som noen mener ung = pen, men det er jo ikke nødvendigvis det (vet dette høres fryktelig overfladisk, men er satt på spissen for å få fram poenget).

Anonymous poster hash: 01713...6bc

Hør litt på meg nå, TS.

Du kunne vært min datter, - og det såkalte 'realitetsbildet' som legges av AB'er som med bastant 'sikkerhet' sier at menn som jeg mistenker ville på alder med deres egne fedre, alltid drømmer om å knulle unge kvinner og jenter under 20....

De skal du ta med en 10 kilos sekk salt.

Og det sier jeg fordi den relle virkelighet, den mennesker faktisk lever i, den fungerer ikke slik som disse mener.

I den virkelige verden eldes folk, år for år, - selv om de her inne ikke blir en dag eldre mens årene går.

I den virkelige verden finner menn(esker) ut at deres preferansegruppe også på underlig vis faktisk blir eldre.

Innimellom finner man eksempler på at det som legges frem med 18 åringe jenter og 50 år gamle menn blir til noe, men det er unntakene.

Og de forestillingene som legges her på KG skal du ta lang fart og blåse i. Det skal du fordi de faktisk ikke stemmer i den virkelige verden.

Det finnes direkte 'takras' i alle aldere, Det finnes klassisk vakre mennesker i alle aldere. De det finnes flest av er mennesker som bærer sin alder med verdighet og styrke.

Livet setter sine spor, og takk for at det gjør det.

Og ta det fra meg; Om en AB-gutt på 20 år skulle mene at kvinner over 30 er utgått på dato så skal det ikke plage deg.

Det skal ikke plage deg fordi det vil alltid finnes noen slike som forsøker å hevde seg selv ved å med vitende og vilje forsøke å provosere frem en følelse av mindreverd hos en stor gruppe.

Jeg tror du blir en knakende flott 30 åring, - og som 30 vil du ikke plages ett sekund om en gutt på snaue 20 ikke finner deg interessant ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir eldre skal jeg ta motorsykkelen min og reise ❤️

Er ingen skam og bli eldre, er enda i 20 årene selv men gruer meg ikke. Jeg er meg uansett om jeg får en smilerynke eller 2..

Orker ikke og tenke på kvinnehatere , vi har en lovpålagt lov i Norge om likestilling . Er det noen menn som føler seg truet av det får det være deres problem ..

Hold hode høyt og le , eller så kan kvinnehatere "eat shit" for min del :ler::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dere kvinner så opptatt av utseende deres?

Hilsen Mann



Anonymous poster hash: 82aac...e81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dere kvinner så opptatt av utseende deres?

Hilsen Mann

Anonymous poster hash: 82aac...e81

Si det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dere kvinner så opptatt av utseende deres?

Hilsen Mann

Anonymous poster hash: 82aac...e81

Fordi menn sier det er så lite attraktivt med kvinner som lar seg forfalle. Mens kvinner sier at menn bare blir mer sexy med grå hår og litt smilerynker.

Anonymous poster hash: f9a15...815

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør litt på meg nå, TS.

Du kunne vært min datter, - og det såkalte 'realitetsbildet' som legges av AB'er som med bastant 'sikkerhet' sier at menn som jeg mistenker ville på alder med deres egne fedre, alltid drømmer om å knulle unge kvinner og jenter under 20....

De skal du ta med en 10 kilos sekk salt.

Og det sier jeg fordi den relle virkelighet, den mennesker faktisk lever i, den fungerer ikke slik som disse mener.

I den virkelige verden eldes folk, år for år, - selv om de her inne ikke blir en dag eldre mens årene går.

I den virkelige verden finner menn(esker) ut at deres preferansegruppe også på underlig vis faktisk blir eldre.

Innimellom finner man eksempler på at det som legges frem med 18 åringe jenter og 50 år gamle menn blir til noe, men det er unntakene.

Og de forestillingene som legges her på KG skal du ta lang fart og blåse i. Det skal du fordi de faktisk ikke stemmer i den virkelige verden.

Det finnes direkte 'takras' i alle aldere, Det finnes klassisk vakre mennesker i alle aldere. De det finnes flest av er mennesker som bærer sin alder med verdighet og styrke.

Livet setter sine spor, og takk for at det gjør det.

Og ta det fra meg; Om en AB-gutt på 20 år skulle mene at kvinner over 30 er utgått på dato så skal det ikke plage deg.

Det skal ikke plage deg fordi det vil alltid finnes noen slike som forsøker å hevde seg selv ved å med vitende og vilje forsøke å provosere frem en følelse av mindreverd hos en stor gruppe.

Jeg tror du blir en knakende flott 30 åring, - og som 30 vil du ikke plages ett sekund om en gutt på snaue 20 ikke finner deg interessant ;)

Dette.

Dere unge kvinner som er redd for å miste attraktiviteten trenger ikke bekymre dere i det hele tatt. Skjønnhet og attraktivitet er sjelden fysisk, men sitter som regel mellom ørene på kvinnen. Det som er inni der vil bestemme hvordan hun kler og ter seg og ikke minst hvordan hun responderer på mannens (klønete) forsøk på tilnærmelser. Hvordan det er å være i hennes selskap rett og slett.

Dette er helt uavhengig av alder bortsett fra at alderen vil gi henne mer erfaring og trygghet på seg selv. Akkurat det er sexy i seg selv.

La gjerne Lille-pus stå som eksempel på en meget attraktiv kvinne. Selv om jeg aldri har sett hvordan hun ser ut.

Alle hintene her inne fra menn i alle aldre burde kunne stå som støtte for denne påstanden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

Det er ikke noe som heter stygg, bare fattig......

og med det mener jeg at disse du nevner nå, spesielt de internasjonale kjendisene, tar svinedyre behandlinger, har de beste personnlige trenerne, har strenge skreddersydde dietter, fordi de har tid og penger, og ser derfor så bra ut.

Men enig i at det finnes mange flotte damer på 30+, men å sammenlikne med kjendiser er urealistisk

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig ikke så mange på den alderen som "debatterer konstant om at modne kvinner er sexy". I de (sjeldne) tilfellene er vel også fordi folk er lei av at det bare er yngre jenter i mediabildet, og det er jo sunt at noen vil vise frem mangfoldet. Trenger ikke å handle om usikkerhet, men at man vil vise at de fleste ikke har kropper som på forsiden at motemagasinene, eller at man ikke må være 20 år for å være sprek og flott!

Selv er jeg fortsatt i starten av 20 årene, men blir litt deppa når jeg ser at så mange skriver at man forfaller når man blir 30. Jeg mener 30?!?! Eksemplene var ikke ment som en trøst, men bare å vise at man faktisk KAN se attraktiv ut i 40 årene dersom man tar vare på seg selv. Mener ikke at man må se ut som Angelina Jolie... Et lite håp gir det jo likevel til meg på 20. Når jeg leser her inne begynner jeg jo nesten å grue meg til å bli 30 (det er jo under 10 år til og tiden går fort :P ) for da kommer ikke mannen som jeg (forhåpentligvis) er gift med til å tenne på meg lenger, drømmer om ungjenter etc. Og det synes jeg blir teit med tanke på at det er mange pene og sprudlende 30 åringer, OG det er heller ikke bare smellvakre i 20 årene. Mange som er overvektige, har kviser osv. Høres ut som noen mener ung = pen, men det er jo ikke nødvendigvis det (vet dette høres fryktelig overfladisk, men er satt på spissen for å få fram poenget).

Anonymous poster hash: 01713...6bc

Det er da virkelig ikke mange som poster her inne som sier at man er "forfalt" over 30. Her handler det om at man tillegger enkelte utsagn mye vekt dersom de bekrefter noe man allerede antar. Du vet selv hvor fokusert menn er på unge kvinner, derfor registrerer du spesielt innleggene som bekrefter dette.

Om en og annen ABer, gjerne enn mann som vil hevde sin makt over kvinner, hevder at kvinner er uattraktive over en viss alder har ikke det noe å si for en kvinne som er attraktiv og vet hun er det. Men kvinner som allerede er noe usikre vil nok bli desto mer fortvilet.

Det er ikke normen på KG at menn, eller kvinner, forkaster eldre kvinner. Majoriteten av brukere her er faktisk kvinner som ikke har grunn til å uttale seg om dalende attraktivitet overhodet. Og av mannlige brukere er det stadig flere som er ute og snakker om sexy og erfarne kvinner, "cougars" osv. Enkelte av disse er nok bare ute etter å fiske etter kvinners godkjennelse, men noen er nok genuine.

Generelt er det de som foler seg truffet eller allerede har en viss oppfatning som fortviler når de leser enkelte useriose poster. Det er jo ikke til å legge skjul på at menn stort sett fokuserer sin seksuelle oppmerksomhet mot yngre kvinner. Alle unge og attraktive kvinner vet dette - det er menn med en kone på armen som sjekker deg ut på hver gatehjorne. Vi vet at modeller på 25 selger bedre enn modeller på 45 og vi vet at menn fokuserer mesteparten av sin oppmerksomhet på internett mot kvinner under 35. Det er ingen grunn til å benekte dette (det er et naturlig resultat av vår biologi) men det er heller ingen grunn til å legge seg ned å gråte av det. Folk gifter seg hver dag og det er massevis av menn der ute som aldri i livet ville forlatt sin kone eller byttet henne ut med en yngre modell. De har fortsatt sex og de er glad i sex med partneren sin.

Jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig for enkelte å finne en balanse. Enten så er man livredd for aldring og tror man blir kastet ut med sopla så snart rynkene viser seg. Selv om det er fint at jenter har en viss realisme ift. at deres fysiske toppunkt ikke varer evig, er jo dette unodvendig dramatisk.

Så har du den andre gruppen som nekter å akseptere at kroppen forandrer seg, at menn ofte ser på yngre jenter og som mener at alle menn over 40 som finner unge jenter attraktive (dvs. de fleste) er ekle griser som kvalifiserer for innleggelse. Og valker er jo like sexy som flat mage for menn er ikke visuelle vesner, i hvert fall ikke de ekte mennene, eller hva jenter!

Er det virkelig så vanskelig å ha et helt nokternt blikk på dette. Ja du er nok mer universelt fysisk attraktiv ved en viss alder men du kan fortsatt holde deg sexy med årene og dersom du etablerer et genuint og holdbart forhold med en mann er en han like glad for å knulle deg når du er 40 eller 50.

Endret av Marie90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi menn sier det er så lite attraktivt med kvinner som lar seg forfalle. Mens kvinner sier at menn bare blir mer sexy med grå hår og litt smilerynker.

Anonymous poster hash: f9a15...815

"Forfalle" er jo ikke synonymt med å bli eldre. Det å forfalle betyr at man slutter å bry seg. At man klipper håret kort, sminker seg mindre, flytter inn i joggebuksen og lar kiloene sige på.

Greit nok at den jevne 40åring ikke har ressursene til å se ut som Sofia Vergara, men de kunne anstrengt seg langt mer enn de gjor.

Kvinner liker nok bedre rynker og grått hår hos menn enn motsatt. Kvinner og menn er forskjellige og har ulike tiltrekningstriggere. Og det er greit, menn er ikke verre av den grunn.

Men det er jo mulig å anerkjenne dette uten å bli deprimert av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv er jeg fortsatt i starten av 20 årene, men blir litt deppa når jeg ser at så mange skriver at man forfaller når man blir 30. Jeg mener 30?!?! Eksemplene var ikke ment som en trøst, men bare å vise at man faktisk KAN se attraktiv ut i 40 årene dersom man tar vare på seg selv. Mener ikke at man må se ut som Angelina Jolie... Et lite håp gir det jo likevel til meg på 20. Når jeg leser her inne begynner jeg jo nesten å grue meg til å bli 30 (det er jo under 10 år til og tiden går fort :P ) for da kommer ikke mannen som jeg (forhåpentligvis) er gift med til å tenne på meg lenger, drømmer om ungjenter etc. Og det synes jeg blir teit med tanke på at det er mange pene og sprudlende 30 åringer, OG det er heller ikke bare smellvakre i 20 årene. Mange som er overvektige, har kviser osv. Høres ut som noen mener ung = pen, men det er jo ikke nødvendigvis det (vet dette høres fryktelig overfladisk, men er satt på spissen for å få fram poenget).

Anonymous poster hash: 01713...6bc

Jeg blir nesten litt trist når jeg leser det utsagnet som jeg har uthevet. KG er ikke det virkelige liv og du skal ta mye med en stor klype salt, som Lille-pus også skriver. Tror du virkelig selv på din egen hypotese om at en fremtidig mann som elsker deg for alt det du er, vil slutte å se på deg som attraktiv og verdt å elske etter at du har fylt f. eks 30? Undervurderer du ikke da en mann som ønsker deg, som elsker deg, som elsker å ha sex med deg osv. Som mange her skriver, så sitter ikke skjønnhet kun i det ytre "kroppsskallet" vi viser omverdenen, og det å elske et annet menneske har med mye annet å gjøre enn hvordan man ser ut.

En mann som elsker sin kvinne, som finner henne attraktiv og ønsker å leve et menigsfullt liv sammen med henne - gjør det neppe på grunn av hennes utseende.Vakker er ingen objektiv størrelse, og det å forbli vakker for sin mann kan romme så mye, og være et resultat av alt det man er, alt det man har opplevd sammen og alt det gode som et forhold kan romme. For mange vil summen av dette kaste et vakkert lys over partneren, selv om rynker og grått hår er blitt synlige.

Vi blir eldre alle sammen, vi forandrer utseende, får erfaringer og jeg tror at et godt liv forutsetter at man godtar dette. Det er ingen grunn til å få panikk når tallet 30 nærmer seg, eller 40 eller 50 eller 60. Alderen vil sette spor på mange måter uansett, men det kan også hende at man også har fått noe med alderen. Jeg ser heller ingen grunn til å sørge over at min ungdom er over. Jeg har vært ung, jeg kan glede meg over å se på bilder fra da jeg var yngre, men det utløser ingen sorg over at den tiden er forbi. Den tiden ER forbi og jeg ser ingen grunn til å kjempe mot den erkjennelsen. Det utløser heller ingen angst for at mannen min vil bytte meg ut med en yngre kvinneutgave. Han kan sikkert kaste noen blikk på unge kvinner, men det har ingenting med meg eller vårt forhold å gjøre.

Jeg tror du skal legge fra deg antagelsen om at du ikke vil være attraktiv for en fremtidig mann jo eldre du blir. Godta at vi blir eldre, vær der du er og hold blikket festet der, nyt det og vis at du nyter det så vil mye aldersangst forsvinne. En mann som elsker deg vil elske deg for det du representerer, den du er og summen av alt han opplever sammen med deg. Uansett om rynkene og hengene kommer.

Jeg er selv godt over 50, jeg vet jeg ikke ser ut som en ung kvinne lenger og lever godt med det. Men jeg vet hvem jeg er, hva jeg står for og hva jeg betyr for mannen min. Og jeg har ikke parkert hodet mitt. Det holder i massevis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke en eneste fordom mot voksne kvinner..

For å være ærlig, jeg har drømt om mang en kvinne på 40 + :fnise:

Endret av gutt_86
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Forfalle" er jo ikke synonymt med å bli eldre. Det å forfalle betyr at man slutter å bry seg. At man klipper håret kort, sminker seg mindre, flytter inn i joggebuksen og lar kiloene sige på.

Greit nok at den jevne 40åring ikke har ressursene til å se ut som Sofia Vergara, men de kunne anstrengt seg langt mer enn de gjor.

Kvinner liker nok bedre rynker og grått hår hos menn enn motsatt. Kvinner og menn er forskjellige og har ulike tiltrekningstriggere. Og det er greit, menn er ikke verre av den grunn.

Men det er jo mulig å anerkjenne dette uten å bli deprimert av det.

Leste du innlegget jeg siterte? Jeg svarte en mann som spurte om hvorfor vi kvinner er så opptatte av eget utseende. Og jeg besvarte det med at menn ikke liker at kvinnen forfaller. Deprimert er jeg definitivt ikke, vet ikke helt hvor du fikk det fra. Og når det gjelder 40 år gamle kvinner så har de som regel såpass mange forpliktelser med krevende jobb, oppfølging av barnehage- og skolebarn/tenåringer, hjem, husarbeid, biler og ektemann at et moteriktig, striglet og velpleid utseende kommer litt i bakgrunnen. Enkelt å ha tid og penger til å pleie seg selv før barna kommer, men etter det så forsvinner tusenlappene som regel til familievennlig hus, biler og barnehageplass enn til frisør, klesbutikker og parfymerier. Don't get me wrong though, ville aldri hatt det annerledes :)

Anonymous poster hash: f9a15...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør litt på meg nå, TS.

Du kunne vært min datter, - og det såkalte 'realitetsbildet' som legges av AB'er som med bastant 'sikkerhet' sier at menn som jeg mistenker ville på alder med deres egne fedre, alltid drømmer om å knulle unge kvinner og jenter under 20....

De skal du ta med en 10 kilos sekk salt.

Og det sier jeg fordi den relle virkelighet, den mennesker faktisk lever i, den fungerer ikke slik som disse mener.

I den virkelige verden eldes folk, år for år, - selv om de her inne ikke blir en dag eldre mens årene går.

I den virkelige verden finner menn(esker) ut at deres preferansegruppe også på underlig vis faktisk blir eldre.

Innimellom finner man eksempler på at det som legges frem med 18 åringe jenter og 50 år gamle menn blir til noe, men det er unntakene.

Og de forestillingene som legges her på KG skal du ta lang fart og blåse i. Det skal du fordi de faktisk ikke stemmer i den virkelige verden.

Det finnes direkte 'takras' i alle aldere, Det finnes klassisk vakre mennesker i alle aldere. De det finnes flest av er mennesker som bærer sin alder med verdighet og styrke.

Livet setter sine spor, og takk for at det gjør det.

Og ta det fra meg; Om en AB-gutt på 20 år skulle mene at kvinner over 30 er utgått på dato så skal det ikke plage deg.

Det skal ikke plage deg fordi det vil alltid finnes noen slike som forsøker å hevde seg selv ved å med vitende og vilje forsøke å provosere frem en følelse av mindreverd hos en stor gruppe.

Jeg tror du blir en knakende flott 30 åring, - og som 30 vil du ikke plages ett sekund om en gutt på snaue 20 ikke finner deg interessant ;)

Tusen takk dere to :klemmer:

Dette.

Dere unge kvinner som er redd for å miste attraktiviteten trenger ikke bekymre dere i det hele tatt. Skjønnhet og attraktivitet er sjelden fysisk, men sitter som regel mellom ørene på kvinnen. Det som er inni der vil bestemme hvordan hun kler og ter seg og ikke minst hvordan hun responderer på mannens (klønete) forsøk på tilnærmelser. Hvordan det er å være i hennes selskap rett og slett.

Dette er helt uavhengig av alder bortsett fra at alderen vil gi henne mer erfaring og trygghet på seg selv. Akkurat det er sexy i seg selv.

La gjerne Lille-pus stå som eksempel på en meget attraktiv kvinne. Selv om jeg aldri har sett hvordan hun ser ut.

Alle hintene her inne fra menn i alle aldre burde kunne stå som støtte for denne påstanden.

Anonymous poster hash: 01713...6bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...