Gå til innhold

Hvorfor så mye fordommer mot "voksne" kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes jeg stadig ser at folk her inne skriver at alle kvinner over 30 forfaller osv, men synes selv jeg at jeg ser mange spreke, pene og sprudlende damer på 30 +.

Ja, man forandrer seg når man blir 50 (selv om man da også kan være flott!), men allerede i 30 årene er man jo fortsatt relativt ung!?

Se bare på Triana Iglesias (32), Adriana Lima (33), Isabella Martinsen (35), Miranda Kerr (31), Angelina Jolie (39), Heidi Klum (41) og Dorthe Skappel (51) for å nevne noen.

Synes det blir teit å si at man ikke kan være pen og attraktiv i 30 - 40 årene om man tar vare på seg selv!

http://3.bp.blogspot.com/-Ma3Fl3ZoPD4/TjwFKSr7dXI/AAAAAAAACFw/UJy6ZCOI70Q/s1600/64986PCN_Miranda09_0.jpg

http://lh4.ggpht.com/-IH66c_cRjjs/UAGVyx5bI3I/AAAAAAAAAmA/QFy0TsCjHqU/s1600-h/kerr%252520rose%252520smile%25255B3%25255D.jpg

http://resources2.news.com.au/images/2011/08/25/1226122/137518-miranda-kerr-and-baby-flynn.jpg

Det er bare å holde seg i form og spise sunt, så kan man se fantastisk bra ut som 30 + (og mamma!)

http://www.ivillage.com/mom-maria-kang-posts-controversial-fitness-photo/6-a-549920



Anonymous poster hash: d07b9...cc6
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe som heter stygg, bare fattig......

og med det mener jeg at disse du nevner nå, spesielt de internasjonale kjendisene, tar svinedyre behandlinger, har de beste personnlige trenerne, har strenge skreddersydde dietter, fordi de har tid og penger, og ser derfor så bra ut.

Men enig i at det finnes mange flotte damer på 30+, men å sammenlikne med kjendiser er urealistisk

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare noen her som liker å leke tøffe i trynet. Det er mange spreke damer og menn som er 30+, men vi kan ikke sammenligne vanlige folk med kjendiser av de grunnene Fayme nevner.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens ligger det noe i hva en anser som vakkert og "perfekt" utifra kjønn.

Eksempelvis kan man se på kjendiser og hvordan det motsatte kjønn i forskjellige aldre vurderer disses attraktivitet. De mest kjente og "ettertraktede" kjekkasene er gjerne godt voksne menn. Selv jenter ned i tidlig tenåra tapetserer rommet med bilder av mannfolk i 40-50åra. Hvor mange tenåringsgutter gjør det samme med kvinner i tilsvarende aldersgruppe?

Det kan også være noe i hva kjønnene selv har fremhevet gjennom tiden. En mann skal helst være kunnskapsrik, klok, verdensvant, intelligent og moden. Trekk som gjerne assosieres med alder.

Kvinner skal gjerne være livlige, sprudlende, frodige og unge.

Kvinner flest foretrekker partnere som er eldre enn seg selv, menn yngre. Jeg snakker nå utifra gjennomsnitt så en trenger ikke å ta en diskusjon av typen "men jeg foretrekker bla bla bla". Det blir uvesentlig.

Istedet for å bruke uttrykk som "forfalle" kan man heller være mer presis og si at en forandrer seg. Cellene degenereres hos oss alle. Det er vel kun et merkelig sjødyr som tilnærmet kan leve evig ved at denne prosedyren med celleregnerering ikke fører til dette. Nå jobbes det jo for å endre på dette - og kanskje en gang om ikke alt for mange år kan man ta et valg om en ønsker en like hurtig aldring som idag kroppslig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine over tretti. Men det er ikke til å komme bort fra at det blir færre og færre jo eldre man blir.

Endret av oeas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forandringen hos mange begynner ved 37-38 års alder. Da klipper flere seg kort på håret av en eller annen grunn. Bare det gjør de mindre attraktive..

Og som en over her skriver, det finnes fler attraktive blant 25-30 åringene.

Gjelder selvsagt ikke alle, og f. eks på tinder ser man jo damer på 40 som er minst like spreke som disse "kjendisene" det er linket til.

Angående uttrykket "kjendis", av de jeg kjenner igjen navnet på er vel bare ei av de som er god på noe? Angelina Jolie?

Resten er kjent for å være kjent, aka. vært med på noe realityræl?



Anonymous poster hash: 271f6...b5e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannfolka burde virkelig kutte ut de unge barbie-dukkene og skaffe seg ekte kvinnfolk som oss over 40! Med litt tæl og godt lynne. :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg 26 år, gleder meg til og bli eldre...

Har venniner som er endel eldre en meg selv, de er tøffe, trygge på seg selv, lager lite drama og holder seg godt.

Hva enkelte KG menn sier er kun for og få oss til å føle oss mindreverdige :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolka burde virkelig kutte ut de unge barbie-dukkene og skaffe seg ekte kvinnfolk som oss over 40! Med litt tæl og godt lynne. :laugh:

Hvorfor det? Må helt ærlig si at jeg finner få damer på 40+ seksuelt tiltrekkende. Nærmer meg 40 selv,og omtrent hver dag kommer det melding fra ei på 40+(nettdating).

Hyggelig med oppmerksomhet, men får jo det fra de rundt 30 også, og det er vel rundt den alderen mange "roer seg" mtp. drama o.l som nevnes over her, så da blir valget enkelt.

Anonymous poster hash: 271f6...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Må helt ærlig si at jeg finner få damer på 40+ seksuelt tiltrekkende. Nærmer meg 40 selv,og omtrent hver dag kommer det melding fra ei på 40+(nettdating).

Hyggelig med oppmerksomhet, men får jo det fra de rundt 30 også, og det er vel rundt den alderen mange "roer seg" mtp. drama o.l som nevnes over her, så da blir valget enkelt.

Anonymous poster hash: 271f6...b5e

Noen liker mora andre liker dattera... forstår det, men skulle ønske flere unge menn likte oss flotte damer litt oppi åra... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker mora andre liker dattera... forstår det, men skulle ønske flere unge menn likte oss flotte damer litt oppi åra... :kjefte:

Hehe hvor unge menn snakker du om du da?:P

Anonymous poster hash: 7d825...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe hvor unge menn snakker du om du da? :P

Anonymous poster hash: 7d825...8b2

Hehe 25-38 er jo min favoritt gruppe :wow:

Endret av Cowboy Lotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe 25-38 er jo min favoritt gruppe :wow:

Okei, får du mye kuk da?:P

Anonymous poster hash: 7d825...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, forstå det den som kan!
Synes norske menn er bortskjemte. Ser vakre kvinner hver dag.

Håper jeg er like heldig om 15-20 år!

Endret av Sofia123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker ikke en eneste fordom!

Og jeg vet om flere som ser bedre ut som 40 enn de gjorde som unge.

Men det gjelder de som tar vare på seg selv.

Rent kroppsmessig er noen faktisk finere enn mange i 20-årene, fordi de kan mer om kosthold og trening.

Og den selvtilliten som kommer med aldern er sexy.

Jeg var fornøyd med kroppen min som 20-åring og den ser nesten lik ut enda, men nå er jeg sterkere og har flatere mage.

Det som ofte endres er HVEM som ser bra ut, og det gjelder begge kjønn. For noen som ikke skilte seg særlig ut som unge kan være blant de flotteste nå, takket være alle de som ikke orker å passe på seg selv. Det gjelder ihvertfall menn, men sikkert damer også.

Endret av Ulla Ullsokk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannfolka burde virkelig kutte ut de unge barbie-dukkene og skaffe seg ekte kvinnfolk som oss over 40! Med litt tæl og godt lynne. :laugh:

Hehe 25-38 er jo min favoritt gruppe :wow:

"Mannfolka"? Her prater du vel heller om en liten gruppe, de aller fleste menn i forhold har da partnere som er + - 5 år seg selv i alder. Og det er sikkert like mange kvinner som menn som sikler etter folk i 20-årene (inkl deg selv tydeligvis ;) ). Blir for dumt å generalisere så til de grader, da er man ikke noe bedre enn de få mennene her inne som oppretter tråder a la "alle kvinner over 30 år har tapt".

Endret av Ultiva
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at man bør ta vare på seg selv og holde seg i form, men hvorfor sammenligne seg med supermodeller og andre kjendiser som har vært spesielt attraktive siden de var unge? Alle kan strebe etter å være den beste utgaven av seg selv, men alle kan faktisk ikke se ut som Heidi Klum. Det deilige med å bli 30+ er vel nettopp at man har innsett at det er retusjering i ukebladene og at m modellidealet ikke er realistisk, at man ikke trenger nese og brystoperasjoner for å føle seg bra. Sunt kosthold, mosjon, litt pene klær og litt sminke holder!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Voksne" kvinner og "gamle griser", hvilket kjønn er det det egentlig er mest fordommer mot?

Det er ikke poenget her, du kan jo starte din egen tråd om du vil.

Anonymous poster hash: f768e...f71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at man bør ta vare på seg selv og holde seg i form, men hvorfor sammenligne seg med supermodeller og andre kjendiser som har vært spesielt attraktive siden de var unge? Alle kan strebe etter å være den beste utgaven av seg selv, men alle kan faktisk ikke se ut som Heidi Klum. Det deilige med å bli 30+ er vel nettopp at man har innsett at det er retusjering i ukebladene og at m modellidealet ikke er realistisk, at man ikke trenger nese og brystoperasjoner for å føle seg bra. Sunt kosthold, mosjon, litt pene klær og litt sminke holder!

Og det samme for mennene, de skjønner også at verden ikke dreier seg omkring eget utseende. Nesten slitsomt med de unge som bruker både tusenvis av kroner og titalls med timer i måneden på hårstyling og frisør, sminke, accessories, sko og merkeklær, og nå snakker jeg altså om gutter/unge menn. Deilig med mannfolk som har tredagers-skjegg og smilerynker rundt øynene :rodmer:

Anonymous poster hash: f9a15...815

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...