Gå til innhold

Best å ta EL test på morgen etter ettermiddag?


Spent...

Anbefalte innlegg

Jeg ser at det er ulike meninger omkring dette. Jeg har hele tiden tatt på morgen, da urinen er mest konsentrert. Da jeg fikk positiv test sist var det morgen urin. Testet også da jeg ble gravid for noen år siden, da også på morgen.

I denne perioden har jeg hatt 1 test der teststreken har vært ganske tydelig, men ikke så sterk som kontrollstreken (for 2 dager siden). I går, på morgen og ettermiddag, var teststreken svak. Jeg tok likevel en test senere på kvelden og da var teststreken mye tydeligere, men igjen,- ikke like klar som kontrollstreken.

Har hatt en del murringer, stikkinger o.l. siden i går, men jeg hadde bare håpet at testen var positiv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke ta EL-test. Bortkastede penger.



Anonymous poster hash: b907c...da3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ta EL-test. Bortkastede penger.

Anonymous poster hash: b907c...da3

Det var jo veldig bastant sagt, det kommer veldig an på. Er enig i at hvis en vet en har EL og vet sånn ca. når på grunn av regelmessige sykluser, så burde det holde med samleie annenhver dag i denne perioden, da trenger en ikke styre med testing. Hvis det derimot er slik at en ikke er sikker på når eller om en har EL, så kan EL-test være et godt hjelpemiddel!

TS, jeg prøver så godt jeg kan å ta testen på ettermiddagen da det sies at konsentrasjonen og utskillelsen av LH er på sitt høyeste, men jeg tester også som regel positivt morgenen etter positiv kveldstest også. Men noen har så kort LH-topp at testen ikke fanger opp denne, så hvis du ikke får helt positiv test trenger det ikke bety at du ikke har hatt EL, bare at du akkurat har misset toppen. Da kan det være greit å tempe i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her...

Jeg merker at jeg blir så stresset av det med EL tester..Tester 2-3 ganger om dagen (morgen, formiddag og kveld), men ingen er positive. Har hatt tydlige tegn på EL i noen dager nå..Jeg tenker at jeg skal droppe testene..Da jeg var hos GY for 1,5 mnd siden så sa hun at jeg burde ha sex annenhver dag etter mensen og droppe tester..! Er bare så redd for at jeg plutselig ikke skal ha EL.

har hatt sex annenhverdag siden mensen sluttet, så håper det skal gå bra, selv om testene har vært negative.

kan nevne at jeg har uregelmessig syklus..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at EL er på vei opptil en uke før jeg får positiv test, EL-slim får jeg 4 dager før EL. Jeg tror ikke EL er så altfor langt unna for din del :)

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her pleier strekene å være sterkest på formiddagen. Sånn mellom 12-2 tiden på dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Nå har jeg tatt EL test 3 ganger i dag, og det var testen midt på dagen som viste sterkest. LIkevel ikke sterk nok til å være positiv..... :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at EL er på vei opptil en uke før jeg får positiv test, EL-slim får jeg 4 dager før EL. Jeg tror ikke EL er så altfor langt unna for din del :)

Håper du har rett! Har hatt EL smerter/symptomer siden torsdag formiddag...! Merker det spesielt på siden (bytter litt på), er en blanding av murring og stikking, og jeg kjenner det i korsryggen i dag.

Vi får bare ha samleie annen hver dag, og håpe at vi da treffer EL!

-Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen er tiden eggløsningstest er positiv så kort at den ikke slår ut på eggløsningstest om de ikke treffer nøyaktig på tiden...

Anonymous poster hash: 68640...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...