Gå til innhold

Hvordan får jeg undersøkt om jeg kan bli gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fastlegen min er også gyn. Så det er mulig ja :-) (for alt vi vet så er det samme dama vi snakker om).

Prøv med henbe først, TS, så ser dere hva dere trenger å gjøre videre :-)

Min fastlege-gynlege hjalp oss med mye og ble til slutt gravid. Lykke til!

Hehe, ja det er sant - Bor du på oslos vestkant? ;-)

Uansett, takk for ditt svar! Da går jeg til henne først og fremst :-)

TS

Anonymous poster hash: 0de09...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei dere!

Mannen og jeg har nå hatt ubeskyttet samleie i omlag et år snart og jeg begynner å bli engstelig på om vi kan få barn. Vi har ikke forsøkt aktivt i den forstand at jeg vet når jeg har eggløsning mm. Noen som vet hvordan jeg nå går frem for å finne ut om jeg i det hele tatt kan bli gravid.? Jeg vet ikke om jeg helt ønsker å styre masse om jeg likevell har dårlig muligheter i fare for å få for høye forventninger som vil bli knust.

Mannen har barn fra før, så jeg vet at han er ok.

Noen som har tips til hvordan jeg bør gå frem? Eggløsningsteser? gynekolog? Isåfall hva slags? Kun min fastlege? Et eller annet privat?

Jeg har ingen peiling men merker at panikken starter å ta meg. Har til og med allerede undersøkt mulighetene for prøverør.. Men det hjelper vel ikke om det er meg det er noe galt med? :-(

Takk Anonymous poster hash: 0de09...1a9

Jeg og mannen er i samme situasjon som dere, ubeskyttet samleie i et år, å ikke noe hoppe av i svingen metoden. Vi får håpe på at vi er en av dem som bare bruker litt tid. Det finnes mange eksempler på andre som har vært helt "friske" men som likevel brukte opp til 2-3 år :) Sender deg en trøsteklem :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, med mindre du er langt oppi 30-årene og ikke har god tid, ville jeg gitt el-tester eller temping en sjanse før dere ber om utredning. Husk at det for friske par bare er 20 % sjanse for graviditet per syklus HVIS man treffer eggløsningen! Dere kan rett og slett ha hatt uflaks med timingen.

Dersom det etter ev. utredning skulle vise seg å være noe galt med en eller begge (ting kan ha forandret seg for mannen din også), så er det mye man kan gjøre, og de aller fleste blir foreldre til slutt på den ene eller andre måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...