Gå til innhold

Starter Prøvingen nå i Mai :D Flere?


Gjest AquaFina

Anbefalte innlegg

Gjest AquaFina

Heisann

Er ny her på forumet :) er snart 27 mannen er 29 vi har vært sammen siden 2003 og gift i snart 1 år .

Jeg er endelig klar for å få barn ( han har vært klar lenge :D

vi har tenkt å begynne prøvingen nå i mai/juni .

Er nokså uvitende om alt dette med eggløsning osv har hatt en ganske rar syklus de siste 2 årene ( etter at jeg mistet min far ) har hatt syklus som har vært alt fra 26,29,tom 33 dager :-/ så aner ikke hvordan jeg skal regne meg fram til eggløsning osv .

Jeg har ikke brukt prevensjon men han har brukt kondom og de gangene vi har følt at det muligens har gått litt "galt" har jeg tatt angrepille vet noen om det kan gjøre det vanskelig for oss nå som vi skal prøve ? leser så mye rart her på nett og mange i familien og omgangskretsen som hele tiden også påpeker at vi begynner å bli gammle og at vi har dårlig tid :-( , alt dette gjør meg så sinnsykt nervøs i tillegg fikk jeg mensen i går så må smøre meg med tolmodighet :-/

Flere her inne som går for prøving nå i Mai og utover :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Vi er også førstegangs prøvere og dette er vår pp1 (prøveperiode 1) her er vi 22 og 24 år gamle og bestemte oss i april at vi ville og var klare for barn.

Du kan kjøpe eggløsningstester på billige-tester.no, da får du litt mer oversikt på når du har el. En strimmel koster 7 kr tror jeg, er ikke dyrt. Eller så kan du også bestille tester på ebay, der er det enda billigere ;)

Har også tatt angrepiller et par ganger i løpet av noen år, men tror ikke det har så mye å si, så lenge man ikke har misbrukt det/brukt det som prevensjon flere ganger.

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo:) Vi er også førstegangsprøvere, har nettopp begynt! Vi har ikke brukt hormonprevansjon det siste året. Har vel ganske regelmessige sykluser på 26-28 dager. Vært hos GU som mente alt så tilsynelatende nydelig ut. Blir veeldig spennende.. ønsker meg to blå til 30årsdagen min i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi er også førstegangs og starter prøvingen nå i mai. Jeg har ikke brukt hormonprevensjon, men har noenlunde stabil syklus. Jeg vet når jeg har el, med tanke på slim og kviseutbrudd :P men jeg klarer ikke alltid å regne meg frem til nøyaktig dag. Uansett så tror jeg at det er viktig at man ikke stresser for mye, men at en heller slapper av og nyter hverandre. Personlig tenker jeg at derson det ikke har klaffet etter noen mnd, så får vi heller gå igang med å teste når el faktisk er. Sperm overlever også en stund, og det skal vel være mest ideelt med samleie dagene før el? :)

Jeg tok med meg spørsmålene mine til legen, der jeg også tok blodprøver og celleprøve. Bare for å utelukke evt sykdom før jeg skulle bli gravid. Jeg har også tatt folat en god stund nå.

Vi er 24 og 29, og begge i 100% fast jobb. Mangler familiebilen, og skulle helst hatt større plass, mn det får vi ta etterhvert :)

Lykke til! Spennende tid i vente :D

Anonymous poster hash: 3656e...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AquaFina

Hei! Vi er også førstegangs prøvere og dette er vår pp1 (prøveperiode 1) her er vi 22 og 24 år gamle og bestemte oss i april at vi ville og var klare for barn.

Du kan kjøpe eggløsningstester på billige-tester.no, da får du litt mer oversikt på når du har el. En strimmel koster 7 kr tror jeg, er ikke dyrt. Eller så kan du også bestille tester på ebay, der er det enda billigere ;)

Har også tatt angrepiller et par ganger i løpet av noen år, men tror ikke det har så mye å si, så lenge man ikke har misbrukt det/brukt det som prevensjon flere ganger.

Lykke til! :D

Takk for gode tips skal bestille de , har ikke misbrukt det nei så satser på det går greit :)

blir gøy å følge med her .

Lykke masse til du og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AquaFina

Hallo:) Vi er også førstegangsprøvere, har nettopp begynt! Vi har ikke brukt hormonprevansjon det siste året. Har vel ganske regelmessige sykluser på 26-28 dager. Vært hos GU som mente alt så tilsynelatende nydelig ut. Blir veeldig spennende.. ønsker meg to blå til 30årsdagen min i år.

Håper det klaffer til den store dagen din :) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AquaFina

Hei

Vi er også førstegangs og starter prøvingen nå i mai. Jeg har ikke brukt hormonprevensjon, men har noenlunde stabil syklus. Jeg vet når jeg har el, med tanke på slim og kviseutbrudd :P men jeg klarer ikke alltid å regne meg frem til nøyaktig dag. Uansett så tror jeg at det er viktig at man ikke stresser for mye, men at en heller slapper av og nyter hverandre. Personlig tenker jeg at derson det ikke har klaffet etter noen mnd, så får vi heller gå igang med å teste når el faktisk er. Sperm overlever også en stund, og det skal vel være mest ideelt med samleie dagene før el? :)

Jeg tok med meg spørsmålene mine til legen, der jeg også tok blodprøver og celleprøve. Bare for å utelukke evt sykdom før jeg skulle bli gravid. Jeg har også tatt folat en god stund nå.

Vi er 24 og 29, og begge i 100% fast jobb. Mangler familiebilen, og skulle helst hatt større plass, mn det får vi ta etterhvert :)

Lykke til! Spennende tid i vente :D Anonymous poster hash: 3656e...1f4

Heisann

Tror også jeg kansje vet sånn ca når jeg har el er det ikke normalt egentelig at det føles som en "mini mens" i forhold til smerter og sånn ? , har også lest at det kan komme en del slim som da skal være tegn på el .

Lurt det med legen ja , har vært å fått tatt noen prøver selv viste seg at jeg mangler en del jern så nå er det en del vitaminer folat osv som skal hanndles inn i morgen :) Lykke til ja dette blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B -vitaminer. Spiser ellers mye frukt og grønt, samt meieriprodukter. Mannen tar også B vitaminer, pluss multivitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar bare folat, og så prøver jeg og spise noenlunde sunt. Kan man ikke få for mye av enkelte vitaminer dersom man tar flere typer multivitaminer osv? Trodde det var noen typer man helst ikke skulle ha for mye av? Hmm... Det må jeg finne ut av....

Andre som vet kanskje? :)

Anonymous poster hash: 3656e...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar bare folat, og så prøver jeg og spise noenlunde sunt. Kan man ikke få for mye av enkelte vitaminer dersom man tar flere typer multivitaminer osv? Trodde det var noen typer man helst ikke skulle ha for mye av? Hmm... Det må jeg finne ut av....

Andre som vet kanskje? :)

Anonymous poster hash: 3656e...1f4

Fettløselige vitaminer som A og D bør man ikke få for mye av, særlig ikke under graviditet.

Vannløselige som B og C skal man ta ganske mye av før det blir for mye. Overskuddet skilles ut av kroppen

Anonymous poster hash: 9364b...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på "Nettopp begynt å prøve" tråden som allerede ligger her inne så er det mange i samme situasjon:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettløselige vitaminer som A og D bør man ikke få for mye av, særlig ikke under graviditet.

Vannløselige som B og C skal man ta ganske mye av før det blir for mye. Overskuddet skilles ut av kroppen

Anonymous poster hash: 9364b...fdb

Aah, takk :) Mye og sette seg inn i :)

Anonymous poster hash: 3656e...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er også prøver i første prøveperiode, men han en på 2,5 år fra før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AquaFina

Hei igjenn jenter,

da er jeg endelig ferdig med mensen nå er det bare å prøve å være flink med å finne ut når sånn ca eggløsning er

:-/ litt vanskelig dette her .

Hvordan står det til med dere :) ?? Håper virkelig det har klaffet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Vi er førstegangsprøvere også. Jeg er snart 22 og "gubben" er 27 :)
Hadde egentlig tenkt å starte prøvingen tidligere (fjor høst), men måtte vente pga påskeferie og
at jeg skulle gjennom en liten operasjon :)
Var så heldig å ha mensen den 1. mai, så var lett å finne eggeløsning :) I tillegg har jeg alltid
smerter rundt eggeløsning, så jeg vet jo til og med hvilken side som slipper, hehe :)
Håper vi traff, siden vi bare hadde samleie 2 dager før EL ^^

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjenn jenter,

da er jeg endelig ferdig med mensen nå er det bare å prøve å være flink med å finne ut når sånn ca eggløsning er

:-/ litt vanskelig dette her .

Hvordan står det til med dere :) ?? Håper virkelig det har klaffet :)

Heihei. :) Her er jeg på dag 11 i syklusen, så har begynt å "legge inn akskjer". Vet ikke nøyaktig når EL blir, men den kommer nok en gang mellom kommende fredag og onsdag i neste uke. Så vi har sex annen hver dag for å være sikker på at vi ikke misser EL, selv om jeg hadde klare EL-tegn forrige måned. Forrige syklus var på 33 dager, men det var jo også den første syklusen etter p-pille-slutt, så håper denne syklusen blir kortere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, teriyaki :) Sikkert lurt å legge inn aksjer allerede nå ja, og enda bedre hvis dere har sex annenhver dag :D Håper det klaffer for dere denne gangen (og at du får kortere syklus, som du ønsker deg) ^^

Når har dere IKM forresten? :)
IKM for meg er 28/5 eller 29/5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, teriyaki :) Sikkert lurt å legge inn aksjer allerede nå ja, og enda bedre hvis dere har sex annenhver dag :D Håper det klaffer for dere denne gangen (og at du får kortere syklus, som du ønsker deg) ^^

Når har dere IKM forresten? :)

IKM for meg er 28/5 eller 29/5 :)

Jepp, håper det! Er så kjedelig når syklusen er så lang som 33 dager. Blir så mye venting da. :)

IKM blir en gang mellom 06.06 og 11.06 regner jeg med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner at man blir utålmodig når man må vente så lenge :/
Åh, da blir det spennende å se :) Hadde dere prøvd lenge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...