Gå til innhold

Doping på treningssenter. Er det ok ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som instruktør på ett treningssenter. Jeg kjenner mange av medlemmene og mange av dem har tillit til meg. For en uke siden var det en som fortalte meg at enkelte av medlemmene brukte steroider. Enkelte oppfører seg også svært dårlig. De er agressive og frekke mot andre medlemmer.

Jeg ble ikke akkuratt overrasket av at den personen kom å fortalte meg dette, fordi jeg har selv hatt en misstanke.

Men jeg trenger andres mening rundt dette. Jeg fortalt hva jeg hadde hørt, til ett parr av mine kollegaer, men de bare "feide" det bort, og sa at jeg ikke skulle bry meg om det.

MEN det gjør jeg, fordi jeg syns det er uaktuelt at enkelte medlemmer "jukser" og går på ett ulovlig stoff. I tilegg til dette, så er det kun de "mistenkte" som oppfører seg som "kongene av gymmen" Det er kun de som har fått klager osv.

Hva skal jeg gjøre ?

Har også lovet å ikke fortelle hvem som har fortalt meg dette, så kan ikke gå til sjefen, fordi da spørr han bare om hvem som har fortalt meg dette.

Jeg vil jobbe på ett treningssenter uten steroider, og jeg føler at jeg har en plikt til å si ifra.

Hva hadde du gjort hvis du var i min situasjon ?

(Må beklage hvis jeg har noen skrivefeil, er ikke norsk)

Anonym poster: 9101eb511d960b3db8f7f76d3a94b987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva står det i reglementet til treningssenteret du jobber på da? Der jeg trener, står det klart og tydelig i kontrakten man signerer når man melder seg inn: all form for doping medfører utestengelse fra treningssenteret. Enkelt og greit.

Uansett: Nei, det er ikke ok med doping. Aldri.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Kim i at det er deres kropp og de skal få rævkjøre den hvis de har lyst til det. Hva de tar og ikke tar av stoffer synes jeg ikke dere har noe med med mindre det skjer på treningssenteret. Men det er nå min holdning. Mange vil sikkert være uenige med meg der.

Men å behandle andre mennesker dårlig, det synes jeg ingenting om. Det hadde vært et mye koseligere miljø hvis alle hadde respekt for hverandre. Da hadde det vel vært koseligere for deg også å jobbe der. Men å ta opp noe slikt med en kunde er ikke bare bare... Men se på det langsiktig. Hvis det kommer ut at det er dårlig miljø og noen få fyrer som går rundt og tror at de eier treningssenteret, vil det da komme nye kunder?

Anonym poster: f868e7a1d98794dde505c4c75ca64e44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan ta opp med sjefen er jo at noen av medlemmene oppfører seg ferekt og aggressivt mot andre medlemmer. Det bør det vel ikke være aksept for - uavhengig av om man doper seg eller ikke.

Elixia har hvertfall tatt standpunkt til at de ikke aksepterer doping og der kan vel medlemmer bli testet . Litt usikker på andre mindre senter og mer type styrketreningssenter - de aksepterer vel stilltidene doping - ellers ville de vel miste en stor andel av medlemmene sine .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chillpill

Jeg synes du plikter å si fra til sjefen din. Du trenger jo ikke å si hvem som sa det, bare si at en annen kunde sa i fra og ønsker å være anonym. Eventuelt kan du jo si at noen la en lapp om det i hyllen din eller postkassen eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du gjort hvis du var i min situasjon ?

Du skal holde deg langt unna så lenge du ikke har sett noe med dine egne øyne.

Jeg har ikke noe sans for de som jukser men jeg mener du bør ligge langt unna hva andre gjør med sin egen kropp så lenge det ikke har oppstått en situasjon du selv har opplevd.

Uavhengig av om de går på dop eller ikke så skal man selvfølgelig ikke akseptere dårlig oppførsel fra medlemmer, da skal du også levere en skriftlig klage til din Leder men ikke på grunnlag av løse dopingrykter eller på du hva du tror.

Der jeg er medlem er det mange hyggelige medlemmer med store muskler. Hvem av dem som doper gir jeg blanke i. Det er deres kropper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke verre enn at TS melder sin mistanke til sin sjef, forteller at andre medlemmer også har meldt sin misnøye med situasjonen, sjefen ber så om en dopingprøve hvis det er beskrevet mulighet for dette i kontrakten medlemmet har inngått. Enten leverer medlemmet et ren prøve, eller så blir han utestengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det et problem for deg at jeg doper meg?

Selv så kan jeg innrømme at jeg bruker AAS i mitt treningsregime/livsstil.

Det som er et problem på et treningssenter er alle som ikke gidder å rydde opp etter seg. Manglende respekt ovenfor den sonen man må ha for å ha en effektiv treningsøkt. Folk går i veien hele tiden, forstyrrer og skjønner ikke at en bør holde avstand når en squatter med veldig mange kilo på nakken.

Røyker du ? ...drikker du ? ...faktisk så kan jeg argumentere veldig inngående på hvorfor det er et reelt problem for meg i mange sammenhenger. Når du trener

på et treningssenter så deltar du i ingen idrett/sport. Jeg trener for å se bra ut samt nye gevinsten av den helsemessige effekten det har iforhold til livskvalitet ..that´s it.

Anonym poster: b7f59f940605a1c39aa3f77892dd9f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk går i veien hele tiden, forstyrrer og skjønner ikke at en bør holde avstand når en squatter med veldig mange kilo på nakken.

Det er kanskje ikke like lett for nybegynnere å vite hvordan en skal forholde seg til byggere som står og skriker og skråler borte ved manualene på et vanlig trenings senter, så der mener jeg det går begge veier.

Enkelte medlemmer kan være klønete å gå i veien for dere som løfter tungt men da er det også viktig for dere å vise hensyn til de som kanskje er litt usikre. F, eks med et lite smil og en hyggelig tone.

Der jeg trener er det stort sett hyggelig byggere, men jeg forstår dem som kan bli litt skremt når dere blir for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke like lett for nybegynnere å vite hvordan en skal forholde seg til byggere som står og skriker og skråler borte ved manualene på et vanlig trenings senter, så der mener jeg det går begge veier.

Enkelte medlemmer kan være klønete å gå i veien for dere som løfter tungt men da er det også viktig for dere å vise hensyn til de som kanskje er litt usikre. F, eks med et lite smil og en hyggelig tone.

Der jeg trener er det stort sett hyggelig byggere, men jeg forstår dem som kan bli litt skremt når dere blir for mange.

Idioter står og skriker enten de er på treningssenteret eller andre plasser som regel. Det har ingenting med dop å gjøre.

De fleste går i sin egen verden på et slikt treningssenter uten noe som helst plan over treningen. De aktivitetene de spretter frem og tilbake på gir ingen mening og man kan se på milevis avstand at vedkommende ikke har lyst til å være der. Det reflekterer tilbake på resultatene over tid ...det er trist å se at vedkommende ikke heller bruker tiden på noe annet han faktisk har *lyst til*.

De har lyst på resultater men de er ikke villig til å ofre det man egentlig må ofre for å få dem. Everything has a price tag to it....

Om du konsekvent over noen uker viser hengivenhet og plan over treningene dine så blir du møtt med vennlige nik og genuin interesse fra de litt "viderekommene" tro meg. Du må bare ikke falle inn under kategorien som "er i veien" og "ikke skjønner" det.

Tilbake til topic så skjønner jeg ikke hvorfor det er et problem for andre om jeg

velger å dope meg og tilfeldigvis bruke et offentlige lokale for mine treninger.

Er jo jeg som må løfte vektene uansett ...AAS har ingen rusgivende effekt i det hele tatt.

Anonym poster: b7f59f940605a1c39aa3f77892dd9f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doping er noe dritt og du bør sørge for at det blir dopingtester på senteret. Du trenger ikke utlevere de som tipset deg for det. Jeg vil faktisk si at det er en del av jobben din å sørge for at lovbrudd ikke skjer.

Anonym poster: 690c8d0eed96cd827f5cf33dd17f3fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva står det i reglementet til treningssenteret du jobber på da? Der jeg trener, står det klart og tydelig i kontrakten man signerer når man melder seg inn: all form for doping medfører utestengelse fra treningssenteret. Enkelt og greit.

Uansett: Nei, det er ikke ok med doping. Aldri.

Det er IKKE ok med doping i sports sammenheng for å skape seg et fordelaktig fortrinn. Skal man bruke så betyr det at man ikke heller må misbruke disse preperatene. Ja man må vite hva man holder på med. Om en bruker dem for å se bedre ut visuelt sett så ser jeg ikke problemet.. Så om du bekjenner uvaner som røyking, alkohol drikking, snusing etc så blir jeg starks mer bekymret over deg enn du trenger bli over noen som doper seg. By a mille....

Bare for at noe er almennakseptert betyr ikke det at det er ufarliggjort...husk det.

Innlegg redigert

Sophie-Ann, mod

Anonym poster: b7f59f940605a1c39aa3f77892dd9f7e

Endret av Sophie-Ann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal holde deg langt unna så lenge du ikke har sett noe med dine egne øyne.

Jeg har ikke noe sans for de som jukser men jeg mener du bør ligge langt unna hva andre gjør med sin egen kropp så lenge det ikke har oppstått en situasjon du selv har opplevd.

Uavhengig av om de går på dop eller ikke så skal man selvfølgelig ikke akseptere dårlig oppførsel fra medlemmer, da skal du også levere en skriftlig klage til din Leder men ikke på grunnlag av løse dopingrykter eller på du hva du tror.

Der jeg er medlem er det mange hyggelige medlemmer med store muskler. Hvem av dem som doper gir jeg blanke i. Det er deres kropper

Meget bra sagt ....

Anonym poster: b7f59f940605a1c39aa3f77892dd9f7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...