Gå til innhold

Har du opplevd noe overnaturlig?


Anbefalte innlegg

Jeg bodde i en leilighet i oslo i en periode av livet mitt. Opplevde mye rart der, rare drømmer og at noen slo i magen min når jeg lå å slumret.

Jeg hørte rare lyder om natten.

En gang så lå jeg våken og høre på de lydene, og spurte om det var noen der - I det sekundet hørte jeg at noen klasket hånda mot veggen borte ved tvn.

Kusina mi hørte at noen kastet masse papir rundt i rommet, men vi fant aldri papiret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dataen slo seg på helt alene mens jeg var i et annet rom, satte meg foran den og følte uhygge og et kaldt gufs som fikk meg til å fryse:!!! Uhyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Min opplevelse er fra 80-tallet. :)

Min nye kjæreste og en kamerat bodde i et hus eid av stedets fiskebruk.

Jeg hadde mer eller mindre flyttet inn dit.

En morgen han på jobb stod jeg på badet sminket meg etter dusjen. Jeg hadde åpnet badedøra på klem pga mye damp.

Hadde det litt travelt for jeg visste at han skulle komme hjem i matpausen.

Mens jeg stod der hørte jeg plutselig at det kom en mann opp trappa og som gikk inn på vårt soverom. Litt knirking i senga antydet at han la seg ned, eller satte seg på sengekanten.

Jeg kniste forelsket for meg selv for jeg trodde jo det var kjæresten min og at han nå ventet på at jeg skulle komme til han. :rodmer:

Han må ha visst at jeg var på badet for jeg hadde akkurat slått av hårføneren da jeg hørte fottrinenne.

Jeg gikk inn på rommet mens jeg begynte å snakke. "Åja, hva er det du..." Lenger kom jeg ikke før jeg innså at rommet var tomt. Det var sjokkerende og høyst uventet.Eneste gjemmeplassen var under senga og der var det ingen.

Jeg rygget ut, sprang ned trappa og sprang ut i vinterkulden uten sko og varme ytterklær.

Der stod jeg i 10 min før han kom. Han ble kommandert til å sjekke hele huset men det var jo ingen der.

Etterhvert skjedde flere ting i huset, og alltid når det var fest der, men da var vi ofte et helt gjeng som så og hørte det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ei natt jeg våknet av mobilen som ringte. Mens jeg lå og snakket i mobilen så hørte jeg broren min gå ned trappa og på do. Etter to minutter hører jeg han gå opp trappa, lukker opp døra mi saaakte så jeg lurer jo på hva det er og spør etter han men får ingen svar. Døren går opp på gløtt og jeg får fortsatt ingen svar. Siden jeg var så søvnig så reagerte jeg ikke noe særlig på det akkurat da, men det jeg reagerte på var at etter dette så hørte jeg broren min gå opp trappa og på rommet sitt!! Så jeg etter telefonsamtalen så gikk jeg inn på rommet og lurte på om han hadde åpnet døren min, men det hadde han jo ikke... :bond:

Så en dør går opp av seg selv, og det skal liksom være spøkelse og ikke bare det at dører faktisk kan gå opp av seg selv av ulike årsaker?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Jeg hadde lagt meg en kveld, og lå å sendte melding til kjæresten min.. Plutselig hører jeg en tung puste-lyd (Ligna på pusten til en person som går opp en bratt bakke, og nesten begynner å hyperventilere). Jeg slår på nattbordslampen, og ruller til siden å kikker under senga, for å se om det var hunden min som lå der/ var blitt dårlig! Men hunden var der ikke, så ble livredd å reiste meg opp. Og i det jeg reiser meg opp, ser jeg farfaren min foran meg... Som døde for 19 år siden!!

Jeg ble livredd, og sprang ned.. Mamma stod opp og lurte på hva som foregikk... Fortalte hva som hadde skjedd, og fikk vite at bestefaren min døde nettopp av at han ikke fikk puste! (Jeg var lita når han døde).

De to første ukene etter dette skjedde, turte jeg ikke å være alene hjemme... Og jeg har heller ikke sovet på loftet hvor jeg hadde rommet mitt etter det.. Turte heller ikke å gå opp der når jeg var alene hjemme. Så siste året jeg bodde hjemme, flytta jeg inn på rommet jeg hadde når jeg var lita i 1 etg :)

åh shiit!! Tror jeg hadde tisset på meg jeg! høhø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg legger tarot kort på meg selv og føler at de stemmer nesten alltid. :sjenert: Tenker ofte på mennesker som deretter ringer meg eller emailer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

i det huset jeg boddi i som ungdom var på en gammel gård, gården var revet på 1970 tallet og nye hus bygget, jeg og nabogutten som var bestevenner hadde de samme opplevelsene.

hver eneste gang jeg var alene hjemme på kvelden så gikk sikringen, og je hørte noen løpe opp trappa,(jeg hadde det første soverommet i 2 etsje rett ved trappa). og så ble det bitende stillhet, som om noen sto rett utenfor døra mi!

og for å skru på lyset måtte jeg gå ned trappa i mørke for å skru på lysen nede, jeg var alltid redd men det gikk jo alltid bra dra :) helt til en dag jeg ble stoppet i trappa av en møsk skygge som var mørkere en mørket selv..det brummet til meg og jeg løp opp trappa inn på mamma og pappas soverom mens jeg hylte som om jeg hadde døden i hælene.

fra den dagen av var alltid lyset på i trappa om natta så jeg slapp å gå i mørket :)

men ikke opplevd noe lignende i andre boliger en den boligen og naboguttens bolig, som også hørte noen løpe i trappa, sikringen gikk og han ble også stoppet i trappa en gang.

:popcorn:

jeg er ekstremt skvetten av meg og blir redd for ingenting!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

ja, jeg har opplevd mye greier, men det er fordi jeg sliter med søvn og da kan man fort se ting. bare hjernen som tuller med meg og nervesystemet er på bærtur.

- jeg våknet opp og så rett i øynene på en veldig ekkel mann. han hadde arr i ansiktet og smilte på en måte som fikk meg til å tro at han ville meg alt vondt her i verden. han satt på senga over meg. det var mørkt, så jeg famlet etter lyset mens jeg skrek. prøvde å roe meg ned når jeg lyset var på. jeg ventet ca 10 min før jeg slo det av igjen. da satt han fortsatt der.

- jeg så en mann med pistol oppe i et det samme huset, men var bare meg der.

- har sett diverse dyr.

- følt at noen stirret på meg.

- sett diverse bestikk og dolker over meg. da lo jeg faktisk for det virket så dumt.

- følt noen har dyttet meg ned en trapp

- sett skygger og lys

- opplevd at noen satt å skrev på datamaskina mi. hater den tastelyden :gjeiper:

- på et hotell så jeg en høy mann med langt hår som kikket på meg. han gikk bort til vinduet, men da turte jeg ikke å se mer, for han snudde hodet mot meg igjen.

- før jeg visste at pappa var død, kunne jeg føle han sitte ved siden av meg i bilen mot sykehuset.

- hører nesten alltid hører pusting bak meg når jeg skal sove. akkurat som noen sover i senga sammen med meg.

er det jeg kommer på i farta :fnise:

Endret av Nuppdupp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ganske avslappet forhold til overnaturlige ting, da dette er noe jeg har opplevd siden ung alder og foreldrene mine alltid har snakket om det som om det skulle vært det mest naturlige i hele verden. I oktober i fjor flyttet jeg for meg selv, og i denne leiligheta er det mye aktivitet. Her er det vannkraner som skrur seg på og av i eningen, store pøler med vann midt på gulvet, som jeg ikke aner hvor kommer fra og ting som forsvinner sporløst.

Jeg liker å høre på musikk om morgenen når jeg gjør meg klar for dagen, og da pleier jeg å ha med datamaskinen på badet når jeg pusser tenner/sminker meg etc. Og det slår aldri feil at PC'en begynner å skifte mellom sangene på spillelisten min. Dette skjer KUN når maskinen står på badet, og jeg har prøvd å bruke andre datamaskiner også, det samme skjer da.

Jeg våknet en morgen for å oppdage at det satt en mann på sengekanten og så på meg mens han gliste heslig, hvis jeg hadde sett et annet menneske se slik på meg hadde jeg blitt direkte redd, men følte av en eller annen grunn ingen frykt. Trodde først det var kjæresten som satt og så på meg, men han var i stua. Jeg kunne ikke se ham tydelig, var bare konturene av en mannekropp og det fæle smilet. Vi satt og så på hverandre en stund før han forsvant. (Jeg må si at jeg skvatt litt når jeg leste Nuppdupp sin post og innså hvor like hendelsene våre var).

En annen gang når kjæresten var på besøk og vi sto og lagde middag fikk jeg en ekkel følelse av at det var noen i gangen, i hjørnet ved siden av utgangsdøra. Jeg fortalte til typen om og om igjen at det var noen i gangen, og han ble direkte redd for meg for han syntes jeg oppførte meg så rart. Et par dager etter, når jeg var alene så jeg helt tydelig at det stod en mannskikkelse på akkurat det stedet jeg hadde følt at det sto noen tidligere.

Slike ting plager meg egentlig ikke, det som er verre er at jeg mistenker at disse energiene stjeler energi fra alt av elektronikk i leiligheta. Batterienen på begge brannalarmene har jeg måttet skifte 3-4 ganger hver siden jeg flyttet inn for et halvt år siden. Fryseren, vannkokeren, sentrifugen, komfyren, batteriet OG laderen til datamaskinen og microen har alt gått til helvete på disse seks månedene. Alt var i utgangspunktet helt nytt eller lite brukt. Jeg har spurt om noen i de andre leilighetene i huset har opplevd noe lignende, men det har de ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare at jeg leveiterer når jeg vokner. Men ellers ingenting

oh don't worry, hvem er det som ikke opplever det liksom! :popcorn:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der samboeren min bodde før, da han bodde hjemme, var det helt klart noen som gikk igjen. Det var visstnok mannen som eide gåren der før. Det var aldri skummelt, han bare gjorde det han pleide å gjøre, gikk forbi kjøkkenvinduet samme tid på døgnet, satt i stua til langt ut på natta (han ble sett flere ganger i stolen der), det luktet røyk på kjøkkenet hvor han pleide å røyke, og en gang "gikk jeg på noen" i trappa, som forklares med at var han.

Det gikk også igjen en mann et annet sted de bodde. Jeg har aldri opplevd noe der, utenom at det var ekkel stemning der (mannen var visstnok ingen snill mann, og likte ikke at de hadde gjort om på huset hans). Naboene spurte en gang etter en helg om de hadde hatt fest, for det hadde blinket i lys og vært musikk der. Da hadde alle kontaktene vært dratt ut. En synsk dame som var hos naboen der hadde også uttalt at hvis hun skulle klart å bo der (i nabohuset) hadde hun satt opp en mur foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vil ikke snakke mere om det, lukket kapittel.

Poenget med å fortelle oss at det er noe du ikke vil fortelle egentlig? :klo:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg en ekkel følelse når vi kjørte til jobb. Jeg følte nesten at bilene bak skulle sette i å bremse og krasje.

I den neste øyeblikket bremset mannen min kraftig ned. Det gikk bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daglig, er så uheldig at jeg har kontakt med den andre siden.

ble du født med det eller hvordan skjedde det at du fikk kontakt med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd flere ting, særlig der jeg bodde som tenåring. Jeg så aldri noe, men jeg følte og hørte ting. Det var verst på soverommet mitt, kjøkkenet og i gangen. Jeg turte for eksempel aldri å ligge med ryggen ut i rommet når jeg skulle sove, for jeg følte det var noen som sto og stirret på meg. Jeg kunne høre mamma stå opp midt på natta og tasle over kjøkkengulvet sånn hun pleide å gjøre når hun var litt trøtt om morgenen, og hver gang endte det med at hun satte kaffekoppen på benken. Det var bare det at mamma fremdeles lå og sov..

En morgen våknet jeg i stua uten å ane hvordan jeg hadde tatt meg dit. Jeg kan jo ha gått i søvne, men det er noe jeg aldri har gjort hverken før eller senere. Ikke var det noen hjemme som kunne ha båret meg ut dit på skøy heller.

Ettersom jeg ble mer og mer redd for å sove på rommet mitt begynte jeg å legge meg på stua om kvelden. Det gikk som regel litt bedre. Men en natt våknet jeg av en merkelig lyd i veggen. Jeg ble liggende en stund helt paralysert å høre på det, før jeg fikk samlet meg og løp inn til mamma og vekket henne. Da jeg endelig fikk liv i henne hadde lyden gitt seg og hun prøvde å berolige meg med at det sikkert bare var mus. :lol: He he. Det måtte være litt av noen mus, for lyden hørtes ut som en lang kjetting som ble slept over gulvet eller mot veggen.

Flere i familien merket at det var noe rart i gangen og vi er flere som har hørt skritt i trappa. Jada, jeg hører forskjell på knirking og skritt. Det var skritt, uten at det var noen der. Det var ekstra ekkelt hvis jeg måtte opp på do i løpet av natta, for den var nemlig i etasjen under.

En gang jeg vasket vinduer i andre etasje hørte jeg tydelig mamma rope på meg. Hun ropte navnet mitt, og det var hennes stemme. Jeg hørte det tydelig. Men samtidig var det veldig fjernt på en måte. Det hørtes ut som kom langt borte fra. Jeg visste mamma var ute så jeg stormet ned trappa og ut og lurte på om det hadde skjedd noe. Der møtte jeg mamma som ikke kunne skjønne hvorfor jeg var så forstyrret. Hun hadde da ikke ropt.

Jeg visste hva jeg hadde hørt, men jeg visste også at det måtte høres rart ut for andre, og jeg var redd for ikke å bli trodd så jeg gjorde ikke mer ut av saken. Helt til en gang mamma kom stormende opp trappa og lurte på om det var noe galt. Jeg husker jeg satt fordypet i lekser og skjønte ikke hva hun mente. Jo, hun hadde vært på badet i første etasje og hørt meg rope "mamma" høyt og fortvilet.

Her jeg bor nå har jeg også opplevd et par ting, men det er ting som kan forklares. Jeg synes jeg har sett en skikkelse i gangen, men det kan ha vært hjernen min som tullet med meg fordi jeg var halvveis inn i drømmeland.

Ellers har jeg sett tydelige fingermerker i jorda morgenen etter jeg plantet blomster, og også litt jord utover bordet. Men ettersom jeg ikke var alene i huset den natta så KAN det jo ha vært noen som har stukket en finger nedi _vetikke: Den skumle følelsen som jeg hadde den gangen jeg var tenåring sitter jeg i allefall ikke igjen med. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carousel

Daglig, er så uheldig at jeg har kontakt med den andre siden.

:popcorn: Fortell!

Jeg har aldri opplevd noe spesielt selv, men tror definitivt på at det finnes "spøkelser", eller hva man skal kalle det.. Pappa har hatt noen skumle episoder, og det går i familien min å "se" ting. Heldigvis har ikke jeg arvet den egenskapen, det virker som den går i annenhver generasjon!

Endret av Carousel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

Jeg våknet en morgen for å oppdage at det satt en mann på sengekanten og så på meg mens han gliste heslig, hvis jeg hadde sett et annet menneske se slik på meg hadde jeg blitt direkte redd, men følte av en eller annen grunn ingen frykt. Trodde først det var kjæresten som satt og så på meg, men han var i stua. Jeg kunne ikke se ham tydelig, var bare konturene av en mannekropp og det fæle smilet. Vi satt og så på hverandre en stund før han forsvant. (Jeg må si at jeg skvatt litt når jeg leste Nuppdupp sin post og innså hvor like hendelsene våre var).

oi så merkelig.. det skjedde meg en periode i livet hvor jeg var så og si på bunnen. utslitt psykisk. er en del år siden, men jeg husker det som det var i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...