Gå til innhold

Hvorfor er utsagn som "Ha en fin dag" trakasserende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem har sagt at jeg snakker om deg i denne tråden. Var du jenta i denne videoen?

Du snakker om kvinner generelt og kvinnekultur som har gjort at kvinner bare oppfattes som objekter fordi de er interessert i høystatusfolk og jobber og penger og luksus. Hvorfor har jeg da valgt meg en kjørelærer? Tror du folk beundrer det eller at han drar inn millioner?

Det du skriver er jo bare tøv og pjatt fra ende til annen.

Anonymous poster hash: fb77e...41f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du snakker om kvinner generelt og kvinnekultur som har gjort at kvinner bare oppfattes som objekter fordi de er interessert i høystatusfolk og jobber og penger og luksus. Hvorfor har jeg da valgt meg en kjørelærer? Tror du folk beundrer det eller at han drar inn millioner?

Det du skriver er jo bare tøv og pjatt fra ende til annen.

Anonymous poster hash: fb77e...41f

Hva har ditt valg av partner med noe av det jeg sa å gjøre? Jeg sa kvinner selv gjør seg til et blikkfang ved å fjolle seg til å kun være opptatt av overfladiske ting. De entrer ikke et yrke fordi de brenner for noe, og om de gjør det så er de som regel først og fremst en kvinne som skal behandles på kvinnevis å legges merke til oå kvinnevis Kvinner går ikke på fotballkamp for å se kampen, de går der for å se ut som fotballfruene på vippen osv. Dette gjelder ikke alle, men det er likevel en utpreget del av kvinnekultur.Her har vi med en typisk sånn kvinne. De gjør seg selv til primitiver og skaper en distanse som gjør det vanskelig for menn å forme ordentlige bånd til dem, og når de distanserer seg så mye fra alt som ikke omhandler hvordan de ser ut og blir oppfattet av andre at de heller ikke blir oppfattet som stort annet enn det de selv gjør seg til. Ikke resulterer dette bare i at de gjør seg lett synlig i gatebildet, men når de først er det så er det ikke akkurat mye annet enn en sjekkereplikk menn har å tilby dem. Det er jo ikke akkurat som om man kan forvente at dere skulle interessere dere for nyheter eller gårsdagens fotballkamp, så da blir kommunikasjonen mellom kjønnene veldig lite nyansert og helt essensiell. At dette resulterer i at dere fortsatt oppfattes som noe å ta initiativ til kontakt med er langt mer an hva andre grupper skulle kunne forvente av å ha så lite dialog å bidra med. Her ville jeg først og fremst sett meg selv i speilet før jeg anklaget det annet kjønn for å være respektløse når de komplimenterte meg eller søkte kontakt med meg, og jeg hadde i det minste hatt anstendighet til å markere klar avstand til uønsket kontakt gjennom egen adferd enn det å fortelle menn hvordan det er vår oppgave å holde oss unna eller å holde andre menn unna dere. Dere er er ikke for gode til å måtte forholde dere til omstendighetene akkurat som alle andre, og dere føler dere ikke små fordi menn er større og sterkere, men for at dere blir minnet på at det eneste som definerer dere er tiden dere bruker på bekledning og sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har ditt valg av partner med noe av det jeg sa å gjøre? Jeg sa kvinner selv gjør seg til et blikkfang ved å fjolle seg til å kun være opptatt av overfladiske ting. De entrer ikke et yrke fordi de brenner for noe, og om de gjør det så er de som regel først og fremst en kvinne som skal behandles på kvinnevis å legges merke til oå kvinnevis Kvinner går ikke på fotballkamp for å se kampen, de går der for å se ut som fotballfruene på vippen osv. Dette gjelder ikke alle, men det er likevel en utpreget del av kvinnekultur.Her har vi med en typisk sånn kvinne. De gjør seg selv til primitiver og skaper en distanse som gjør det vanskelig for menn å forme ordentlige bånd til dem, og når de distanserer seg så mye fra alt som ikke omhandler hvordan de ser ut og blir oppfattet av andre at de heller ikke blir oppfattet som stort annet enn det de selv gjør seg til. Ikke resulterer dette bare i at de gjør seg lett synlig i gatebildet, men når de først er det så er det ikke akkurat mye annet enn en sjekkereplikk menn har å tilby dem. Det er jo ikke akkurat som om man kan forvente at dere skulle interessere dere for nyheter eller gårsdagens fotballkamp, så da blir kommunikasjonen mellom kjønnene veldig lite nyansert og helt essensiell. At dette resulterer i at dere fortsatt oppfattes som noe å ta initiativ til kontakt med er langt mer an hva andre grupper skulle kunne forvente av å ha så lite dialog å bidra med. Her ville jeg først og fremst sett meg selv i speilet før jeg anklaget det annet kjønn for å være respektløse når de komplimenterte meg eller søkte kontakt med meg, og jeg hadde i det minste hatt anstendighet til å markere klar avstand til uønsket kontakt gjennom egen adferd enn det å fortelle menn hvordan det er vår oppgave å holde oss unna eller å holde andre menn unna dere. Dere er er ikke for gode til å måtte forholde dere til omstendighetene akkurat som alle andre, og dere føler dere ikke små fordi menn er større og sterkere, men for at dere blir minnet på at det eneste som definerer dere er tiden dere bruker på bekledning og sminke.

Jeg skjønner ikke logikken. Hvis disse kvinnene er kun opptatt av sminke og tull hvorfor MÅ menn slenge bemerkninger eller kommentere? Om hun faktisk bare er verdt å få slengt bemerkninger til fordi hun kun har overfladiske interesser, hvorfor er hun verdt bryet? Hvorfor kan ikke menn velge seg "burugla" som du kalte det som har like interesser som dem og ikke opptatt av sminke og kosthold? Da trenger de vel ikke slenge bemerkninger til andre kvinner?

Hvorfor er det ikke disse "buruglene" som pryder manneblader mon tro? Hvis menn er så opptatt av alt som ikke er overfladisk så må jo disse være ypperlige som forsidepiker?

Hvorfor finnes ikke tilsvarende blader for kvinner? Det er jo ingen klisjeer om kvinner som sitter og fingrer til blader med nakne menn... Hvorfor ikke hvis det er det ytre som er viktigst for kvinner?

Anonymous poster hash: fb77e...41f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har ditt valg av partner med noe av det jeg sa å gjøre? Jeg sa kvinner selv gjør seg til et blikkfang ved å fjolle seg til å kun være opptatt av overfladiske ting. De entrer ikke et yrke fordi de brenner for noe, og om de gjør det så er de som regel først og fremst en kvinne som skal behandles på kvinnevis å legges merke til oå kvinnevis Kvinner går ikke på fotballkamp for å se kampen, de går der for å se ut som fotballfruene på vippen osv. Dette gjelder ikke alle, men det er likevel en utpreget del av kvinnekultur.Her har vi med en typisk sånn kvinne. De gjør seg selv til primitiver og skaper en distanse som gjør det vanskelig for menn å forme ordentlige bånd til dem, og når de distanserer seg så mye fra alt som ikke omhandler hvordan de ser ut og blir oppfattet av andre at de heller ikke blir oppfattet som stort annet enn det de selv gjør seg til. Ikke resulterer dette bare i at de gjør seg lett synlig i gatebildet, men når de først er det så er det ikke akkurat mye annet enn en sjekkereplikk menn har å tilby dem. Det er jo ikke akkurat som om man kan forvente at dere skulle interessere dere for nyheter eller gårsdagens fotballkamp, så da blir kommunikasjonen mellom kjønnene veldig lite nyansert og helt essensiell. At dette resulterer i at dere fortsatt oppfattes som noe å ta initiativ til kontakt med er langt mer an hva andre grupper skulle kunne forvente av å ha så lite dialog å bidra med. Her ville jeg først og fremst sett meg selv i speilet før jeg anklaget det annet kjønn for å være respektløse når de komplimenterte meg eller søkte kontakt med meg, og jeg hadde i det minste hatt anstendighet til å markere klar avstand til uønsket kontakt gjennom egen adferd enn det å fortelle menn hvordan det er vår oppgave å holde oss unna eller å holde andre menn unna dere. Dere er er ikke for gode til å måtte forholde dere til omstendighetene akkurat som alle andre, og dere føler dere ikke små fordi menn er større og sterkere, men for at dere blir minnet på at det eneste som definerer dere er tiden dere bruker på bekledning og sminke.

Jeg aner ikke hva slags kvinner du omgir deg med, eller om du i det hele tatt kommer i kontakt med kvinner utenom sladderpressen. De fleste kvinner er ikke slik du beskriver, og den kvinnen i videoen ser ikke ut som en slik kvinne.

Normale kvinner fjoller seg ikke opp bare for å tiltrekke seg det motsatte kjønn. De fleste normale kvinner har mannlige venner, ser på fotball, får jord under neglene når de graver i hagen, brenner for jobben sin og er stort sett opptatt av andre ting enn å skaffe seg en date når de går langs gata.

Avsnitt er forresten en fin oppfinnelse, de lages ved å trykke på enter (den store knappen til høyre på tastaturet)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke logikken. Hvis disse kvinnene er kun opptatt av sminke og tull hvorfor MÅ menn slenge bemerkninger eller kommentere? Om hun faktisk bare er verdt å få slengt bemerkninger til fordi hun kun har overfladiske interesser, hvorfor er hun verdt bryet? Hvorfor kan ikke menn velge seg "burugla" som du kalte det som har like interesser som dem og ikke opptatt av sminke og kosthold? Da trenger de vel ikke slenge bemerkninger til andre kvinner?

Hvorfor er det ikke disse "buruglene" som pryder manneblader mon tro? Hvis menn er så opptatt av alt som ikke er overfladisk så må jo disse være ypperlige som forsidepiker?

Hvorfor finnes ikke tilsvarende blader for kvinner? Det er jo ingen klisjeer om kvinner som sitter og fingrer til blader med nakne menn... Hvorfor ikke hvis det er det ytre som er viktigst for kvinner?

Anonymous poster hash: fb77e...41f

Fordi det er menneskelig å prate om det man ser og opplever. Noen menn lar ikke sjansen til å prate med en kvinne de finner attraktiv gå fra seg, andre gjør det. Resten av innlegget ditt skjønte jeg ikke et kvekk av bortsett fra at dus er ut til å understreke poenget mitt. Det viktigste for disse kvinnene er hvordan emnn eller andre oppfatter dem, og det er det eneste de fylle hodene sine med. Derfor er det heller inget anne enn kropp og sext for menn flest å hente fra kvinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke hva slags kvinner du omgir deg med, eller om du i det hele tatt kommer i kontakt med kvinner utenom sladderpressen. De fleste kvinner er ikke slik du beskriver, og den kvinnen i videoen ser ikke ut som en slik kvinne.

Normale kvinner fjoller seg ikke opp bare for å tiltrekke seg det motsatte kjønn. De fleste normale kvinner har mannlige venner, ser på fotball, får jord under neglene når de graver i hagen, brenner for jobben sin og er stort sett opptatt av andre ting enn å skaffe seg en date når de går langs gata.

Avsnitt er forresten en fin oppfinnelse, de lages ved å trykke på enter (den store knappen til høyre på tastaturet)

I forhold til menn så gjør kvinner som regel mye mer for å gjøre en effekt på adnre gjennom bekledning og hår. menn fjoller seg ikke til på samme måte. de mennene du omgir deg med tar i deg med silkehansker på en helt annen måte enn flertallet av menn kan forvente å blitt tatt i av andre menn for å forme vennskap, og det var poenget mitt. Kvinner gjør seg selv krevende og kommer med en masse innskrenkninger når de forholder seg til menn. Det nytter ikke å sape andre bånd til dem enn gjennom sånn passelig tilgjort elelr tilpasset oppførsel som uansett gjør at dere vil bli sett på som kvinner først, medmennesker etterpå på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to ting å slnge fra meg i tråden her:

Jeg har sluttet, for flere år sidnen, å møte blikket til, eller å smile til, norkse kvinner. ene og alene fordi en blir sett på som satan sjøl om en forsøker seg på et smil. KUN et smil, og en risikerer alt fra stygge blikk til stygge kommentarer. Heldigvis veldig sjelden at en har fått komtarer utenfor tidsrommet for helgefylla.

Det står i artikkelene at noen menn til og med så på rumpa hennes... Hvis det er trakkasering så er nok 100% av verdens kjønnsmodne kvinner trakkasert flere ganger daglig. Jeg lover her og nå at jeg uansett skal jobbe hardt for å aldri se på en kvinnes rumpe igjen. Jeg lover å behandle alle kvinner a-seksuelt.

Som om damer ikke glor på herrene sine rumper. Damer er så jævla idiotiske.

Duger kun til å få tømt seg.

Anonymous poster hash: 0d162...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, her var det mange menn som sitter og forteller oss kvinner hva som er trakassering og hva som ikke er det. Jeg spyr.

Jeg skal fortelle dere hva som er galt med disse mennene som "bare" ønsker henne en fin dag. Når dette forekommer, så finnes det to ting som kan skje:

1. Hun svarer høflig tilbake, og flesteparten av menn vil ta det som en invitasjon/ forvente at det er greit å kjøre på med flørting. Man kan potensielt få en skikkelig innpåsliter etter seg.

2. Hun svarer ikke, og da blir hun sett på som overlegen og bitchy (får det ofte slengt etter seg).

TRO MEG, dette opplever jeg ofte. Jeg hadde en periode da jeg prøvde å smile tilbake, si "hei" til folk som snakket til meg på gaten - bare for å være høfflig. Hjalp det meg noe? Nei, jeg fikk bare kåte (evt. desperate, you name it) idioter etter meg som tok det som en invitasjon.

Du KAN bare ikke være hyggelig tilbake med noen random på gata, uten at de forventer noe mer, og uten at de blir sure når du da ikke vil snakke mer med dem. Hvorfor har dere menn en rett til å snakke til ukjente kvinner på gaten? Det er kvalmt! Reaksjonene deres er kvalme, og dere (inne her hvertfall, og tydeligvis mange flere) prøver å skylde på at "det er bare et kompliment" og "man må få lov til å prøve seg".

Vet dere hva? NEI, det må dere ikke!

Hvis en kvinne har øyekontakt med deg eller smiler, DA er det greit - da viser hun et tegn til at hun kan være interessert!

Hvis en kvinne er på et utested og tydelig på utkikk etter mannfolk, DA er det greit å prøve seg på en flørt.

NÅR EN KVINNE ER PÅ VEI TIL ET STED OG IKKE SER PÅ DEG PÅ GATA EN GANG - DA ER DET IKKE GREIT Å ROPE ETTER HENNE UANSETT!

(jeg snakker selvsagt ikke om kjentfolk, men det sier seg vel selv)

At dere gjør det bare for å være greie - det er pisspreik. Ekte gentlemenn ser med en gang om en kvinne er åpen for kontakt eller ikke! Kvinnen i denne videoen var tydelig IKKE det.

Alle kommentarene på første siden i den her tråden bekrefter bare det idiotiske synet noen menn har - "jeg har rett til å prøve å snakke til hun, jeg er jo bare snill". Nei, det oppfattes 99% i tilfellene ikke som det. I hvert fall ikke noen av de tilfellene fra den spesifikke videoen.

Og en siste kommentar: Om en mann faktisk er interessert i en dame for de rette grunnene, så roper han ikke etter henne på gata. Punktum. Da går man pent port og sier "unnskyld? Dette er litt pinlig, men jeg synes du var utrolig vakker, vil du ta en kaffe?" <-- For eksempel.

Roping i forbifarten er respektløst, og å prøve å si noe annet er (igjen) pisspreik.

:klappe::klappe:

Jeg kan ikke fatte at dette eksperimentet skal kunne koke ned til at 'ha en fin dag' i seg selv er trakasserende. For å sitere læreren min på barneskolen: det er ikke det som blir sagt, men måten det sies på, som er problemet. 93% av all kommunikasjon er non-verbal, dette trodde jeg var allmennkunnskap? Man kan si 'ha en fin dag' på en måte som får det til å høres ut som 'lek i trafikken', om man ønsker, ordene i seg selv er totalt uten betydning før de aktiveres av kroppsspråk og tonefall. I denne videoen er det soleklart hva det egentlig betyr. Likeledes med kvinnen i videoen. Man trenger ikke unormalt velutviklede kognitive evner for å se at hun er utilpass, at oppmerksomheten er uønsket og ubehagelig. I enkelte klipp ser hun rett og slett redd ut.

#yesallwomen

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er menneskelig å prate om det man ser og opplever. Noen menn lar ikke sjansen til å prate med en kvinne de finner attraktiv gå fra seg, andre gjør det. Resten av innlegget ditt skjønte jeg ikke et kvekk av bortsett fra at dus er ut til å understreke poenget mitt. Det viktigste for disse kvinnene er hvordan emnn eller andre oppfatter dem, og det er det eneste de fylle hodene sine med. Derfor er det heller inget anne enn kropp og sext for menn flest å hente fra kvinner

Men hva er vitsen med å kommentere til kvinner som man har satt i en boks som "bare overfladisk"? Kan du ikke bare finne deg en burugle i stedet?

Anonymous poster hash: fb77e...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er vitsen med å kommentere til kvinner som man har satt i en boks som "bare overfladisk"? Kan du ikke bare finne deg en burugle i stedet?

Anonymous poster hash: fb77e...41f

Hvem har sagt at menn hovedsaklig er opptatt av burugler? Det jeg sa var at menn ville blitt mer vant til burugler og mer vant til å forholde seg til kvinner som burugler om dere ikke insisterte på å være alt annet enn det. Ikke klag over at menn gjør tilnærmelser når hele eksistensen din omhandler å fremstå som attraktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for å oppsummere så er det tydeligvis greit for kvinner å signalisere interesse, men det er ikke lov for menn å gjøre det uten å ha fått de rette signalene? Det er ikke menn sin oppgave å være gentlemen, de har sine egne ønsker å ta hensyn til først, ikke randomme kvinners. Dere er ikke skinnhellige vesen som har en ukrenkelig rett til å kunne gå upåvirket av omgivelsene deres, og man må ikke ynke seg ned på knær for å ta kontakt med dere. Er dere ute blant folk får dere forvente å lære dere vanlig interaksjon med omgivelsene deres, eller så får dere holde dere hjemme. Det var absolutt ingen i dette klippet så sjikanerte dama for å ikke svare dem, de lot henne gå videre, så her konstruerer du problemer som ikke eksisterer.

Nei, det har jeg aldri sagt. Jeg sa at en kvinne som smiler / sender blikk signaliserer at det er greit å ta kontakt. Det går selvfølgelig begge veier! En kvinne sjekker da ut signalene en mann sender ut før hun evt. sjekker ham opp hun også. Noe en dame svært sjeldent gjør i edru tilstand da.

Og forresten: du er en idiot. Tiltrekker meg kun innpåslitne kåte drittsekker? Å herregud... Hvor faen drar du den konklusjonen fra? Drittsekker finnes over alt, jeg drar dem fram i diskusjonen her for å forklare hva vi kvinner tenker om akkurat den type menn som vises i filmen. Det betyr ikke at det ikke finnes nok av flotte mannfolk som vet å behandle oss med respekt - men hvorfor skulle jeg nevnt de i denne diskusjonen?

Jeg er glad for at jeg har en mann med respekt for kvinner som aldri ville ropt etter en tilfeldig kvinne på gaten. Du forstår tydelig ikke problemet her, og det er uaktuelt å forklare det igjen - da jeg skrev det veldig tydelig i mitt forrige innlegg. Les det gjerne igjen uten å vri om alle ordene mine til å være feministisk propaganda.

Jeg snakker om folk som roper etter kvinner på gata som i filmen, så gi faen i å få det til å høres ut som det er helt ulovlig for en mann å sjekke opp en kvinne, det er ikke det jeg sier.

Virker som mange av dere menn her inne føler dere jævlig truffet av diskusjonen. Da lurer jeg på hvorfor. Holder dere på slik som i den aktuelle videoen? Hvis ikke - hvorfor forsvarer dere det da? Da er det jo en grunn til at dere ikke gjør det.

Og om dere gjør det, vel.. Da vet dere hva jeg (og de fleste andre kvinner) tenker. En mann med noe mellom øra klarer fint å innlede en normal og ikke-truende diskusjon med en kvinne, uten at han må rope ting etter henne på gata og håpe på napp som om det er en fiskekonkurranse.

Endret av Amananas
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe::klappe:

Jeg kan ikke fatte at dette eksperimentet skal kunne koke ned til at 'ha en fin dag' i seg selv er trakasserende. For å sitere læreren min på barneskolen: det er ikke det som blir sagt, men måten det sies på, som er problemet. 93% av all kommunikasjon er non-verbal, dette trodde jeg var allmennkunnskap? Man kan si 'ha en fin dag' på en måte som får det til å høres ut som 'lek i trafikken', om man ønsker, ordene i seg selv er totalt uten betydning før de aktiveres av kroppsspråk og tonefall. I denne videoen er det soleklart hva det egentlig betyr. Likeledes med kvinnen i videoen. Man trenger ikke unormalt velutviklede kognitive evner for å se at hun er utilpass, at oppmerksomheten er uønsket og ubehagelig. I enkelte klipp ser hun rett og slett redd ut.

#yesallwomen

Takk.

Jeg synes det er helt utrolig at noen sliter med å forstå dette selv etter at de blir forklart det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting som jeg vil legge ekstra trykk på, og som noen av dere bare ikke kan eller vil forstå: Kvinner ignorerer ikke disse mennene fordi de har LYST til å være frekke eller overlegne, ikke en gang fordi de er overlegne. Det er fordi man har LÆRT. I vårt liv som kvinne opplever vi veldig mye rart som dere menn som regel aldri opplever:

De aller fleste kvinner har lært på den harde måten at man ikke skal smile og si hei tilbake til fremmede mannfolk på gata. For min egen del startet dette helt nede i 13-års alderen (så voksen ut for alderen), at menn prøvde å få kontakt på den ene eller andre måten. Naiv som jeg var svarte jeg gjerne tilbake, og det endte alltid opp med en ubehagelig situasjon, som som regel ble reddet av noen andre (siden jeg sjeldent gikk alene på gata som 13-åring). Dette har fortsatt oppover årene, og vil nok fortsette helt til jeg ikke er "ung og attraktiv" lengre. Jeg har LÆRT at man må for all del IKKE svare de som holder på slik.

Og dere menn som forsvarer dere med at vi liksom går glipp av de få som mener det godt - vel, det var synd, men det er faktisk IKKE verdt risikoen. Sjansen er så lite for at en normalt oppegående person vil rope eller slenge kommentar etter deg på gata. Jeg vil egentlig si 0% etter min standard. Om noen derimot hadde kommet bort ydmyk (som er VANLIG når man innleder kontakt noen man aldri har møtt før) og sagt en skikkelig setning - da kunne vi kanskje ha snakket om noe!
Men ser dere noen som helst i denne videoen som gjør det? Nei, ingen! Alle bare roper til henne i forbifarten - det er ikke ordentlig interesse. Det er trakassering, da de VET at kvinnen vil føle seg ukomfortabel. Han ene fyren som kommer gående ved siden av henne spør henne flere ganger "ååh, er jeg for stygg?" på en truende og hånende måte - det er ikke et reelt spørsmål. Han er en bølle, som resten av de.

Endret av Amananas
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at menn hovedsaklig er opptatt av burugler? Det jeg sa var at menn ville blitt mer vant til burugler og mer vant til å forholde seg til kvinner som burugler om dere ikke insisterte på å være alt annet enn det. Ikke klag over at menn gjør tilnærmelser når hele eksistensen din omhandler å fremstå som attraktiv.

Du klarer å få det at menn er overfladiske og kun vil ha pene kvinner til kvinners feil? Hvordan skal man ta tak i noe sånt? Du ser vel selv idiotien i det du skriver?

Anonymous poster hash: fb77e...41f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet som en sånn irriterende selger en gang på shoppingsentre rundtom, og solgte omega3. Skjønner godt at jeg kunne være irriterende som henvendte meg til forbipasserende som ikke var interessert. Men var ellers ikke pågående, og ga meg med en gang de sa de ikke var interessert. Da pleide jeg å si "Helt i orden, ha en fin dag!"

Da var det plutselig en dame som bråstoppet, snudde seg og freste/ropte høyt: "HVORFOR MÅ DERE SELGERE ALLTID SI TIL ALLE AT VI SKAL HA EN FIN DAG?!?!?!?!"

Skjønner godt at selgere er plagsomme, skyr de som pesten selv. Men det går da ann å være litt høflig! Djiiises!



Anonymous poster hash: 7d0b0...5a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En ting som jeg vil legge ekstra trykk på, og som noen av dere bare ikke kan eller vil forstå: Kvinner ignorerer ikke disse mennene fordi de har LYST til å være frekke eller overlegne, ikke en gang fordi de er overlegne. Det er fordi man har LÆRT. I vårt liv som kvinne opplever vi veldig mye rart som dere menn som regel aldri opplever:

De aller fleste kvinner har lært på den harde måten at man ikke skal smile og si hei tilbake til fremmede mannfolk på gata. For min egen del startet dette helt nede i 13-års alderen (så voksen ut for alderen), at menn prøvde å få kontakt på den ene eller andre måten. Naiv som jeg var svarte jeg gjerne tilbake, og det endte alltid opp med en ubehagelig situasjon, som som regel ble reddet av noen andre (siden jeg sjeldent gikk alene på gata som 13-åring). Dette har fortsatt oppover årene, og vil nok fortsette helt til jeg ikke er "ung og attraktiv" lengre. Jeg har LÆRT at man må for all del IKKE svare de som holder på slik.

Og dere menn som forsvarer dere med at vi liksom går glipp av de få som mener det godt - vel, det var synd, men det er faktisk IKKE verdt risikoen. Sjansen er så lite for at en normalt oppegående person vil rope eller slenge kommentar etter deg på gata. Jeg vil egentlig si 0% etter min standard. Om noen derimot hadde kommet bort ydmyk (som er VANLIG når man innleder kontakt noen man aldri har møtt før) og sagt en skikkelig setning - da kunne vi kanskje ha snakket om noe!

Men ser dere noen som helst i denne videoen som gjør det? Nei, ingen! Alle bare roper til henne i forbifarten - det er ikke ordentlig interesse. Det er trakassering, da de VET at kvinnen vil føle seg ukomfortabel. Han ene fyren som kommer gående ved siden av henne spør henne flere ganger "ååh, er jeg for stygg?" på en truende og hånende måte - det er ikke et reelt spørsmål. Han er en bølle, som resten av de.

Og hvis du hadde fulgt med litt nøyere (jg trodde kvinner hadde et øye for detaljer?) så hadde du sett at det er flere kvinner i bakgrunnen som ikke får tilrop eller tilnærmelser. Det er noe veldig suspekt med hele settingen og det overrasker meg over hode ikke om dette er skuespillere. Det var heller ikke hensikten å fortelle deg hva slags menn du g¨r glipp av, du er ikke så interessant. Det var heller et forsøk på å gi deg litt selvinnsikt å få deg til å forstå at smarte jenter med noe mellom ørene som regel ikke er omsvermet menn som ikke ser på dem som noe annet enn objekter, fordi de kan å te seg og kle seg etter situasjoner osv.

Endret av KajsaSueReturns
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer å få det at menn er overfladiske og kun vil ha pene kvinner til kvinners feil? Hvordan skal man ta tak i noe sånt? Du ser vel selv idiotien i det du skriver?

Anonymous poster hash: fb77e...41f

Nei, jeg skjønner ikke at du må kle deg for å tiltrekke deg menn når flertallet av de du tiltrekker deg vil gi deg uønsket oppmerksomhet? Eller vil du kanskje at vi skal begynne å ha utstilling av guttebarn så kvinner kan møte opp å stemple guttene de ikke synd er attraktive nok med et merke så de lærer å holde seg unna damer i fremtiden? Så kan vi ha årdkontroll for å se om de attraktive guttene fortsatt holder standarden og er kvalifiserte til å tilnærme seg kvinner i gatebildet eller smile til dem på jobb.

Det jeg prøvde å si til deg var at kvinner selv gjør seg til kvinner først. Det er ingen mann som hadde brydd seg om en kvinne som gikk i løse ongribukser, tømmerhoggerskjorte og hestehale uten sminke, du hadde garantert fått gått i fred da.Men å gjøre slike tiltak er vist helt uaktuelt, for arbeidsklært eller uniform er jo bare så lite smashing og noe kvinner ikke kan være brydd med å bli sett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg aldri sagt. Jeg sa at en kvinne som smiler / sender blikk signaliserer at det er greit å ta kontakt. Det går selvfølgelig begge veier! En kvinne sjekker da ut signalene en mann sender ut før hun evt. sjekker ham opp hun også. Noe en dame svært sjeldent gjør i edru tilstand da.

Og forresten: du er en idiot. Tiltrekker meg kun innpåslitne kåte drittsekker? Å herregud... Hvor faen drar du den konklusjonen fra? Drittsekker finnes over alt, jeg drar dem fram i diskusjonen her for å forklare hva vi kvinner tenker om akkurat den type menn som vises i filmen. Det betyr ikke at det ikke finnes nok av flotte mannfolk som vet å behandle oss med respekt - men hvorfor skulle jeg nevnt de i denne diskusjonen?

Jeg er glad for at jeg har en mann med respekt for kvinner som aldri ville ropt etter en tilfeldig kvinne på gaten. Du forstår tydelig ikke problemet her, og det er uaktuelt å forklare det igjen - da jeg skrev det veldig tydelig i mitt forrige innlegg. Les det gjerne igjen uten å vri om alle ordene mine til å være feministisk propaganda.

Jeg snakker om folk som roper etter kvinner på gata som i filmen, så gi faen i å få det til å høres ut som det er helt ulovlig for en mann å sjekke opp en kvinne, det er ikke det jeg sier.

Virker som mange av dere menn her inne føler dere jævlig truffet av diskusjonen. Da lurer jeg på hvorfor. Holder dere på slik som i den aktuelle videoen? Hvis ikke - hvorfor forsvarer dere det da? Da er det jo en grunn til at dere ikke gjør det.

Og om dere gjør det, vel.. Da vet dere hva jeg (og de fleste andre kvinner) tenker. En mann med noe mellom øra klarer fint å innlede en normal og ikke-truende diskusjon med en kvinne, uten at han må rope ting etter henne på gata og håpe på napp som om det er en fiskekonkurranse.

Når jeg ikke engang vil nedverdige meg selv til å moralisere over hvordan andre menn tilnærmer seg kvinner så innbiller du deg at jeg er i stand til å nedverdige meg selv til å catcalle på kvinner? Nei, det du sikker har vanskeligheter med å forstå er at jeg, og som flertallet av menn, ikke kunne brydd oss mindre om kvinner i gatebildet og har nok med å passe på oss selv og det vi skal, og at jeg overhodet ikke har sympati eller kunne brydd meg mer om folk som har så mye fritid at de kan gå 10 timer rundt i en by å kritisere de få som anerkjenner at de eksisterer. Det blir en smakløs måte å forvente at andre skal gidde å bry seg om deres luksusproblemer når folk flest har sine egne. Kle deg som ei ugle, ingen vil se på deg en gang.

Endret av KajsaSueReturns
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at de utsagnene blir sett på som noe negativt (Da tenker jeg på de milde som "ha en fin dag" og lignende.) er fordi slike menn som roper etter en blir klengete, og følger etter en, om en svarer de tilbake på dem, og gjerne tyr til mer seksuell undertone og utsang. Slike tilrop er ikke ment som noe positivt under noen omstendighet. Dette er ikke bare en ting som skjer i urbane steder i USA, men overalt der, i tillegg har det blitt mer vanlig i skandinavia de siste tiårene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...