Gå til innhold

Hvorfor er utsagn som "Ha en fin dag" trakasserende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det begynner å bli en del av disse skjulte videoene der en kvinne går langs gatene i byen og filmer og tar opp kommentarer fra menn.

Her er siste video. En kvinne i New York vandrer gatelangs og får en del kommentarer etter seg. Noen er selvsagt ikke bra, men jeg legger merke til at det store flertallet av kommentarene er av typen "Ha en god dag" etc.

Hvor går grensa deres for trakassering? Er ALL oppmerksomhet fra menn på gata trakasserende? Hvis en mann møter en kvinne på gata, smiler og blunker lurt til henne, litt småflørtende, driver han da sextrakassering?

Jeg spør ikke for å provosere, men rett og slett fordi jeg lurer. Jeg synes det er veldig trist om jenter i dag ser på positiv oppmerksomhet som trakassering.

Så kan jeg ikke unnlate å nevne det som er ganske så synlig i videoen, men som ikke er akseptabelt å snakke om, nemlig at samtlige av de som kommer med åpenbare seksuelle tilnærming tilhører ikke-vestlige menn. Det er et faktum. Vi så det samme da en tilsvarende video ble publisert fra Oslos gater. 100% av de som kom med seksuelle tilnærminger og kommentarer var mørkhudede.

http://www.dagbladet.no/2014/10/29/nyheter/trakasserin/trakassering/sjikane/sosialt_eksperiment/35977355/



Anonymous poster hash: 96c98...d50
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En del av de i den videoen var jo ganske pågående da. :overrasket:

Tror det kommer an på hvordan man sier det? En del av de virker smålig desperate når de drar frem "Daaaaamn!"

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt menn gjør eller sier er trakasserende.

Oppmerksomhet fra menn de ikke finner attraktiv er trakassering.

Dette er det mye sannhet i selv om kvinner ikke vil innrømme det.



Anonymous poster hash: eb52b...8de
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at mange kvinner synes det som jeg kaller flørting er trakassering hvis det kommer fra menn de ikke er interessert i. Synes det meste av kommentarer som kastes etter jenter, også meg, stort sett er uskyldig. Når noen ikke tar et hint om man er uinteressert, og begynner å følge etter meg, DA er det trakassering etter min mening!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppmerksomhet fra menn de ikke finner attraktiv er trakassering.

Hæ?

Mener de virkelig at de kan definere alt som noen de ikke finner attraktiv sier til dem som trakkasering?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt menn gjør eller sier er trakasserende.

Dette er det mye sannhet i selv om kvinner ikke vil innrømme det.

Anonymous poster hash: eb52b...8de

Jeg er sterkt uenig i at det er sant at noen trakasserer en annen fordi hun ikke er tiltrukket til dem.

Man kan aldri vite om noen syns du er tiltalende, men man kan fint forsøke å være høflig og oppmerksom. At noen da sier det er trakasserier man driver med, er sjukt.

Man kan da ikke går rundt og bare være høflig mot dem man tror finner deg personlig tiltalende og ingorere alle andre så man ikke "trakasserer" dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hadde aldri skjedd at over 100 damer hadde ropt "sexy" og "ha en fin dag" til en mann. Er ekkelt at mange menn er så åpenlyst kåt.



Anonymous poster hash: c879a...fba
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å spille på samvittigheten til disse jentene.

Det er jo nettopp derfor de sier "ha en fin dag", fordi de vil innlede en samtale. Og hvis jenta ikke svarer på dette "hyggelige tilropet" så kan de omtale henne som bitch og prippen.

Og nå gjør du det samme....

Hvis noen faktisk ønsker andre en fin dag uten å forvente noe tilbake, så er det derimot greit. :blomst:



Anonymous poster hash: 4e998...be4
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at om hun hadde stoppet opp for å prate med dem, hadde flesteparten blitt satt ut. De forventer ikke en samtale, de prøver ikke å bli kjent. Hun blir et objekt som de hiver sine "vurderinger" etter. De færreste av de har faktisk planer om å be henne ut. Og mest av alt; MÅTEN de roper etter henne på. Hadde de gått høflig opp og startet en samtale, hadde saken stilt seg annerledes.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hadde aldri skjedd at over 100 damer hadde ropt "sexy" og "ha en fin dag" til en mann. Er ekkelt at mange menn er så åpenlyst kåt.

Anonymous poster hash: c879a...fba

Det handler ikke om at mennene er åpenlyst kåt.

Det handler om at dette er kulturen i NewYork. Man sier hyggelige ting til kvinner og håper på kontakt. Så kan det hende man tar henne på en café og spanderer kaffe. Om hun vil ha en kopp, kan man forsøke å sjekke henne opp. Det vil ikke si man tenker sex, men på å finne seg en dame man kanskje blir sammen med.

Alle de som sier noe til henne er normalt høflig og gir oppmuntrende komplimenter.

Det er å følge en norm, som når de åpner døren for damer i Paris, og lar en kvinne gå ut en dør først.

At hun er så avvisende provoserer noen av mennene på en sånn måte at de syns hun er uhøflig og vil tvinge henne til å se på dem, så de går videre sammen med henne for å få en respons. Men ingen av dem forsøkte å krenke henne.

Tvert imot krenket hun DEM, ved å se rett fram og oppføre seg forutinntatt for å "vise verden at de var drittsekker."

Møkkakjærring og et manipulativt "eksperiment" som er stigmatisering og infantilisering av menn og forsøk på maktmisbruk overfor menn i regi av feminister.

De forsøker å bevise at menn er kvinneundertrykkere, men de undertrykker menn i forsøket.

De forsøker å konstruere et bilde av menn som kvinneundertrykkere, som skal stemme med feministteorier.

Jeg syns det er spekulativt, manipulerende og stygt. De tar forsøket og løsriver det fra kulturen og de sosiale normene rundt og sier det er et "bevis" på at "menn er griser."

Jeg syns bare dette forsøket beviser hvor fiendtlige feminister er mot menn.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å spille på samvittigheten til disse jentene.

Det er jo nettopp derfor de sier "ha en fin dag", fordi de vil innlede en samtale. Og hvis jenta ikke svarer på dette "hyggelige tilropet" så kan de omtale henne som bitch og prippen.

Og nå gjør du det samme....

Hvis noen faktisk ønsker andre en fin dag uten å forvente noe tilbake, så er det derimot greit. :blomst:

Anonymous poster hash: 4e998...be4

Det er nettopp dette.

De håper å starte en samtale eller å få et vennlig smil. De vil se vanlig høflighet.

Men hun gjør ikke dette.

Hun oppfører seg som en arrogant bitch og noen, spesielt én av dem, ble såret.

Han spør om han var for stygg til at hun ville se på ham..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at om hun hadde stoppet opp for å prate med dem, hadde flesteparten blitt satt ut.

Nei, da ville de spurt om hun ville ha nummeret hans og kanskje ta en kaffe en av dagene.

Det er dette som er normen i NewYork.

Man møter kvinnene slik, ikke på pub eller utested, som i Norge.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hadde aldri skjedd at over 100 damer hadde ropt "sexy" og "ha en fin dag" til en mann. Er ekkelt at mange menn er så åpenlyst kåt.

Anonymous poster hash: c879a...fba

Ekkelt? Kom igjen, så farlig er det jo ikke...

Og nå gjelder jo ikke dette fremmede menn, men at menn blir åpenlyst kåte er etter min mening det som er mest turn on med dem ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på samme måten de gjør det når man gir en politimann gratis mat og kaffe i kafeteriaer og spisesteder. Det er kulturell kotyme.

Men disse feministene vil ha det til at menn som bare fisker etter en høflig respons er grabukker.

Mener folk at hvis man går over gata og naboen sier "Hei!" så er det trakassering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er på samme måten de gjør det når man gir en politimann gratis mat og kaffe i kafeteriaer og spisesteder. Det er kulturell kotyme.

Men disse feministene vil ha det til at menn som bare fisker etter en høflig respons er grabukker.

Mener folk at hvis man går over gata og naboen sier "Hei!" så er det trakassering?

Litt forskjell på å si hei til en nabo og å stirre på noens kropp og si "daaamn" på en ekkel, uønsket måte.

Anonymous poster hash: c879a...fba

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt? Kom igjen, så farlig er det jo ikke...

Og nå gjelder jo ikke dette fremmede menn, men at menn blir åpenlyst kåte er etter min mening det som er mest turn on med dem ;)

Det handler jo bare om å være høflig.

Mange sier faktisk dette for å vise respekt og gjøre kvinnen oppmerksom på at hun er vakker.

Noen sier takk, andre sier I like måte. Om de sier i like måte kan man jp spørre om hun vil ta en kaffe en dag.

Ellers går man bare videre og fortsetter med sitt.

Det er nøysktog det samme som å trykke på heisknappen for en kvinne eller åpne en dør.

Eller for den sakens skyld la en eldre dame få hjelp opp en trapp.

Det lander i samme kategori som å være høflig mot andre menn.

Når hun ser rett fram er hun uhøflig etter alle amerikaneres standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjell på å si hei til en nabo og å stirre på noens kropp og si "daaamn" på en ekkel, uønsket måte.

Anonymous poster hash: c879a...fba

Men han sier egentlig bare at han så noe vakkert. Det er et kompliment. Ikke et uttrykk for at han ville tatt for seg og hatt vill sex for egen nytelse, slik feministene påstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig helve…s provoserende med sånne utsagn da alle som kan regne 2+2 vet at det er umulig å få en fin dag sånn som verden er blitt. sier seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...