Gå til innhold

Kvinners mystiske evne til å kontrollere sine lyster


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I egenskap av å være en mann med godt over gjennomsnittet interesse for sex og en ekstremt høy sexdrive har jeg i mange år fundert på dette med kvinners evne til å kontrollere sine lyster og jevnt over i større grad enn menn avstå fra sex nærmest uansett hvor lyst de egentlig har på sex der og da.
Veldig mange kvinner er like kåte som de fleste menn, enkelte kanskje enda kåtere. Jeg er også hellig overbevist at kvinner har bedre/sterkere orgasmer enn menn. Likevel har de denne mystiske egenskapen som jeg personlig ikke er i nærheten av å besitte selv. Er jeg KÅT og på fylla f.eks kan jeg harve over hva det skulle være i 3-slippet.
Jeg har lenge tenkt dette langt på vei kunne forklares med den velkjente menn er hingster og damer er horer om de har seg med mange, rett og slett at redselen for å bli stemplet som hore overgår lysten på sex.
Men har etter hvert som årene har gått kommet frem til at det må være noe mer. Rett og slett noe biologisk/genetisk. At det ligger i menns natur å skulle spre sine gener så mye som overhodet mulig, mens det ligger i kvinners gener å velge den beste mannen, og grunnet dette også egenskapen til å avstå fra sex uansett hvor kåte de er. Selv om anvendelsen i dag er noe annerledes enn i tidligere år.
Jada, jeg vet folk er forskjellige og akkurat du som mann er slik og slik og du som kvinne er sånn og sånn. Jeg snakker her om mine observasjoner gjort over mange mange år med et stort antall kvinner og både egne og andres erfaringer.


Anonymous poster hash: 6372c...c13
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner er mer selektive med partnere. Det er ikke slik at man blir kåt og må ha hvem som helst, det handler om å bli kåt på den rette mannen.

Som du sier, handler det om biologi. Jeg trodde dette var såpass velkjent at det egentlig ikke var noe folk spekulerte i. Sex gir (biologisk) mer risiko for kvinner, mindre for menn. Egg er dyrt, sæd er billig.



Anonymous poster hash: 98f87...18b
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er mer selektive med partnere. Det er ikke slik at man blir kåt og må ha hvem som helst, det handler om å bli kåt på den rette mannen.

Som du sier, handler det om biologi. Jeg trodde dette var såpass velkjent at det egentlig ikke var noe folk spekulerte i. Sex gir (biologisk) mer risiko for kvinner, mindre for menn. Egg er dyrt, sæd er billig.

Anonymous poster hash: 98f87...18b

Tja.. Nå snakker jeg egentlig ikke så mye om utvelgelsesprosessen, mer det øyeblikket der en kvinne er overkåt på en mann hun har lyst på, men av diverse årsaker velger å avstå. Jeg har vært inni en kvinne som ristet av nytelse og likevel greide å finne frem til denne evnen og stotre frem "ahhh... stopp... mhmmm.. jeg.. ahh.. kan. ikke.. " uten at det er relevant hva årsaken var i denne sammenheng.

"Jeg KAN ikke" er noe jeg har hørt mye fra kvinner. "Vil ikke" er en helt annen sak. Men syns denne "kan ikke" er fascinerende :)

Tror jeg må få lest denne sperm war boka jeg lastet ned for noen å tilbake.

Anonymous poster hash: 6372c...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, biologi. Tenk på hvor små konsekvenser et ligg kan ha for mannen, og hvor store konsekvenser det kan ha for kvinnen.

Mannen kan "tømme og rømme." Gjøre seg ferdig, og vips, klar for neste.

Kvinnen, derimot, risikerer å bli gravid, noe som ville innebære et enormt ansvar i lang framtid.

Når man ser på det på denne måten, skulle det bare mangle at kvinner er flinkere å holde tilbake sexlysten.



Anonymous poster hash: 0d6cb...6f5
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Nå snakker jeg egentlig ikke så mye om utvelgelsesprosessen, mer det øyeblikket der en kvinne er overkåt på en mann hun har lyst på, men av diverse årsaker velger å avstå. Jeg har vært inni en kvinne som ristet av nytelse og likevel greide å finne frem til denne evnen og stotre frem "ahhh... stopp... mhmmm.. jeg.. ahh.. kan. ikke.. " uten at det er relevant hva årsaken var i denne sammenheng.

"Jeg KAN ikke" er noe jeg har hørt mye fra kvinner. "Vil ikke" er en helt annen sak. Men syns denne "kan ikke" er fascinerende :)

Tror jeg må få lest denne sperm war boka jeg lastet ned for noen å tilbake.

Anonymous poster hash: 6372c...c13

Dersom du allerede har sex med henne, betyr jo ikke de utsagnene noe som helst. Hun avstår jo ikke fra sex, så det er irrelevant for posten.

Men ja, det at en kvinne er kåt på en mann og velger og avstå er relatert til utvelgelsesprosessen. Rent biologisk, utifra risikoen sex har for kvinner, vil de fleste kvinner ikke ha ons, men sex med en mann de har en viss garanti for at kan stå ved deres side i etterkant (eller i det minste ha sex med igjen).

Andelen villige menn for sex er så og si uendelig så det koster uansett mindre å avstå.

Så skal man ikke se bortifra at menn ikke alltid kan lese en kvinnes interesse helt korrekt. En kvinne er muligens interessert, men sjelden "overkåt" når hun avviser en mann. De oppfatter henne som interessert og antar at hennes lyst er like sterk som hans, mens den i realiteten ikke er det (hun er interessert, men buksen er ikke i ferd med å sprenge på samme måte som hos deg).

Anonymous poster hash: 98f87...18b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri opplevd å bli så kåt at jeg har sluttet å tenke.



Anonymous poster hash: 557e1...e5d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd å bli så kåt at jeg har sluttet å tenke.

Anonymous poster hash: 557e1...e5d

Skulle ønske jeg kunne si det samme :plystre:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje også noe med at man lærer hva som funker når man vil ha en mann. Hvis man lærer at det fungerer bedre å vente med sex for å få en mann så har man jo en grunn til å holde seg. :P



Anonymous poster hash: 96e12...9cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testosteron, og at vi menn er jaktere sånn genetisk. Men hvorfor det er sånn? Vel fordi kvinner og menn er ulike. Det blir veldig vanskelig for en mann å forstå hvordan en kvinne opplever hormonene sine.



Anonymous poster hash: 14ca3...87d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Nå snakker jeg egentlig ikke så mye om utvelgelsesprosessen, mer det øyeblikket der en kvinne er overkåt på en mann hun har lyst på, men av diverse årsaker velger å avstå. Jeg har vært inni en kvinne som ristet av nytelse og likevel greide å finne frem til denne evnen og stotre frem "ahhh... stopp... mhmmm.. jeg.. ahh.. kan. ikke.. " uten at det er relevant hva årsaken var i denne sammenheng.

"Jeg KAN ikke" er noe jeg har hørt mye fra kvinner. "Vil ikke" er en helt annen sak. Men syns denne "kan ikke" er fascinerende :)

Tror jeg må få lest denne sperm war boka jeg lastet ned for noen å tilbake.

Anonymous poster hash: 6372c...c13

Ja rart det der, den der kan ikke, eller nei nei nei ikke tease meg osv hører jeg veldig ofte når man nesten er nede i trusa hennes, eller sponer henne. rare greier

Anonymous poster hash: 7270f...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lyster går jo over. Men slik jeg har forstått en del menn så blir de som en udetonert bombe om ingen trykker på utløserknappen med jevne mellomrom :P

Og så er jo lyst gjerne knyttet til en enkeltperson, ikke sånn at man har lyst på hvem som helst, hvor som helst. Mulig det ikke er sånn for menn.



Anonymous poster hash: 048e6...5aa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja rart det der, den der kan ikke, eller nei nei nei ikke tease meg osv hører jeg veldig ofte når man nesten er nede i trusa hennes, eller sponer henne. rare greier

Anonymous poster hash: 7270f...c99

Nå snakker jeg kun for meg selv, men dette er ting jeg har sagt når jeg har vært ute etter forhold, og det er avtalt å vente med sex til vi er blitt bedre kjent. (Overnatting med kos er ok)

Opplevde dessverre at en jeg (trodde jeg?) var på datern med delte ut nr mitt til kompisene, som deretter trodde det skulle bli noe på de også. Klok av skade kan du si..(jeg har hatt få sexpartnere).

Jeg er absolutt så kåt til tider at blodet bruser gjennom hele meg, og jeg har lyst til å hoppe på første mann som dukker opp,..men så har du fornuften som slår inn. Prevensjon har jeg kontroll på, men rykter finnes det ingen prevensjon for.

Anonymous poster hash: 13daf...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyster går jo over. Men slik jeg har forstått en del menn så blir de som en udetonert bombe om ingen trykker på utløserknappen med jevne mellomrom :P

Og så er jo lyst gjerne knyttet til en enkeltperson, ikke sånn at man har lyst på hvem som helst, hvor som helst. Mulig det ikke er sånn for menn.

Anonymous poster hash: 048e6...5aa

Jo det er sånn for meg også, selv om jeg er mann. Men leser man her på KG så kan jeg nesten begynne å lure på om jeg er kvinne.

Anonymous poster hash: 14ca3...87d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I egenskap av å være en mann med godt over gjennomsnittet interesse for sex og en ekstremt høy sexdrive har jeg i mange år fundert på dette med kvinners evne til å kontrollere sine lyster og jevnt over i større grad enn menn avstå fra sex nærmest uansett hvor lyst de egentlig har på sex der og da.
Veldig mange kvinner er like kåte som de fleste menn, enkelte kanskje enda kåtere. Jeg er også hellig overbevist at kvinner har bedre/sterkere orgasmer enn menn. Likevel har de denne mystiske egenskapen som jeg personlig ikke er i nærheten av å besitte selv. Er jeg KÅT og på fylla f.eks kan jeg harve over hva det skulle være i 3-slippet.
Jeg har lenge tenkt dette langt på vei kunne forklares med den velkjente menn er hingster og damer er horer om de har seg med mange, rett og slett at redselen for å bli stemplet som hore overgår lysten på sex.
Men har etter hvert som årene har gått kommet frem til at det må være noe mer. Rett og slett noe biologisk/genetisk. At det ligger i menns natur å skulle spre sine gener så mye som overhodet mulig, mens det ligger i kvinners gener å velge den beste mannen, og grunnet dette også egenskapen til å avstå fra sex uansett hvor kåte de er. Selv om anvendelsen i dag er noe annerledes enn i tidligere år.
Jada, jeg vet folk er forskjellige og akkurat du som mann er slik og slik og du som kvinne er sånn og sånn. Jeg snakker her om mine observasjoner gjort over mange mange år med et stort antall kvinner og både egne og andres erfaringer.

Anonymous poster hash: 6372c...c13

Vi blir mer kåte på bestemte individer enn generelt kåte på hva/hvem som helst. Vi avstår fra sex med andre enn den/de vi spesifikt lyster etter. Det er evolusjonærbiologi i praksis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok litt med at vi ikke kan vise at vi er kåte, det er litt tabu for enkelte.

Når man hører man blir kalt billig og løs om man bar sex med menn så er det nok mange som helger velger å ikke ha det. Det samme gjelder når man blir kalt vulgær om man prater "sex snakk". Har hørt menn si at de ikke vil ha en dame som er eksperimentell i senga,fordi det tydeligvis er et soleklart eksempel på at hun har pult mange.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer er akkurat som oss herrer, de puler under en lav sko men holder bare kjeft om det.Damer er også notorisk utro, men dytter alltid de greiene over på oss herrer. Svarene fra damene her at de kan styre seg, at fornuften overtar osv osv er bare oppspinn fta ende til annen. Damer er ALLTID verre enn os herrer.

Og nå kommer...nærmest som bestilt, kommentarer som: bitterpikk, stakkars lille har det ikke blitt noe på deg da og typisk mannfol å si.

Men alle herrer vet at jeg har rett. ..dere damer også!

Anonymous poster hash: c6d7e...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker på mer enn en ting av gangen, ergo rykte, fysisk sårbarhet, emosjonell sårbarhet hvis vi etterpå skulle finne ut at han har et timesperspektiv mens vi er forelsket, risiko for graviditet og kjønnssykdommer, egne eller andres holdninger om at vi ikke skal ligge rundt osv spiller inn i avgjørelsen.

Mange menn kutter lettere ut tanker rundt konsekvenser når de er forbi et visst punkt. Jenter læres opp fra barnealder til at de kan bli voldtatt, baksnakket, at klamydia kan ødelegge fruktbarheten osv, mens menn lærer kulturelt at det alltid er bedre å få seg noe enn å ikke få seg noe, og ofte ikke føler så mye på sårbarhet. Ikke før de finner ut at onenighten er gravid og vil få barnet, da er de plutselig forskrekket og forbannet over at de ikke har rettigheter.

Anonymous poster hash: 616a1...503

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...