Gå til innhold

Å være bifil i et heterofilt forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i et forhold med en fantastisk mann. Livet er herlig! Men jeg blir nokså tvilsom til meg selv..
Jeg har tatt meg selv i å flørte hemningsløst med kvinner når jeg er ute på byen og noen ganger har hensikten vært å prøve å få meg noe. Men når det kommer til stykket så skjønner jeg jo at dette ikke er greit, og jeg kommer meg hjem. (Har ikke vært fysisk intimitet altså) Mannen vet om dette, fordi jeg ønsker ikke å være utro.

Følelsesmessig har jeg alltid vært mest tiltrukket til menn, men har alltid vært nødt til å ''venne meg til'' penis, når jeg er i forhold. Foretrekker kvinner seksuelt, men blir også forelsket i kvinner, dog sjeldent.

Nå har det vært slik i 2 år at jeg kun higer etter kvinner. Dette gjør meg forvirret, for jeg elsker mannen min og liker livet vi deler sammen.
Har vært med en del kvinner før mannen kom inn i bildet, så det er ikke utforskningen det står på.

Jeg er ikke ute etter å sette meg selv i bås, men det går på en måte ut over sexlivet vårt. Jeg klarer ikke bli tent skikkelig, og ender opp med å avvise han ofte. Vet ikke helt hva spørsmålet mitt er. Hvordan håndterer man dette? Hvorfor føler jeg det slik, når jeg er så glad i han?



Anonymous poster hash: 7ef18...cf6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min første tanke er at du kanskje ikke er helt ærlig med deg selv ang. legningen din?

Du har møtt en mann du er veldig glad i og trives sammen med, men du tenner ikke på han, må venne deg til penis og higer etter kvinner. Sex er jo en veldig stor og viktig del av et forhold, kan du leve potensielt resten av livet og føle at sex er noe du gjør av plikt? For det høres jo litt sånn ut.

Jeg er selv lesbisk, men har bifile perioder, der jeg kan holde på med menn. Jeg merker likevel at jeg sliter med å tenne på menn fysisk, jeg kan synes en mann er fantastisk på det mentale planet. Føle meg betatt/forelska, men når jeg sammenligner det med forholdene jeg har hatt til damer vet jeg innerst inne hva som er riktig for meg. Samme hvor mye jeg skulle ønske jeg kunne fungere i et langvarig forhold med en mann, så er jeg usikker på om det ville fungert i praksis. Litt kjipt når man treffer på en mann man har god kjemi med og blir glad i på et dypere nivå enn kun vennskap.

Kan jo være du er bifil, men har en mye større dragning mot kvinner. Som jeg selv, som ser på meg selv som 80/20 (lesbisk/hetero) Jeg kan kjenne meg igjen i ønsket om å være hetero og ville prøve å ha et vellykka forhold med en mann.



Anonymous poster hash: a3771...9ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du bør gå litt i deg selv og faktisk finne ut hva du føler og kanskje hva du ønsker at du føler?

Kan det tenkes at du egentlig er lesbisk? Det virker litt sånn ut fra måten du beskriver det på. Jeg tviler ikke på at du er utrolig glad i mannen din, men det virker som om det ikke er nok. Altså, at du kanskje feiltolker litt de følelsene som du har for han?

Jeg kan endelig bruke meg selv som eksempel. I en stund var jeg usikker på egen legning siden jeg var veldig glad i en kamerat av meg. Og følelsene var gjensidige. Men det var ikke noe mer der, selv om det hadde vært supert om det var det. Jeg er lesbisk og kan ofte føle mye for mine mannlige kamerater, men det er aldri noe seksuelt over det. Og når jeg har hatt kjærester (kvinner) så har følelsene vært noe sterkere, i tillegg til at det er den seksuelle biten også.



Anonymous poster hash: bf737...388
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette handler ikke om å være bifil.

Men heller om at du rett og slett ikke er monogam,

eventuelt ikke tenner på kjæresten,

eventuelt at du ikke tenner spesielt på det motsatte kjønn.

Om du er bi eller hetro, har du masse fristelser hele tida,

så er det opp til deg å gå etter dem.

Å skylde på legningen din er ikke ok.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du ikke vil være utro, men likevel flørter du "hemningsløst" med andre kvinner. I mine øyne har du passert grensen for utroskap.

Sett deg inn i situasjonen selv. Tenk deg at mannen din flørter hemningsløst med unge vakre jenter der hensikten hans er å prøve "å få seg noe", og der strikken tøyes til det ytterste. Tviler på at du ville akseptert det.



Anonymous poster hash: ecc4c...626
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i et forhold med en fantastisk mann. Livet er herlig! Men jeg blir nokså tvilsom til meg selv..

Jeg har tatt meg selv i å flørte hemningsløst med kvinner når jeg er ute på byen og noen ganger har hensikten vært å prøve å få meg noe. Men når det kommer til stykket så skjønner jeg jo at dette ikke er greit, og jeg kommer meg hjem. (Har ikke vært fysisk intimitet altså) Mannen vet om dette, fordi jeg ønsker ikke å være utro.

Følelsesmessig har jeg alltid vært mest tiltrukket til menn, men har alltid vært nødt til å ''venne meg til'' penis, når jeg er i forhold. Foretrekker kvinner seksuelt, men blir også forelsket i kvinner, dog sjeldent.

Nå har det vært slik i 2 år at jeg kun higer etter kvinner. Dette gjør meg forvirret, for jeg elsker mannen min og liker livet vi deler sammen.

Har vært med en del kvinner før mannen kom inn i bildet, så det er ikke utforskningen det står på.

Jeg er ikke ute etter å sette meg selv i bås, men det går på en måte ut over sexlivet vårt. Jeg klarer ikke bli tent skikkelig, og ender opp med å avvise han ofte. Vet ikke helt hva spørsmålet mitt er. Hvordan håndterer man dette? Hvorfor føler jeg det slik, når jeg er så glad i han?

Anonymous poster hash: 7ef18...cf6

Enkelt og greit svar er at om du er så fornøyd med mannen din hadde du ikke hatt disse behovene. Du kan fortsette å si til deg selv at det er kun han du vil ha osv men alt i alt virker det som du tenner mer på kvinner enn pp menn ettersom du foretrekker de seksuelt og at du har måttet "venne" deg til penis. Du er nok mer for jenter så vil i grunn tro du er nærmere lesbisk enn bifil .

Anonymous poster hash: 43e20...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver en gang til, ettersom svaret mitt ble slettet.

Jeg tror du må ta deg noen runder med deg selv og finne ut i hva som egentlig ligger i disse tankene og følelsene. Er det kun fysisk tiltrekning, eller ønsker du faktisk å være med jenter? Ønsker du å fortsette å være med mannen din, eller vil du helst ut av forholdet? Det er ikke enkle spørsmål, men jeg tror at for din egen del bør du prøve å finne svar på disse.

Jeg ser ingen motsetning i at du er glad i mannen din, og har disse tankene. Selvsagt er du glad i han, tenker jeg. Du har vært sammen med han lenge, dere har delt mye, livet med han er sikkert trygt og fint, dere har opplevd mye og så klart er du glad i han. Men også for hans del bør du få klarhet i disse tankene dine.

Ønsker deg masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sterke følelser for mannen min, er vill etter han. Og kjenner hjertet mitt brister ved tanken på å miste han. Men er redd tanken om at jeg egentlig er lesbisk har slått meg flere ganger:( vi har sex ofte, men da fordi jeg ønsker å være nær ham og elsker han. Jeg er ærlig talt veldig redd for å forlate dette og oss. Jeg ser jo for meg bryllupet vårt og slikt..

Anonymous poster hash: 7ef18...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.

Du sier du ikke vil være utro, men likevel flørter du "hemningsløst" med andre kvinner. I mine øyne har du passert grensen for utroskap. Sett deg inn i situasjonen selv. Tenk deg at mannen din flørter hemningsløst med unge vakre jenter der hensikten hans er å prøve "å få seg noe", og der strikken tøyes til det ytterste. Tviler på at du ville akseptert det. Anonymous poster hash: ecc4c...626

Mannen min er fullt klar over disse situasjonene. Har ingen intensjoner om å være utro. Men kanskje vi definerer utroskap på forskjellige måter.

Anonymous poster hash: 7ef18...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...