Gå til innhold

- Viktig å være sexy, selv om man er Mamma....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blir egentlig bare litt lei meg av å lese slikt. Selv når man er nybakt Mamma, så er fokuset på å se mest mulig sexy ut. Faen ikke rart unge jenter opplever kroppspresset som umenneskelig. Selv ikke når man har født et barn, kan man godta å være seg selv og ha den kroppen man har..... :(

http://www.minmote.no/#!/artikkel/23322040/tones-idol-stylist-viktig-aa-vaere-sexy-selv-om-man-er-mamma

Anonymous poster hash: e746b...866

Artikkelen du linker til handler jo om Tone Damli. For henne er det selvsagt viktig å være sexy selv om hun er mamma, da hele hennes karriere er bygget rundt utseendet.

For alle andre mammaer der ute, er det vel opp til hver enkelte. Det er veldig mange som har langt større utfordringer, og ambisjoner, enn å prøve å være sexy.

Det er selvsagt viktig å holde seg sunn og frisk. Men synes enkelte her i tråden ser ned på mødre som ikke prioriterer å "holde seg sexy".

Det er så mye mer å bry seg om i livet enn utseendet.

Anonymous poster hash: 1e4b7...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med menn?

Menn må også kle seg fint og være sexy til en hver tid.

Hvorfor blir det aldri satt samme fokus på menn sin kropp?

- Ikke går de gravide i 9 mndr eller føder barn. Derfor burde det stilles krav i media til at menn skal kunne holde normalvekt og trene til en hver tid.

De har ingen unnskyldninger til å se ustelt eller slaskete ut.

Det hadde vært noe det tenker jeg.....

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med menn?

Menn må også kle seg fint og være sexy til en hver tid.

Hvorfor blir det aldri satt samme fokus på menn sin kropp?

- Ikke går de gravide i 9 mndr eller føder barn. Derfor burde det stilles krav i media til at menn skal kunne holde normalvekt og trene til en hver tid.

De har ingen unnskyldninger til å se ustelt eller slaskete ut.

Det hadde vært noe det tenker jeg.....

Godt poeng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og mannen har fått mye mindre tid til trening og matlaging etter vi fikk barn. Forskjellen er at jeg hele tiden blir bombardert med "nyhetsartikler" og KG-tråder om at jeg må se bra ut og ikke la meg forfalle (hva nå det er), mens han ikke blir det.

Anonymous poster hash: 913f7...020

Du vet jo hvordan det er vel?, herrer aldres som vin, damer som melk!

Anonymous poster hash: 37c85...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo hvordan det er vel?, herrer aldres som vin, damer som melk!

Anonymous poster hash: 37c85...005

Veeel... det stemmer slett ikke alltid

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trollkarlen

Hva med menn?

Menn må også kle seg fint og være sexy til en hver tid.

Hvorfor blir det aldri satt samme fokus på menn sin kropp?

- Ikke går de gravide i 9 mndr eller føder barn. Derfor burde det stilles krav i media til at menn skal kunne holde normalvekt og trene til en hver tid.

De har ingen unnskyldninger til å se ustelt eller slaskete ut.

Det hadde vært noe det tenker jeg.....

Det er faktisk krav til at menn skal være veltrent og velstelt. Så mye at menn som ikke er det, eksisterer ikke. Derfor blir slike menn aldri nevnt i media. Du kan ikke be ikke-eksisterende menn å ta seg sammen.

Det finnes f.eks ikke "plus size" mannlige modeller i samme grad som kvinnelige(eller i det hele tatt?!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk krav til at menn skal være veltrent og velstelt. Så mye at menn som ikke er det, eksisterer ikke. Derfor blir slike menn aldri nevnt i media. Du kan ikke be ikke-eksisterende menn å ta seg sammen.

Det finnes f.eks ikke "plus size" mannlige modeller i samme grad som kvinnelige(eller i det hele tatt?!).

Det har alltid vært et større fokus på kvinnekropp enn på menn sine kropper.

Det finnes plenty av slaskete og overvektige menn.

Jeg vil se gjerne media stille like latterlige krav til menn.

Pluss size modeller er det ikke flust av da motebildet er preget av kropper med størrelse size zero.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel... det stemmer slett ikke alltid

Selvfølgelig ikke. Ingen regel uten unntak.

Anonymous poster hash: 37c85...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk krav til at menn skal være veltrent og velstelt. Så mye at menn som ikke er det, eksisterer ikke. Derfor blir slike menn aldri nevnt i media. Du kan ikke be ikke-eksisterende menn å ta seg sammen.

Det finnes f.eks ikke "plus size" mannlige modeller i samme grad som kvinnelige(eller i det hele tatt?!).

Nå får du rulle inn. Du kan da ikke mene at menn blir utsatt for et press som er i nærheten av det kvinner blir?

Ja, det er et press på menn også, men ikke en brøkdel av det som er på kvinner. Se bare på hvordan en kvinne blir vurdert hvis hun ytrer seg offentlig. En mann blir vurdert ut fra det han sier, en kvinne ut fra hvordan hun ser ut mens hun sier det.

Anonymous poster hash: 913f7...020

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke. Ingen regel uten unntak.

Anonymous poster hash: 37c85...005

Det er ingen skreven regel at menn eldes bedre enn kvinner.

Kvinner er mer opptatt av helse og kosthold, dette spiller inn på aldringsprosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du rulle inn. Du kan da ikke mene at menn blir utsatt for et press som er i nærheten av det kvinner blir?

Ja, det er et press på menn også, men ikke en brøkdel av det som er på kvinner. Se bare på hvordan en kvinne blir vurdert hvis hun ytrer seg offentlig. En mann blir vurdert ut fra det han sier, en kvinne ut fra hvordan hun ser ut mens hun sier det.

Anonymous poster hash: 913f7...020

Nettopp!

kvinnelige politikere for eks. blir vurdert og får kritikk basert på kleshabitten.

Det politiske budskapet, som er årsaken til at kvinnen er en offentlig person, kommer i bakgrunnen.

Hva i huleste er greia med det?

Hva skjer med likestillingen der?

Menn burde også få terningkast og bli kritisert basert på klær, vektoppgang eller vektnedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du rulle inn. Du kan da ikke mene at menn blir utsatt for et press som er i nærheten av det kvinner blir?

Ja, det er et press på menn også, men ikke en brøkdel av det som er på kvinner. Se bare på hvordan en kvinne blir vurdert hvis hun ytrer seg offentlig. En mann blir vurdert ut fra det han sier, en kvinne ut fra hvordan hun ser ut mens hun sier det.

Anonymous poster hash: 913f7...020

Ja, dere damer er håpløse sånn! Det er ikke vi herrer som setter press på hvordan dete skal se ut, det klarer dere fint sjæl!

Det begynner allerede på barneskolen!

Anonymous poster hash: 37c85...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp!

kvinnelige politikere for eks. blir vurdert og får kritikk basert på kleshabitten.

Det politiske budskapet, som er årsaken til at kvinnen er en offentlig person, kommer i bakgrunnen.

Hva i huleste er greia med det?

Hva skjer med likestillingen der?

Menn burde også få terningkast og bli kritisert basert på klær, vektoppgang eller vektnedgang.

Og hvem er det som setter karakterer på hvordan de går kledd osv.? Jo det er kvinner selv det.

Anonymous poster hash: 23a5d...dca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere damer er håpløse sånn! Det er ikke vi herrer som setter press på hvordan dete skal se ut, det klarer dere fint sjæl!

Det begynner allerede på barneskolen!

Anonymous poster hash: 37c85...005

Er det menn eller kvinner som har skapt dette?

Hvem er det som anser kvinner som sexobjekt, og som har forårsaket alt dette hysteriske fokuset på kropp?

Er det menn eller kvinner som sitter med makten i mediaverden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem er det som setter karakterer på hvordan de går kledd osv.? Jo det er kvinner selv det.

Anonymous poster hash: 23a5d...dca

Nei, det er faktisk ikke det.

VG bla med mannlige journalister er mer opptatt av å fokusere på utseende til kvinnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det menn eller kvinner som har skapt dette?

Hvem er det som anser kvinner som sexobjekt, og som har forårsaket alt dette hysteriske fokuset på kropp?

Er det menn eller kvinner som sitter med makten i mediaverden?

Om du føler at du må se sånn og sånn ut for å lande en herre så har du et problem, for herrer har forskjellige preferanser på lik linje med damer. Men du liker sikkert bare veltrente kjekkaser, og da tror du at du må være helt smashing. Media my ass.

Anonymous poster hash: 37c85...005

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du føler at du må se sånn og sånn ut for å lande en herre så har du et problem, for herrer har forskjellige preferanser på lik linje med damer. Men du liker sikkert bare veltrente kjekkaser, og da tror du at du må være helt smashing. Media my ass.

Anonymous poster hash: 37c85...005

Hvordan kan du benekte at dette er skapt av menn, da menn har styrt mediaverden fra den tiden da blader, aviser ol ble publisert?

Dette handler ikke om meg, men om kropphysteriet som blir trødd ned over ørene på den kvinnelige befolkningen i dette landet, og resten av verden.

Dere menn, særlig du, burde fått smake litt på dette selv.

Du har en særdeles barnslig fremtoning da du påstår at jeg liker bare veltrente menn.

Ikke vet du hvem jeg er, hvordan jeg ser ut eller hvilke menn jeg foretrekker.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du benekte at dette er skapt av menn, da menn har styrt mediaverden fra den tiden da blader, aviser ol ble publisert?

Dette handler ikke om meg, men om kropphysteriet som blir trødd ned over ørene på den kvinnelige befolkningen i dette landet, og resten av verden.

Dere menn, særlig du, burde fått smake litt på dette selv.

Du har en særdeles barnslig fremtoning da du påstår at jeg liker bare veltrente menn.

Ikke vet du hvem jeg er, hvordan jeg ser ut eller hvilke menn jeg foretrekker.

Det er kun damer selv som er hysteriske når det kommer til utseende. Og menn får vel pepper på hvordan de ser ut de og.

Damer klager også på mennene sine om de ikke synes de kler seg fint nok, pynter seg på håret eller barberer eller stusser skjeggveksten riktig. Sånt gjør sldri herrer. Dere spør oss om: ser jeg feit ut i denne?, kan jeg gå sånn og sånn og vi svsrer tydligvis feil UANSETT. Vi driter i sånne ting, vi liker dere vel for den dere er, ikke for hbs du har på deg eller om du er riktig sminka. Eneste gangengene vi bryr oss om klær og sminke er i senga, da liker vi sexy undertøy og horesminke.

Anonymous poster hash: 37c85...005

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun damer selv som er hysteriske når det kommer til utseende. Og menn får vel pepper på hvordan de ser ut de og.

Damer klager også på mennene sine om de ikke synes de kler seg fint nok, pynter seg på håret eller barberer eller stusser skjeggveksten riktig. Sånt gjør sldri herrer. Dere spør oss om: ser jeg feit ut i denne?, kan jeg gå sånn og sånn og vi svsrer tydligvis feil UANSETT. Vi driter i sånne ting, vi liker dere vel for den dere er, ikke for hbs du har på deg eller om du er riktig sminka. Eneste gangengene vi bryr oss om klær og sminke er i senga, da liker vi sexy undertøy og horesminke.

Anonymous poster hash: 37c85...005

Jeg stiller meg undrende til at du ikke har fått med deg det mediaskapte kropphysteriet!

Hvordan er det mulig???

Jeg har aldri vært med en mann som liker mye sminke, eller horesminke som du så respektløst omtaler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...