Gå til innhold

Hvorfor kan ikke bare kirken akseptere homofilt ekteskap


Anbefalte innlegg

Gjest Cartman

er det ikke i syrid med deres tro å vie vantro da??

Ikke hvis de vantro later som de er rettroende. De fleste nordmenn blir jo veldig liksom kristne i kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Ikke hvis de vantro later som de er rettroende. De fleste nordmenn blir jo veldig liksom kristne i kirken.

da lyver de jo da. Sånt liker ikke gud.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir det ikke. Jødedom er en religion. Homofili er ikke en religion.

Poenget er at den kristne gud hater homofili, slik Vigrid hater jøder. Så hvorfor være kristen og homofil? Blir jo som å være jødisk nazist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

da lyver de jo da. Sånt liker ikke gud.

Jupp, men så lenge du tror på Jesus skal du ikke gå tapt, men ha evig liv

PS jeg er ikke kristen og jeg bryr meg virkelig ikke om skriften. Likevel er det teit at en gruppe mennesker på død og liv skal gifte seg kristelig, da giftemål er en unødvendig utgift. Folk skiller seg jo uansett. Bare tøv alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Poenget er at den kristne gud hater homofili, slik Vigrid hater jøder. Så hvorfor være kristen og homofil? Blir jo som å være jødisk nazist.

blir ikke helt det samme. Kristne hater ikke homofile de er bare imot praksisen. Kristne hater ingen. De ønsker ikke livet av de slik vigrid ønsker med jødene.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sabrina

Fordi det er i strid med deres tro.

Deres tro ja. De er da svært selektiv med den troen sin også. Jeg har flere ganger sagt at de kan bare steine meg for å være transkjønnet, men ingen gjør det, til tross for at det står i gamle testamentet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate jeg blir forbannet på deg akkurat nå, ikke kom her med pekefingeren din og dømme oss som faktisk tror på noe. Du er ignorant og verre enn de som prakker på religionen sin. Spar deg med å komme med slike kommentarer!

Klarer du ikke å tro på noe om det juridiske ekteskapet inngås av noen ikke-religiøse. Og at religionsgriene din holdes utenfor den normale offentligheten?

Anonymous poster hash: c5168...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir ikke helt det samme. Kristne hater ikke homofile de er bare imot praksisen. Kristne hater ingen. De ønsker ikke livet av de slik vigrid ønsker med jødene.

Jeg sa ikke at kristne hater homofile. Jeg sa at den kristne guden hater homofili.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger sagt at de kan bare steine meg for å være transkjønnet, men ingen gjør det, til tross for at det står i gamle testamentet.

:fnise:

Minner meg på...

Anonymous poster hash: 078d1...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ja ennå flere ting. Det står i den store boken bibelen at kvinner skal tie i forssmlinger men halloo. Kvinnelige prester er plutselig ok.. skal kirka først diskriminere noen så får de diskriminere alle de er imot. Ikke bare noen få.

Endret av BettyBoop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg sa ikke at kristne hater homofile. Jeg sa at den kristne guden hater homofili.

de hater det ikke. De er imot det
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Deres tro ja. De er da svært selektiv med den troen sin også. Jeg har flere ganger sagt at de kan bare steine meg for å være transkjønnet, men ingen gjør det, til tross for at det står i gamle testamentet.

Gamle testamentet er den gamle pakt. Nye testamentet er den nye pakt.

Noen kristne mener at begge testamentene er likeverdige, mens andre mener den nye pakt er den som gjelder. Den nye pakt er frelse gjennom Jesus. Den gamle pakt er arvesynden. Altså hvorvidt det som står i gamle testamentet gjelder den dag i dag er et spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Satan, det her orker jeg ikke. Lær deg å lese.

jeg vet hva du sa og ordet hater er feil for kristne skal ikke hate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabrina

:fnise:

Minner meg på...

Anonymous poster hash: 078d1...fc4

Hahaha! :fnise: Nettopp! De har det i kjeften, men å faktisk følge bibelen religiøst, det går ikke. :huh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg vet hva du sa og ordet hater er feil for kristne skal ikke hate

Den kristne guden. Den kristne guden. Den kristne guden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Hvorfor skal jeg ville gifte meg noe annet bygg enn kirken da jeg både er kristen og vil gifte meg i kristen tro og fordi det er tradisjon slik jeg også ble konfirmert kirkelig. Hvorfor vil du absolutt at jeg skal gifte meg andre steder bare fordi du ikke tror på det samme som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hele den religiøse vigselsretten skulle avskaffes jeg. Så kunne alle gifte seg juridisk borgerlig. Og ha hvilken som helst religiøs sermoni i tillegg.

For øvrig synes jeg landets kirker burde være offentlige bygg som kunne burkes til ikke-religiøse samlinger. De tilhører tross alt vår felles kulturarv. Ikke bare de få som fremdeles tror på nisser og troll.

Anonymous poster hash: c5168...6be

Jeg er helt enig med deg. Kirken har ranet til seg eiendommer og verdier dritlenge, og vi som bor i dette landet har sponset de jævla kristne altfor lenge. Staten skulle tatt dem, og leid ut til menighetene. Dette er akkurat som liberalisering i Russland, hvor et knippe priviligerte mennesker fikk statens ressurser dritbillig. Jeg blir faen meg sur når jeg tenker på det. Kirker brukes i massevis til sang, kor, konserter, orgelspill, foredrag, de kan brukes til raveparties, osv. Sist jeg var i kirken, så var det 20 stk der. 20 føkkings stykker og det var faen meg bare gamlinger. Dessuten så driter kirken en lang marsj i å modernisere noe som helst, de er akkurat som pensjonister ellers, det er bare meg, meg, meg, når jeg dør og kommer til himmelen (yeah, riiiight), da er det samme for meg om det er noe kirke mer, så lenge jeg kan gå i kirken, snakke drit om folk, kaste noen slanter i offerbøssa, spise tørt brød og saft, og skule stygt på alle jeg ikke kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Den kristne guden. Den kristne guden. Den kristne guden.

ja? Gud skal ikke hate noen han heller. Gud mener at homofile lever feil. Han hater de ikke. Alle mennesker er barna hans. Si meg har du ikke fulgt med i kristendomstimene på skolen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...