Gå til innhold

Bryllup uten alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan jo, som alle andre, bare svare for min egen erfaring, og den er faktisk at bryllupene jeg har vært i har vært ganske jevnt fordelt alkohol/alkoholfritt.

Men etter å ha deltatt i et par selskapeligheter som gravid, vil jeg igjen presisere viktigheten av ALTERNATIVER!

Hvis man ikke serverer alkohol, har man gjerne mer fokus på gode alternativer, mens de siste selskapene jeg har vært i, har hatt flust av valg med prosent, og en døll farris til oss gravide/kjørende/ammende/avholds.

Og dette er selskaper hvor vertskapet ikke sparer på NOE, det er overflod av førsteklasses kjøtt og tilbehør, nye og gamle viner, diverse ølsorter fra både butikk og pol, brennevin og likører. Hadde det skadet å stille med en eplemost? Cola? God juice? Blå farris er og blir vann, og vann er godt det, men ikke akkurat veldig givende å drikke hele kvelden og natten.... Er ikke kravstor, en brus hadde vært verdsatt for min del....:sukk:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ok med alkoholfritt bryllup. Men har man det på en hotell el restaurant syns jeg ikke man kan nekte gjestene å bestille seg et glass vin til maten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Jeg tror mange her glemmer at det å ha alkohol i bryllup faktisk er enormt georgrafisk betinget. Store deler av Sørlandskysten oppover mot Rogaland og store deler av Vestlandet "bruker ikke" alkohol ved festlige anledninger. Flere lokaler som er vanlige å leie til bryllupsfeiring er endog alkoholfrie. Det er altså forbudt med alkoholservering der, uten at noen leer på et øyelokk av den grunn.

Når folk fra andre steder av landet da sier at alkohol og bryllup hører sammen, så syns folk fra nevnte områder at det høres usannsynlig rart ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Glad jeg

Jeg tror mange her glemmer at det å ha alkohol i bryllup faktisk er enormt georgrafisk betinget. Store deler av Sørlandskysten oppover mot Rogaland og store deler av Vestlandet "bruker ikke" alkohol ved festlige anledninger. Flere lokaler som er vanlige å leie til bryllupsfeiring er endog alkoholfrie. Det er altså forbudt med alkoholservering der, uten at noen leer på et øyelokk av den grunn.

Når folk fra andre steder av landet da sier at alkohol og bryllup hører sammen, så syns folk fra nevnte områder at det høres usannsynlig rart ut.

Fremdeles glad for at jeg er trønder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...