Gå til innhold

Småspising


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er kvinne i 20 årene som er aktiv i hverdagen og trener 3-4 gang i uka...

Det som jeg synes er vanskelig er kosthold...

Noen som har noen gode råd mot småspising? Spesielt om kveldene..

og når jeg skal skeie ut med snop og chips mister jeg litt kontroll og kan lett spise en pose ostepop og en skål med smågodt på kort tid.

Det jeg ønsker å kunne kose meg med dette når jeg skal skeie litt ut..

Grunnen til at jeg ønsker tips til dette er for at småspisingen gjør slik at jeg har litt ekstra rundt magen jeg ønsker å bli kvitt..

jeg er flink med treningen..

Noen som kjenner seg igjen og har noen tips?

Anonymous poster hash: ff25d...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lett å spise for mye når det smaker godt og sklir rett ned  :laugh:

 

Det som har hjulpet meg, er å ha noe ganske klare regler - på vanlige dager spiser jeg bare vanlig mat, og bare til måltidene, men hvis det er noe spesielt (fest, bursdag, ferie, syk) er det i orden å spise smågodt, sjokolade, potetgull, kake eller hva det skal være; kanskje prøve å unngå å trykke i seg mest mulig på kortest mulig tid, men siden disse uvanlige dagene er veldig få i forhold til de vanlige, får det ingen negative konsekvenser. Det som har vært vanskelig for meg, har vært overgangen, "nå er det tilbake til hverdagen igjen". Jeg har løst det ved å spise sunn god mat hver dag, som jeg heller vil ha enn godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Andre som har tips?

Anonymous poster hash: ff25d...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp godterier og chips

 

Når du skal til å putte ostepopen i munnen, prøv å gjenskape den kjipe følelsen du får i ettertid. Om det er anger, dårlig selvtillit eller bare det at du føler deg kroppslig dårlig fordi du har spist noe dårlig.



Anonymous poster hash: 93cd8...964
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser middag såpass sent at det naturlig blir dagens siste måltid. Da får jeg ikke noen cravings, fordi jeg er passe mett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser også vanligvis middag såpass sent at jeg ikke får lyst på noe etter. Tror det beste tipset er å holde seg god og mett etter de vanlige måltidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg var det enten eller

Jeg er en person som aldri kan ha f.eks en dag i uka hvor jeg tillater meg selv å spise godteri for da tar det helt av og jeg kunne like gjerne spist det hver dag

Jeg har kuttet det helt ut. Det var skikkelig tøft de første ukene, men så ble det helt greit, og nå har jeg aldri lyst på godteri

Har ikke spist noe godteri på 3 år nå

Etter ca 1 år så forsøkte jeg meg forsiktig på sunne alternativer til kos i helgene for å se hvirdan jeg reagerte på slikt. Dvs sukkerfri panna cotta, kaker uten sukker og hvitt mel og jeg merket at jeg kunne spise det om jeg lagde små mengder

Lagde jeg mye så ble det til at jeg gikk og småspiste på det hele dagen og etter et par dager så kom den følelsen tilbake at jeg godt kunne kastet i meg all usunn mat som fantes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...