Gå til innhold

Kun trene styrke? Gå ned i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil gå ned i vekt, men HATER kondis-trening. Jeg... HATER... det. Altså, jeg kan godt gå fjellturer og toppturer, men å jogge rundt en løype syns jeg er veldig kjedelig.

 

Men jeg er veldig glad i styrketrening, og svetter skikkelig når jeg har den slags trening (blir veldig anpusten også). 

 

Så går det an å kun trene styrke, f.eks tre dager i uken? Jeg spiser noenlunde sunt ved siden av, og skal kutte kraftig ned på den usunne livsstilen jeg har hatt i det siste.

 

Og vil dette påvirke kondisen min? F.eks hvis jeg går en topptur, vil jeg klare den bedre hvis jeg trener mye styrke eller blir det like ille som nå, altså kondis = null?



Anonymous poster hash: 3f7f9...dac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser du mindre vil du gå ned i vekt om du trener eller ei. Jeg gikk ned 15kg et år jeg satt foran PC-en hele dagen. Følte meg etterhvert ganske svak og litt sykelig, da.

 

(Trener styrke nå og har stabil vekt).

 

Kondisen min føltes bedre da jeg gikk ned i vekt, det føltes lettere å gå og løpe, mindre å bære på



Anonymous poster hash: abbd2...3be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Spiser du mindre vil du gå ned i vekt om du trener eller ei. Jeg gikk ned 15kg et år jeg satt foran PC-en hele dagen. Følte meg etterhvert ganske svak og litt sykelig, da.

 

(Trener styrke nå og har stabil vekt).

 

Kondisen min føltes bedre da jeg gikk ned i vekt, det føltes lettere å gå og løpe, mindre å bære på

Anonymous poster hash: abbd2...3be

 

 

Du trener kun styrke nå?

 

Jeg har en del å "drasse på" ja... veier 86 kg og er 170 cm høy. Har i tillegg ganske store pupper, og stor mage som jeg gjerne vil bli kvitt (magen altså, vil ha mindre pupper). Så det blir en belastning for meg om jeg skal jogge, så de gangene jeg har trent kondis så har jeg hatt power-walks.

 

Vurderer å telle kalorier igjen, men vet ikke helt hvor lurt det er. Blir nesten besatt...

Anonymous poster hash: 3f7f9...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...