Gå til innhold

Flere enn meg som savner ekte vintere?


Aule

Anbefalte innlegg

Jøss, har du ei mandarin oppi rompa?

Fant det uten din hjelp. For de som måtte være interessert, her er linken.

For en sur AB :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trollkarlen

Når du var liten var snø til det som i dag er ankelen din nok til å lage snøhule :opplyser:

Anonymous poster hash: e1544...ff5

Hehe ja men nei. Tipper jeg var vel rundt 1,50 høy sist det var store snøskavler her og da var skavlene like høy som meg og noen steder høyere. Har ikke sett slike snøskavler på 10 år nå. I tillegg var det nok snø overalt til å kjøre snowboard både her og der. Nå er man heldig om det er nok snø til å gå på ski i løypene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt før i tråden er det variasjoner også her. husker vinteren 2009/2010 da det laaaavet ned i ukesvis i Oslo, følte som om det aldri skulle stoppe. Og det merkes godt når man har gateparkering;)

Jeger oppvokst i Nord-Østerdal og der er det skikkelige vintre hvert år. Garantert snø og kulde, dog snødybden varierer også her. har vært et par år med mindre snø nå men det er garantert skiføre et eller annet sted i umiddelbar nærhet til tettstedene.

personlig nyter jeg hver meter jeg går på bar bakke vinterstid-og foretrekker faktisk regn fremfor snø, men jeg er nok antakelig mijøskadet etter oppvekst i nevnte dal med ned i minus 50 blå grader vinterstid ;)



Anonymous poster hash: 2b3b1...380
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Ja, savner skikkelig vinter! Var jo fint i julen, men nå er det bart med regn som fryser på bakken og griseglatt overalt. Imorgen er det spådd 5 pluss og regn, så da smelter jo isen, men allerede lørdag er det spådd -1 og regn igjen og da vil det jo fryse på bakken. Skulle ønske snøen kunne holde seg litt mer enn en uke! Sist vinter var det vel to uker snø, ellers bare regn, regn og atter regn, mildvær og vind. Heldigvis vært noe mindre regn hittil denne vinteren selv om det likevel har vært mye, men håper virkelig snøen og kulda kommer tilbake! Elsker kaldt, pent, stabilt, solrikt og snørike vintervær! Vintrene 2008-2009 og 2009-2010 var drømmevintre i mine øyne. Litt i kaldeste laget må jeg innrømme, men perfekt ellers. Nydelig vær og masse snø! Bor sydøst for Oslo.

Endret av crazycatlady
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2009/10 var bra ja. 2010/11 var også grei, men kulda/snø kom ikke før sent desember. 11/12-12/13 og 13/14 var tragisk, og nå begynner 14/15 å se dårlig ut også.

Jeg er ikke glad i kulde, men samtidig liker jeg at vinteren skiller seg ut og er hvit. Den følelsen av litt kaos, unntakstilstander og forsinkelser er bare kos. I det hele tatt er det kos med VÆR på godt og vondt. Nå begynner vi å bli mer som Danmark, mao litt småkjipt hele året.

Ja, hver sin lyst :) For min del har jeg såpass krevende og lange dager på jobb at enhver forsinkelse fører til mindre fritid, så får min del hadde det vært subtropisk til temperert sommer hele tiden. Men jeg blir ikke boende i Norge resten av livet uansett for å si det sånn :)

Anonymous poster hash: eb81d...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går til skolen, byen og sånt. Syns det er slitsomt med mye is. Husker for noen år siden måtte jeg gjerne tråkke meg ny sti gjennom snøen flere ganger. Nå er det bare slaps eller is, en sjelden gang god snø å gå i. Glatt har det alltid vært borti her, men nå er det liksom over alt.

Anonymous poster hash: 18401...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor (les Geilo) er det alltid skikkelig vinter, vi pleier å si vi har 9 måneder vinter og 3 måneder dårlig skiføre. Snøen pleier å ligge fra sein oktober/tidlig november og til langt uti april, er ikke helt uvanlig at gradestokken bikker -20 heller ;) Er forsåvidt ikke forunderlig om det kommer litt snø i de månedene det ikke er vinter heller for den del... Tror det var i fjor (eller var det året før?) at juli var den eneste måneden det ikke kom noe som helst snø her.



Anonymous poster hash: b65e6...81f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...