Gå til innhold

Er du rask i oppfattelsen?


Nevian

Anbefalte innlegg

Fikk også 8.

Gjettet på et par. Eller, jeg lukket øynene og så for meg videoen. Men som Strandet sier, så gjelder det å få med seg antall, farger, navn, nummer og bevegelser. På fotballbildet f.eks vil det ikke spørres om hvor mange spillere det er. Det er for vanskelig. I tillegg var det lite farge på bildet, så det eneste som ville være logisk å spørre om er hvor mange fotballer det var. Jeg begynte å telle spillere, men innså at det kom ikke til å være et spørsmål. Så jeg telte baller og hvor mange sortkledde det var på bildet.

På bussbildet skjedde det altfor masse inntil jeg så den ene røde bussen. Jeg merket meg fargen og nummeret på bussen.

Det første skjedde det lite. Jeg merket meg lyskastere og farge på genseren.

Det handler i grunn om å tenke enkelt. Når du bare får 2-5 sekunder på hvert bilde vil du ikke ha tid å telle så mye. Si alt du ser på bilde. Når du da får spørsmålet vil du lettere kunne resonnere deg fram til riktig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk 2

Til dere som klarte så mange: Er dere sikre på svaret, eller var det bare flaks i gjettinga?



Anonymous poster hash: dc92b...a6a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 2

Til dere som klarte så mange: Er dere sikre på svaret, eller var det bare flaks i gjettinga?

Anonymous poster hash: dc92b...a6a

1. Jeg visste hvor mange lyskastere det var

2. Jeg måtte lukke øynene og tenke etter, men tok feil. Så i bunn og grunn gjettet jeg.

3. Lukket øynene og tenkte etter hvor mange skritt hun tok, men antok jeg tok feil.

4. Sikker på hvor mange baller det var

5. Lukket øynene og tenkte etter. Ganske sikker på at jeg så tre kjøretøy. Og det stemte.

6. Helt sikker på at jeg så to søppelbøtter bli tømt.

7. Nja, her gjettet jeg vel. Men mener jeg så bare én snøskuffel.

8. Jeg så kilosprisen på den første, men fikk ikke med meg navnet. Men antok at det referte til den første hylla.

9. Jeg så to snorer og så at den ene var blå og mente den andre var hvit. Men jeg valgte blå, for det var den mest dominante fargen.

10. Rutenummeret på bussen så jeg med en gang.

Så i bunn og grunn er det en blanding av flaks og dyktighet. Det er ikke sikkert jeg ville gjort det like bra på en liknende test med andre bilder. Jeg har god kortidshukommelse i tillegg til at jeg er passelig observant. At jeg kan lukke øynene og se for meg hva jeg nettopp så hjelper meg. I tillegg sier jeg til meg selv hva jeg ser. Når jeg da ser spørsmål med noe jeg nettopp har sagt er det lettere å velge riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strandet

Hos meg ble siste bildet i hver video stående oppe etter avspillingen, synes dette var litt juks, så jeg gitt rett på spørsmålet etter at videoen var spilt ferdig.

Endret av Strandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjappere enn lynet. på den andre siden så går det jo så tregt nå etter at jeg røyka meg en stor joint.



Anonymous poster hash: 097ea...4aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk 2

Til dere som klarte så mange: Er dere sikre på svaret, eller var det bare flaks i gjettinga?

Anonymous poster hash: dc92b...a6a

Jeg var vel usikker på to av de jeg klarte, "ganske sikker" på to og bombesikker på fire. Var egentlig ikke så systematisk da jeg så på bildene, så mye kom med uten at jeg aktivt prøvde å huske det. Litt stang inn hadde jeg nok også.

Anonymous poster hash: 6c0e7...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...