Gå til innhold

Tatt av Vinden ( 1939 )


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alt fra den tiden er jo kjedelig, bare kjedelig svart og hvitt gørr...

Fjortisholdning!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest New_Girl

Jeg syns boka er fantastisk! Filmen var grei, men hadde egentlig ikke trengt å se den, boka var mer enn nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Fjortisholdning!

Nei, filmer fra den tiden er kjedelig, jeg liker ikke noen filmer lagd før 80 tallet. Det er ikke en fjortis holdning men en mening. Jeg foretrekker å se gode filmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, filmer fra den tiden er kjedelig, jeg liker ikke noen filmer lagd før 80 tallet. Det er ikke en fjortis holdning men en mening. Jeg foretrekker å se gode filmer

Jo, det er en fjortisholdning.

Det som eventuelt ville være ok å si er at "Jeg har ikke sett noen gamle filmer jeg synes var spennende".

"Alle filmer fra den tiden er kjedelige" er noe helt annet, og særdeles fjortis. Har du i det hele tatt sett Gone With the Wind?

Anonymous poster hash: a7b78...d3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Jo, det er en fjortisholdning.

Det som eventuelt ville være ok å si er at "Jeg har ikke sett noen gamle filmer jeg synes var spennende".

"Alle filmer fra den tiden er kjedelige" er noe helt annet, og særdeles fjortis. Har du i det hele tatt sett Gone With the Wind?

Anonymous poster hash: a7b78...d3f

Nei, som svar til det siste du skrev. Jeg takler ikke filmer fra 70 tallet å før. Jeg syns det skjer mer i filmer fra 80 tallet og oppover, favoritt ti året er 90 tallet. Jeg er ikke et troll forresten, jeg liker rett og slett ikke så gamle filmer. Og jeg vet faktisk det er mange som syns det samme som meg ettersom jeg har sett folk si seg enige før. Disse filmene var nok gode når dem kom ut men nå i 2014 blir det bare utrolig skjedelig å se en så gammel film når man kan se på så mye annet nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, som svar til det siste du skrev. Jeg takler ikke filmer fra 70 tallet å før. Jeg syns det skjer mer i filmer fra 80 tallet og oppover, favoritt ti året er 90 tallet. Jeg er ikke et troll forresten, jeg liker rett og slett ikke så gamle filmer. Og jeg vet faktisk det er mange som syns det samme som meg ettersom jeg har sett folk si seg enige før. Disse filmene var nok gode når dem kom ut men nå i 2014 blir det bare utrolig skjedelig å se en så gammel film når man kan se på så mye annet nytt

Nei, som i at du ikke har sett den?

Hvordan kan du dømme den uten å ha sett den? :P

Du går du glipp av mye god, gammel film med den holdningen der.

Og kjedelig skrives ikke med S ;)

Anonymous poster hash: a2943...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg takler ikke filmer fra 70 tallet å før.

Det er helt ok, men da heter det "Jeg synes...", ikke "Gamle filmer er kjedelige", som om det var en allmenngyldig påstand. Når det til og med er en haug folk som digger filmen på et forum som dette, som trolig har en overvekt av unge mennesker (jeg er selv i 20-årene), så stemmer det ikke generelt sett at gamle filmer er kjedelige.

Anonymous poster hash: a7b78...d3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Så hvor mange av dere synes Tatt av Vinden er en kjedelig film ?

Anonymous poster hash: e7084...e20

har aldri sett den men har litt lyst å se den selv om jeg er skeptisk til gamle filmer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg har sett en film med james dean jeg syntes var bra. Husker ikke hva den het men den var overraskende tidløs. Nyere enn tatt av vinden men... Det jeg noen ganger irriterer meg over i gamle filmer er at lyden ofte er så rar når de snakker og så snakker de så rart engelsk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, filmer fra den tiden er kjedelig, jeg liker ikke noen filmer lagd før 80 tallet. Det er ikke en fjortis holdning men en mening. Jeg foretrekker å se gode filmer

Jo, det er en fjortisholdning,

Når du blir voksen så vil du etterhvert innse at en god film er manus, story, skuespillerprestasjoner og til viss grad dialog. IKKE eksplosjoner, CGI eller farger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Nei, filmer fra den tiden er kjedelig, jeg liker ikke noen filmer lagd før 80 tallet. Det er ikke en fjortis holdning men en mening. Jeg foretrekker å se gode filmer

Du snakker som er det er fakta. At du ikke liker gamle filmer er helt greit men slutt og framstille det som at din mening er fakta.

Nei, som svar til det siste du skrev. Jeg takler ikke filmer fra 70 tallet å før. Jeg syns det skjer mer i filmer fra 80 tallet og oppover, favoritt ti året er 90 tallet. Jeg er ikke et troll forresten, jeg liker rett og slett ikke så gamle filmer. Og jeg vet faktisk det er mange som syns det samme som meg ettersom jeg har sett folk si seg enige før. Disse filmene var nok gode når dem kom ut men nå i 2014 blir det bare utrolig skjedelig å se en så gammel film når man kan se på så mye annet nytt

Helt greit at du ikke liker dem. Men måten du skriver på så virker det som at du tror at din mening er fakta.

Endret av Corto Maltese
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Du snakker som er det er fakta. At du ikke liker gamle filmer er helt greit men slutt og framstille det som at din mening er fakta.

jeg oppfatter det ikke som at han framstiller det som fskta da.. han sier jo at han ikke liker gamle filmer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Corto Maltese

jeg oppfatter det ikke som at han framstiller det som fskta da.. han sier jo at han ikke liker gamle filmer.

Han sier at gamle filmer er kjedelige akkurat som det er et faktum.

At han ikke liker dem har jeg ikke noe problemer med. Men jeg har hat den samme diskusjonen før med han og en gang holdt. Så jeg trekker meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Han sier at gamle filmer er kjedelige akkurat som det er et faktum.

At han ikke liker dem har jeg ikke noe problemer med. Men jeg har hat den samme diskusjonen før med han og en gang holdt. Så jeg trekker meg

må man si jeg syns foran alt for at folk skal skjønne at det er en personlig mening?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Når noen skriver "gamle filmer er kjedelig", så skjønner man vel at det er en subjektiv mening? Akkurat som hvis jeg skriver at "fisk er ikke godt", så snakker jeg jo selvsagt for meg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, filmer fra den tiden er kjedelig, jeg liker ikke noen filmer lagd før 80 tallet. Det er ikke en fjortis holdning men en mening. Jeg foretrekker å se gode filmer

Nei, uff. Gudfaren 1 og 2; Den gode, den onde og den grusomme; Star Wars, Alien..

For en forsamling kjedelige filmer fra den tiden, ja. Da er nye 'gode' filmer noe ganske annet!

Anonymous poster hash: 7a08f...c05

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Nei, som i at du ikke har sett den?

Hvordan kan du dømme den uten å ha sett den? :P

Du går du glipp av mye god, gammel film med den holdningen der.

Og kjedelig skrives ikke med S ;)

Anonymous poster hash: a2943...a90

*Facepalm* Høre om skrivefeil?

Det er helt ok, men da heter det "Jeg synes...", ikke "Gamle filmer er kjedelige", som om det var en allmenngyldig påstand. Når det til og med er en haug folk som digger filmen på et forum som dette, som trolig har en overvekt av unge mennesker (jeg er selv i 20-årene), så stemmer det ikke generelt sett at gamle filmer er kjedelige.

Anonymous poster hash: a7b78...d3f

Man skal ikke måtte skrive jeg syns hver eneste gang

Jo, det er en fjortisholdning,

Når du blir voksen så vil du etterhvert innse at en god film er manus, story, skuespillerprestasjoner og til viss grad dialog. IKKE eksplosjoner, CGI eller farger.

Jeg er allerede voksen og jeg har sett et par filmer fra 60 tallet og før når jeg var mindre. Syns dem alle var kjedelige, dem hadde ikke like god råd til å lage store filmer med skikkelige historier slik som dem har gjort de siste 30 til 40 årene. På den tiden var det vell mest korte filmer dem lagde? Film må jo ha farge for at det skal bli levendes ellers ser det bare dødt ut ;) Jeg vil heller ha en film med cgi og eksplosjoner framfor en svart og hvitt film hvor dem bare snakker og krangler...

Du snakker som er det er fakta. At du ikke liker gamle filmer er helt greit men slutt og framstille det som at din mening er fakta.

Helt greit at du ikke liker dem. Men måten du skriver på så virker det som at du tror at din mening er fakta.

Det er en mening...

Han sier at gamle filmer er kjedelige akkurat som det er et faktum.

At han ikke liker dem har jeg ikke noe problemer med. Men jeg har hat den samme diskusjonen før med han og en gang holdt. Så jeg trekker meg

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Facepalm* Høre om skrivefeil?

Jøss, hårsår?

Og du svarte ikke på det jeg spurte deg om ;)

Anonymous poster hash: a2943...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Jøss, hårsår?

Og du svarte ikke på det jeg spurte deg om ;)

Anonymous poster hash: a2943...a90

Jeg vil ikke spore av tråden mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...