Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Heisann!

Må først begynne å si at dette er helt utrolig. Jeg testet positivt i dag, og er etter babyverden sin terminkalkulator i dag 6+1 uker. Graviditeten var ikke planlagt, men for min egen del ikke noe mindre ønsket av den grunn! Noe annet er det med barnefar, men det kan man ta senere.

Jeg er ei 20 år gammel jente fra Nord-Norge som studerer sykepleien på første året. :) Det vil naturligvis ta litt lenger tid nå enn det ville ha gjort i utgangspunktet, men alt ordner seg vel på et vis. :):hoppe:

Jeg bor sammen med pappaen, men han ønsker ikke barnet, og vi har et turbulent forhold, så får se hvordan det går. I tillegg eier vi hus i lag, og har en flott hund!

Formen hittil er vel helt grei. det "sprenger" i livmoren og er oppblåst, og jeg har mye menssmerter og murringer. Eller lite å si hittil. Kjenner jeg har begynt å bli litt småkvalm da, men.

Ja, det får holde for nå, det kommer vel mer etter hvert som det faller seg naturlig! :hoppe:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det forresten noen kyndige som vet hvordan man lager ticker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med liten spire. :)

Du lager ticker ved å trykke på en ticker du liker, og følge intruksjonene på sida. Superenkelt, selv jeg fikk det til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Jeg har laget ticker nå, men får ikke til å sette inn i signatur. Kommer bare opp en lang adresse når jeg setter link inn i signaturen. Enten jeg prøver HTML eller noen av de andre alternativene.. :klo:

Edit: Fikk til! :hoppe:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo litt koselig!

Antatt Befruktning: 8. februar 2011

25. januar 2011: Første dag i siste menstruasjon

Svangerskapet regnes fra siste menstruasjons første dag og varer i gjennomsnittlig 40 uker, og ikke ni måneder.

8. februar 2011: Eggløsning

Hvis du har regelmessige menstruasjoner, vil du i løpet av denne uken ha eggløsning. Egget fanges opp av egglederen, hvor sammentrekninger fører det nedover mot livmoren din. Passasjen gjennom egglederen tar fra noen timer til fire dager. I denne perioden er sjansen størst for å bli gravid.

5. mars 2011: Det lille hjertet slår

Embryoet er ca. 2 millimeter langt.

29. mars 2011: Bevegelse

Denne uken vil embryoet begynne å røre på seg, men det er en stund til du kan kjenne bevegelser i magen. Den lille er nå på størrelsen med et jordbær.

19. april 2011: 2. trimester

Du er i 12. uke og den kritiske, første fasen av svangerskapet er over. Risikoen for spontanabort er kraftig redusert fordi det nå 10 uker gamle fosterets organer er ferdig dannet.

24. mai 2011: Tid for ultralyd

Alle gravide får i ukene 17-19 tilbud om en gratis ultralyd. Nå skal det være mulig å oppdage om det er en gutt eller jente i vente. Fosteret kan holde seg selv i hånden og suge på totten.

1. juni 2011: Du kjenner bevegelser

Fosterets bevegelser merkes. Noen synes det kjennes som en luftboble eller som slag med en fiskehale. Har du ikke vært gravid før, kan det ta en stund før du blir klar over at bevegelsene er fra fosteret.

15. juni 2011: Søvnmønster

Du er halvveis! Fosteret har fått søvnvaner. Ofte slapper det av når du er våken, og er mer aktivt om natten.

6. juli 2011: Hører deg

Synger du i dusjen, har du nå fått en trofast tilhører som nå er rundt halvkiloen. Fosteret kan høre deg og riktignok gjennom vann og kroppen din, men det vil reagere på lyder.

9. august 2011: 3. trimester

Nå kan du feire 7-månedersdagen med trygghet for at barnet mest sannsynlig vil klare seg om det skulle bli født nå. Sjansen for å få et friskt barn ved for tidlig fødsel, øker for hver dag.

13. september 2011: Liten plass

Nå er det nesten ikke mer plass i magen, og du kan se sparkene gjennom mageskinnet. Allerede nå kan fosteret legge seg med hodet ned – i den stillingen de fleste ligger i før fødselen.

13. oktober 2011: Svangerskapspermisjonstart

Skulle barnet komme nå er det ikke noe skummelt i det hele tatt.

3. november 2011: Termin

Terminen har en feilmargin på pluss/minus fjorten dager. Om barnet ikke har kommet nå, så er det ikke lenge om å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i en tråd her at du var gravid - det kom overraskende! På deg også, tydeligvis?? Gratulerer så mye :klem:

Trist at barnefaren ikke er så gira da, hvordan reagerte han på nyheten? Sikkert et stort sjokk for ham, så kanskje han bare trenger litt tid?

Blir uansett spennende å følge med på utviklinga videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så i en tråd her at du var gravid - det kom overraskende! På deg også, tydeligvis?? Gratulerer så mye :klem:

Trist at barnefaren ikke er så gira da, hvordan reagerte han på nyheten? Sikkert et stort sjokk for ham, så kanskje han bare trenger litt tid?

Blir uansett spennende å følge med på utviklinga videre!

Hehe, jepp! Det var nok ikke planlagt nei, selv om jeg har hatt et snev av misstanke i vel en uke nå. Men har for det meste bortforklart det med andre ting. :fnise:

Han ble veldig paff, og har sagt han vil at jeg tar abort, at jeg ødelegger livet hans osv. osv. Jeg velger å ikke bli sur for de tingene han sier, skjønner han synes det er vanskelig å bli "tvunget" til å bli far. Men nå har jeg også sagt fra dag en vi ble sammen for 3,5 år siden at dersom jeg blir uplanlagt gravid, så er ikke abort et alternativ for meg.

Men føler meg jo litt råtten da, som tvinger noen til en så stor livsendring. :sukk:

Håper av hele mitt hjerte at han blir mer glad etter hvert ja! :hoppe: Hva ville vært bedre enn det? :)

Kjenner jeg er litt bekymret for å miste frøet mitt da. Men jeg er ung og frisk, så antar sjansen ikke er så stor. Er jo kommer til uke seks også, så hjertet har vel forhåpentligvis begynt å slå. Må bare krysse fingrene. Har allerede knyttet meg til den lille! :rodmer:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke noe artig når man får en slik reaksjon :sukk: Men du må jo gjøre det som føles riktig for deg. Brukte dere prevensjon eller? I så fall må det jo i alle fall ha kommet som et sjokk.

Tenker det må være godt å være så sikker på at du skal beholde, så du i alle fall slipper å gå i ukesvis og vurdere abort. Det er nok et vanskelig valg for dem som er usikre.

Dere virker jo veldig etablerte da - med eget hus og hund og greier! Men klart at det hjelper lite hvis forholdet ikke er stabilt... Håper det ordner seg for deg på best mulig måte! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke noe artig når man får en slik reaksjon :sukk: Men du må jo gjøre det som føles riktig for deg. Brukte dere prevensjon eller? I så fall må det jo i alle fall ha kommet som et sjokk.

Tenker det må være godt å være så sikker på at du skal beholde, så du i alle fall slipper å gå i ukesvis og vurdere abort. Det er nok et vanskelig valg for dem som er usikre.

Dere virker jo veldig etablerte da - med eget hus og hund og greier! Men klart at det hjelper lite hvis forholdet ikke er stabilt... Håper det ordner seg for deg på best mulig måte! :klemmer:

Takk, håper jeg også! :klem:

Ja jeg gikk på p-piller, men hadde vel en periode med dårlig mage. Tenkte jo ikke over det i det hele tatt, jeg. :sukk:

Ja etablerte er vi, sånn bortsett fra at jeg er student da! Men det er klart at når forholdet er så turbulent så blir det jo litt mer komplisert. Men jeg håper det vil ordne seg på sikt. :)

Er glad jeg ikke er usikker. Fortalte det til mamma to timer etter positiv test, selv da var jeg sikker på at jeg skulle beholde! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Heisann :goodbye:

Hvor gammel er mannen din da forresten? Siden han reagerer sånn tenker jeg.

Han roer seg nok når han bare blir vandt med tanken får vi tro :jepp:

Gratulerer med spire forresten :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :goodbye:

Hvor gammel er mannen din da forresten? Siden han reagerer sånn tenker jeg.

Han roer seg nok når han bare blir vandt med tanken får vi tro :jepp:

Gratulerer med spire forresten :klemmer:

Han er 25, men har vel aldri hatt særlig lyst på barn. Er vel noe av det siste han har sett for seg som skal skje for hans del.

Takk! :klemmer:

Jeg stusser litt over at jeg ikke er kvalm enda. Kanskje jeg er kortere på vei enn jeg tror? Har jo sett mange bli kvalm i uke seks, men ingenting enda, bortsett fra at jeg ble bilsyk på bussen for et par dager siden. Kanskje jeg slipper unna kvalmen!! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Man er jo to når man lager barn, så jeg synes det er trist samboeren din ikke vil ha barnet. :sukk: Kanskje han bare trenger litt tid, håper det ordner seg for dere :jepp::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er jo to når man lager barn, så jeg synes det er trist samboeren din ikke vil ha barnet. :sukk: Kanskje han bare trenger litt tid, håper det ordner seg for dere :jepp::klemmer:

Håper jeg også! Men jeg er forberedt på å bli alenemor også. Og det er ikke det at jeg ikke tror han vil stille opp for barnet, men forholdet er vel ikke sterkt nok. Det har skjedd ting, vi begge har gjort ting vi angrer på og ting har gått litt for langt. Men nå har vi noen måneder til å få ting til å fungere igjen i alle fall. Vil ikke at barnet skal vokse opp med kranglende foreldre, så vi gir oss heller "mens leken enda er god", enn å ende opp med å hate hverandre.

Jeg har en mor og en far (skilt riktignok) som vil stille opp for meg dersom ejg blir alene. Så jeg er sikker på at jeg vil klare det.

Da skal jeg til lege neste fredag! :hoppe: Tenkte å spørre hva jeg må betale for å få ta en innvendig ultralyd for å få vite nøyaktig hvor langt jeg er på vei. Er litt usikker nemlig i og med at jeg har gått på pillen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du ikke vet hvor langt du er på veg så kan det hende du får henvisning til UL fra legen din, og da koster det ingenting. Hvis ikke må du bestille privat, og det koster vel rundt en tusenlapp tror jeg.

Det er ikke alle som blir kvalme, så kryss fingrene for at du slipper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor i Bodø (meener å ha lest at du gjør det?:)) så er det en privatklinikk som heter På Vei her, som drives av to kjempehyggelige jordmødre. Der koster vanlig 2D ultralyd 500kr. Jeg var der i uke 8 og uke 12. :sjenert:

Kvalmen slapp jeg unna. Det eneste symptomet som var tydelig hos meg var at jeg var fryktelig trøtt. Ikke engang puppene mine har vokst og blitt ømme. :) Så er du heldig slipper du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:strix::strix::strix::strix::strix:

Gratulerer så mye med liten spire i magen!!

Håper alt vil ordne seg for deg og barnefaren!

Tuuusen takk! :hoppe:

Er det jeg som er hysterisk som blir smånervøs hver gang "menssmertene" blir litt ekstra sterke? Vet jo at det er normalt, men.. :sjenert:

Når du ikke vet hvor langt du er på veg så kan det hende du får henvisning til UL fra legen din, og da koster det ingenting. Hvis ikke må du bestille privat, og det koster vel rundt en tusenlapp tror jeg.

Det er ikke alle som blir kvalme, så kryss fingrene for at du slipper det!

Ok, ja han har ikke brukt å ha problemer med å ordne henvisning. Så håper det går bra. :)

Hvis du bor i Bodø (meener å ha lest at du gjør det?:)) så er det en privatklinikk som heter På Vei her, som drives av to kjempehyggelige jordmødre. Der koster vanlig 2D ultralyd 500kr. Jeg var der i uke 8 og uke 12. :sjenert:

Kvalmen slapp jeg unna. Det eneste symptomet som var tydelig hos meg var at jeg var fryktelig trøtt. Ikke engang puppene mine har vokst og blitt ømme. :) Så er du heldig slipper du. :)

Ååja, så du bor også i Bodø! Så gøy! :)

Tusen takk for tipset altså! Skal sjekke det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hallo i luken!

Sniker meg inn og følger deg i graviditeten din. Gratulerer med lille spiren også :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare du som blir nervøs når menssmertene melder seg, jeg løp på do flere ganger om dagen fordi jeg var sikker på at nåå blødde jeg! :ler:

Var hallelujastemning hver gang det ikke var blod på papiret etter dobesøk. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det er ikke bare du som blir nervøs når menssmertene melder seg, jeg løp på do flere ganger om dagen fordi jeg var sikker på at nåå blødde jeg! :ler:

Var hallelujastemning hver gang det ikke var blod på papiret etter dobesøk. :fnise:

Denne signerer jeg :fnise:

Er fremdeles litt sånn etter blødning for et par uker siden (var etter litt røff sengelek visstnok).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...