Gå til innhold

Frustrert og litt trist. Trenger tips/trøst


fridr

Anbefalte innlegg

Jeg er litt frustrert for tiden.

Mannen jobber i en annen by, og han kommer ikke hjem igjen før UKA FØR BRYLLUPET! Han påstår det er god tid nok, men jeg får litt angst, kjenner jeg. Det er en mnd igjen nå.

Riktignok er det mye som er klart, men jeg føler at jeg likevel ikke har kontroll og at det blir sinnsykt stress når han endelig kommer hjem. (Jeg har heldigvis mange gode hjelpere her hjemme) :hjerte:

I tillegg til dette, så savner jeg ham mye, og gruer meg til høsten for da skal vi bo i hvert vårt fylke og jeg skal begynne i en ny, skummel jobb og føler jeg trenger ham da... Så hodet mitt er alle andre steder og jeg er litt trist! Prøver å tenke positivt og se lyst på dette. Men er litt tungt, likevel :sukk: Går nok bra! Men som sagt, akkurat nå er hodet alle andre steder. I tillegg jobber jeg hver dag, og skal flytte inn i et hus i neste uke, så jeg har nok å gjøre i tiden framover.

Anyway, kan dere gi meg noen tips om det er noe som mangler?

Her er alt som er klart:

Kirke

Lokale

Middag/nattmat/kaker/snacks

Alt av klær til meg + hår&sminke

Forlovere

Nesten all pynt til lokalet

Nesten alt i baren er klart+bartender

Papirene

Band (men ikke annen musikk)

Fotograf

Kjøkkenpersonell

Blomster

Solist i kirka

Takk-for-maten-talerinne

Hotellrom for oss

Opphold for alle gjestene

Hva vi vet må ordnes:

Kirkeprogrammer (men må møte prest/kirka først)

Menyer/velkomsthefter (dette holder jeg på med)

Bordkort

Bordkart

Spilleliste på spotify

RINGER (hva skal stå inni?)

Toastmaster(e)

Jeg har lyst til å lage en liten film eller noe, tør ikke holde tale. Hvilket program kan jeg bruke for å gjøre dette?

Handleliste for blandevann, mat og diverse

VIN til maten

Plan for dagen

Gave-opp-pakkere+notatbok

Gjestebok

Hvor skal vi ta bildene og hva om det blir dårlig vær?

Skal jeg gå og få noen kroppsbehandlinger? Hadde vært digg...

Lage en fin barmeny og et velkomstskilt

Brudepike/brudesvenn

Hente prosjektor og finne ut hvordan denne skal brukes

Få leid alt lydustyr

Underholdning til barna + en som kan passe litt på dem

Dette har bare mannen ansvar for:(så her har jeg ikke kontroll)

Baren + spriten/drikken

Bil + pynt til den

Sjåfør for gjestene når de vil hjem fra festen

Sine egne klær

Hvordan er det med underholdning? Det er vel ikke brudeparet som skal finne på sprell/leker/underholdning?

Er så redd for at det blir en fest der vi ikke helt vet hva vi skal gjøre... At det blir kjedelig... Alle vennene våre + familien prater om hvor mye de gleder seg, og det blir såååå gøy osv.

Uff, jeg er helt wrecked. Hadde gledet meg så masse, men er redd det hele skal bli halvhjerta og halvgjort.

Vi får neppe tid til å lage en stilig brudevals, siden han kommer hjem så sent :(

Familien min er heller ikke sånn som kunne funnet på å skrive sang/lage en film fra barndommen vår osv...

Men vi har band, da! Og forhåpentligvis finner vennene våre på koselige/artige ting. Det blir dans og party. Men ønsker så inderlig at det skal bli "oss", personlig og sinnsykt morsomt, og ikke en hvilken som helst fest ;)

(Broren min sitt bryllup var litt kjedelig, og jeg vil at vårt bryllup skal være fullstendig annerledes)

Sorry at jeg er så sytete! (Og jeg som skulle være alt annet enn bridezilla.. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta deg ett glass med noe godt å drikke (ett glass med god jus roer meg ofte) også setter opp listen med ting som mangler i prioritert rekkefølge. Jeg tror ikke det blir en dyp krise om programmer eller meny ikke blir trykt. Menyen kan man skrive på en fin tavle eller noe slikt.

At mannen er borte kan jeg forstår er ganske stressende, men det går nok bar at han kommer hjem en uke før.

Også ønsker jeg deg lykke til til høsten i ny jobb! Da jeg først ble sammen med min kommende mann, så var han arkeolog og borte veldig mye. Og det tror jeg vi har blitt sterkere av^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det ser ut som du har god kontroll :) Tror ikke du trenger å tenke så mye på underholdning og sprell - i vårt bryllup og andre jeg har vært i har det ikke vært nødvendig. Når middagen er spist og talene er holdt underveis i denne, er det jo både bryllupskake og brudevals på programmet. Da er ihvertfall mitt inntrykk at det er underholdning nok,siden det som regel har vært oppsatt "program" resten av dagen så er det fint for gjestene å bare gå rundt å mingle og kanskje danse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord :)

Føler meg myyyye bedre allerede. Og nå har vi bestilt ringer, så enda en ting å krysse av på lista ;)

Tror nok grunnen til at jeg har vært så mørksinnet er fordi jeg er heeeelt alene i et digert hus i 3 uker. Foreldrene mine er bortreist og mannen er som sagt i en annen by. Jeg har venner og familie her, men når kveldene kommer og jeg skal legge meg alene, er det litt kjedelig her og teite tanker kommer lett...

Men dette skal gå bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg gjøre om vi ikke får oss toastmaster?

Alle vi har spurt som vi kan tenke oss, har sagt nei :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg gjøre om vi ikke får oss toastmaster?

Alle vi har spurt som vi kan tenke oss, har sagt nei :(

Kanskje dere har en moromann i slekta? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har allerede spurt alle "moromennene" i slekta, og utenom slekta...

må vel bare spørre andre da. Ordner sæ :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei... Dette bare topper seg mer og mer...

Ene kompisen til mannen fortalte meg i dag at de tar han med på utdrikningslag med en gang han kommer hjem igjen... Og de blir borte hele forbanna helga... Skal vi se... Da er det 5 dager igjen til bryllupet. Hurra-meg-fuckings-rundt...

frustrert.no

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei... Dette bare topper seg mer og mer...

Ene kompisen til mannen fortalte meg i dag at de tar han med på utdrikningslag med en gang han kommer hjem igjen... Og de blir borte hele forbanna helga... Skal vi se... Da er det 5 dager igjen til bryllupet. Hurra-meg-fuckings-rundt...

frustrert.no

Kan du ikke prøve å prate med forloveren, og spørre om de kan kutte det ned til 1 dag/natt? Skjønner godt du blir litt stressa! :klem:

Ser ut som om du har god kontroll på listene da! .:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et forslag til å få unna ett av punktene på listen i en fei i hvertfall!

Opprett en Spotify spilleliste (eller flere om dere skal ha litt rolig bakgrunnsmusikk til noe og skikkelig dansemusikk på kvelden) som dere deler med venner og familie som skal i bryllupet og be de legge til musikk. Er det noe som blir lagt til som dere absolutt ikke liker er det jo bare å fjerne dette, men dere slipper i hvertfall å bruke masse tid på å finne musikken selv:) Funket veldig bra for et vennepar av oss.

Ellers lykke til:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke prøve å prate med forloveren, og spørre om de kan kutte det ned til 1 dag/natt? Skjønner godt du blir litt stressa! :klem:

Ser ut som om du har god kontroll på listene da! .:jepp:

Jeg tagg og ba, men han bare beklaget seg... Lite gjennomtenkt! Får virkelig håpe det blir en minneverdig tur! :)

Jeg har kjøpt en sånn bok som folk kan skrive en hilsen i, i dag :)

Ble litt glad av det ;)

Også skal jeg og svigermor sette oss ned og skrive en liste med ting som må tas i prioritert rekkefølge. Og hva mannen skal få ansvar for når han kommer hjem igjen.

Ting ordner seg, har bare alt for mye å tenke på utenom bryllupet i tillegg. Kompisene hans og han selv har på tro og ære lovt at de skal jobbe ræva av seg de dagene etter de kommer hjem. Jeg er litt for kontrollfreak. Må bare stole på dem.

Takk, MonThe. Er alt klart hos dere? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et forslag til å få unna ett av punktene på listen i en fei i hvertfall!

Opprett en Spotify spilleliste (eller flere om dere skal ha litt rolig bakgrunnsmusikk til noe og skikkelig dansemusikk på kvelden) som dere deler med venner og familie som skal i bryllupet og be de legge til musikk. Er det noe som blir lagt til som dere absolutt ikke liker er det jo bare å fjerne dette, men dere slipper i hvertfall å bruke masse tid på å finne musikken selv:) Funket veldig bra for et vennepar av oss.

Ellers lykke til:)

Bra tips! Men spotifyen har jeg faktisk gitt mannen ansvaret for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede spurt alle "moromennene" i slekta, og utenom slekta...

må vel bare spørre andre da. Ordner sæ :gjeiper:

Hva med damene, da? Toastmaster er ingen selvskreven herrejobb!;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med damene, da? Toastmaster er ingen selvskreven herrejobb!;)

Hehe, det vet vi jo ;)

Men er ingen damer som passer til den jobben. Vi finner nok ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det vet vi jo ;)

Men er ingen damer som passer til den jobben. Vi finner nok ut av det :)

Jeg har vært toastmaster og jeg er ingen hobby-komiker. Ikke gi toastmastern så mye ansvar. Det viktigste er at han/hun er kontaktpersonen med kjøkkenet og holder kontroll på og introduserer talene - ikke legg noe press om at det skal lages et 4 timer langt stand-up show.

Anonym poster: e5ce1b910452f0a92406cd15dcdbdf11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, MonThe. Er alt klart hos dere? :jepp:

Jaa, det begynner å bli :bolledeig::strix:

Håper du har funnet en løsning på det meste nå, ikke noe kjekt å føle at en står alene med mye av planleggingen. For det er jaggu mye som skal organiseres rundt et bryllup! Mye mer enn jeg trodde!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært toastmaster og jeg er ingen hobby-komiker. Ikke gi toastmastern så mye ansvar. Det viktigste er at han/hun er kontaktpersonen med kjøkkenet og holder kontroll på og introduserer talene - ikke legg noe press om at det skal lages et 4 timer langt stand-up show.

Anonym poster: e5ce1b910452f0a92406cd15dcdbdf11

Jeg er fullstendig klar over dette, og vi har ingen ønsker om at toastmaster skal være så morsom som mulig. Vi ønsker bare en med kontroll... Vi har ikke bare spurt "morofolk".

Men som sagt, det er ingen som passer. I den forstand at de er for vimsete, ikke ønsker, eller bare rett og slett utrolig sjenert framfor masse mennesker.

Men svigermor er på leting, og det ser ut som hun finner en som kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Når det gjeld underholdning så syns eg du skal ta ein prat med forlovarane, og dele dine bekymringar med dei. Som regel vil dei ha ei hand med i spelet på innslag og andre ting som skal skje, og utan at dei treng å dele innhaldet med deg kan dei iallfall gi deg eit hint om du bør bekymre deg, eller om du kan slappe av på dette punktet. Viss dei ikkje planlegg eller veit om noko innslag anna enn sin eigen tale, kan du jo oppmode dei om å ta initiativ til noko. Stort sett vert det nok innslag og aktivitetar, eg har aldri vore i eit bryllup der eg har kjeda meg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skulle bare informere at vi har fått oss toastmaster, og at det aller, aller meste er i boks ;)

Nå syns jeg bare dagen skal komme!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg må vrikelig si jeg er imponert over deg fridr! Dette hadde jeg ikke maktet og holde på med ved siden av jobb. Jeg er evig glad for at jeg har en mann som deltok vanvittig mye så vi fikk delt det. Begynn og glede deg til dagen, og ikke minst: NYT den! Den går vanvittig fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...