Gå til innhold

Sliter med å se for ung ut


Alja

Anbefalte innlegg

Jeg antar at du bruker sminke. Prøv noen uker uten, og se om det hjelper. Man har lett for å automatisk tenke at unge jenter sminker seg for å vike eldre, og så trekke fra noen år på alderen.

Jeg vil legge til at du har lov til å synes at det er et problem å bli tatt for å være yngre enn man er. Selv om det er smigrende når man er på min alder, er det ikke hyggelig på din.

Endret av Hulderen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har samme "problem", og ja jeg synes det er skikkelig irriterende.

At jeg må vise legg på vinmonopolet skjønner jeg, men på butikk for å sjekke om jeg er under 18? Nei.

Får også fremdeles barnebillett på buss og ferje.

Og jeg er 28 år.

Bruker fint lite sminke, en sjelden gang bruker jeg mascara. Jeg kler meg ikke som en fjortiss heller.

Det som er aller mest irriterende er når de bak disken spør deg om legg med en sur tone og et mistenksomt blikk. Da blir jeg litt "read it and weep" når jeg flekker opp leggen :fnise:

Herregud, jeg er snart 30!!!! Lenge siden jeg var under 18! :vetikke:

Tror også noen ganger når de spør meg om legg mens jeg og samboer er å handle, etter de har sett meg holde den skjeggete mannen i hånda at de tror han sikkert er en gammel gris.

Endret av Avalon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig, sleng opp et bilde?



Anonymous poster hash: 065c9...5a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Sånn hadde jeg det til jeg ble tredve. Irriterende å aldri bli tatt på alvor, spesielt på jobb. Jeg fant aldri løsningen, men til slutt så jeg og voksen ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok ikke noen gode råd å gi deg Alja91... Selv har jeg prøvd det meste, voksen stil (tweed-bukser og resten av arsenalet), kortere hår, fremtredende briller... Jeg gav opp da en(da) en dame fortalte meg hvor ung jeg så ut, 16/17 år sa hun. I den virkelige verdenen så jeg 27 og to-barns mamma :vetikke:

Og ja, det er kjipt når man blir tatt for yngre en det man er. Endel er nedlatende, noen tenker "usj for en gris" (ref. til min mann som ikke ser yngre ut en det han er), noen blir forskrekket når de forstår at jeg ikke er storesøsteren til ungene mine... Det er vanskelig å ta slikt som et kompliment.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg tredve og blir fortsatt spurt om leg for 18/20-årsgreier.

Ta det som et kompliment.

Jeg nærmer meg 40 og folk tar meg for å være under 20... :P

Som regel dem mellom 16-40. Jenter og gutter, menn og kvinner. Og jeg kler meg ikke som en fjortis en gang. :P

Om jeg bør ta det som en kompliment er en annen sak. :P

En venn av meg er 41 og de fleste tar ham for å være i slutten av 20-årene. :P

Anonymous poster hash: 45815...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 30 år, har 2 unger, men må fortsatt vise leg.. Måtte spørre hun i kassen på polet sist jeg måtte frem med kortet om hvor gammel hun trodde jeg var... Helt ærlig sa hun at hun trodde ikke jeg var over 20.. Jeg tar det som et komplement.. Hvis folk synes du ser så ung ut, så trenger du jo ikke bekymre deg for å se gammel ut når du blir eldre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at du bruker sminke. Prøv noen uker uten, og se om det hjelper. Man har lett for å automatisk tenke at unge jenter sminker seg for å vike eldre, og så trekke fra noen år på alderen.

Jeg vil legge til at du har lov til å synes at det er et problem å bli tatt for å være yngre enn man er. Selv om det er smigrende når man er på min alder, er det ikke hyggelig på din.

Jeg blir straks 25 og bruker nesten aldri sminke. Blir likevel tatt for å være barn på kollektiv transport, må vise leg i alle tenkelige situasjoner og folk jeg møter nekter å tro på at jeg er eldre enn max 18.

Så er nok ikke så enkelt som å ikke bruke sminke. Ser man ung ut, så ser man jo ung ut uavhengig av sminke eller ikke.

Synes også det kan være slitsomt eller flaut iblant. Spesielt om jeg har glemt leg. Eller når jeg er ute med venner. Blir alltid ertet for det.

Endret av Pompom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 30 og kan ikke gå ut noe sted uten å ha med meg legitimasjon. Om jeg så skal kjøpe paracet må jeg ha den klar og det å skulle kjøpe noe alkoholholdig er bare å glemme om jeg har glemt legitimasjonen hjemme. Da snur jeg før jeg i det hele tatt prøver, er ikke noe vits.

Jeg kler meg ikke spesielt ungt, men har en sporty stil som kanskje kan få meg til å virke yngre, men den er absolutt ikke barnslig.

Jeg ble tatt for å være konfirmanten da jeg var i en konfirmasjon i fjor, jeg har fått høre "beklager, bare 2 elever av gangen" da jeg var på butikken på formiddagen og jeg fikk "oppmuntring" fra gamle damer om at det er lurt å fullføre videregående selv om jeg er ung mor da jeg var på butikken med min 2 år gamle niese forrige uke.

Jeg er vant til det, så det at en 21-22 åring blir tatt for å være 17-18 skjønner jeg ikke helt at skal være et problem. Den dagen du er 21 og en bussjåfør spør om det er din første busstur alene til byen skal du muligens få sympati av meg ;)

Ja, jeg snakker av erfaring :P

Endret av Allegro
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Godt" å høre andre i lik situasjon. Når man ser ut som en 16 åring føler jeg ikke folk tar meg seriøst og jeg føler meg liten i store viktige sammenhenger. Kanskje ingenting å gjøre noe med, men godt å vite man ikke er alene om å føle det kjipt.

Bilde legger jeg ikke ut nei. Kan hende jeg legger ut i ny og ne på bildetråden på nattestid når det er 4 brukere på forumet, men ikke nå i "rushen" haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem her.. Blir spørrt om legg på redbull jeg, 14 års grense på det. Jeg er 21 :(

Anonymous poster hash: 74405...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 30 og kan ikke gå ut noe sted uten å ha med meg legitimasjon.

Jeg regner det ikke er deg på bildet da?

Anonymous poster hash: 45815...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jørild

Jeg skjønner at de som er lykkelige over å bli spurt om legg aldri har blitt forbigått fordi de ser for unge ut. Det er stor forskjell på å måtte vise legg og det å aldri bli tatt på alvor. Det ene er hakket kulere en det andre, gitt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 og viser leg. Ta det positivt! Tenk - når vi er 50 vil vi se ut som i 20-årene. Ingen foryngrende operasjoner som vi trenger å bruke pengene på. Jada - har nettopp hatt problem med flaxlodd jeg også.

Anonymous poster hash: f9912...94f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i samme situasjon. Kan noen av dere slutte å si "Ta det positivt!". Ja det er enkelt for dere å si, men nå sitter ikke dere i samme situasjon. :P Å aldri bli tatt seriøs i en jobbsituasjon er lite gøy. eller å bli behandlet som et barn på viktige møter.



Anonymous poster hash: 3010d...3ce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sitter i samme situasjon. Kan noen av dere slutte å si "Ta det positivt!". Ja det er enkelt for dere å si, men nå sitter ikke dere i samme situasjon. :P Å aldri bli tatt seriøs i en jobbsituasjon er lite gøy. eller å bli behandlet som et barn på viktige møter.

Anonymous poster hash: 3010d...3ce

Sier fortsatt at det er positivt. Tenk hvor overrasket de blir da dette "barnet" gjør en knallgod jobb og kan å prate for seg. Det at du ser ung ut er jo positivt.At de andre er dømmende sier mer om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter faktisk i samme situasjon - og sa 'ta det positivt'. Dette trekker jeg ikke tilbake igjen. Vi kan jo ikke gjøre noe med det likevel. Men har alltid en slengemerkning å komme med eller en halvstygg vits. Må jo sørge for at den som ikke tar oss seriøst ikke går på samme bommert med det første?

Anonymous poster hash: f9912...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingenting å bekymre seg for det vel? :)

Ta det heller positivt! Jeg er 28 og blir spurt om jeg er barn på bussen, som mange andre her kan jeg bare glemme å kjøpe alkohol, og folk gjetter alltid at jeg er 5-10 år yngre enn det jeg er. Velger å se positivt på det nå, men det gjorde jeg ikke før.

En ting som var kjipt var når jeg var ferdig på jobb kl. 2 på natten, kom hjem tok på meg joggebuksen, og tok en tur ut med hunden min før jeg skulle legge meg. Kom meg ned til sentrum (dette her er på landet) før en politibil svingte innom, fyren rullet ned vinduet og spurte meg hvorfor jeg var ute på denne tiden av døgnet og var tydelig klar på at jeg var aaalt for ung til å reke gatelangs så sent. "Eh, jeg er ferdig på jobb og lufter hunden min" De ble så flau når jeg sa jeg var 27 :fnise: Så ikke alltid positivt, men det kommer til et punkt der man virkelig vil savne det tror jeg! Så nyt det mens du kan!



Anonymous poster hash: b80b0...874
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...