Gå til innhold

Sliter med å se for ung ut


Alja

Anbefalte innlegg

Dette har faktisk blitt et problem for meg. Jeg blir 22 år i sommer, og bli spurt om leg for å handle flaxlodd på butikken. Folk jeg møter på fest vil se leg for å sjekke om jeg faktisk er over 18. "Ååå, hehe, trodde du kanskje var 16, beklager det". Jeg får noen ganger automatisk barnebilett på bussen også.

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ser så liten ut. Jeg prøver å kle meg mer voksent, og jeg finnes ikke fjortis i det hele tatt i klesstilen. Ting jeg har hatt lyst på som feks bandana på hodet har jeg droppet å kjøpe fordi det oser fjortisfaktor av det. Styrer unna alt av klær med tekst og tall på også.

Har noen noen tips til meg for å se litt eldre og voksen ut? Når jeg sier alderen min til folk blir de jo helt lamslåtte hele gjengen. Det begynner å bli pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare nyt det imens det varer :) Og ha med legitimasjon såklart.



Anonymous poster hash: aa420...8d3
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mange år til du kommer til å være fryktelig fornøyd med at du ser så ung ut.

Jeg er 33 og må vise leg hver gang for å få kjøpe øl og vin, og fikk barnebillett på bussen frem til jeg var 30.

(da fikk jeg bil) :fnise:

Jeg lover at du kommer til å sette pris på det, hold ut :danse:



Anonymous poster hash: 764a7...e73
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til du er 31 og har samme problem.

Er da litt unødvendig å klage over å se ung ut når du faktisk ER ung. Det er forresten oppfordret at alle under 25 viser legitimasjon uansett.



Anonymous poster hash: 73de5...740
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steamboat

Det er vel heller du som må slutte å finne det pinlig. Helt normalt at folk på 22 blir spurt om ID.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare det at jeg blir spurt om ID som er pinlig, men absolutt alle folk rundt omkring tror jeg er en 16 åring. Det er ikke gøy å se ut som en fjortis når man er 22 år. Kanskje tittelen skulle vært "sliter med å se for fjortis ut"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke bare det at jeg blir spurt om ID som er pinlig, men absolutt alle folk rundt omkring tror jeg er en 16 åring. Det er ikke gøy å se ut som en fjortis når man er 22 år. Kanskje tittelen skulle vært "sliter med å se for fjortis ut"

Jaja, slapp av. Om noen år ser du "bare" ut som du er atten-tjue.

Anonymous poster hash: 73de5...740

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener. Jeg blir 21 nå i juni, og folk tipper forsatt at jeg er 16-17 år. Det begynner å bli veeeldig slitsomt i lengden. I tillegg er jeg "bare" 164 cm høy, så noen skal alltid kommentere "Du er så liten og søt". Blir sur av sånne komentarer!

Jeg unngår joggesko, klær med print, rosa/baby-blå farger, søte kjoler osv. Prøver heller å gå med høye hæler, litt eyeliner, oppsatt hår, mørke klær, nøytral leppestift osv....



Anonymous poster hash: 3010d...3ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg tredve og blir fortsatt spurt om leg for 18/20-årsgreier.

Ta det som et kompliment.

Endret av Cerasus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Det er ærlig talt ikke lett å se forskjell på jenter på 17 og 22. I dag ser unge jenter så voksne ut - bla pga klær og sminke at det er ikke lett å tippe rett alder.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heihade

Jeg skjønner deg, TS. Jeg er også i tidlig tyveårene. For bare en uke siden ville en bussjåfør slippe meg på gratis fordi "folk under 16 skal ikke betale". Herregud, det var flaut det.

Jeg merker derimot en stor forskjell på når jeg ordner meg og skal ut enn når jeg bare daffer rundt uten sminke og høyhæler da. Da er det ikke alltid jeg blir spurt om leg for snus heller.

Men ja. Jeg skjønner hva du mener. Jeg tror ikke det er så mye man kan gjøre. Kanskje få seg voksnere sveis eller noe. Jeg bare trøster meg selv med at kaanskje når jeg er 30 så ser jeg 23 ut eller noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ts, men sliter med det samme selv. Jeg merker at det er vanskelig for noen av dere å sette seg inn i situasjonen. Det er ikke bare til å ta det som et kompliment.

Å aldri bli tatt seriøs, fordi man ser så ung ut er lite morsomt. Men det er ikke så mye å få gjort noe med, desverre. Jeg prøver å bare heve meg over det.



Anonymous poster hash: 3010d...3ce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare det at jeg blir spurt om ID som er pinlig, men absolutt alle folk rundt omkring tror jeg er en 16 åring. Det er ikke gøy å se ut som en fjortis når man er 22 år. Kanskje tittelen skulle vært "sliter med å se for fjortis ut"

Bedre å se ut som en 16 åring, enn 22 åring. Det er billigere og du slipper billig unna

Anonymous poster hash: aaa62...25c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har faktisk blitt et problem for meg. Jeg blir 22 år i sommer, og bli spurt om leg for å handle flaxlodd på butikken. Folk jeg møter på fest vil se leg for å sjekke om jeg faktisk er over 18. "Ååå, hehe, trodde du kanskje var 16, beklager det". Jeg får noen ganger automatisk barnebilett på bussen også.

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ser så liten ut. Jeg prøver å kle meg mer voksent, og jeg finnes ikke fjortis i det hele tatt i klesstilen. Ting jeg har hatt lyst på som feks bandana på hodet har jeg droppet å kjøpe fordi det oser fjortisfaktor av det. Styrer unna alt av klær med tekst og tall på også.

Har noen noen tips til meg for å se litt eldre og voksen ut? Når jeg sier alderen min til folk blir de jo helt lamslåtte hele gjengen. Det begynner å bli pinlig.

Hvorfor plager det deg? Ta det positivt! Jeg må ALLTID vise legg (jeg blir 24 i år), Ofte på bussen så spør de om det er barnebillett jeg skal ha...Men jeg velger å ta det positivt.

Endret av Madelene B
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener. Jeg blir 21 nå i juni, og folk tipper forsatt at jeg er 16-17 år. Det begynner å bli veeeldig slitsomt i lengden. I tillegg er jeg "bare" 164 cm høy, så noen skal alltid kommentere "Du er så liten og søt". Blir sur av sånne komentarer!

Jeg unngår joggesko, klær med print, rosa/baby-blå farger, søte kjoler osv. Prøver heller å gå med høye hæler, litt eyeliner, oppsatt hår, mørke klær, nøytral leppestift osv....

Anonymous poster hash: 3010d...3ce

Liten og søt? De fleste menn elsker jenter som er liten og søt

Anonymous poster hash: aaa62...25c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten og søt? De fleste menn elsker jenter som er liten og søt

Anonymous poster hash: aaa62...25c

Ja men nå er det ikke bare menn jeg tenker på.

Ta et eksempel på en jobbsituasjon. Jeg jobber på et sykehjem, og for de fleste som ikke har møtt meg før, så sier de kanskje "Åja er du her i praksis!" eller "Åja! Hva vil du bli når du blir stor da?"..... Jeg forteller at jeg er allerede ferdig utdannet, og at jeg jobber her som assistent.

Dette får jeg høre nesten hver gang. :P Prøver bare å le av det. Andre ganger kan det være pårørende som ikke stoler på det jeg sier, fordi jeg ser så ung ut. Men har lært meg å leve med det.

Anonymous poster hash: 3010d...3ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oppførsel og kroppsholdning betyr gjerne mer for inntrykket enn klær.

Hvorfor er det et problem for deg at folk tror du er yngre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene Alja :)

- Hilsen 21 åring.



Anonymous poster hash: 0cd4f...da3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble spurt om leg på et 18-årssted da jeg var 30. Da flirte jeg godt. Samtidig så skjønner jeg deg litt. Nå er det vanskeligere for en gutt da. Har en frustrert 23-åring i familien som er spinkel og bare litt over 170 høy. Han sliter litt med det, men er heldigvis trygg nok i seg selv at han bare blir litt snurt.

Anonymous poster hash: f7102...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening har hjulpet meg til å få et bredere skulderparti. Føler det hjalp for meg. Også ta mer sol. Og tenke på kroppsholdning ute blant folk. Inn med magen, frem med puppene og rette ryggen.

Anonymous poster hash: 30a40...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...