Gå til innhold

flåttmiddel i sår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

litt usikker på plassering av dette spørsmålet. men velger å poste det her, da det handler om meg, og ikke hunden min.

jeg har nettopp hatt på flåttmiddel på hunden min av merke beaphar. biodråper hund SPOT-ON. og jeg forsto jo ikke helt den greia der. så det ble litt søl før jeg fikk det på hunden. noe som ende med at jeg fikk det middelet i et sår jeg har på fingeren. såret er overfladisk. men har blødd litt. og er ikke skorpe på såret. det svei en del når jeg fikk det på. men fikk vasket det med varmt vann og Zalo (første såpa som jeg fant). trur dere at det er nødvendig å dra til legen nå da å få det sjekket? det svir ikke noe lengre. kan kjenne bittelitt ubehag innimellom. men det trur jeg ikke er fra middelet.

noen som har peiling? setter STOR pris på svar raskt



Anonymous poster hash: a670f...28f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja. eller. står litt info på pakningen. men det står ingenting om sår. det står bare at det sjelden e farlig å få det på huden. bare å vaske med varmt vann å såpe. men det sto ingenting om en får det i sår. leste så klart pakningsvedlegget før jeg ga hun det. og leste det etterpå for å sjekke om det sto noe om å få det i sår ;)

TS



Anonymous poster hash: a670f...28f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ikke såret hovner opp, kommer uvanlig puss ut eller du merker noe forandringer skal det gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du uroer deg, ts, så kan du ringe gifttelefonen. De svarer på alt slag av slik art.



Anonymous poster hash: f2637...e7c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trur jeg overlevde :) er ikke noe forandring i såret. annet enn at jeg et par sekunder lurte på om fingeren var på tur til å etse vekk. hehe. men det gjorde den ikke. var nok bare jeg som var uheldig å ved et uhel hengte fast en liten død hudbit i noe, og rev det opp igjen bittelitt midt inni. så jeg overlever nok. men takk for svar alle sammen :)

ja. giftinformasjonen ja. hærlighet at jeg ikke tenkte på det i denne sammenhengen. jeg som alltid ringer de om noe skjer ang slike ting. selv når voffsen min spiste sjokoladekaka mi så ringte jeg dit. jaja. skal huske det til en eventuell neste gang. takk :)



Anonymous poster hash: a670f...28f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...