Gå til innhold

Mellomblødning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om noen kan hjelpe meg her..

Jeg går på Diane p-piller, har gått på dem i over halvannet år nå, og aldri hatt problemer. Men de siste tre dagene har jeg hatt litt blod i utfloden, ett tørk når jeg har vært på do, og kun på formiddagen èn gang hver dag. Veldig lite, men igår var det ganske synlig. Er dette en mellomblødning?

Gått på andre p-piller før og aldri hatt noe lignende, så har ingen aning på hva det kan være. Jeg og kjæresten har avstandsforhold, så har ikke hatt sex siden påsken (altså ca 5-6 dager siden), og da hadde jeg ingen problemer så tenker at det ikke kan være en rift?

Hvordan er mellomblødninger? Er det mer som en mens?

Er så redd for at noe annet kan feile meg..håper ikke det er noe alvorlig :unsure:



Anonymous poster hash: 0cc33...1c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler på at min opplevelse er relevant for deg, men jeg gikk i en periode på p-piller i ca. 4 mnd. som legen i ettertid mener inneholdt litt for lite hormoner for meg. Det medførte mellomblødninger for min del, da kroppens hormonelle system sikkert er litt mer bestemt på hvordan ting skal være, og krevde litt mer for å overstyre. Eller noe. :P Uansett så ble jeg anbefalt av fastlegen å bytte til en type som hadde litt høyere hormonmengde, og da ble problemet borte.

Kan være mange årsaker til at du har mellomblødninger nå. Antagelig er det ikke noe farlig, og går sikkert over. Dersom du kjenner deg veldig urolig, ville jeg kanskje snakket med fastlege, og hvis denne ikke har svar, ville jeg sett det an (har du det neste måned også? Hvis ja ville jeg bedt om henvisning til gynekolog for en liten sjekk). Slik jeg ser det (utifra egen erfaring og det lille jeg kan om temaet) tror jeg du har liten grunn til å uroe deg, særlig om selve mellomblødningen er det eneste som er uvant/nytt. :)



Anonymous poster hash: 3e2c0...ea8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at min opplevelse er relevant for deg, men jeg gikk i en periode på p-piller i ca. 4 mnd. som legen i ettertid mener inneholdt litt for lite hormoner for meg. Det medførte mellomblødninger for min del, da kroppens hormonelle system sikkert er litt mer bestemt på hvordan ting skal være, og krevde litt mer for å overstyre. Eller noe. :P Uansett så ble jeg anbefalt av fastlegen å bytte til en type som hadde litt høyere hormonmengde, og da ble problemet borte.

Kan være mange årsaker til at du har mellomblødninger nå. Antagelig er det ikke noe farlig, og går sikkert over. Dersom du kjenner deg veldig urolig, ville jeg kanskje snakket med fastlege, og hvis denne ikke har svar, ville jeg sett det an (har du det neste måned også? Hvis ja ville jeg bedt om henvisning til gynekolog for en liten sjekk). Slik jeg ser det (utifra egen erfaring og det lille jeg kan om temaet) tror jeg du har liten grunn til å uroe deg, særlig om selve mellomblødningen er det eneste som er uvant/nytt. :)

Anonymous poster hash: 3e2c0...ea8

Tusen takk for svar! Var dine mellomblødninger slik også? For jeg blør ikke sånn sett, men det har vært rosa/brunlig utflod på et tørk hver dag. Har masse eksamener nå fremover, men om det fortsetter tar jeg kanskje en tur til legen i midten av mai.

Anonymous poster hash: 0cc33...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...