Gå til innhold

Kløende utslett.. Hva kan dette være? (Bilde)


Sitronmelis

Anbefalte innlegg

ÆSJ fysj, lopper :( Vi har katter da.. Kanskje de drar med seg noen slike ekle lopper? Men da er det rart samboer ikke har fått noe utslett og kløe? :klo:

Loppebitt har et tydelig hull etter bittet midt på hevelsen.

Anonymous poster hash: 42b8b...5b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomst83

Er ganske sikker på at det der er Elveblest.Du sier jo at det kommer og går,og blir borte når du tar allergi medisin. Fikk et kraftig utslag for en stund siden,og når jeg tok det opp med legen (tok bilde) så sa hun at jeg kunne prøve å ta allergipille.Noe som ikke funket på meg,så ble kortison. Men poenget er siden hun foreslo allergipille,og du sier at det blir borte når du tar den så tenker jeg at Elveblest er det riktige.

Edit:Vil legge til at hvis det fortsetter å plage deg for du ta det med legen din for å være helt sikker. Jeg sier jo bare hva jeg tenker,men jeg er jo ingen lege

Endret av Blomst83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ja det er ikke godt å si hva det kan være.. Aldri hatt dette før ihvertfall etter at vi fikk katt i hus. Bare nå jeg har fått sånne utslett. Hvis katten har disse loppene, hva gjør jeg? Og burde jeg gå til legen hvis det kan være elveblest?

Jeg har pollenallergi og kryssallergi.. Så kan jo være noe der og.. :klo: Ikke greit å bli klok på alt dette. Vurderer egentlig å dra til legen snart for å sjekke meg for allergier. Jeg gjorde det når jeg var liten, men kunne tenkt meg å gjort det igjen. Men så er det denne lege skrekken da og frykten for at det skal feile meg noe som slår til :P

Jeg kan ikke se noen antydninger til hull etter loppebitt der jeg klør..

Utslettet får jeg vel igrunn hver dag. Men når jeg var bortreist i påsken så dukket det ikke opp :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som elveblest, ja. Jeg reagerer slik dersom jeg får i meg mat jeg ikke tåler, selv om jeg er mindre plaget av det nå i voksen alder enn jeg var som barn.

Loppebitt gir som regel røde, små hevelser rundt bittområdet. Man kan utvikle allergi mot loppebitt, som gjerne gir mer utslett og hevelse - noe som gjør at det kan minne mer om elveblest, men det vil fortsatt være rødlige klumper med mer eller mindre synlig punktering av huden i midten.

Dra til legen og be om full utredning for allergier, du. Det er jo bare positivt om du finner en eller flere syndere som du heretter kan holde deg unna for å slippe ubehag og kløe. Hvis det mot formodning skulle feile deg noe annet, så er det vel bedre at de oppdager det tidsnok til å gjøre noe med det enn at du plutselig faller død om på gulvet fordi det var for skummelt å dra til legen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆSJ fysj, lopper :( Vi har katter da.. Kanskje de drar med seg noen slike ekle lopper? Men da er det rart samboer ikke har fått noe utslett og kløe? :klo:

Jeg ble bitt av fuglelopper i fjor. Og vi hadde katt da. Typen min hadde ikke ett eneste stikk. Mens jeg hadde hele kroppen full :P

Anonymous poster hash: 22fea...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg hat funnet synderen.. Svarte lopper i senga og i senga til katta...Vært å kjøpt spray nå..så katten skal få en skikkelig dusj i kveld samt sengetøy og senga skal støvsuges......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde fuglelus en gang i fjor! Var helt forjævllig. Klødde som fy og leggende så ikke pene ut! Dette skjedde selvfølgelig på sommeren...

Men synes ditt så litt annerledes ut, men jeg klødde mye og fikk noen små sår pga. det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Jeg tror jeg hat funnet synderen.. Svarte lopper i senga og i senga til katta...Vært å kjøpt spray nå..så katten skal få en skikkelig dusj i kveld samt sengetøy og senga skal støvsuges......

Men hvis det er det så er det litt rart at det forsvinner ved bruk av allergipiller.Jeg ville ha tatt en tur til legen jeg. Men det er meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som fugleloppebitt, ja. Får det hver høst og vår selv... Skikkelig irriterende, men heldigvis ganske lett å bli kvitt. Oftest holder det å skifte sengetøy, støvsuge senga godt og riste dyne og pute utendørs.

Allergipiller virker nok fordi antihistaminene virker kløestillende. Jeg tar i hvert fall allergipiller med hell når jeg har fått bitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skiftet på seng og støvsugd både seng og sofa. Vasket alt sengetøy og tepper og ristet dyner og puter. :) Dusjet kattene har jeg gjort og, børstet dem og sprayet dem med sånn spray for lopper. Nå får vi håpe de forsvinner og ikke kommer tilbake.. Selv om det er sannsynlig. Kattene får ihvertfall ikke inn på soverommet mer. :nei:

Jeg tror nok ikke allergitablettene som gjør det slutter å klø. Det er nok aloe vera gelen jeg tar på. Har tatt på bare det også uten å ta allergitabletter og det slutter å klø da og forsvinner etter litt. Nå er det helt borte, ikke tegn til at det har vært kløe og klumper der en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du, jeg har dem i ukevis før de blir borte. De klør ikke hele tiden heldigvis, bare en stund innimellom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn blir jeg av elveblesten



Anonymous poster hash: 00ae6...ba7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat det samme. Ser ut og oppfører seg som myggstikk. Har tenkt på fuglelopper siden jeg har katter, men da ville vel kattene og klødd og det gjør de ikke. Ikke har jeg kattene i senga heller og har ikke sett noe dyr på lakenet eller noe. Har kommet og gått siden mars. Hjelper med aloe vera her og.

Anonymous poster hash: b0a69...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

sånn blir jeg av elveblesten

Anonymous poster hash: 00ae6...ba7

Jeg også,og det er drfor jeg tenkte at det var det.For det kommer forsvinner nesten øike fort som det kommer. Loppebit forsvinner vel ikke med en gang,eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine loppebitt blir borte hvis jeg ikke klør på dem. Hvis jeg klør mye på dem i begynnelsen får jeg en liten rød hevelse som blir værende ei stund. Den røde prikken er på plass i en ukes tid hos meg, lenger hvis jeg klør mye, kortere hvis jeg ikke klør. Blir dine helt fullstedig borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmmm.. Mine blir også borte når jeg slutter å klø, det tar jo litt tid, men hevelsen går ned og det hjelper med aloe vera. Men ja, noen steder har det blitt fullstendig borte etter 1 dag.. Så jeg vet ikke jeg hva det kan komme av :vetikke: Vi fant ihvertfall 4-5 lopper hoppende rundt i senga i går og 4 stk i senga som katten ligger i om natta (egen katteseng) så mulig det er der det kommer fra.. Får bare se fremover om det forsvinner og blir bedre, hvis ikke kan det jo hende det er elveblest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆSJ fysj, lopper :( Vi har katter da.. Kanskje de drar med seg noen slike ekle lopper? Men da er det rart samboer ikke har fått noe utslett og kløe? :klo:

Fuglelopper er overalt, er bare enkelte som reagerer mer på dem. Som meg og deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det er det så er det litt rart at det forsvinner ved bruk av allergipiller.Jeg ville ha tatt en tur til legen jeg. Men det er meg da.

Er vel ikke rart det? Allergimedisin tar knekken på insektbitt. Vet nok om det, er allergisk mot alt som er lite og flyvende. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Er vel ikke rart det? Allergimedisin tar knekken på insektbitt. Vet nok om det, er allergisk mot alt som er lite og flyvende. :ler:

Det vet jeg. Er det jeg også,men hos meg pleier de å sitte litt og være synlig en stund. Men forsto det på ts at eksemet forsvant like fort som det kom. Og det er jo akkurat det elveblest gjør,men det kan hende jeg misforsto :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...