Gå til innhold

Kløende utslett.. Hva kan dette være? (Bilde)


Sitronmelis

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste begynt å klø noen steder på kroppen. Plutselig kan det begynne å klø på f.eks armen, nakken, beina osv.. Det blir rødt og sånne små klumper som er hvite på en måte.. Det blir borte etter litt hvis jeg tar på aloe vera og tar en allergitablett.. Men det er fryktelig plagsomt og jeg lurer på hva dette kan være for noe? :klo: Jeg har søkt på nettet men finner ikke ut av det, det er jo så mye om kløe og utslett.. Noen som vet eller har opplevd det samme?

2czrq55.jpg

Endret av Sitronmelis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får ikke opp noe bilde. Anonymous poster hash: 91f44...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være svak elveblest, eller det kan være noe annet.

Er klumpene der før du klør deg, eller dukker de opp etterpå?

Forsvinner de etter en stund hvis du ikke tar allergimedisin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke være insektstikk når det kommer og går hver dag? Elveblest kan det jo være.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elveblest eller fuglelopper tror jeg.



Anonymous poster hash: db322...087
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være svak elveblest, eller det kan være noe annet.

Er klumpene der før du klør deg, eller dukker de opp etterpå?

Forsvinner de etter en stund hvis du ikke tar allergimedisin?

Nei klumpene kommer når jeg klør og etter jeg har klødd. Trooor jeg.. Ja de forsvinner etter en stund når jeg tar på aloe vera gel uten at jeg har tatt allergimedisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville satset på varmeutslett om det har kommet nå når det har vært varmt i været, eller en allergisk reaksjon på noe du har spist, tatt på eller hatt på deg (krem el.). Om du har pollenallergi kan man reagere slik på noe man ellers ikke reagerer på på grunn av kryssallergi. Sitter for øyeblikket med ansiktet og brystet fullt av noe av det samme, men rødere.. :(



Anonymous poster hash: 23ac3...6ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan være fuglelopper, er jo sesong for det nå. De bor i fuglereder og er ikke farlige, bare klør veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik at de dukker opp når du klør deg er det antagelig en helt ufarlig reaksjon som kommer av et litt overaktivt imunsystem. Huden kan i noen tilfeller reagere på ufarlige irritasjoner som kløing og skraping med kløe og hevelse.

Prøv å ikke klø deg, og fortsett å bruk aloe vera hvis det hjelper mot kløen. Det kan gå over helt av seg selv. Hvis det blir veldig ille bør du gå til lege.

Jeg er ikke helsepersonell og har ingen utdannelse på dette, jeg snakker kun av erfaring. Hvis du er veldig bekymret kan du kontakte lege, men mystiske utslett er veldig sjeldent farlig hvis allmentilstanden er bra og du er feberfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan være fuglelopper, er jo sesong for det nå. De bor i fuglereder og er ikke farlige, bare klør veldig.

ÆSJ fysj, lopper :( Vi har katter da.. Kanskje de drar med seg noen slike ekle lopper? Men da er det rart samboer ikke har fått noe utslett og kløe? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei klumpene kommer når jeg klør og etter jeg har klødd. Trooor jeg.. Ja de forsvinner etter en stund når jeg tar på aloe vera gel uten at jeg har tatt allergimedisin.

Jeg har sånn på kinnet, inn mot øret. Det kommer med jevne mellomrom. Og det dukker opp klumper når jeg klør.

Jeg har bare antatt at det er elveblest, siden det kommer og går. Pleier å ta en zyrtec, og prøve å la være å klø (ikke lett). Aloe vera har jeg ikke prøvd.

Hvor ofte får du utslettet?

Anonymous poster hash: 5df3f...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn ser mine fugleloppebitt ut. Klør som bare rakkern et kvarters tid, forsvinner noen timer/et par dager, og så er det på'an igjen. Mannen reagerer ikke overhodet. Jeg pleier å klø hull på bittene før jeg har på aloe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...