Gå til innhold

Er du en søvngjenger?


Anne Victoria

Anbefalte innlegg

Jeg skal skrive en sak om dette og lurer på om noen av dere forumbrukere går i søvne og kunne tenke seg å bli intervjuet om dette?

Ta kontakt med meg på pm eller skriv her i tråden.

Har du opplevelser, men ikke vil bli intervjuet, del dem gjerne her :)

Hilsen

Anne Victoria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på do i søvne også går jeg tilbake å legger meg igjen :fnise: Skjedde mye oftere da jeg var yngre :fnise:



Anonymous poster hash: 7ae8d...cc7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har gått i søvne, men jeg skravler visst som en foss innimellom, ifølge HrMinya. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min, men hun merker ingenting til det selv. Jeg har rom under henne og hører at hun står opp av senga og går på døra om natta. Kommer seg ikke ut av rommet mersom.

Så gir hun opp og legger seg igjen etterhvert :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Sammboer blir veldig sint i søvne om jeg prøver å vekke han og åpner øynene og sier "slutt eller så slår jeg deg"

Han sier han ikkehusker noe av dette i ettertid.

Så for å vekke han roper jeg "heregud det lekker vann utover gulvet" eller noe lignende da våkner han ^^



Anonymous poster hash: 1e4f2...4eb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang gikk jeg i søvne og slo i veggene og ropte: " kor e Jesus? Kor e Jesus?!!!!!" Jeg har også tatt den digitale nattbordklokka oppi senga og sagt at ja eg komme.

Endret av Pinnedyr
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går av og til i søvne. Jeg er lærer, og ved skolestart og når det ellers er mye stress, f.eks hvis jeg skal ta elever ut på tur, drømmer jeg om at det er elever hjemme hos meg som jeg har ansvar for. Så da står jeg opp og kommer litt ut i gangen før jeg skjønner at jeg drømmer. Det har hendt at jeg har gått rundt på soverommene og hatt opptelling. Når jeg ser at det bare er mine to som ligger der, kan jeg legge meg igjen. Det er slitsomt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har (så vidt jeg vet) bare gått i rundt i sovende tilstand noen ganger, men jeg synes det er noen ganger for mye. Dritfarlig jo. Gikk i søvne en gang da jeg var på ferie, og ble vekket av en annen hotellgjest da jeg hadde gått i gangene i nattkjolen, og da den andre gjesten låste seg inn på sitt rom, så hadde jeg tasset etter. Da jeg ble vekket var jeg helt ifra meg og grein og skjønte ingenting. Hvem var den personen, hvordan hadde det seg at jeg plutselig sto der med den ukjente og hvorfor var jeg ikke i senga mi?? Sjokk!

Hvis noen maser på meg mens jeg sover, og jeg er i rett sted i søvnstatusen, da kan jeg gi etter for maset i søvne og gjøre ting. For eksempel spiste jeg et måltid i søvne etter å ha blitt mast på om å komme å spise mens jeg var i søvn. Jeg kan også låse opp dører, ta telefonen, opp og slå av noe som bråker, kjefte på samboer fordi denne lagde et bråk på natten og så videre. Jeg er da IKKE våken, men en plass inni søvnen. Jeg reagerer da på stimuli utenfra, men er ikke bevisst de gangene jeg da er oppe og går i søvne.

Jeg har en usedvanlig dyp søvn, og har kanskje noen ekstra "etasjer" som gjør at jeg kan bli aktivert. Jeg aner ikke. Skummelt uansett. Hater tanken.



Anonymous poster hash: 7400e...abd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har (så vidt jeg vet) bare gått i rundt i sovende tilstand noen ganger, men jeg synes det er noen ganger for mye. Dritfarlig jo. Gikk i søvne en gang da jeg var på ferie, og ble vekket av en annen hotellgjest da jeg hadde gått i gangene i nattkjolen, og da den andre gjesten låste seg inn på sitt rom, så hadde jeg tasset etter. Da jeg ble vekket var jeg helt ifra meg og grein og skjønte ingenting.

Fy så skummelt! Skulle trodd dette var meg! Jeg gjorde det samme(sett bort ifra at jeg gikk inn på rommet til en annen gjest) da jeg var yngre. Men moren min løp etter meg og fikk tak i meg heldigvis. Da jeg våknet grein jeg skikkelig og var kjempe forvirret. Jeg hadde visst ropt at mor min hadde dratt fra meg og at jeg måtte finne henne. Var ikkke gøy i det heletatt!

Anonymous poster hash: c1a7b...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Annen gang så hoppet jeg ut av senga, kikket ut vinduet og sa et banneord og sprang og låste meg inn på badet. Dette var da jeg og personalet mitt var på tur og en annen som snorket meget høylydt som aktiverte meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke i søvne, men jeg snakker visst en del. Klarer visst ikke en gang å holde kjeft når jeg sover, hehe. Ellers har jeg opplevd at hjernen våkner før kroppen, dét er fucked up, det. Jeg våknet av at jeg måtte på do, og ikke kunne bevege meg. "JEG SITTER FAST!" sa jeg til kjæresten min som sov like godt... Etter mange lange sekunder kunne jeg plutselig bevege meg igjen... Det er noe av det sykeste jeg har opplevd. Å våkne opp lam er ikke å anbefale....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Går ikke i søvne eller noe sånt selv, men kjæresten min snakker en god del i søvne. Hender ganske ofte at han, midt på natta, snur seg litt, fikser på dyna også begynner å snakke om et eller annet.

Av og til er det "Ja, jeg har det fint. Ja, jeg er våken." og andre ganger, litt mer sære ting, som "Hva synes du om førehunder?". Har hendt et par ganger at jeg har, i halvsøvne, svart på det han har sagt og vekket han, noe som har endt med at oss begge har vært veldig, veldig forvirret. :fnise:



Anonymous poster hash: b71c8...3c5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært det. Men nå nettopp opplevde jeg noe rart; jeg skrudde på alarmen på mobilen og la meg på sofa for å sove en times tid. Plutselig våkner jeg opp på soverommet, sammen med samboeren min. Han vekker meg og er litt små irritert. Han spør hvorfor jeg ikke har vekt han. Jeg skjønner ingenting,jeg.Jeg la meg jo for å sove på sofa, og plutselig er jeg der inne???

Han sa han hørte alarmen, og at jeg kom inn på soverommet. Så jeg har tydeligvis gått inn på rommet.. Jeg skjønner ingenting. har jeg gått i søvne? hehe... rart.

Og så tror jeg at jeg skrur av alarmer om morgenen, i søvne.Jeg kan aldri huske at jeg har slått av alarmen, og i det hele tatt vært våken. Plutselig våkner jeg en time senere, og blir helt fortvila..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg både prater og går i søvne. Ofte drømmer jeg at det er edderkopper i senga, og styrter ut i stua. Mannen min sier jeg er veldig rask. Jeg våkner gjerne i stua eller på badet, og kikker litt rundt meg, og summer meg før jeg tasser tilbake. Jeg kan også finne på å pirke på mannen, dytte på han, snakke til han, sprelle vilt i sengen.

For et par netter siden gikk jeg i søvne og la puta mi i stua. Jeg åpner gjerne nattbordsskuffen og tar ut eller putter ting oppi. Og mannen min sier at jeg setter meg opp i senga og ser rundt meg i et par minutter, ca hver natt. Han syntes det var skikkelig ekkelt før, men nå er han vant med det.

Noen ganger husker jeg at jeg har gjort noe, og blir litt flau. Husker sjeldent detaljer, bare vagt at jeg har gått i søvne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gikk i søvne da jeg sov over hos en venninne en gang. Jeg gikk på kjøkkenet og åpnet skuffen med kniver og gafler og tok de i hendene. Så kommer moren hennes inn mens jeg romesterer oppi skuffen, og jeg står febrilsk med kniver og gafler i hendene og spør: Hvor er *****? (Altså, spør hvor venninnen min er). Moren bare: Er hun ikke på soverommet?



Anonymous poster hash: 799de...001
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke i søvne nå lenger, men gjorde det en del da jeg var yngre. Nesten hver natt gikk jeg og la meg mellom mamma og pappa i senga deres, dyttet vekk pappa og holdt rundt mamma (mammadalt...hehe :) )

En gang gikk jeg inn på rommet til søstra mi (som tidligere hadde vært mamma og pappa sitt), søstra mi sa "vi har byttet rom, gå og legg deg", og jeg gikk inn i klesskapet hennes og for å sove videre der. En annen gang stod jeg og stirret på en tidligere venn av meg som lå over, hun ble redd, forståelig nok, jeg spurte hvor pappa var, hun svarte at hun ikke visste eller noe, og jeg gikk og la meg igjen... Nå har jeg heldigvis sluttet med den psyko søvngjenger-vanen min, men får høre av kjæresten min at jeg lager lyder.. men tipper det er ganske vanlig? For ikke lenge siden klynket jeg i søvne, han trodde jeg hadde mareritt, så han holdt rundt meg :rodmer: ....eller så har jeg visst begynt å snorke.. så han tok lydopptak av meg... :glare:

Endret av titanium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har flere historier fra da jeg var liten, sist jeg gjorde noe i søvne var da jeg gikk på vgs... redde opp til at noen skulle sove på sofaen jeg hadde på rommet mitt... skikkelig ekkelt da jeg våknet og så hva jeg hadde gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...