Gå til innhold

Ekkel mann. Hvordan bli kvitt ham?


Gjest Chlorophyll

Anbefalte innlegg

Gjest Chlorophyll

Kan ikke gå for mye i detalj, men kan si at jeg er møkk lei, og ikke tåler trynet på ham. Vil rett og slett spy av hele mannen.

Har sagt klart og tydelig ifra om at jeg ikke er interessert i å ha noe med ham å gjøre. Det respekterer han ikke. Han dukker opp på plasser han vet jeg går, bare for å møte på meg. Han hilser på meg, og setter opp det vemmelige smilet sitt. Han er akkurat som en hund som logrer med halen.

Han går også forbi der jeg bor, i håp om å møte på meg, og han har begynt å oppsøke felles bekjente, som han tidligere aldri har brydd seg om å ha noe med å gjøre, bare for å møte på meg. Her om dagen satt han sammen med de andre. Jeg hilste på de andre, og satte meg en annen plass. Hva i all verden skal jeg gjøre? Jeg hater denne situasjonen, hater synet av ham. Vil rett og slett spy.

Har blokkert telefonnummeret hans. Dumt at jeg har slettet de vemmelige meldingene fra tidligere. Har ikke noe bevis lenger pga det. Vemmelige drittmann! Hva hadde dere gjort? Slutta å gå på de plassene, og ignorert ham hver gang jeg var så uheldig å møte på ham? Anmelde ham kan jeg ikke, for jeg har ikke noe å ta ham på.

Edit: Skrivefeil

Endret av Chlorophyll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LadyGlaGla

Du loggfører.

Åpne opp telefon din igjen, la det tikke inn, ta vare på alt.

Skriv ned alle gangene han dukker opp der du måtte befinne deg.

Skriv ned absolutt all kontakt, også den han har med dine venner.

Når det er gjort så forteller du han det og sier du går til politiet om han ikke slutter. Fungerer ikke det går du til politiet med loggen din.

Og ta det på alvor selv om ingen andre gjør det.

Edit: skrivefeil

Endret av LadyGlaGla
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja åpne opp telefon din igjen og skriv melding at han skal slutte å forfølge deg, da har du plassert ut ett agn som får han til å ta kontakt med deg, deretter gjør du som LadyGlaGla skriver!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chlorophyll

Du loggfører.

Åpne opp telefon din igjen, la det tikke inn, ta vare på alt.

Skriv ned alle gangene han dukker opp der du måtte befinne deg.

Skriv ned absolutt all kontakt, også den han har med dine venner.

Når det er gjort så forteller du han det og sier du går til politiet om han ikke slutter. Fungerer ikke det går du til politiet med loggen din.

Og ta det på alvor selv om ingen andre gjør det.

Edit: skrivefeil

Mener du at jeg skal skrive ned handling og dato, hver gang?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chlorophyll

Ja åpne opp telefon din igjen og skriv melding at han skal slutte å forfølge deg, da har du plassert ut ett agn som får han til å ta kontakt med deg, deretter gjør du som LadyGlaGla skriver!

Hva skal jeg si da?

"Nå må du slutte å oppsøke meg, jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre. Respekter det." Noe i den duren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyGlaGla

Mener du at jeg skal skrive ned handling og dato, hver gang?

Ja, det mener jeg.

Fikk en slik luring etter meg da jeg var ung, og dette var et glimrende råd fra min far. Jeg hadde boka med meg over alt og skrev ned rubbel og bit, leverte den til politiet som ringte han og ba han slappe litt av, ellers ville det få konsekvenser for han. Han holdt fred etter det.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal jeg si da?

"Nå må du slutte å oppsøke meg, jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre. Respekter det." Noe i den duren?

Ja! For da blir han sikkert enda mer opphengt i å overbevise deg om at det er fordi han elsker deg eller hva faen, og da regner jeg med han blir å sende ekle meldinger til deg, ergo: du har bevis!

Mener du at jeg skal skrive ned handling og dato, hver gang?

Dessuten synes jeg du skal loggføre hva han gjør, hvor han forfølger deg og dato ja!! HVER GANG! Da har politiet noe å ta han på og hvis det skjer så ofte som du sier så er det jo noe i det. Da feiler det jo fyren noe! Bare å skrive i en liten notatbok eller lignende! Dersom du ikke har den med deg overalt så bare skriv kort på telefon deretter fyll inn i notatblokka når du kommer hjem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg slutte å gå på de plassene jeg går også da? Finne meg noen nye?

Jeg synes du skal gå dit du alltid har likt å gå. Da har du sikkert flere "notater" på ham.. DU skal heller ikke behøve å forme livet ditt fordi en pervers ekkel fyr ikke vet og ta ett nei for ett nei! Ikke form livet ditt rundt han uansett hvor ekkelt det måtte være! Det er min mening iallefall..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig. Hva slags vemmelige meldinger er det snakk om? Direkte trakassering eller? Hvis du har bevis på sånt så kan du jo prøve å anmelde det, kanskje han ser alvoret da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyGlaGla

Uff, så kjedelig. Hva slags vemmelige meldinger er det snakk om? Direkte trakassering eller? Hvis du har bevis på sånt så kan du jo prøve å anmelde det, kanskje han ser alvoret da.

Det nytter ikke å anmelde, for vi har ikke lovverk mot dette i Norge. Men politiet kan ta en "vennlig" telefon til han om hun leverer fra seg logg til de. Da vil også politiet være obs på han om det forverrer seg. I de aller fleste tilfeller holder det med en telefon fra en autoritet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chlorophyll

Ja! For da blir han sikkert enda mer opphengt i å overbevise deg om at det er fordi han elsker deg eller hva faen, og da regner jeg med han blir å sende ekle meldinger til deg, ergo: du har bevis!

Dessuten synes jeg du skal loggføre hva han gjør, hvor han forfølger deg og dato ja!! HVER GANG! Da har politiet noe å ta han på og hvis det skjer så ofte som du sier så er det jo noe i det. Da feiler det jo fyren noe! Bare å skrive i en liten notatbok eller lignende! Dersom du ikke har den med deg overalt så bare skriv kort på telefon deretter fyll inn i notatblokka når du kommer hjem!

Er Ikke alltid jeg er så uheldig at jeg møter ham da, men vemmes hver gang det skjer. Men hittil har det skjedd ukentlig dessverre. Hørte det først fra felles bekjente at han lusket rundt der jeg bodde, men opplevde det først i forrige uke selv.

Er jo nesten sånn at jeg skulle hatt sånn pepperspray, men det er jo ikke lov. Har hørt om noe som svir, og som setter farge. Skulle gjerne ha sprayet ham med det, om han kom for nærme. Han virker litt forstyrret synes jeg. Utrolig ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Ikke alltid jeg er så uheldig at jeg møter ham da, men vemmes hver gang det skjer. Men hittil har det skjedd ukentlig dessverre. Hørte det først fra felles bekjente at han lusket rundt der jeg bodde, men opplevde det først i forrige uke selv.

Er jo nesten sånn at jeg skulle hatt sånn pepperspray, men det er jo ikke lov. Har hørt om noe som svir, og som setter farge. Skulle gjerne ha sprayet ham med det, om han kom for nærme. Han virker litt forstyrret synes jeg. Utrolig ekkelt.

Jeg ville ALLEFALL ikke begynt å forme meg etter han. Jeg ville gjort akkurat det samme som jeg bruker å gjøre.. Skjønner du synes det er ekkelt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LadyGlaGla

Du skal IKKE spraye han ned med noe, du skal IKKE gå i konfrontasjon. Han er en mann som antagelig er sterkere enn deg og noe ustabil. Du skal bruke vettet ditt og være smartere enn han.

Ikke bruk tid på å vemmes, ikke bland følelser i dette, se på det som en jobb du må gjøre for å få fred.

Du "vinner" ikke over denne typen alene uansett, så gjør som jeg sier.

Allier deg gjerne med noen som har opplevd det samme som deg, så "tar" dere han sammen, med loggen og politiet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gamle meldingene dine er fortsatt lagret på serverne til telefonopperatøren din så om noe skjer så kan politiet hente dem ut derfra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan har han fått fatt nummeret ditt tidligere?



Anonymous poster hash: b7b2e...4ac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Chlorophyll

Men hvordan har han fått fatt nummeret ditt tidligere? Anonymous poster hash: b7b2e...4ac

Vi har jobbet sammen tidligere, uheldigvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chlorophyll

De gamle meldingene dine er fortsatt lagret på serverne til telefonopperatøren din så om noe skjer så kan politiet hente dem ut derfra.

Men er ikke det et skikkelig makkverk å få til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier de andre om han da?



Anonymous poster hash: b7b2e...4ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chlorophyll

Uff, så kjedelig. Hva slags vemmelige meldinger er det snakk om? Direkte trakassering eller? Hvis du har bevis på sånt så kan du jo prøve å anmelde det, kanskje han ser alvoret da.

Det var noen slibrige meldinger. Han var til tider fysisk nærgående, og kom innimellom med seksuelle hentydninger. Utrolig ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...