Gå til innhold

Er jeg unødvendig sint?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ei jente i mitt første forhold. Jeg har i tre dager nå vært kjempesint på kjæresten min. Men jeg vet ikke om jeg har rett til å være det, om det egentlig er jeg som er urimelig.
Kort fortalt så det som skjedde var at vi dro ut og møtte masse nye mennesker som vi begge ble kjent med. Det var kjempehyggelig og da kvelden nærmet seg så inviterte han ene oss alle hjem til seg for å se på film og slappe av. Jeg gledet meg veldig og kjæresten min sa at det var greit at jeg ble med(jeg spurte han først om han var sikker fordi bestekompisen hans var der, og jeg tenkte kanskje de ville være alene).
Da vi dro hjem til han for å dusje og skifte, så gikk jeg ned i kjelleren for å hente noe. Da jeg kom opp igjen så jeg at kjæresten min og mora hans hadde snakket, og moren sa til meg at jeg bør dra hjem nå, fordi jeg og kjæresten min har vært sammen hele påsken og at han trengte å være alene med kompisen sin.

Så spurte jeg kjæresten min om hva han tenkte. Så sa han at han synes mora hadde rett. Og jeg spurte om han endret mening så fort kun på grunn av moren sin? Så sa han at han synes at ei jente ikke bør være blant mange gutter, fordi det forandrer stemningen. Da ble jeg kjempesint inni meg. Fordi jeg mente at jeg hadde like mye rett til å være med som han, siden begge to ble kjent med de her samme dagen. Og jeg brydde meg ikke om at det bare var gutter. De var de nye vennene mine.

Enden på visa er at jeg måtte pakke sakene og dra hjem mens han dro på filmkvelden, noe jeg ble kjempesint for. Og jeg følte meg veldig urespektert når han måtte støtte seg til moren sin for å si det til meg.

Så jeg lurer på om det er det jeg som har dummet meg helt ut her(overreagerer) eller har jeg lov å være sint?

(bortsett fra dette er kjæresten min en utrolig bra gutt)



Anonymous poster hash: c3298...dcd
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har all rett til å være sint. Han dreit seg ut der.



Anonymous poster hash: ef07e...543
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyGlaGla

Dere høres veldig unge ut...

Men mor har nok rett, både gutter og jenter har behov for å være sammen med sine egne i blant. Når han blir eldre vil han si i fra om dette selv. Du også.

Ikke noe å være sint for, gå å finn på noe artig med venninene dine :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo faktisk sant da. Det er ikke noe kult å ta med dama på kveld med gutta.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han var den eneste som skulle ta med dama, så kan det være kjipt ja. Da ødelegger han jo guttekvelden så og si.

Mulig han uttrykte dette til mora si, men ikke turte si ifra til deg selv, slik at morra tok et grepa tak i de ballene han manglet og sa ifra hun istedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at dere kanskje er for unge til å gå inn i et forpliktende forhold? Ingenting galt med det. Forøvrig hadde nok mor rett. Det virker som om dere begge er barn ennå.

Anonymous poster hash: afbef...48c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere høres veldig, veldig unge ut. Jeg ser den med at han trenger tid alene med kameratene, samtidig som at du trenger tid alene med venninnene dine, men dersom dere begge ble invitert, synes jeg det var dårlig gjort av han.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, hun la jo opp til at han kunne si seg enig i at han bare ville være sammen med guttegjengen, men da sa han at det var greit hun ble med. Hvis han må be mamma om å snakke med kjæresten sin fordi han ikke tør å snakke for seg selv, så er han for ung til å være i et forhold.

Jeg skjønner god TS ble sint, Jeg hadde blitt sint som 14 åring, som 18 åring og som 25 åring hvis jeg hadde opplevd dette, spesielt delen om at hun som jente ikke kunne være sammen med en gjeng gutter. Og fikk det til å høres ut som de nye vennene var mer hans enn hennes når de møtte dem sammen.

Og det var aldri snakk om at han skulle ta med dama på guttekvelden. DE ble invitert, ikke han.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, hun la jo opp til at han kunne si seg enig i at han bare ville være sammen med guttegjengen, men da sa han at det var greit hun ble med. Hvis han må be mamma om å snakke med kjæresten sin fordi han ikke tør å snakke for seg selv, så er han for ung til å være i et forhold.

Jeg skjønner god TS ble sint, Jeg hadde blitt sint som 14 åring, som 18 åring og som 25 åring hvis jeg hadde opplevd dette, spesielt delen om at hun som jente ikke kunne være sammen med en gjeng gutter. Og fikk det til å høres ut som de nye vennene var mer hans enn hennes når de møtte dem sammen.

Og det var aldri snakk om at han skulle ta med dama på guttekvelden. DE ble invitert, ikke han.

SÅ enig !!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Awzm me

At kjæresten til en av gutta er med ødelegger jo i blant stemningen litt.

Hadde vært sint fordi han fikk moren sin til å si i fra for seg, litt sur fordi han først sa ja, men ombestemte seg. Men ikke sint i det hele tatt fordi han ville være alene med gutta, spesielt når dere hadde vært sammen hele påsken i tillegg.

Men du overreagerer ts, når du har vært sint i tre dager...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Hvor gammel er du?

Ja, du har grunn til å bli sint, men dette er da ingen ting å være sur i flere dager for. Spar det heller til det kommer noe som virkelig er ille 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kompisene hans" var jo nye felles venner de hadde blitt kjent med samme dag.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Jeg skjønner deg godt. Du spurte jo til og med om han ville være med gutta alene, men han måtte få moren til å si det til deg... Hadde gjort det slutt om dere ikke var under 15...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han ikke vil ha med kjæresten sin får han si fra selv og ikke sende moren sin i sitt ærend.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du overreagerer ekstremt. Greit å bli litt lei seg men 3 (!!!!!!!!!) dager i raseri for en slik liten filleting gjør at jeg håper du skriver en ny tråd første gangen dere krangler på ordentlig. Dette hyler fjortisdrama lang vei.



Anonymous poster hash: 76eba...859
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ts her. Jeg har nå snakket med han på telefon og forklart hvorfor jeg ble sint, men det virket ikke som han forsto det i det hele tatt. Han ga såvidt respons på det jeg og begynte å snakke om helt andre ting... Så jeg er ikke noe gladere. Og føler meg faktisk ganske irritert.

Hva skal jeg gjøre? La det ligge eller prøve å ta det opp en gang til?

Anonymous poster hash: c3298...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Men det er jo faktisk sant da. Det er ikke noe kult å ta med dama på kveld med gutta.

men greia er jo at ts og ble invitert med og han sa først at det ikke var noe problem at hun ble med..
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forklarte du at du ble sint på da?

At du ikke fikk være med?

At han ville være alene med kameraten sin hos de nye vennene deres som bare er gutter?

At han fikk moren sin involvert?

At han byttet mening etter å ha snakket med (fått råd av) moren sin?

At han ikke tør si det han mener til deg selv?

Et godt forhold-tips: Aldri gå å være sur i tre dager. Ikke lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dummeste jeg hører er at jenter ødelegger stemningen blant gutter. Selvsagt kan det være tilfelle dersom jenta er et hespetre av ei kjedelig sur og prippen megge, men dersom hun er det så burde vel gutten aldri ha blitt sammen med henne. Jeg mener ikke at man alltid må være miksa mellom kjønnene, men jeg ser heller ikke problemet med det. Jeg kommer godt overens med både gutter og jenter, og synes man har det mye mer gøy når man er sammen alle mann(og kvinner!).

"Broes before hoes"-mentaliteter = Jeg spyr. Barnslige greier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forklarte du at du ble sint på da?

At du ikke fikk være med?

At han ville være alene med kameraten sin hos de nye vennene deres som bare er gutter?

At han fikk moren sin involvert?

At han byttet mening etter å ha snakket med (fått råd av) moren sin?

At han ikke tør si det han mener til deg selv?

Et godt forhold-tips: Aldri gå å være sur i tre dager. Ikke lurt.

Jeg var nok fortsatt så sint at jeg begynte å bare ramse opp alt og det ble veldig rotete og jeg hørtes ganske anklagende ut, noe jeg ikke er stolt av og angrer på nå. Det var kanskje derfor han også ikke torde å si så mye. Jeg skulle ønske jeg hadde vært mye roligere og sagt mer konkret at det som gjorde meg sint og såret er at han ikke kunne si til meg direkte at han hadde ombestemt seg men måtte si det til moren.

Og at jeg synes at jeg burde fått lov å være med på filmkvelden.

Jeg tror at jeg må ta det opp en gang til fordi jeg tror du har rett om at man ikke må være sinna i forholdet i mer enn tre dager. Jeg merker at dette er veldig usunt og jeg blir jo fortere irritert. Men denne gangen så skal jeg være kjemperolig og si ting så tydelig og konkret jeg kan, og ikke være sint eller irritert.

Ja jeg er en veldig kompis-jente. Takk til dere som har svart.

Anonymous poster hash: c3298...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...