Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en voldtektsmann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er seriøst en useriøs kvinnesjåvinist!

For øvrig har jeg aldri sagt at det ikke er noe å tenke på. Jeg sier jeg ikke liker lynsjemobbmentalitet, og finner det uintelligent, uverdig og menneskefiendtlig. Man kan ikke bare krysse ut noen som har gjort noe galt, uten en gang å forsøke å forstå, som Mango1 så fortreffelig beskriver det. Det er hjernedødt barbari, og de menneskene som utgjør lynsjemobben er i mine øyne ikke det spor bedre enn den lynsjede, hva enn galt hun har gjort.

Du er ekstremt ignorant i argumenteringen din, så dette begynner egentlig bare å bli humoristisk. Jeg anbefaler igjen å lese deg opp om emnet. Til å begynne med kan du klikke på de linkene jeg la ut tidligere i tråden og kanskje lese om den stakkars herremannen på nrk sine nettsider som opplevde en voldtekt så kanskje du får en liten forståelse for hvor brutal en voldtekt oppleves av ofrene uansett om de er kvinner eller menn.

Om det å reagere på din bagatellisering og rettferdigjøring av voldtekt av kvinner gjør meg til en kvinnesjåvinist så er jeg det med stolthet. Takk for æren :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nightwich

Å si at det er en feil kan vel kansje diskuterees litt att og fram, om det kan kalles en feil. Det er vel mer ett valg, men det man kan også ta feile valg. Det er ikke dermed sakt det er greit, og ikke be meg skjerpe meg bare fordi jeg ytrer MINE meninger. Det virker som dere sliter noe voldsomt med å forstå at det finnes forskjellige situasjoner i forskjellige voldtekter. Noen gjør det med rå makt og vold, bare for å gjøre det, hate kvinner, hva enn det er, andre kan gjøre det på ett mer følelsesmessig nivå. Om det så skulle være pga følelser man ikke kan styre, kansje er litt psykisk syk, så ville jeg sett ann situasjonen, men er ikke dermed sakt at jeg sier til voldtektsmannen at "du, det er greit, du mente det ikke så det går bra". Jeg ville derrimot prøvd å hjelpe, fordi jeg er en slik person.

Du sårer meg dypt med den holdningen du viser ovenfor overgriper vs offer.

Jeg orker ikke se på denne tråden lenger for det føles som massive slag i ansiktet hver gang jeg leser om dine "la oss elske alle som var så uheldige å gjøre en feil".

Jeg skulle nesten ønske at du og den langtekkelige juristen her hadde kjent bare en brøkdel av frykten og smerten i det å bli holdt nede og voldtatt.

Kanskje det hadde gitt dere litt innsikt og empati

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nightwich

Jo, det gjør det, akkurat som det går an å forstå en voldtektskvinne.

.

Hvilke "dårlig barndom-makt-ensomhet-guttestreker" mener du unnskylder det de gjorde mot meg ?

Dra hjem til sandkassen din !!

Endret av Nightwich
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Jeg hadde aldri inngått et forhold med en voldtektsmann eller barneforgriper. Hadde jeg fått vite om noe sånt og vært sikker på det hadde jeg endt foreholdet med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg ville ikke engang vært venner med en person som med vilje hadde vært så grusom med et annet menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si både kvinne og mann er maks kåte, har klint og klådd i en time og hun har sendt hundre signaler om at hun vil bli pult. Det eneste han kan tenke på er å få banket pikken i henne snarest.

Så gir hun litt motstand i siste øyeblikk, men han kjører på likevel.

Å legge all skyld på mannen i en slik situasjon kan ikke være rimelig. Hvordan skal mannen tro kvinnen faktisk mener nei, når alt han har hørt hele kvelden er ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmålet er ikke så søkt, mange voldtektsmenn har både kjærester og familie, som enten kjenner til det eller ikke. Et av mine familiemedlemmer har begått en nachspielvoldtekt, han er gift og har tre barn, kona hans vet ingenting om dette. Det kunne like gjerne vært en av dere som har svart i tråden.



Anonymous poster hash: 1381d...15a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

La oss si både kvinne og mann er maks kåte, har klint og klådd i en time og hun har sendt hundre signaler om at hun vil bli pult. Det eneste han kan tenke på er å få banket pikken i henne snarest.

Så gir hun litt motstand i siste øyeblikk, men han kjører på likevel.

Å legge all skyld på mannen i en slik situasjon kan ikke være rimelig. Hvordan skal mannen tro kvinnen faktisk mener nei, når alt han har hørt hele kvelden er ja?

han må bare automatisk gå ut fra at nei er nei.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri i verden blitt sammen med en som jeg visste hadde voldtatt noen, og om det hadde kommet frem litt ut i forholdet hadde jeg nok gått på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, en voldtektsmann synes det er så viktig at han (eller hun) selv får sex, at han faktisk synes det er greit å tvinge andre til å ha sex med han! Evt. at han synes det er greit å fortsette selv om den andre har ombestemt seg. Helt forkastelig! Jeg kunne aldri vært sammen med noen som brydde seg så lite om andre! Og hadde jeg allerede vært i forhold med vedkommende når jeg fikk vite om det, så hadde jeg nok ikke klart å fortsette med han. Hadde blitt kvalm bare jeg hadde sett på han.

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke "dårlig barndom-makt-ensomhet-guttestreker" mener du unnskylder det de gjorde mot meg ?

Dra hjem til sandkassen din !!

Det er du som snakker om unnskyldninger. Jeg snakker om å forstå. Forstå hva, hvordan og hvorfor. Ikke forstå for å unnskylde, men forstå for å forebygge. Du tolker forståelse som unnskyldning, men forståelse trenger ikke være det i seg selv. Forståelse kan også dreie seg om hva som skal til for å forhindre og forebygge.

For eksempel snakkes det veldig mye om voldtekt som noe kvinner lider under og som noe menn har ansvaret for, men ingen snakker om voldtekt som noe kvinner lider under og som noe innvandringspolitikken har ansvaret for. Å snakke om sammenhengen mellom innvandringspolitikken og voldtekt av norske kvinner forutsetter å forstå voldtektsforbryteren, altså forstå hva, hvordan, hvorledes og hvorfor. Kort og godt forstå!

For øvrig har jeg aldri sagt at det ikke er noe å tenke på. Jeg sier jeg ikke liker lynsjemobbmentalitet, og finner det uintelligent, uverdig og menneskefiendtlig. Man kan ikke bare krysse ut noen som har gjort noe galt, uten en gang å forsøke å forstå, som Mango1 så fortreffelig beskriver det. Det er hjernedødt barbari, og de menneskene som utgjør lynsjemobben er i mine øyne ikke det spor bedre enn den lynsjede, hva enn galt hun har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...