Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en voldtektsmann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

altså hvis han hadde bare voldtatt andre men ikke deg og han var snill??

Anonymous poster hash: d2c19...8dc

Hvis han er DØMT som voldtektsmann, ville jeg blitt skeptisk, men jeg ville vært sikker på at saken var en korrekt fremstilling av situasjonen.

Hvis han faktisk hadde voldtatt , nei. Det er ett tegn på ett sinnemestring og voldsproblem som vi ikke har noen mekanismer for å behandle i dag; gjordt det en gang , stor gjentagelsesfare.

Anonymous poster hash: dd2b5...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mocchhaa

Ah, ok. Ja, litt. Er ofte de troende som tilgir alle synder, har ofte hørt "kirken er alltid åpen for deg".

Ja, nei jeg er ikke kristen hvertfall, bare prøver å sette meg inn å forstå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nei jeg er ikke kristen hvertfall, bare prøver å sette meg inn å forstå

Du har helt tydelig aldri blitt voldtatt... Det er mye verre enn begrepet i seg selv, man øddelegger en person helt.. Det føles som at noen har tatt livet av deg, og personligheten din endrer seg (noen en del, andre fullstendig), og det er ubeskrivelig vanskelig å komme seg tilbake fra det. Det er nesten på linje med drap, for du føler at den personen du var, er blitt drept. Du blir aldri helt den samme personen igjen, uansett hvor mange år det går. Det er den værste forbrytelse sett bort i fra mord. Og jeg unner ingen den følelsen. Så tenk deg om før du snakker, det er ikke gode mennesker som gjør sånt, når en stakkars jente ligger å skriker og griner, og man likevel kan fortsette... Voldtekt er ikke en ''feilglipp'', virkelig gode mennesker har det ikke i seg å kunne gjøre noe sånt.

Håper virkelig at denne diskusjonen kan stenges, utifra respekt fra offre, og slik at eventuelle overgripere ikke skal få for seg at i tilfeller er det greit. For det er blodig alvor, og et emne hvor man virkelig skal være forsiktig med hvordan man ordligger seg. Jeg er en tilgivelig person jeg også, men et sted går grensen. Hadde ikke vært sammen med en voldtektsmann, og ikke med en bevisst morder. Og drap kan faktisk være tragiske uhell, men en voldtekt er aldri er uhell.

Anonymous poster hash: cea95...9b8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder dette de som voldtar barn også? Selv om de ikke voldtar voksne så er de ikke noe verre?

Virker som du har feilplassert empati.

Anonymous poster hash: d293e...d33

Voldtekt av barn er som regel i en helt annen sfære av problemer.

Overgrep mot barn er en ting, voldtekt av kvinner er noe annet, i det du snakker voldtekt av barn er du over i en person med en form for psykose det finnes svært få av og der man ikke vet om noen kjent kur for.

(For de som ikke forstår forskjellen: Overgrep mot barn er som regel "romantisk motivert", man snakker om pedofile som er forelsket i barnet og som i sitt forstyrrede sinn bare vil barnet godt; reell Voldtekt mot kvinner er som regel voldsbasert, det har ikke så mye med sex å gjøre, kun om maktesløshet og ønsket om å ta kontroll og hevde seg. )

Voldtekt mot barn er dermed over i en subgruppe der vi har liten erfaring og ingen forståelse av prinsippene som fører fram til handlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldtekt av barn er som regel i en helt annen sfære av problemer.

Overgrep mot barn er en ting, voldtekt av kvinner er noe annet, i det du snakker voldtekt av barn er du over i en person med en form for psykose det finnes svært få av og der man ikke vet om noen kjent kur for.

(For de som ikke forstår forskjellen: Overgrep mot barn er som regel "romantisk motivert", man snakker om pedofile som er forelsket i barnet og som i sitt forstyrrede sinn bare vil barnet godt; reell Voldtekt mot kvinner er som regel voldsbasert, det har ikke så mye med sex å gjøre, kun om maktesløshet og ønsket om å ta kontroll og hevde seg. )

Voldtekt mot barn er dermed over i en subgruppe der vi har liten erfaring og ingen forståelse av prinsippene som fører fram til handlingen.

Nei, voldtekt eller seksuelle overgrep mot barn kan også være makt og voldsbasert, bare for å være stygg, skremme og utnytte, vet det av erfaring.

Anonymous poster hash: cea95...9b8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mocchhaa

Du har helt tydelig aldri blitt voldtatt... Det er mye verre enn begrepet i seg selv, man øddelegger en person helt.. Det føles som at noen har tatt livet av deg, og personligheten din endrer seg (noen en del, andre fullstendig), og det er ubeskrivelig vanskelig å komme seg tilbake fra det. Det er nesten på linje med drap, for du føler at den personen du var, er blitt drept. Du blir aldri helt den samme personen igjen, uansett hvor mange år det går. Det er den værste forbrytelse sett bort i fra mord. Og jeg unner ingen den følelsen. Så tenk deg om før du snakker, det er ikke gode mennesker som gjør sånt, når en stakkars jente ligger å skriker og griner, og man likevel kan fortsette... Voldtekt er ikke en ''feilglipp'', virkelig gode mennesker har det ikke i seg å kunne gjøre noe sånt.

Håper virkelig at denne diskusjonen kan stenges, utifra respekt fra offre, og slik at eventuelle overgripere ikke skal få for seg at i tilfeller er det greit. For det er blodig alvor, og et emne hvor man virkelig skal være forsiktig med hvordan man ordligger seg. Jeg er en tilgivelig person jeg også, men et sted går grensen. Hadde ikke vært sammen med en voldtektsmann, og ikke med en bevisst morder. Og drap kan faktisk være tragiske uhell, men en voldtekt er aldri er uhell.

Anonymous poster hash: cea95...9b8

Jeg vet ikke, om jeg har blitt voldtatt. For å forklare det, så var det ingen beviser, og jeg var såppas ung, jeg selv er usikker, rett og slett. Jeg slet noe ekstremt psykisk i mange mnd etter jeg fikk vite det, kansje underbevisstheten min husker noe?

Jeg forstår godt, tro meg. Jeg har utrolig stor sympati og forståelse for voldtekstoffre, men som den personen jeg er, så vil jeg se alle sider i en sak. Det er overhodet ikke derrimot sakt at jeg ville stått mot ett voldteksoffer å "beklaget" på voldteksmannen sine vegner, virkelig ikke.

Kansje like greit at tråden stenger, det er sterke meninger jeg kommer med, så beklager om jeg fornærmer noen med dette, det er overhodet ikke meningen med det. Jeg bare ytrer meningene mine, og svarte på ts spørstmål, ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er meningsløst fordi svaret gir seg selv for de fleste av oss, MEN nå er det ikke alltid verden fungerer slik, og vi har jo sett mange eksempler på at menn og kvinner ikke oppgir et forhold selv om partneren har gjort de mest grusomme ting.

Kunne jeg vært sammen med en kvinne som hadde voldtatt? Nei, jeg liker å tro at jeg ikke kunne det, men jeg er usikker på hvordan en slik situasjon hadde utspillt seg, og jeg ville ALDRI foretatt meg noe uten å ha grundig sjekket hva, hvor, hvordan og hvorfor dette hadde skjedd.

Det er nok mer det Mango1 prøver å formidle her......? Å demonisere alle som søker å forstå har lite for seg!

Endret av Mike Waters
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, voldtekt eller seksuelle overgrep mot barn kan også være makt og voldsbasert, bare for å være stygg, skremme og utnytte, vet det av erfaring.

Anonymous poster hash: cea95...9b8

Han sier ikke at det ikke eksisterer, bare at den varianten heldigvis forekommer ytterst sjeldent.

Endret av Mike Waters
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Spørsmålet er meningsløst fordi svaret gir seg selv for de fleste av oss, MEN nå er det ikke alltid verden fungerer slik, og vi har jo sett mange eksempler på at menn og kvinner ikke oppgir et forhold selv om partneren har gjort de mest grusomme ting.

Kunne jeg vært sammen med en kvinne som hadde voldtatt? Nei, jeg liker å tro at jeg ikke kunne det, men jeg er usikker på hvordan en slik situasjon hadde utspillt seg, og jeg ville ALDRI foretat meg noe uten å ha grundig sjekket hva, hvor, hvordan og hvorfor dette hadde skjedd.

Det er nok mer det Mango1 prøver å formidle her......? Å demonisere alle som søker å forstå har lite for seg!

Det var igrunn det jeg prøvde å få fram med mitt første innlegg ja, så ble det en diskusjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke naiv, og jeg har ikke lite empati for offrene. Jeg bare tenker litt lenger en mange andre her, tydeligvis. Jeg er en slik person som alltid vil se etter gode ting i mennesker, og vil ikke krysse de ut uten noe tanke bare fordi de har gjort noe galt.

Ja wow altså. Du tenker virkelig flotte tanker som nesten ingen andre klarer å tenke.... Du er naiv og du pisser på voldtektsofre.

Anonymous poster hash: 1ed53...e3d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, voldtekt eller seksuelle overgrep mot barn kan også være makt og voldsbasert, bare for å være stygg, skremme og utnytte, vet det av erfaring.

Anonymous poster hash: cea95...9b8

Det var nettopp det jeg skrev. Selv om jeg foretrekker å skille klart mellom overgrep og voldtekt.

Pointet var at det faktisk finnes taktikker i forhold til pedofile, og det finnes taktikker mot voldtektsmenn som angriper voksne ; men ingen av disse taktikkene er egnet mot mennsom voldtar barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Ja wow altså. Du tenker virkelig flotte tanker som nesten ingen andre klarer å tenke.... Du er naiv og du pisser på voldtektsofre.

Anonymous poster hash: 1ed53...e3d

Nei, jeg er ikke naiv. Om du mener det, javel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nightwich

Jeg har blitt utsatt for seksuelle overgrep to ganger. En gang som 12 åring av en gjeng og året etter av en onkel.

Tro meg når jeg sier det at hadde en slik man kommet innenfor min handlesone hadde jeg blitt med på leken en stund også bitt av han hele pikken !!!

Sånne ødelegger MYE MYE mer enn bare ei jomfruhinne.

Jeg har brukt årevis på å få beina under meg igjen

Endret av Nightwich
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er litt pussig. Jeg er mann og ble utsatt for overgrep da jeg var 8-9 år.

Det har hatt absolutt ingen konsekvenser opp igjennom tiden. Det kan være at det var ett såpass klart overgrep; jeg var bevist da det hendte at dette skjedde mot min vilje og at jeg ikke var forventet at jeg skulle akseptere det, men det intrykket sitter jeg med at de fleste som opplever overgrep har.

Skulle likt å visst om det er reelle forskjeller mellom maskulinitet og feminimitet på dette nivået.



Anonymous poster hash: dd2b5...cf4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nightwich

Så det er min skyld at jeg har slitt med dette i alle år fordi jeg er jente og for svak til å legge det bak meg ?

Du kan få være tøff i tryne når du poster med nick, inntil da kan du trå varsomt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest New_Girl

Det der er litt pussig. Jeg er mann og ble utsatt for overgrep da jeg var 8-9 år.

Det har hatt absolutt ingen konsekvenser opp igjennom tiden. Det kan være at det var ett såpass klart overgrep; jeg var bevist da det hendte at dette skjedde mot min vilje og at jeg ikke var forventet at jeg skulle akseptere det, men det intrykket sitter jeg med at de fleste som opplever overgrep har.

Skulle likt å visst om det er reelle forskjeller mellom maskulinitet og feminimitet på dette nivået.

Anonymous poster hash: dd2b5...cf4

Klarer du å gjøre dette til en kjønnskrig også? har ingenting med maskulinitet og femininitet å gjøre. Hvordan man opplever overgrep er høyst individuelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Det der er litt pussig. Jeg er mann og ble utsatt for overgrep da jeg var 8-9 år.

Det har hatt absolutt ingen konsekvenser opp igjennom tiden. Det kan være at det var ett såpass klart overgrep; jeg var bevist da det hendte at dette skjedde mot min vilje og at jeg ikke var forventet at jeg skulle akseptere det, men det intrykket sitter jeg med at de fleste som opplever overgrep har.

Skulle likt å visst om det er reelle forskjeller mellom maskulinitet og feminimitet på dette nivået.

Anonymous poster hash: dd2b5...cf4

Det er da ikke pussig. Det er jo selvfølgelig forskjellig fra person til person, det skjønner vel du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså hvis han hadde bare voldtatt andre men ikke deg og han var snill??

Anonymous poster hash: d2c19...8dc

Aldri i livet , ikke under noen omstendigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke naiv selvom jeg tenker at mennesker kan gjøre feil, uten å faktisk være en ond person. Jeg har bare en mening, og det er ikke slik at jeg unnskylder alt galt noen gjør, men som mange andre IKKE gjør, så vil jeg helst høre historien fra alle sider, før jeg selv finner ut hva jeg faktisk tenker om den personen.

F.eks. Hvilken forskjell er det på forskjellige lovbrudd som går utover andre, annet en alvorlighetsgraden? Man har fortsatt gjort noe galt, men jeg tipper det er enklere å tilgi/forstå ting som ikke er så alvorlig som en voldtekt, nettopp fordi det ikke er like ille.. Men det er jo fortsatt galt, ikke sant? Bare fordi det er værre så betyr det ikke at den ene personen er bedre en den andre, fordi det ikke var like ille.

Så jeg er ikke naiv, bare fordi jeg ser ann situasjonen, grunn osv.

Det er ikke "en feil" å voldta noen på lik linje som det ikke er "en feil" å begå overlagt drap. Selfølgelig er det mye værre å være en voldtektsmann og eks. en biltyv, og JO en biltyv er mye mye bedre menneske enn en voldtektsmann til tross for at begge ting er "feil". Kan ikke sammenliknes engang.

Anonymous poster hash: 11fd9...e40

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...