Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en voldtektsmann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Mocchhaa

Det kommer vel litt ann på situasjonen. Unnskylder ikke voldteker altså, (og nå får jeg vel høre det fra alle kanter, kjenner jeg kg rett) men jeg vil som sakt si at det kommer ann på situasjonen. Litt vanskelig å komme med eksempler, men jeg har denne meningen at folk ikke nødvendigvis mener noe vondt selvom de har gjort noen noe vondt, og at så å si alle fortjener en ny sjanse. Men om en person gjorde det uten noe form for samvittighet, eller generell "god" forklaring, så nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel litt ann på situasjonen. Unnskylder ikke voldteker altså, (og nå får jeg vel høre det fra alle kanter, kjenner jeg kg rett) men jeg vil som sakt si at det kommer ann på situasjonen. Litt vanskelig å komme med eksempler, men jeg har denne meningen at folk ikke nødvendigvis mener noe vondt selvom de har gjort noen noe vondt, og at så å si alle fortjener en ny sjanse. Men om en person gjorde det uten noe form for samvittighet, eller generell "god" forklaring, så nei.

94929280-wtf-reactionf-.gif

Anonymous poster hash: d8ab0...fde

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Hadde hatt for lyst til å angripe han med en saks. Så lenge den lysten er der, tror jeg ikke forholdet hadde fungert ;)

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mine meninger kan være litt vanskelige å forstå :)

Jeg vet ikke noe om dine andre meninger, men denne synes jeg både er sympatisk og bærer preg av høyere IQ enn normalen. Lynsjemobbmentaliteten har jeg aldri hatt sansen for.

Endret av Jus sanguinis
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel litt ann på situasjonen. Unnskylder ikke voldteker altså, (og nå får jeg vel høre det fra alle kanter, kjenner jeg kg rett) men jeg vil som sakt si at det kommer ann på situasjonen. Litt vanskelig å komme med eksempler, men jeg har denne meningen at folk ikke nødvendigvis mener noe vondt selvom de har gjort noen noe vondt, og at så å si alle fortjener en ny sjanse. Men om en person gjorde det uten noe form for samvittighet, eller generell "god" forklaring, så nei.

Gud, så naivt.

Anonymous poster hash: 1ed53...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New_Girl

Jeg vet ikke noe om dine andre meninger, men denne synes jeg både er sympatisk og bærer preg av høyere IQ enn normalen. Lynsjemobbmentaliteten har jeg aldri hatt sansen for.

Jeg syns det bar preg av en utrolig naivitet og lite empati for ofrene. Holdningene minnet meg heller om de som skriver brev og gifter seg med innsatte. Og de er jo selvsagt kjent for å være rasjonelle og intelligente mennesker.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

1. Personen har utvist dårlig selvkontroll.

2. Personen har mangel på empati.

Anonymous poster hash: d293e...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Gud, så naivt.

Anonymous poster hash: 1ed53...e3d

Jeg er ikke naiv selvom jeg tenker at mennesker kan gjøre feil, uten å faktisk være en ond person. Jeg har bare en mening, og det er ikke slik at jeg unnskylder alt galt noen gjør, men som mange andre IKKE gjør, så vil jeg helst høre historien fra alle sider, før jeg selv finner ut hva jeg faktisk tenker om den personen.

F.eks. Hvilken forskjell er det på forskjellige lovbrudd som går utover andre, annet en alvorlighetsgraden? Man har fortsatt gjort noe galt, men jeg tipper det er enklere å tilgi/forstå ting som ikke er så alvorlig som en voldtekt, nettopp fordi det ikke er like ille.. Men det er jo fortsatt galt, ikke sant? Bare fordi det er værre så betyr det ikke at den ene personen er bedre en den andre, fordi det ikke var like ille.

Så jeg er ikke naiv, bare fordi jeg ser ann situasjonen, grunn osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Jeg syns det bar preg av en utrolig naivitet og lite empati for ofrene. Holdningene minnet meg heller om de som skriver brev og gifter seg med innsatte. Og de er jo selvsagt kjent for å være rasjonelle og intelligente mennesker.

Jeg er ikke naiv, og jeg har ikke lite empati for offrene. Jeg bare tenker litt lenger en mange andre her, tydeligvis. Jeg er en slik person som alltid vil se etter gode ting i mennesker, og vil ikke krysse de ut uten noe tanke bare fordi de har gjort noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke naiv selvom jeg tenker at mennesker kan gjøre feil, uten å faktisk være en ond person. Jeg har bare en mening, og det er ikke slik at jeg unnskylder alt galt noen gjør, men som mange andre IKKE gjør, så vil jeg helst høre historien fra alle sider, før jeg selv finner ut hva jeg faktisk tenker om den personen.

F.eks. Hvilken forskjell er det på forskjellige lovbrudd som går utover andre, annet en alvorlighetsgraden? Man har fortsatt gjort noe galt, men jeg tipper det er enklere å tilgi/forstå ting som ikke er så alvorlig som en voldtekt, nettopp fordi det ikke er like ille.. Men det er jo fortsatt galt, ikke sant? Bare fordi det er værre så betyr det ikke at den ene personen er bedre en den andre, fordi det ikke var like ille.

Så jeg er ikke naiv, bare fordi jeg ser ann situasjonen, grunn osv.

Gjelder dette de som voldtar barn også? Selv om de ikke voldtar voksne så er de ikke noe verre?

Virker som du har feilplassert empati.

Anonymous poster hash: d293e...d33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke naiv, og jeg har ikke lite empati for offrene. Jeg bare tenker litt lenger en mange andre her, tydeligvis. Jeg er en slik person som alltid vil se etter gode ting i mennesker, og vil ikke krysse de ut uten noe tanke bare fordi de har gjort noe galt.

Det er jeg også, men... Mennesker som viser mangel på empati kan ikke "gro" dette fram ved at andre viser dem empati. Mennesker med slik mangel på empati har ikke grenser. De er en tikkende bombe.

Anonymous poster hash: d293e...d33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mocchhaa

Gjelder dette de som voldtar barn også? Selv om de ikke voldtar voksne så er de ikke noe verre?

Virker som du har feilplassert empati.

Anonymous poster hash: d293e...d33

Dette gjelder de som faktisk gjør noe galt. Handler ikke om hvem som blir voldtatt. Jeg bare ytrer mine meninger om saken, er vel ikke så vanskelig å forstå hva jeg mener?

Jeg sier ikke at voldtekt er greit, overhodet ikke, jeg bare sier at jeg hadde sett ann situasjonen, som jeg gjør med alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Booker

Jeg er ikke naiv, og jeg har ikke lite empati for offrene. Jeg bare tenker litt lenger en mange andre her, tydeligvis. Jeg er en slik person som alltid vil se etter gode ting i mennesker, og vil ikke krysse de ut uten noe tanke bare fordi de har gjort noe galt.

Er du kristen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Det er jeg også, men... Mennesker som viser mangel på empati kan ikke "gro" dette fram ved at andre viser dem empati. Mennesker med slik mangel på empati har ikke grenser. De er en tikkende bombe.

Anonymous poster hash: d293e...d33

Det er nå greit, men som med alle andre ting, så kan man gjøre feil. Ikke alt burde godtaes nei, men jeg har bare troen på at de fleste kan forstå at de har gjort noe galt. Det ER faktisk mulig å endre seg. Man kan innse feil, men som jeg sa, jeg unnskylder det såklart ikke, jeg bare velger og ikke dømme helt uten videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri i livet.

Uavhengig om personen har forandret seg, eller ikke. Så er han fremdeles en voldtektsmann, slik henger med ut livet.



Anonymous poster hash: 26b77...28d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chlorophyll

Aldri!

En som voldtar burde aldri få nyte sex igjen. De fortjener å få ballene kappet av, og stå og se på at de graves ned 10 meter ned jorda. :kjefte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Booker

Ikke noe spesielt. Er dette relevant for diskusjonen?

Ah, ok. Ja, litt. Er ofte de troende som tilgir alle synder, har ofte hørt "kirken er alltid åpen for deg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...