Gå til innhold

Hva tenker den som dumper? Man sier: Glem den som dumpet deg!.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i et veldig langt forhold før. Vi har barn sammen også.

Han sa at jeg var en kjempepen dame, og at han synes at jeg var fantastisk da vi levde sammen. Men så dumpet han meg. Og etter dette så hører jeg folk si: Han var ikke interessert nok i deg!. Han synes du ikke var fin nok! Han forandret smak! Han liker deg ikke lenger! osv osv.

Spørsmålet er : Klarer man å bare kaste bort følelsene for en man levde så lenge med?

Og betyr det at en er helt uattraktiv for den personen?

Folk sier: glem fyren , han kan ikke ha vært interessert nok, men jeg føler meg ganske forvirret ennå.

Noen som har kjent samme rare følelser? Og følt det som meg?



Anonymous poster hash: 7ad2f...cc6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja når forelskelsen legger seg hender det at det ikke er noe mer under. Dvs. man har ikke det på plass man burde ha. Kanskje personen man var sammen med også har forandret seg. Dersom han traff en ny kvinne så hjelper det veldig ift. å dirigere alt over på henne.

Jeg har hatt forhold med enkelte som jeg hadde null tanker over da jeg slo opp med dem.



Anonymous poster hash: afa32...f6a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine opplevelser av å bli dumpet er at man føler man har mistet det man hadde, fks mye krangling og uenighet, vokse fra hverandre, kjeder seg.

De som har dumpet neg har alle kommet grinene tilbake og forklart hvor feil det var og at de ikke tenkte klart.

Så du er ikke mindre pen eller attraktiv selvom du blir dumpet, men du er trygg og dessverre er noen menn sånn at de søker spenning (damer også forsovet)

Anonymous poster hash: 2cdbb...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du må huske at det er naturlig å bli dumpet iblant. Og at dette burde settes i perspektiv - det å aldri ha blitt dumpet eller aldri fullstendig avvist er ikke en god ting heller. De som faller i den kategorien "safer" som regel med noen de ikke må strekke seg etter.

Alle kvinnene jeg kjenner som aldri blir dumpet eller avvist er veldig opptatt av å ha et forhold og sier som regel ja til enhver ok kar som viser interesse. Kvinnene jeg kjenner som alltid blir avvist strekker seg som regel litt for langt ift. hva de kan forvente - kjekke, selvsikre, rike og sjarmerende menn som er litt utenfor deres liga.

Det naturlige er å ligge et sted imellom. Der du vil ha den beste partneren du kan få uten å bli helt urealistisk.

Menn opplever avvisning hele tiden, i hvert fall de som sjekker opp pene damer. Avvisning er en del av livet og en konsekvens av at vi leter etter den perfekte partner for oss selv.



Anonymous poster hash: afa32...f6a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som dumper har som regel kommet til et punkt hvor det ikke er følelser igjen. Det er sjelden at begge i et forhold kommer til det punktet samtidig, som regel er det kun den ene som vil ut. Den som dumper skjønner ikke de følelsene du sitter igjen med for han har bestemt seg for at dette var det riktige å gjøre for han. Ja, det kan føles merkelig at den andre sånn helt "plutselig" er tom for følelser, men som regel skjer det ikke over natta, det er en gradvis prosess. Alle er ikke like flinke til å ta med seg den andre i den prosessen, og det hadde sikkert vært like sårt for deg uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du må huske at det er naturlig å bli dumpet iblant. Og at dette burde settes i perspektiv - det å aldri ha blitt dumpet eller aldri fullstendig avvist er ikke en god ting heller. De som faller i den kategorien "safer" som regel med noen de ikke må strekke seg etter.Alle kvinnene jeg kjenner som aldri blir dumpet eller avvist er veldig opptatt av å ha et forhold og sier som regel ja til enhver ok kar som viser interesse. Kvinnene jeg kjenner som alltid blir avvist strekker seg som regel litt for langt ift. hva de kan forvente - kjekke, selvsikre, rike og sjarmerende menn som er litt utenfor deres liga. Det naturlige er å ligge et sted imellom. Der du vil ha den beste partneren du kan få uten å bli helt urealistisk. Menn opplever avvisning hele tiden, i hvert fall de som sjekker opp pene damer. Avvisning er en del av livet og en konsekvens av at vi leter etter den perfekte partner for oss selv. Anonymous poster hash: afa32...f6a

ja, men er lett å miste troen på seg selv og itilegg kjærligheten hvis en har vært i et 15 års langt forhold, og har barn, og blir forlatt til fordel for en ny person. En vil jo så gjerne være savnet. Men det er ikke alltid livet blir slik vi ønsker. Gjelder å stå på videre.

Anonymous poster hash: 7ad2f...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OOOOOPs, sorry. Feil tråd.



Anonymous poster hash: 9993e...fac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Når jeg dumper er det for at følelser er borte, enten pga vi har vokst i forskjellige retninger, eller at kjemien dør ut. Men det betyr ikke at jeg ikke elsket han høyt og inderlig da vi var sammen :) FØR problemer eller følelser ble visket ut. Kan også få mindre følelser om han endrer seg plutselig og ikke er slik han var i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er det slik(som jeg har lest i flere tråder) at den som dumper veldig ofte angrer seg etter kort tid med ny kjæreste?

Er det først da kjærligheten til exen viser seg, eller er det at den nye aldri vil kunne måle seg med den trygge exen man hadde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er vitsen med å bli sammen med noen, når det blir slutt uansett? Med mindre jeg kan få den garantien så holder jeg meg unna menn evig og alltid. Takler ikke psykisk å bli dumpet :(



Anonymous poster hash: e913a...b70
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chlorophyll

Men hvorfor er det slik(som jeg har lest i flere tråder) at den som dumper veldig ofte angrer seg etter kort tid med ny kjæreste?

Er det først da kjærligheten til exen viser seg, eller er det at den nye aldri vil kunne måle seg med den trygge exen man hadde?

Personlig tror jeg det er slik fordi majoriteten har tatt med seg bruk og kast mentaliteten inn i forholdene sine. Kanskje har vi blitt litt for kravstore og urealistiske. Dermed er det jo enkelt å bare gi opp? Rett og slett bruker hverandre som toalettpapir, også er det bare å finne seg en ny en. Etterpå angrer de seg kanskje, og innser at de ikke hadde det så verst likevel.

Tror veldig mange tenker at de ikke kan være alene også. Så finner de seg en ny en, før de i det hele tatt får tenkt seg om. "For er man alene, så er man mislykket" Tåpelig tankegang, men tror mange tenker slik.

Endret av Chlorophyll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er det slik(som jeg har lest i flere tråder) at den som dumper veldig ofte angrer seg etter kort tid med ny kjæreste?

Tror ikke det ofte er tilfelle. Er ikke det for meg, ei heller noen jeg kjenner. Er kanskje eksempler på det her, men det ser ikke ut som normen. Når man slår opp er det som regel en grunn til det.

Anonymous poster hash: afa32...f6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva er vitsen med å bli sammen med noen, når det blir slutt uansett? Med mindre jeg kan få den garantien så holder jeg meg unna menn evig og alltid. Takler ikke psykisk å bli dumpet :(

Anonymous poster hash: e913a...b70 at

Jeg har det likt. Hater dette med å bli dumpet.. Jeg har foreks tidligere levd og pustet helt for et familieliv. og så forlater eksen meg. Og vi står der igjen med felles barn. Han har ny dame, og barn fortere enn svint. Jeg følte det å oppleve det som grusomt. Jeg takler det dårlig. og angrer på at jeg gjorde så mye for han. Jeg skulle vært mer ego i forholdet. Men det var jeg ikke.

Har mistet litt troen på kjærligheten. For meg er det ikke så enkelt at kjærlighetssorgen tar slutt over natten. For meg tar det en evighet før den er slutt, hvis den noensinne tar helt slutt.... Kanskje fordi at jeg ikke har funnet kjærligheten igjen? vet ikke.... Men jeg er litt lei dette med kjærligheten, for i en tid kan en bli elsket, og i neste så blir man ikke elsket... og da er det en ny en som blir elsket av samme person... forvirrende og triste greier. Har det godt alene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig tror jeg det er slik fordi majoriteten har tatt med seg bruk og kast mentaliteten inn i forholdene sine. Kanskje har vi blitt litt for kravstore og urealistiske. Dermed er det jo enkelt å bare gi opp? Rett og slett bruker hverandre som toalettpapir, også er det bare å finne seg en ny en. Etterpå angrer de seg kanskje, og innser at de ikke hadde det så verst likevel.

Tror veldig mange tenker at de ikke kan være alene også. Så finner de seg en ny en, før de i det hele tatt får tenkt seg om. "For er man alene, så er man mislykket" Tåpelig tankegang, men tror mange tenker slik.

Spørsmålet er om de kan angre seg etter å ha dumpet? Jeg får inntrykk av at de tar et bastant valg. Er det slutt så vil de aldri tilbake til vedkommende. Det har ihvertfall min eks sagt til meg. Han sier at han ville aldri hatt meg uansett om jeg var den eneste som var igjen på planeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chlorophyll

Spørsmålet er om de kan angre seg etter å ha dumpet? Jeg får inntrykk av at de tar et bastant valg. Er det slutt så vil de aldri tilbake til vedkommende. Det har ihvertfall min eks sagt til meg. Han sier at han ville aldri hatt meg uansett om jeg var den eneste som var igjen på planeten.

Nei. Hjelper nok sjelden å angre seg. Jeg ville i hvert fall ikke ha tilbake eksen min, da han kontaktet meg igjen etter et år. Savner ham ikke, og er veldig glad jeg ble kvitt ham. Ble nemlig mye bedre kjent med meg selv, og vet mye mer hva jeg vil i dag. Et forhold som bremser alle de tingene jeg har lyst til å gjøre de neste årene, er totalt uaktuelt. Nå er det kun meg selv :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei. Hjelper nok sjelden å angre seg. Jeg ville i hvert fall ikke ha tilbake eksen min, da han kontaktet meg igjen etter et år. Savner ham ikke, og er veldig glad jeg ble kvitt ham. Ble nemlig mye bedre kjent med meg selv, og vet mye mer hva jeg vil i dag. Et forhold som bremser alle de tingene jeg har lyst til å gjøre de neste årene, er totalt uaktuelt. Nå er det kun meg selv :danse:

Jeg har ikke vært i den situasjonen at jeg har dumpet en som jeg har vært samboer med. Jeg husker at jeg vurderte å dumpe ekssamboeren men jeg gjorde det ikke., for han gråt hver gang, men tilslutt så var det meg som ble dumpet, og han virket helt ferdig med meg. Dette sitter i. Mulig fordi jeg har møtt feile typer menn etterpå, vet ikke.

jeg synes det er litt utrolig at folk som har levd lenge sammen, og skulle egentlig vært glad i hveandre etter all den tiden. Skjønner ikke at de klarer å gi slipp på følelsene.

Jeg har blitt såret så mange ganger, at jeg prøver nå å kun tenke meg selv, og barna, og ingen mann. Begynner kanskje å date igjen etterhvert, men nå har jeg følt for å prioritere barna, jobben, og meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig forskjellig, selv har jeg opplevd at ene x'n sender meldinger om hvor høyt hun elsket meg, å at hun angret å bla.bla .bla. Men har også opplevd en iskald ex som gikk rett til en ny fyr å behandlet meg som søppel i brudd perioden. Å dette var et samboerskap på flere år. SÅ kommer helt ann på personen, å preferansene for forholdet som gikk i dass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt j*vlig å bli dumpet...Jeg kunne heller ikke forstå at mannen jeg elsket overalt på jord ikke ville ha meg mer og virkelig ikke elsket meg mer...Følte at alle 9 årene våre gikk i dass..

Men det jeg sitter igjen med nå er gode minner, for vi hadde det mest lykkelig..Kunne av og til ønske at ting hadde vært annerledes. Men jeg har det faktisk bedre nå, mer tid til å tenke på meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt j*vlig å bli dumpet...Jeg kunne heller ikke forstå at mannen jeg elsket overalt på jord ikke ville ha meg mer og virkelig ikke elsket meg mer...Følte at alle 9 årene våre gikk i dass..

Men det jeg sitter igjen med nå er gode minner, for vi hadde det mest lykkelig..Kunne av og til ønske at ting hadde vært annerledes. Men jeg har det faktisk bedre nå, mer tid til å tenke på meg.

ja det er helt jævlig slike ting. Derfor er jeg redd for å finne meg en mann igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...