Gå til innhold

Flere som har komplisert forhold til svigermor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei jeg er kjempeglad i både svigermoren og svigerfaren min :) Kjempeflotte folk som jeg trives godt sammen med. Skulle ønske vi bodde i samme by så jeg kunne se dem oftere (gjelder også min egen familie).

Anonymous poster hash: 7acee...a9e

Anonymous poster hash: a6de1...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonymous poster hash: a6de1...e2c

Sorry, posta visst før eg fekk svart deg, ab over. Ville berre sei heldiggris! :)

Anonymous poster hash: a6de1...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun liker meg, men jeg er ikke spesielt begeistret for henne. Røyker inne når barnebarn er på besøk (rommet blir helt røykfylt og det er ikke snakk om å lufte), hele familien drikker seg gjerne kanon dritings med barn til stede, fyllekjører... Listen er lang.

Synes svigerinnen min er verre da, er utrolig slem og sier nedlatende ting til alle rundt seg, men ser ikke sine egne feil... Har skjelt meg ut flere ganger fordi jeg er så stille, og har fått trusler av henne som går ut på at om jeg ikke er grei med lillebroren hennes er hun ikke redd for å si i fra. Hun rakker ned på min familie og er generelt ett h*lvete. Det er jeg som får kjeft om samboer ikke kan bli med på ferieturer, når det i hovedsak er hans jobb som står i veien, for jeg er jo så ond og står bak alt... Hun snakker fortsatt om hvor mye hun misliker eksen til min kjære, og om at hun bokstavelig talt jublet da det ble slutt. Hun håper vel det blir slutt mellom oss også...

Synes dette er skikkelig trist og vet ikke om jeg klarer å måtte ha et så tett bånd til denne familien. Har ikke lyst til at mine framtidige barn skal måtte ha noe med denne familiens holdninger å gjøre. Samboer er verdens beste, men jeg vet ikke om jeg klarer å holde ut så mye lengre. Svigerfar er veldig grei og fornuftig, men han bor selvfølgelig på andre siden av landet :P



Anonymous poster hash: 6b99a...4fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Ja, hun stikker nesa si i absolutt alt og kommer med flåsete, sarkastiske kommentarer hele tiden. Ikke noe galt i å være sarkastisk, jeg kan være det selv jeg, men ikke hele tiden. De kommentarene hennes kan også være ganske sårende selv om jeg absolutt ikke er nærtagen. Og når jeg sa en ting til henne som ikke hadde noe med henne å gjøre i det hele tatt, men som hun tolket til å ha noe med henne å gjøre var hun sur i et halvt år. Heldigvis ser jeg ikke henne ofte. Max 3-4 ganger i året selv om hun bor ganske nære. Orker bare ikke være med til henne så ofte og hun kommer heldigvis aldri hit. Kaller henne bare dragen jeg. :P Ikke så hun hører da, selvsagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor sender meg mange meldinger hver eneste dag for å spørre hvordan det går med sønnen hennes, hvordan han har det på jobb, om vi er hjemme osv osv. Får hun ikke svar med en gang ringer hun. Hun spør også konstant om vi har betalt regninger. Veldig veldig slitsomt.

Åhærregud, det er fler! Er akkurat slik her også. Føler med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhærregud, det er fler! Er akkurat slik her også. Føler med deg!

Uff stakkars deg. Godt vi er flere. Jeg holder på å bli gal. Nå har hun begynt med Facebook også! "Har nn vært på jobb i dag?" "Har nn betalt x regning?" "Har ikke nn på telefonen?" Blir. Gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Hun er skikkelig fæl. Presterte å bake den svære kaka til bursdagen min enda hun visste at jeg slanket meg. Og hvis jeg sier at jeg ønsker meg noe kjøper hun akkurat det, ikke snakk om noen overraskelser der nei. Og en gang vi hadde meget dårlig råd satt hun bare inn 10000 kr på kontoen til mannen min uten å si et ord, enda hun vet at det er jeg som betaler det meste av regningene. Hun trodde vel ikke at jeg kunne styre penger for hun kommenterer absolutt at jeg kjøper, Å, den var fin, Har du ny veske? Det har da ikke hun noe med. Og etter at jeg kommenterte at hun ga barna mye godteri har hun sluttet totalt å gi dem noe. Skikkelig hårsår, jeg blir så irritert.

Anonymous poster hash: 68e75...af0

90% av det du skriver får henbe til å høres helt ok ut. Du derimot..
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor klarer ikke akseptere at sønnen hennes er blitt voksen, har flyttet ut og trives sammen med meg. Hun kjenner meg ikke i det hele tatt nesten (ikke interessert) og blander seg likevel noe voldsomt inn i deler av livet mitt som hun absolutt ikke har noe med. Hun tror også at jeg tvinger kjæresten min til å gifte seg, hun trodde at jeg presset han til å flytte ut osv, men det er vel egentlig han som har tatt initiativ til alle sånne ting vi har gjort. Jeg har sagt jeg aldri vil gifte meg og jeg sa at jeg ønsket å bo for meg selv litt før vi flyttet sammen bare for å ha "lært" det først siden vi var unge etc. Så har de veldig bestemte meninger om enkelte ting i livet vårt og blander seg i det, men hun lurer aldri på hvordan det går med oss eller viser noen interesse for livene våre. Hun er ikke så spesielt grei med kjæresten min heller for den slags skyld.



Anonymous poster hash: aa715...056
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, posta visst før eg fekk svart deg, ab over. Ville berre sei heldiggris! :)

Anonymous poster hash: a6de1...e2c

Jeg vet! Er veldig takknemlig :hjerte:

Anonymous poster hash: 7acee...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff stakkars deg. Godt vi er flere. Jeg holder på å bli gal. Nå har hun begynt med Facebook også! "Har nn vært på jobb i dag?" "Har nn betalt x regning?" "Har ikke nn på telefonen?" Blir. Gal.

Skulle nesten tru vi hadde den samme svigermoren!:-o jeg har faktisk skrevet en tråd her inne om henne, vet ikke om du får til å gå på profilen min å se trådene jeg har opprettet? Da får du se åssen det er å bo under dette taket.. Holder på å gå feil vei med meg å kjæresten min, da vi hver gang diskuterer det er om henne! Han skjønner ikke at jeg trenger privatliv og at jeg ikke vil ha henner gåanes inn å ut her som ho vil! Snoker i regninger, begynner å vaske badet mitt å skjelle meg ut forran besøket mitt jeg har, da hun syntes badet mitt var lortete, etter jeg hadde liggi ei uke sjuk.. Å det er så MYE mer! Er jo heilt sjukt dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff stakkars deg. Godt vi er flere. Jeg holder på å bli gal. Nå har hun begynt med Facebook også! "Har nn vært på jobb i dag?" "Har nn betalt x regning?" "Har ikke nn på telefonen?" Blir. Gal.

Å foresten, her ringes de 10 ganger om dagen minst! Å ho klikker hvis han ikke tar tlf! Tar ikke han tlf så ringer ho meg! Å ho ringer te ho får svar! Vi må melde fra hver gang vi er ute å kjører slik at ho vet at vi har kommet frem trygt! Å vi er 25!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermoren min er litt av ei dame! Hun er 51 år, har silokon i puppene, halvlangt blondt hår, sprettrumpe, høye hæler og skjørt- men du jeeeeze for et temperament! Hun er helt svart/hvit uten noen mellomting, men det er vel det jeg digger med hun. I tillegg er hun en fantastisk bestemor for datteren vår, med det mykeste hjertet :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermoren min er veldig religiøs og mener jeg har lurt sønnen hennes til samboerskap og sex før ekteskapet. Så ifølge henne lever vi i synd, og det mot sønnens vilje. Det har ikke blitt mye krangling over det da, vi tar det mest med et smil og ignorerer henne når hun begynner å mase om giftermål. Sikkert ikke enkelt for henne heller å være overbevist om at sønnen ikke kommer til himmelen ilag med henne når den tid kommer. Bortsett fra det er hun veldig grei, hun kommer heldigvis ikke på besøk til "syndens" hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så om jeg forstår det rett:

- Hun baker kake til bursdagen din?

- Hun kjøper det du ønsker deg i gave?

- Hun gir mannen din 10,000,- NOK uten å si noe på det?

- Hun komplimenterer dine nye kjøp.

Jeg er helt enig. Hadde ikke klart denne dama et sekund. :herremann:

Ironi er en fin bil. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er i tillegg overbevist om at jeg er ute etter sølvtøyet til sønnen hennes :klo: og tar stadig opp forran meg at hun syntes hennes sønn bør ha en samboerkontrakt som beskytter dette sølvtøyet.

Anonymous poster hash: cb0df...595

:ler: Haha!

Noen ting må man jo bare le av. Noe så dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, høyres skremmande kjent ut! Skulle trudd det var same dama det var snakk om :P

Anonymous poster hash: a6de1...e2c

Eg er den einaste svigerdattera til svigermor..Så om du har ei slik svigermor er det nok fleire av samme ulla ;)

Anonymous poster hash: 1f067...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Svigermor kan være så fæl hun bare vil, men hvis sønnen holder med henne og ikke meg da tar stikker jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjenner jeg blir nesten litt nervøs av desse svigermortrådene her på KG.

Jeg er ganske fersk på å være svigermor, da mitt eldste barn nylig har fått samboer.

Jeg våger nesten ikke gå på besøk, da jeg føler at jeg burde melde min ankomst først. Og det føler jeg at jeg bare kan gjøre om jeg skal noe spesielt, ikke bare kikke innom i døra liksom.

Samtidig er jeg redd for at de/samboeren skal føle at jeg er lite interessert, for det kan jo godt være at de ønsker å se meg/oss litt oftere, og bli bedre kjent liksom.

Jeg tror dagens unge er litt mer hårsåre og opptatt av privatlivet enn vi var i vår tid. Jeg tror det må gå litt mer begge veier enn det gjør nå, etter det jeg leser. Man må huske at det er ikke bare barna/svigerbarna som tilfører sigerforeldene noe, som å få lov å delta i livet deres og i barnebarna sitt liv. Det er også svigerforeldrene som tilfører noe VELDIG viktig, som hjelp når barn skal passes, ting som skal hjelpes til med t.d. i forbindelse med husbygging, økonomisk hjelp, gode råd fra noen som har levd litt lenger, og i hele tatt forventer man MYE fra svigerforeldre, men samtidig virker det som at enkelte tenker at de bør holde seg borte når man ikke har bruk for dem.

Synes holdningene bør endres litt og at mange her bør tenke litt over dette.

Selv har jeg aldri vært ondskapsfull, dominerende eller fordømmende. Men er redd for at noen kan stemple meg sånn om jeg velger de feile ordene i en setting, dukker opp på feil tidspunkt eller hjelpe til og engasjerer meg i de feile tingene.

Jeg er rett og slett redd for at noen skal misforstå meg (eller velge å ta ting ille opp) om jeg interesserer meg for lite, eller for mye.

Så hva skal man egentlig gjøre? Kan noen lage en liste over ting man gjør og ikke gjør som svigermor??



Anonymous poster hash: 1dfc8...b0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjenner jeg blir nesten litt nervøs av desse svigermortrådene her på KG.

Jeg er ganske fersk på å være svigermor, da mitt eldste barn nylig har fått samboer.

Jeg våger nesten ikke gå på besøk, da jeg føler at jeg burde melde min ankomst først. Og det føler jeg at jeg bare kan gjøre om jeg skal noe spesielt, ikke bare kikke innom i døra liksom.

Samtidig er jeg redd for at de/samboeren skal føle at jeg er lite interessert, for det kan jo godt være at de ønsker å se meg/oss litt oftere, og bli bedre kjent liksom.

Jeg tror dagens unge er litt mer hårsåre og opptatt av privatlivet enn vi var i vår tid. Jeg tror det må gå litt mer begge veier enn det gjør nå, etter det jeg leser. Man må huske at det er ikke bare barna/svigerbarna som tilfører sigerforeldene noe, som å få lov å delta i livet deres og i barnebarna sitt liv. Det er også svigerforeldrene som tilfører noe VELDIG viktig, som hjelp når barn skal passes, ting som skal hjelpes til med t.d. i forbindelse med husbygging, økonomisk hjelp, gode råd fra noen som har levd litt lenger, og i hele tatt forventer man MYE fra svigerforeldre, men samtidig virker det som at enkelte tenker at de bør holde seg borte når man ikke har bruk for dem.

Synes holdningene bør endres litt og at mange her bør tenke litt over dette.

Selv har jeg aldri vært ondskapsfull, dominerende eller fordømmende. Men er redd for at noen kan stemple meg sånn om jeg velger de feile ordene i en setting, dukker opp på feil tidspunkt eller hjelpe til og engasjerer meg i de feile tingene.

Jeg er rett og slett redd for at noen skal misforstå meg (eller velge å ta ting ille opp) om jeg interesserer meg for lite, eller for mye.

Så hva skal man egentlig gjøre? Kan noen lage en liste over ting man gjør og ikke gjør som svigermor??

Anonymous poster hash: 1dfc8...b0e

Nå kan det hende jeg tolker dine ord litt annerledes, men jeg ser det generelt slik;

Jeg er av typen som anser par for å være individer, og ikke umiddelbart en del av partnerens familie. Med det mener jeg at man selvsagt kan ha det hyggelig sammen, men man kan ikke forvente at andre skal innrette sitt liv etter dine prinsipper.

Jeg har lite spesifikke forventninger og krav fra min familie, og føler det merkelig om jeg skal måtte følge en svigerfamilies regler og ordninger for hvordan jeg skal leve mitt liv.

Så problemet ligger nok ikke i generasjonsforskjeller, men i personlighetsforskjeller og at den som vil "mest" ofte krever å "få".

For meg er det helt banalt å skulle ha spesielle regler for en person som ikke egen familie/nære venner engang har.

Man vil leve livet sitt med partneren, og partnerens familie har ikke dermed rett på fullt innsyn i ett og alt.

Anonymous poster hash: 6708c...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjenner jeg blir nesten litt nervøs av desse svigermortrådene her på KG.

Jeg er ganske fersk på å være svigermor, da mitt eldste barn nylig har fått samboer.

Jeg våger nesten ikke gå på besøk, da jeg føler at jeg burde melde min ankomst først. Og det føler jeg at jeg bare kan gjøre om jeg skal noe spesielt, ikke bare kikke innom i døra liksom.

Samtidig er jeg redd for at de/samboeren skal føle at jeg er lite interessert, for det kan jo godt være at de ønsker å se meg/oss litt oftere, og bli bedre kjent liksom.

Jeg tror dagens unge er litt mer hårsåre og opptatt av privatlivet enn vi var i vår tid. Jeg tror det må gå litt mer begge veier enn det gjør nå, etter det jeg leser. Man må huske at det er ikke bare barna/svigerbarna som tilfører sigerforeldene noe, som å få lov å delta i livet deres og i barnebarna sitt liv. Det er også svigerforeldrene som tilfører noe VELDIG viktig, som hjelp når barn skal passes, ting som skal hjelpes til med t.d. i forbindelse med husbygging, økonomisk hjelp, gode råd fra noen som har levd litt lenger, og i hele tatt forventer man MYE fra svigerforeldre, men samtidig virker det som at enkelte tenker at de bør holde seg borte når man ikke har bruk for dem.

Synes holdningene bør endres litt og at mange her bør tenke litt over dette.

Selv har jeg aldri vært ondskapsfull, dominerende eller fordømmende. Men er redd for at noen kan stemple meg sånn om jeg velger de feile ordene i en setting, dukker opp på feil tidspunkt eller hjelpe til og engasjerer meg i de feile tingene.

Jeg er rett og slett redd for at noen skal misforstå meg (eller velge å ta ting ille opp) om jeg interesserer meg for lite, eller for mye.

Så hva skal man egentlig gjøre? Kan noen lage en liste over ting man gjør og ikke gjør som svigermor??

Anonymous poster hash: 1dfc8...b0e

Trur det vil vera meir konstruktivt for deg å snakka med sonen din og nye svigerdottera om korleis de vil at svigerforholdet skal vera, enn å få det lista opp her på forumet. Ein er jo så forskjellige i kva ein ynskjer, og mange som skriv her på denne tråden er som ein kan lesa i ganske spesielle og utfordrande situasjonar...

Anonymous poster hash: a6de1...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...